abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66182396
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:11 schreef Gehannes het volgende:
Je hoort niet anders dan hoe erg het is dat er mensen zijn die massaal werkloos worden. Ik denk dat het allemaal wel meevalt hoe erg dit is voor die mensen zelf omdat dit toch in die industrieën gebeurd waar mensen echt niet voor hun plezier 40 uur werken hoor.
En wat is er erg aan om werkloos te zijn, met een uitkering. Lijkt me toch beter dan 40 uur klote werk te verrichten wat geen reet aan is.
Voor de economie is het funest maar voor die mensen zelf valt het allemaal nog wel mee denk ik zo.

Kloon? Grap? Lemming?
Vmbo?

TS
pi_66182446
Allemaal die tyfuslui motte niet zo zeike is nog steeds me droom om elke dag voetbal te kijke en je word niet moe hehehe en de centen krijg je toch wel van de regering bakellende hehe
  woensdag 18 februari 2009 @ 00:02:59 #53
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_66182465
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:57 schreef CantFazeMe het volgende:
Het enigste probleem is dat je verplicht bent om werk te zoeken als je een uitkering wil ontvangen?
Maar daar ben je waarschijnlijk geen 40 uur per week mee bezig
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_66182506
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 00:02 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maar daar ben je waarschijnlijk geen 40 uur per week mee bezig
Volgens mij moet je per maand zoveel x gezocht hebben naar werk en het melden om de week. Volgens mij ontdekken ze het snel als een persoon hun de tuin om wil leiden.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 18 februari 2009 @ 00:05:25 #55
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66182555
Ik heb ooit iemand horen zeggen dat een uitkering geen vetpot was
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_66182671
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 00:04 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Volgens mij moet je per maand zoveel x gezocht hebben naar werk en het melden om de week. Volgens mij ontdekken ze het snel als een persoon hun de tuin om wil leiden.
Dat loopt wel los denk ik.
pi_66184554
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:20 schreef Gehannes het volgende:
Oke maar kom op zeg als jij 40 uur in een ijzer fabriek ijzer staat te gieten, en je wordt werkloos ga je mij niet vertellen dat je dit echt heel erg zou vinden. Het is sociaal geaccepteerd om het erg te vinden. Je hebt effe wat minder geld maar daar houdt het dan ook wel mee op.
Gehannes rijmt op lulhannes, waarna je ook gedraagt
WD, you've got me on my knees.
WD, I'm begging, darling please.
WD, darling won't you ease my worried mind
pi_66184563
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 00:04 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Je moet 4 keer een brief schrijven dat je werken wil, dan gooi je 40 spellingsfouten erin en wordt je ook niet aangenomen.
pi_66184618
* NielsTriple heeft net een vast contract gekregen
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_66184660
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 02:07 schreef NielsTriple het volgende:
Gefeliciteerd.
  woensdag 18 februari 2009 @ 02:25:36 #61
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_66184837
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 02:07 schreef NielsTriple het volgende:
Gefeliciteerd!
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_66187080
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:27 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Mijn vriend is ontslagen, zit thuis, heeft een uitkering. Hij wordt gek van het niks doen, heeft nauwelijks nog een ritme, wil overal wel werken maar wordt nergens aangenomen.

Werkloos zijn zuigt.
Waarom wordt hij nergens aangenomen? Zit in hetzelfde schuitje, pas ontslagen en nu op zoek naar iets anders. Ik stel me flexibel en weinig eisend op, maar het lukt nog niet zo. Wel pas heel kort bezig (paar dagen), dus daar kan ik nog niet veel van verwachten.
  woensdag 18 februari 2009 @ 08:50:52 #63
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  woensdag 18 februari 2009 @ 09:06:11 #64
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_66187377
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 08:49 schreef Osramp het volgende:

[..]

Waarom wordt hij nergens aangenomen? Zit in hetzelfde schuitje, pas ontslagen en nu op zoek naar iets anders. Ik stel me flexibel en weinig eisend op, maar het lukt nog niet zo. Wel pas heel kort bezig (paar dagen), dus daar kan ik nog niet veel van verwachten.
Ik ook, er zijn hier in de omgeving slechts 2 bedrijven waar ik niet wil werken en die kunnen toevallig ook niet/moeilijk aan werknemers komen. Het ene bedrijf omdat het Connexxion is en het andere bedrijf is een verzinkerij, en als je bij de verzinkerij gaat werken ben je nog stommer bezig dan iemand die de hele dag door drinkt zo ongezond werken is het daar. Daarnaast zijn er slechts 2 mensen die gebrekkig Nederlands op de werkvloer spreken van de verzinkerij.

Maar hooguit kan ik af en toe ergens een dag invallen voor iemand.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_66188358
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 09:06 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Maar hooguit kan ik af en toe ergens een dag invallen voor iemand.
Invallen heb je ook weinig aan. Goed, je bent van de straat en bezig. Voor je gevoel is dat goed, maar je houdt er volgens mij financieel niks van over.
pi_66188557
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 00:09 schreef Gehannes het volgende:

[..]

Dat loopt wel los denk ik.
Dat loopt het echt niet, geloof mij maar. Ik weet het een en ander van de sociale zekerheid (vanuit professioneel oogpunt) en ik verzeker je dat dat niet los loopt.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_66191395
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:27 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Schat, even serieus. Mijn vader heeft jaren bij een fabriek gewerkt, is ontslagen en kon geen werk vinden (te oud, niet de juiste diploma's) hij doet nu vrijwilligerswerk bij een kringloopcentrum en daar is hij zo blij mee. Puur en alleen om maar iets te doen te hebben.

Mijn vriend is ontslagen, zit thuis, heeft een uitkering. Hij wordt gek van het niks doen, heeft nauwelijks nog een ritme, wil overal wel werken maar wordt nergens aangenomen.

Werkloos zijn zuigt.
Wat een onzin, als jou vriend gezond is, kan hij binnen 5 dagen aan een nieuwe baan komen. Goed, is misschien niet een supergoede baan, maar werk is werk.

Ik ben op mijn 15de begonnen met folders lopen en sindsdien (nu ruim 15 jaar later) ben ik in totaal 1 week zonder werk geweest. In die week ben ik op vakantie gegaan, kwam wel makkelijk uit. Zelfs toen ik even 3 dagen tussen twee banen had ben ik nog makkelijk aan het werk gegaan bij een drogisterij groothandel. Ik wil wedden, dat als ik vandaag mijn baan kwijt ben, ik vanmiddag nog werk voor morgen kan regelen.
pi_66191549
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:17 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Wat een onzin, als jou vriend gezond is, kan hij binnen 5 dagen aan een nieuwe baan komen. Goed, is misschien niet een supergoede baan, maar werk is werk.

Ik ben op mijn 15de begonnen met folders lopen en sindsdien (nu ruim 15 jaar later) ben ik in totaal 1 week zonder werk geweest. In die week ben ik op vakantie gegaan, kwam wel makkelijk uit. Zelfs toen ik even 3 dagen tussen twee banen had ben ik nog makkelijk aan het werk gegaan bij een drogisterij groothandel. Ik wil wedden, dat als ik vandaag mijn baan kwijt ben, ik vanmiddag nog werk voor morgen kan regelen.
Het is maar hoe hoog je de lat legt. Als je tevreden bent met een baan als putjesschepper kom je zo weer aan de slag maar als je gewoon een baan zoekt waarvoor je gestudeerd hebt en wat ook nog een beetje leuk is dan duurt het wel langer.
pi_66191551
quote:

[..]

Zo denk ik er ook over. Er is altijd ergens wel werk. Daar verdien je meer mee dan een uitkering.
Je moet gewoon niet kieskeurig zijn en een baan aannemen. Staat ook beter als je ondertussen op zoek gaat naar een andere baan. Kan je bij je sollicitatie zeggen dat je iig werk hebt en bezig bent ipv thuis te huilen en een uitkering genieten
  Redactie Frontpage woensdag 18 februari 2009 @ 11:25:15 #70
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_66191661
quote:

[..]

Toch makkelijk om een oordeel over iemand te geven die je niet kent, waarvan je niet weet waar die woont, wat voor opleidingen iemand heeft gedaan en hoeveel moeite diegene doet om weer aan de slag te komen.

Internetheld
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_66191832
In dit topic moet ik gepost hebben

Ik verdenk TS ervan om:
a) een IQ van een stapel dode vissen te hebben
b) een relkloon te zijn
c) dit eigenlijk best vermakelijk vindt.

pi_66191861
Ja internetheld ja.

Als iemand heeft gestudeerd voor arts, en daar op dit moment geen werk in kan vinden kan die persoon twee dingen doen:
- thuis zitten en net zolang blijven solliciteren en wachten tot hij een baan vindt als arts
- tijdelijk iets (en dan ook echt iets, maakt niet uit wat) anders doen, en tegelijk soliciteren op een functie als arts

arts kun je voor alles vervangen

En dat kan jouw vriend ook. Los van hoe hij is, waar hij woont, wat voor een opleidingen hij heeft gedaan.

Jij geeft aan dat hij de eerste optie probeert. Ik vind mensen die optie 1 kiezen lui en zeurders. Iedereen is in staat om optie 2 te kiezen. Iedereen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 18 februari 2009 @ 11:36:40 #73
39237 crew  H_T
2733
pi_66192107
quote:

[..]
Ik wil wedden, dat als ik vandaag mijn baan kwijt ben, ik vanmiddag nog werk voor morgen kan regelen.
Dat kan misschien ook wel, maar het hangt er ook van af waar je zit. Als je in een gehucht in Drenthe woont, je hebt geen auto en het OV is bagger dan is het al een stuk lastiger om een baantje in Friesland aan te nemen. Daarnaast ben je voor sommige soorten werk ook afhankelijk van factoren waar je geen invloed op hebt: als callcentermedewerker krijg je eerst een soort training zodat je in elk geval een idee hebt waar het over gaat, maar die trainingen worden pas gegeven als de groep vol is en niet eerder. Dan kan er nog wel een maand zitten tussen het moment dat je wordt aangenomen en het moment dat je ook echt kan gaan beginnen.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_66192206
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:36 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Dat kan misschien ook wel, maar het hangt er ook van af waar je zit. Als je in een gehucht in Drenthe woont, je hebt geen auto en het OV is bagger dan is het al een stuk lastiger om een baantje in Friesland aan te nemen. Daarnaast ben je voor sommige soorten werk ook afhankelijk van factoren waar je geen invloed op hebt: als callcentermedewerker krijg je eerst een soort training zodat je in elk geval een idee hebt waar het over gaat, maar die trainingen worden pas gegeven als de groep vol is en niet eerder. Dan kan er nog wel een maand zitten tussen het moment dat je wordt aangenomen en het moment dat je ook echt kan gaan beginnen.
En in die maand kun je dan weer productiewerk doen waar je geen opleiding voor nodig hebt.

En ook in een durpie van 600 inwoners kun je werk vinden, en anders zit er in Nederland op 10km fietsen altijd nog voldoende andere durpies en stadjes.
pi_66192331
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:30 schreef stbabylon het volgende:
Ja internetheld ja.

Als iemand heeft gestudeerd voor arts, en daar op dit moment geen werk in kan vinden kan die persoon twee dingen doen:
- thuis zitten en net zolang blijven solliciteren en wachten tot hij een baan vindt als arts
- tijdelijk iets (en dan ook echt iets, maakt niet uit wat) anders doen, en tegelijk soliciteren op een functie als arts

arts kun je voor alles vervangen

En dat kan jouw vriend ook. Los van hoe hij is, waar hij woont, wat voor een opleidingen hij heeft gedaan.

Jij geeft aan dat hij de eerste optie probeert. Ik vind mensen die optie 1 kiezen lui en zeurders. Iedereen is in staat om optie 2 te kiezen. Iedereen.
nope, zo werkt het helaas niet.

M'n vader is hoogopgeleid op ICT gebied. Wil best werken voor een modaal salaris, is bereid een eind te reizen, heeft geen gekke eisen verzoeken op pensioengebied oid, maar wordt overal afgewezen. Waarom? Puur omdat hij te oud is. Te oud? Ja, te oud. Alleen zullen ze dat nergens zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')