Het lijkt me dan ook belangrijk om te weten of de oude huurder al officiëel opgezegd heeft. Als dat niet zo is, wordt het een lastig verhaal.quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:42 schreef hilliebillie het volgende:
volgens mij zijn er als als verhuurder weinig mogelijkheden om een huurder uit huis te zetten aangezien huurders beschermd worden,
hier ben ik het mee eens....quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:33 schreef Igen het volgende:
Ik heb er niet écht veel verstand van, maar ik zou het volgende zeggen:
De overeenkomst heb je gesloten met de verhuurder. Die moet dus de overeenkomst nakomen of anders een schadevergoeding betalen. Wat de achtergronden zijn doet niet ter zake:
- Heeft de vorige bewoner de huur correct opgezegd maar wil ze niet verhuizen, dan is dat haar probleem.
- Heeft de vorige bewoner de huur niet correct opgezegd, dan is de verhuurder een oplichter.
De overeenkomst heb je niet gesloten met de vorige bewoner, dus met haar heb je juridisch gezien niks te maken.
Daarin voorziet art 6:83 onder c.quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:33 schreef Five_Horizons het volgende:
Probleem zou wel kunnen zijn dat je pas nakoming van de afspraken kunt verwachten op het moment dat de huurovereenkomst ingaat. Dat is het grote praktische probleem. Je hebt pas een nadeel op het moment dat jullie op 1 maart de woning niet in kunnen.
Gemistquote:Op woensdag 18 februari 2009 00:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Daarin voorziet art 6:83 onder c.
En wat houd artikel 6.83 onder C in? Of kan ik dat ergens opzoeken?quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar ga direct naar een advocaat, de belangen zijn hier te groot, en je moet wrs direct actie laten plegen. Hoe eerder je dat door een advocaat laat doen, hoe beter.
6:83 onder c. Dat is juristentaal voor boek 6, art 83, en daarvan het onder c genoemde. Dit alles uit het BW (Burgerlijk wetboek).quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:57 schreef pluisje81 het volgende:
[..]
En wat houd artikel 6.83 onder C in? Of kan ik dat ergens opzoeken?
quote:Artikel 83
Het verzuim treedt zonder ingebrekestelling in:
a. wanneer een voor de voldoening bepaalde termijn verstrijkt zonder dat de verbintenis is nagekomen, tenzij blijkt dat de termijn een andere strekking heeft.
b. wanneer de verbintenis voortvloeit uit onrechtmatige daad of strekt tot schadevergoeding als bedoeld in artikel 74 lid 1 en de verbintenis niet terstond wordt nagekomen;
c. wanneer de schuldeiser uit een mededeling van de schuldenaar moet afleiden dat deze in de nakoming van de verbintenis zal tekortschieten.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:02 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
6:83 onder c. Dat is juristentaal voor boek 6, art 83, en daarvan het onder c genoemde. Dit alles uit het BW (Burgerlijk wetboek).
Kun ej zelf nazoeken op www.wetten.nl.
De wettekst is overigens:
[..]
Daar is dit forum voor.quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:08 schreef pluisje81 het volgende:
[..]
Top, kijk zo leer ik nog eens wat
Daarvoor moet je er eigenlijk een wetboek naast pakken, niet alleen dit specifieke artikel; en tevens een inleidend boekje verbintenissenrecht. Maar wellicht gata dat wat verquote:En nu ga ik ontcijferen wat het nou eigenlijk betekent
In feite wil je dat helemaal niet weten.quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:46 schreef heiden6 het volgende:
Het lijkt me dan ook belangrijk om te weten of de oude huurder al officiëel opgezegd heeft. Als dat niet zo is, wordt het een lastig verhaal.
Het contract daar gaat het om draaien.quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:25 schreef mgerben het volgende:
[..]
In feite wil je dat helemaal niet weten.
Je hebt een overeenkomst met de verhuurder, om een bepaalde woning te verhuren.
Hij moet inderdaad naar een advocaat gaan. Die kan een aangetekende brief schrijven en daarin sommeren dat alsnog wordt nagekomen, dat de verhuurder inmiddels van rechtswege in verzuim is, en dat vanaf nu al alle extra veroorzaakte kosten voor zijn rekening zullen komen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar ga direct naar een advocaat, de belangen zijn hier te groot, en je moet wrs direct actie laten plegen. Hoe eerder je dat door een advocaat laat doen, hoe beter.
Dat kan dan weer wel inderdaad, of TS de huidige huurder eruit gaat krijgen blijft de vraag?quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:43 schreef Pool het volgende:
[..]
Hij moet inderdaad naar een advocaat gaan. Die kan een aangetekende brief schrijven en daarin sommeren dat alsnog wordt nagekomen, dat de verhuurder inmiddels van rechtswege in verzuim is, en dat vanaf nu al alle extra veroorzaakte kosten voor zijn rekening zullen komen.
Ja precies, dus gelden voor de verhuurder de zes gebruikelijke opzeggronden, waarvan er nu geen één van toepassing is.quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat kan dan weer wel inderdaad, of TS de huidige huurder eruit gaat krijgen blijft de vraag?
Bovendien een huurcontract voor 3 jaar is gewoon hetzelfde dan 1 voor onbepaalde tijd.
Dat dus wel, daarmee kun je wel alle eventuele onkosten claimen en nog wel wat meer.quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:58 schreef Pool het volgende:
Als TS het bestaan van de overeenkomst kan bewijzen, dan heeft de verhuurder echt een probleem.
Whehe, waarschijnlijk is zoiets precies het probleem bij de nieuwe woning.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:17 schreef aaipod het volgende:
Interesssant. Overigens is je oude huurovk in feite niet opgezegd als je alleen telefonisch contact hierover hebt gehad. Dit dient namelijk per aangetekende brief te gebeuren. Of deze huur aanhouden moreel gezien juist is is natuurlijk iets anders.
Dat was me al opgevallen hoor. Maar mijn advies is ook geldig voor Belgie.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:12 schreef Dromer het volgende:
Leuk dat iedereen een berg wetten citeert zonder te vragen of het om België of Nederland gaat.
'Salon' en 'woonst' zijn nogal Belgische woorden in deze context.
Ah, ik dacht dat het om een allochtoon in NL ging.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:12 schreef Dromer het volgende:
Leuk dat iedereen een berg wetten citeert zonder te vragen of het om België of Nederland gaat.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:12 schreef Dromer het volgende:
Op een Belgisch forum denk ik. Daar wordt hem verteld dat hij gelijk heeft, maar dat de vrederechter pas over 18 jaar uitspraak zal doen, zodat hij beter een nieuwe woning kan zoeken.quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:36 schreef doeka het volgende:
Waar is de TS gebleven?
Whehe.quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:05 schreef Pool het volgende:
[..]
Op een Belgisch forum denk ik. Daar wordt hem verteld dat hij gelijk heeft, maar dat de vrederechter pas over 18 jaar uitspraak zal doen, zodat hij beter een nieuwe woning kan zoeken.
Gevalletje eerlijk een gestolen fiets gekochtquote:Op woensdag 18 februari 2009 00:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het lijkt me dan ook belangrijk om te weten of de oude huurder al officiëel opgezegd heeft. Als dat niet zo is, wordt het een lastig verhaal.
Juist, en als dat het geval is, is het dus is het aan de verhuurder om beide partijen tevreden te stellen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Gevalletje eerlijk een gestolen fiets gekocht
Ja, immers, de verkoper van de fiets kan moeilijk de verkochte fiets afpakken. Ik denk dat het kostteplaatje aardig op kan lopen, voor de verhuurder, als TS nu noodgedwongen in een hotel moet wonen en zn spullen in een opslag moet plaatsen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Juist, en als dat het geval is, is het dus is het aan de verhuurder om beide partijen tevreden te stellen.
Ligt eraan waar/van wie de fiets gekocht is.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, immers, de verkoper van de fiets kan moeilijk de verkochte fiets afpakken.
Dat dus! Driejarencontracten zijn min of meer standaard. En huurders worden bedroevend slecht beschermd in BE; de huisbaas kan makkelijker van jou af dan jij van de huisbaasquote:Op woensdag 18 februari 2009 14:09 schreef Lurf het volgende:
Gezien de titel en de gebruikte formuleringen gaat het hier waarschijnlijk om een huurwoning in België. Ik weet niet hoe het daar met huurbescherming en contractrecht zit, maar ongetwijfeld anders dan in Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |