is in de usa heel gewoon schijnbaarquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:22 schreef LekkerApart het volgende:
Hmm vrees van niet.. Er zijn genoeg zogenaamde dierenliefhebbers die hun katten laten 'ontklauwen' oftewel gewoonweg alle nagels verwijderen zodat het mooie leren bankstel niet beschadigt...
Onze leren bank heeft ook wat oorlogsstrepen erbij van twee voorbijrennende katten, maar dan had het maar geen bank/gebruiksvoorwerp moeten zijn..
Familie van de Manxkat ja.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:22 schreef rulerofdeath het volgende:
wat is een hoax?
is dat een soort kat?
nee hoor, Amerika. Daar is het gebruikelijk om de complete nagel er uit te rukken, dit is al een hele verbeteringquote:
Het zou ook heel goed juist door een dierenliefhebber kunnen zijn bedacht vanwege de andere meer barbaarse methoden.quote:Op donderdag 19 februari 2009 02:17 schreef Casey het volgende:
Weerzinwekkend maar ik ben toch blij dat het bestaat. het alternatief, de gehele nagel plus een deel van het laatste vingerkootje verwijderen is veel triester. En dat gebeurt ook hier in mexico nog heel veel. Als alternatief moet ik dit dus - hoe ziek ook - toejuigen.
Kees
Dat was ook mijn eerste gedacht, of eigenlijk de tweede. Eerste gedachte was hoe ik dit zonder kleerscheuren aan ga krijgen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:47 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat een kat de hoesjes er zelf wel afhaald...
Tsja, hak je kat een poot af en verbaas je erover wat die dan allemaal nog kan..... een kat heeft nu eenmaal klauwen. En die van mij kunnen met hun achterklauwen ook behoorlijk wat schade aanrichten.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:48 schreef Cat22 het volgende:
Het is een meer diervriendelijke oplossing dan het declawen in ieder geval. Maar het ziet niet uit!![]()
Ik ken een ontklauwde kat (meegekomen uit de US), heel apart gevoel als die op je schoot staat te trappelen. En stiekum best wel fijn, die fluweelzachte pootjes.Zijn eigenaar heeft hem destrijds laten ontklauwen 'omdat iedereen dat doet' maar moest nu ook wel toegeven dat het wellicht wat barbaars was. Het arme beest schijnt twee weken lang nauwelijks te hebben kunnen lopen.
![]()
Ze doen het trouwens alleen met de nagels van de voorpootjes. En het is wonderbaarlijk om te zien hoe die poes nu nog in bomen kan klimmen.
Helaas niet. Er worden ook four paw declaws gedaan.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:48 schreef Cat22 het volgende:
Ze doen het trouwens alleen met de nagels van de voorpootjes.
Ik had dat eigenlijk niet in Amerika verwacht, in contracten enzo. Juist omdat je daar voor dierenmishandeling zo 1000 dollar boete krijgt of een jaar celstraf. Gek dat zoiets dan helemaal ok is.quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:27 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Je moet die Softpaws inderdaad om de zoveel tijd opnieuw aanbrengen want katten vernieuwen hun nagels dmv het verliezen van het buitenste laagje, wanneer dat buitenste laagje eraf valt komt de Softpaw ook mee natuurlijk.
Veel Amerikanen huren hun woning gemeubileerd en gestoffeerd, huisdieren zijn daarom vaak verboden of er staat een onklauwverplichting in het huurcontract, om te voorkomen dat de waarde van de inboedel teveel vermindert. (nog bovenop extra huisdierborg en/of een maandelijks extra bedrag bij de huur).
Ik heb inderdaad van mensen gehoord dat ze met de huisbaas onderhandeld hadden dat hun kat van die Softpaws zou dragen.
Wat is er mishandeling aan het scherpe van de nagels afhalen? Ze hebben hun nagels nog, pootjes nog intact, ...quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:17 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik had dat eigenlijk niet in Amerika verwacht, in contracten enzo. Juist omdat je daar voor dierenmishandeling zo 1000 dollar boete krijgt of een jaar celstraf. Gek dat zoiets dan helemaal ok is.
Zoals het hoort, dus.quote:Op zondag 22 februari 2009 20:10 schreef mijsje het volgende:
laatst was bij hart van nederland iemand in Nederland die dat liet doen bij haar kat, omdat die de tafel en het bankstel aan flarden krabde... die ging ook niet naar buiten (de kat dan, hè...)
Declawing is meer dan de nagels bijknippen. Ze amputeren de hele nagel, vaak met een stukje van het kootje, zodat de nagel echt nooit meer terug kan groeien.quote:Op woensdag 25 februari 2009 09:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat is er mishandeling aan het scherpe van de nagels afhalen? Ze hebben hun nagels nog, pootjes nog intact, ...
Het ging over declawingquote:Op woensdag 25 februari 2009 09:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat is er mishandeling aan het scherpe van de nagels afhalen? Ze hebben hun nagels nog, pootjes nog intact, ...
Ja leuk, maar daar ging het niet omquote:Op woensdag 25 februari 2009 09:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Vandaar. Die dopjes zijn imho een prima oplossing
Dan zijn de dopjes nog wel een mooie oplossing voor het ontklauwen!quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:11 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja leuk, maar daar ging het niet om
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |