Ja maar dan word je steeds gebasht door Scorpie.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:11 schreef Gehannes het volgende:
Je hoort niet anders dan hoe erg het is dat er mensen zijn die massaal werkloos worden. Ik denk dat het allemaal wel meevalt hoe erg dit is voor die mensen zelf omdat dit toch in die industrieën gebeurd waar mensen echt niet voor hun plezier 40 uur werken hoor.
En wat is er erg aan om werkloos te zijn, met een uitkering. Lijkt me toch beter dan 40 uur klote werk te verrichten wat geen reet aan is.
Voor de economie is het funest maar voor die mensen zelf valt het allemaal nog wel mee denk ik zo.
Ja, want met een uitkering kan je namelijk prima rondkomenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:11 schreef Gehannes het volgende:
En wat is er erg aan om werkloos te zijn, met een uitkering.
Oke je gaat er op achteruit maar je bent wel geheel vrij.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:13 schreef Natrium het volgende:
[..]
Ja, want met een uitkering kan je namelijk prima rondkomen
Vooral als ze omlaag gaan, volgens sommige plannen.......quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:13 schreef Natrium het volgende:
[..]
Ja, want met een uitkering kan je namelijk prima rondkomen
Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, maar tijdens de zomervakantie begin ik me na 6 weken ook wel behoorlijk te vervelenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:14 schreef Gehannes het volgende:
[..]
Oke je gaat er op achteruit maar je bent wel geheel vrij.
Koopkracht is gestegen en het land heeft geld nodig dus ja..quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:14 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Vooral als ze omlaag gaan, volgens sommige plannen.......
Huh?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:15 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Koopkracht is gestegen en het land heeft geld nodig dus ja..
Ehm, nee? Sollicitatieplicht.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:14 schreef Gehannes het volgende:
[..]
Yes, maar ging enkel om het bevriezen van de uitkeringen toch?quote:
Gelukkig maar een klein beetje.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:14 schreef Gehannes het volgende:
[..]
Ga maar naar bed toe lekker slapie doenquote:
Afhankelijk hoe lang je gewerkt heb heb je inderdaad een hele korte periode iets minder geld (70% van je laatst verdiende loon. Dus ipv 2000 euro bruto heb je 1400 euro, best een behoorlijk gat he?). En daarna een hele lange periode nog veel minder geld (namelijk bijstand, 650 euro ipv die 2000 die je 6 maanden geleden had).quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:20 schreef Gehannes het volgende:
Oke maar kom op zeg als jij 40 uur in een ijzer fabriek ijzer staat te gieten, en je wordt werkloos ga je mij niet vertellen dat je dit echt heel erg zou vinden. Het is sociaal geaccepteerd om het erg te vinden. Je hebt effe wat minder geld maar daar houdt het dan ook wel mee op.
Je hebt inderdaad ook financiële vrijheid nodig. Met een uitkering kun je eigenlijk alleen het broodnodige kopen, en misschien af en toe eens op stap. Maar een leuk tripje weg zit er niet snel in.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:17 schreef Bolter het volgende:
[..]
Ehm, nee? Sollicitatieplicht.
En "helemaal" vrij als je geen cent te makken hebt.
Ik heb 638 euro in de maand. Veel is het niet. Maar wel te doen. Ga zo naar de kroeg.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Afhankelijk hoe lang je gewerkt heb heb je inderdaad een hele korte periode iets minder geld (70% van je laatst verdiende loon. Dus ipv 2000 euro bruto heb je 1400 euro, best een behoorlijk gat he?). En daarna een hele lange periode nog veel minder geld (namelijk bijstand, 650 euro ipv die 2000 die je 6 maanden geleden had).
Dus ja... werkloos worden als er een serieuze crisis voor de deur staat is best kut... zeg maar.
Schat, even serieus. Mijn vader heeft jaren bij een fabriek gewerkt, is ontslagen en kon geen werk vinden (te oud, niet de juiste diploma's) hij doet nu vrijwilligerswerk bij een kringloopcentrum en daar is hij zo blij mee. Puur en alleen om maar iets te doen te hebben.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:20 schreef Gehannes het volgende:
Oke maar kom op zeg als jij 40 uur in een ijzer fabriek ijzer staat te gieten, en je wordt werkloos ga je mij niet vertellen dat je dit echt heel erg zou vinden. Het is sociaal geaccepteerd om het erg te vinden. Je hebt effe wat minder geld maar daar houdt het dan ook wel mee op.
En papa en mama zijn er ook blij mee?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:27 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik heb 638 euro in de maand. Veel is het niet. Maar wel te doen. Ga zo naar de kroeg.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:27 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Schat, even serieus. Mijn vader heeft jaren bij een fabriek gewerkt, is ontslagen en kon geen werk vinden (te oud, niet de juiste diploma's) hij doet nu vrijwilligerswerk bij een kringloopcentrum en daar is hij zo blij mee. Puur en alleen om maar iets te doen te hebben.
Mijn vriend is ontslagen, zit thuis, heeft een uitkering. Hij wordt gek van het niks doen, heeft nauwelijks nog een ritme, wil overal wel werken maar wordt nergens aangenomen.
Werkloos zijn zuigt.
Ik studeer. Ben (nog) geen loser..quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:28 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
En papa en mama zijn er ook blij mee?
Waar kan ik de uitkering aanvragen?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:31 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik studeer. Ben (nog) geen loser..
Juist dat 9 tot 17:00 is toch geest dodend. Dan heb ik tien keer liever een gebrek aan ritme dan elke dag om 7 uur een beetje in de file te staan.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:29 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Gebrek aan ritme is waarschijnlijk nog het meest vervelende. De uren waarop ik wakker ben en waarop ik slaap veranderen constant.
Ben je vrouw?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:35 schreef Gehannes het volgende:
[..]
Juist dat 9 tot 17:00 is toch geest dodend. Dan heb ik tien keer liever een gebrek aan ritme dan elke dag om 7 uur een beetje in de file te staan.
Why am I not surprisedquote:
Maar je hebt nog steeds een penis?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:41 schreef Gehannes het volgende:
[..]
Als ik Communicatie had gestudeerd wel ja.
Maak je geen zorgenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:41 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Maar je hebt nog steeds een penis?
's morgens is dat even vervelend maar ik denk dat je er vanzelf wel achter komt dat als je een beetje ritme hebt je veel meer doet met je tijd. Vraag me trouwens niet waarom, dat is gewoon mijn ervaring en ik hoor het van veel mensen in mijn situatie.quote:
Wel jammer.quote:
Flauw... Wanneer is iemand dan aankomend uitkeringstrekker volgens jou?quote:
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:11 schreef Gehannes het volgende:
Je hoort niet anders dan hoe erg het is dat er mensen zijn die massaal werkloos worden. Ik denk dat het allemaal wel meevalt hoe erg dit is voor die mensen zelf omdat dit toch in die industrieën gebeurd waar mensen echt niet voor hun plezier 40 uur werken hoor.
En wat is er erg aan om werkloos te zijn, met een uitkering. Lijkt me toch beter dan 40 uur klote werk te verrichten wat geen reet aan is.
Voor de economie is het funest maar voor die mensen zelf valt het allemaal nog wel mee denk ik zo.
Maar daar ben je waarschijnlijk geen 40 uur per week mee bezigquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:57 schreef CantFazeMe het volgende:
Het enigste probleem is dat je verplicht bent om werk te zoeken als je een uitkering wil ontvangen?
Volgens mij moet je per maand zoveel x gezocht hebben naar werk en het melden om de week. Volgens mij ontdekken ze het snel als een persoon hun de tuin om wil leiden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar daar ben je waarschijnlijk geen 40 uur per week mee bezig
Dat loopt wel los denk ik.quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:04 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Volgens mij moet je per maand zoveel x gezocht hebben naar werk en het melden om de week. Volgens mij ontdekken ze het snel als een persoon hun de tuin om wil leiden.
Gehannes rijmt op lulhannes, waarna je ook gedraagtquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:20 schreef Gehannes het volgende:
Je moet 4 keer een brief schrijven dat je werken wil, dan gooi je 40 spellingsfouten erin en wordt je ook niet aangenomen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:04 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Volgens mij moet je per maand zoveel x gezocht hebben naar werk en het melden om de week. Volgens mij ontdekken ze het snel als een persoon hun de tuin om wil leiden.
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 18 februari 2009 02:07 schreef NielsTriple het volgende:
* NielsTriple heeft net een vast contract gekregen
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 18 februari 2009 02:07 schreef NielsTriple het volgende:
* NielsTriple heeft net een vast contract gekregen
Waarom wordt hij nergens aangenomen? Zit in hetzelfde schuitje, pas ontslagen en nu op zoek naar iets anders. Ik stel me flexibel en weinig eisend op, maar het lukt nog niet zo. Wel pas heel kort bezig (paar dagen), dus daar kan ik nog niet veel van verwachten.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:27 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Mijn vriend is ontslagen, zit thuis, heeft een uitkering. Hij wordt gek van het niks doen, heeft nauwelijks nog een ritme, wil overal wel werken maar wordt nergens aangenomen.
Werkloos zijn zuigt.
Ik ook, er zijn hier in de omgeving slechts 2 bedrijven waar ik niet wil werken en die kunnen toevallig ook niet/moeilijk aan werknemers komen. Het ene bedrijf omdat het Connexxion is en het andere bedrijf is een verzinkerij, en als je bij de verzinkerij gaat werken ben je nog stommer bezig dan iemand die de hele dag door drinkt zo ongezond werken is het daar. Daarnaast zijn er slechts 2 mensen die gebrekkig Nederlands op de werkvloer spreken van de verzinkerij.quote:Op woensdag 18 februari 2009 08:49 schreef Osramp het volgende:
[..]
Waarom wordt hij nergens aangenomen? Zit in hetzelfde schuitje, pas ontslagen en nu op zoek naar iets anders. Ik stel me flexibel en weinig eisend op, maar het lukt nog niet zo. Wel pas heel kort bezig (paar dagen), dus daar kan ik nog niet veel van verwachten.
Invallen heb je ook weinig aan. Goed, je bent van de straat en bezig. Voor je gevoel is dat goed, maar je houdt er volgens mij financieel niks van over.quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:06 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Maar hooguit kan ik af en toe ergens een dag invallen voor iemand.
Dat loopt het echt niet, geloof mij maar. Ik weet het een en ander van de sociale zekerheid (vanuit professioneel oogpunt) en ik verzeker je dat dat niet los loopt.quote:
Wat een onzin, als jou vriend gezond is, kan hij binnen 5 dagen aan een nieuwe baan komen. Goed, is misschien niet een supergoede baan, maar werk is werk.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:27 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Schat, even serieus. Mijn vader heeft jaren bij een fabriek gewerkt, is ontslagen en kon geen werk vinden (te oud, niet de juiste diploma's) hij doet nu vrijwilligerswerk bij een kringloopcentrum en daar is hij zo blij mee. Puur en alleen om maar iets te doen te hebben.
Werkloos zijn zuigt.
Het is maar hoe hoog je de lat legt. Als je tevreden bent met een baan als putjesschepper kom je zo weer aan de slag maar als je gewoon een baan zoekt waarvoor je gestudeerd hebt en wat ook nog een beetje leuk is dan duurt het wel langer.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wat een onzin, als jou vriend gezond is, kan hij binnen 5 dagen aan een nieuwe baan komen. Goed, is misschien niet een supergoede baan, maar werk is werk.
Ik ben op mijn 15de begonnen met folders lopen en sindsdien (nu ruim 15 jaar later) ben ik in totaal 1 week zonder werk geweest. In die week ben ik op vakantie gegaan, kwam wel makkelijk uit. Zelfs toen ik even 3 dagen tussen twee banen had ben ik nog makkelijk aan het werk gegaan bij een drogisterij groothandel. Ik wil wedden, dat als ik vandaag mijn baan kwijt ben, ik vanmiddag nog werk voor morgen kan regelen.
Zo denk ik er ook over. Er is altijd ergens wel werk. Daar verdien je meer mee dan een uitkering.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wat een onzin, als jou vriend gezond is, kan hij binnen 5 dagen aan een nieuwe baan komen. Goed, is misschien niet een supergoede baan, maar werk is werk.
Ik ben op mijn 15de begonnen met folders lopen en sindsdien (nu ruim 15 jaar later) ben ik in totaal 1 week zonder werk geweest. In die week ben ik op vakantie gegaan, kwam wel makkelijk uit. Zelfs toen ik even 3 dagen tussen twee banen had ben ik nog makkelijk aan het werk gegaan bij een drogisterij groothandel. Ik wil wedden, dat als ik vandaag mijn baan kwijt ben, ik vanmiddag nog werk voor morgen kan regelen.
Toch makkelijk om een oordeel over iemand te geven die je niet kent, waarvan je niet weet waar die woont, wat voor opleidingen iemand heeft gedaan en hoeveel moeite diegene doet om weer aan de slag te komen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat kan misschien ook wel, maar het hangt er ook van af waar je zit. Als je in een gehucht in Drenthe woont, je hebt geen auto en het OV is bagger dan is het al een stuk lastiger om een baantje in Friesland aan te nemen. Daarnaast ben je voor sommige soorten werk ook afhankelijk van factoren waar je geen invloed op hebt: als callcentermedewerker krijg je eerst een soort training zodat je in elk geval een idee hebt waar het over gaat, maar die trainingen worden pas gegeven als de groep vol is en niet eerder. Dan kan er nog wel een maand zitten tussen het moment dat je wordt aangenomen en het moment dat je ook echt kan gaan beginnen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik wil wedden, dat als ik vandaag mijn baan kwijt ben, ik vanmiddag nog werk voor morgen kan regelen.
En in die maand kun je dan weer productiewerk doen waar je geen opleiding voor nodig hebt.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:36 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dat kan misschien ook wel, maar het hangt er ook van af waar je zit. Als je in een gehucht in Drenthe woont, je hebt geen auto en het OV is bagger dan is het al een stuk lastiger om een baantje in Friesland aan te nemen. Daarnaast ben je voor sommige soorten werk ook afhankelijk van factoren waar je geen invloed op hebt: als callcentermedewerker krijg je eerst een soort training zodat je in elk geval een idee hebt waar het over gaat, maar die trainingen worden pas gegeven als de groep vol is en niet eerder. Dan kan er nog wel een maand zitten tussen het moment dat je wordt aangenomen en het moment dat je ook echt kan gaan beginnen.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:30 schreef stbabylon het volgende:
Ja internetheld ja.
Als iemand heeft gestudeerd voor arts, en daar op dit moment geen werk in kan vinden kan die persoon twee dingen doen:
- thuis zitten en net zolang blijven solliciteren en wachten tot hij een baan vindt als arts
- tijdelijk iets (en dan ook echt iets, maakt niet uit wat) anders doen, en tegelijk soliciteren op een functie als arts
arts kun je voor alles vervangen
En dat kan jouw vriend ook. Los van hoe hij is, waar hij woont, wat voor een opleidingen hij heeft gedaan.
Jij geeft aan dat hij de eerste optie probeert. Ik vind mensen die optie 1 kiezen lui en zeurders. Iedereen is in staat om optie 2 te kiezen. Iedereen.
Er bestaat ook nog zoiets als geestelijke gezondheid he. Als jij 40 uur met Ali productie werk staat te doen wordt je er ook niet vrolijker van. Het is nou eenmaal zo dat er in Nederland bij productiewerken of distributie centers alleen maar betweterige chagrijnige Turken lopen, een paar doorgedraaide Hollanders, en negers.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:38 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En in die maand kun je dan weer productiewerk doen waar je geen opleiding voor nodig hebt.
Hoeveel productiewerk heb je gedaan dan?quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:44 schreef Gehannes het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog zoiets als geestelijke gezondheid he. Als jij 40 uur met Ali productie werk staat te doen wordt je er ook niet vrolijker van. Het is nou eenmaal zo dat er in Nederland bij productiewerken of distributie centers alleen maar betweterige chagrijnige Turken lopen, een paar doorgedraaide Hollanders, en negers.
ja dat rijmtquote:Op woensdag 18 februari 2009 02:01 schreef zaadvragendeoog het volgende:
[..]
Gehannes rijmt op lulhannes, waarna je ook gedraagt
Alsof mijn vriend te beroerd is voor productiewerkquote:Op woensdag 18 februari 2009 11:38 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En in die maand kun je dan weer productiewerk doen waar je geen opleiding voor nodig hebt.
En ook in een durpie van 600 inwoners kun je werk vinden, en anders zit er in Nederland op 10km fietsen altijd nog voldoende andere durpies en stadjes.
nou en?quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:44 schreef Gehannes het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog zoiets als geestelijke gezondheid he. Als jij 40 uur met Ali productie werk staat te doen wordt je er ook niet vrolijker van. Het is nou eenmaal zo dat er in Nederland bij productiewerken of distributie centers alleen maar betweterige chagrijnige Turken lopen, een paar doorgedraaide Hollanders, en negers.
ja dat ze beiden op zoek zijn naar een baan, en in ieder geval willen werken, verder zegt dat niets.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:59 schreef DSS24 het volgende:
[..]
nou en?
In de tussentijd zoek je door naar een baan die wel geschikt is voor je.
Als ik 2 sollicitanten op bezoek krijg en de één zit thuis een uitkering te genieten omdat hij geen geschikte baan kon vinden en de ander werkt tijdelijk bij een productiebedrijf omringt door uitschot dan zegt dat wel iets over de instelling van de 2 sollicitanten.
Niet dat je op basis daarvan de keuze maakt maar toch.
En bedrijven zijn heel happig op mensen die er maar een maand werken? Tegen de tijd dat je er een beetje in zit ga je alweer wegquote:Op woensdag 18 februari 2009 11:38 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En daarnaast dat nummer 2 bereid is om tijdelijk minder werk aan te nemen, zodat hij in ieder geval aan het werk is en niet nutteloos thuis zit.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:01 schreef BenjaminFranklin het volgende:
[..]
ja dat ze beiden op zoek zijn naar een baan, en in ieder geval willen werken, verder zegt dat niets.
Het kan ook zeggen dat nummer 2 het geld harder nodig heeft dan 1. Voor een financiële positie kan dat weer tegen je werkenquote:Op woensdag 18 februari 2009 12:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En daarnaast dat nummer 2 bereid is om tijdelijk minder werk aan te nemen, zodat hij in ieder geval aan het werk is en niet nutteloos thuis zit.
Misschien wel, maar ik ben het wel met DSS24 eens. Ik neem liever iemand aan die aan het werk blijft, desnoods in mindere banen, dan iemand die thuis op zijn reet zit omdat er geen geschikt werk is.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:15 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Het kan ook zeggen dat nummer 2 het geld harder nodig heeft dan 1. Voor een financiële positie kan dat weer tegen je werken
Dat is gewoon belachelijk. Wanneer ik 40-50 ben en ik ben net ontslagen bij een groot bedrijf waar ik een redelijk gespecialiseerde functie had, dan ga ik niet in een of andere fabriek werken. Ten eerste, omdat ik die tijd beter gebruik om te solliciteren, daarnaast om het gezin te helpen ipv 8 uur per dag in de fabriek te staan, zodat wellicht de vrouw meer kan werken, mocht die nog werk hebben. En bovendien, het is volkomen nutteloos een plaats in te pikken van iemand die het geld wellicht harder nodig heeft, en die bovendien jonger is.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Misschien wel, maar ik ben het wel met DSS24 eens. Ik neem liever iemand aan die aan het werk blijft, desnoods in mindere banen, dan iemand die thuis op zijn reet zit omdat er geen geschikt werk is.
Dat is dan jouw mening, de mijne is anders. Wat is er tegen om 8 uur in een fabriek te werken en op een eerlijke manier je centen te verdienen en ondertussen door te solliciteren?quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:21 schreef BenjaminFranklin het volgende:
[..]
Dat is gewoon belachelijk. Wanneer ik 40-50 ben en ik ben net ontslagen bij een groot bedrijf waar ik een redelijk gespecialiseerde functie had, dan ga ik niet in een of andere fabriek werken. Ten eerste, omdat ik die tijd beter gebruik om te solliciteren, daarnaast om het gezin te helpen ipv 8 uur per dag in de fabriek te staan, zodat wellicht de vrouw meer kan werken, mocht die nog werk hebben. En bovendien, het is volkomen nutteloos een plaats in te pikken van iemand die het geld wellicht harder nodig heeft, en die bovendien jonger is.
Ik persoonlijk had het niet over 50+ mensen, als het daar over gaat dan snap ik je punt wel. Maar over het algemeen vind ik dat je beter echt iets kan gaan doen in plaats van een uitkering aannemen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:21 schreef BenjaminFranklin het volgende:
[..]
Dat is gewoon belachelijk. Wanneer ik 40-50 ben en ik ben net ontslagen bij een groot bedrijf waar ik een redelijk gespecialiseerde functie had, dan ga ik niet in een of andere fabriek werken. Ten eerste, omdat ik die tijd beter gebruik om te solliciteren, daarnaast om het gezin te helpen ipv 8 uur per dag in de fabriek te staan, zodat wellicht de vrouw meer kan werken, mocht die nog werk hebben. En bovendien, het is volkomen nutteloos een plaats in te pikken van iemand die het geld wellicht harder nodig heeft, en die bovendien jonger is.
Ook voor 50+ mensen lijkt het me geen probleem om tijdelijk wat minder werk te doen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:25 schreef DSS24 het volgende:
[..]
Ik persoonlijk had het niet over 50+ mensen, als het daar over gaat dan snap ik je punt wel. Maar over het algemeen vind ik dat je beter echt iets kan gaan doen in plaats van een uitkering aannemen.
En dan alsnog wat Karr-1 boven mij zegt![]()
"Werk regelen" is niet zo moeilijk. Ik kan ook vandaag nog als elektromonteur aan de slag. Dat brengt in de meeste gevallen minder op dan WW en dat gaat dus niemand doen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer jammer, nog minder stimulans om te gaan werken.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:51 schreef Osramp het volgende:
Het eerste jaar ben je ook niet verplicht om een baan met minder inkomsten dan de WW aan te nemen.
Ik werk liever voor minder dan dat ik krijg. Noem me vreemd, maar ik regel liever mijn geld zelf. Ook al levert dat minder op. Het moet al heel raar lopen wil ik ooit een uitkering aanvragen. Geld vangen voor niks doen, dat klopt gewoonweg niet in mijn hoofd. Als ik niet meer (volledig) kan werken en ik krijg daarom extra geld is het wat anders.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:51 schreef Osramp het volgende:
[..]
"Werk regelen" is niet zo moeilijk. Ik kan ook vandaag nog als elektromonteur aan de slag. Dat brengt in de meeste gevallen minder op dan WW en dat gaat dus niemand doen.
Het eerste jaar ben je ook niet verplicht om een baan met minder inkomsten dan de WW aan te nemen.
Kijk zo hoort het te zijn. Alleen gratis geld voor de mensen die het echt nodig hebben.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik werk liever voor minder dan dat ik krijg. Noem me vreemd, maar ik regel liever mijn geld zelf. Ook al levert dat minder op. Het moet al heel raar lopen wil ik ooit een uitkering aanvragen. Geld vangen voor niks doen, dat klopt gewoonweg niet in mijn hoofd. Als ik niet meer (volledig) kan werken en ik krijg daarom extra geld is het wat anders.
Mjah, dat is natuurlijk niet helemaal reeel om te verwachten. Mensen hebben ook hun leven ingericht op ene bepaald inkomen. OM dan vrijwillig eerder nog verder in inkomen achteruit te gaan zullen niet veel mensen doen. Dat heeft niet zo veel met luiheid te maken, als wel met proberen te behouden wat je hebt. Soms zelfs niet alleen voor jezelf maar ook voor een eventueel gezin.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik werk liever voor minder dan dat ik krijg. Noem me vreemd, maar ik regel liever mijn geld zelf. Ook al levert dat minder op. Het moet al heel raar lopen wil ik ooit een uitkering aanvragen. Geld vangen voor niks doen, dat klopt gewoonweg niet in mijn hoofd. Als ik niet meer (volledig) kan werken en ik krijg daarom extra geld is het wat anders.
Hmmm, zo denk ik er ook wel over. Maar ik weet hoe de situatie is in mijn sector, dus ik ben er zeker van dat ik alleen sterk onderbetaald werk kan krijgen op korte termijn. Dan kan ik het ook niet meer financieel redden, dus toch maar vast WW aangevraagd. Ik heb het dan over banen die echt 500euro minder opleveren.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |