is in de usa heel gewoon schijnbaarquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:22 schreef LekkerApart het volgende:
Hmm vrees van niet.. Er zijn genoeg zogenaamde dierenliefhebbers die hun katten laten 'ontklauwen' oftewel gewoonweg alle nagels verwijderen zodat het mooie leren bankstel niet beschadigt...
Onze leren bank heeft ook wat oorlogsstrepen erbij van twee voorbijrennende katten, maar dan had het maar geen bank/gebruiksvoorwerp moeten zijn..
Familie van de Manxkat ja.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:22 schreef rulerofdeath het volgende:
wat is een hoax?
is dat een soort kat?
nee hoor, Amerika. Daar is het gebruikelijk om de complete nagel er uit te rukken, dit is al een hele verbeteringquote:
Het zou ook heel goed juist door een dierenliefhebber kunnen zijn bedacht vanwege de andere meer barbaarse methoden.quote:Op donderdag 19 februari 2009 02:17 schreef Casey het volgende:
Weerzinwekkend maar ik ben toch blij dat het bestaat. het alternatief, de gehele nagel plus een deel van het laatste vingerkootje verwijderen is veel triester. En dat gebeurt ook hier in mexico nog heel veel. Als alternatief moet ik dit dus - hoe ziek ook - toejuigen.
Kees
Dat was ook mijn eerste gedacht, of eigenlijk de tweede. Eerste gedachte was hoe ik dit zonder kleerscheuren aan ga krijgen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:47 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat een kat de hoesjes er zelf wel afhaald...
Tsja, hak je kat een poot af en verbaas je erover wat die dan allemaal nog kan..... een kat heeft nu eenmaal klauwen. En die van mij kunnen met hun achterklauwen ook behoorlijk wat schade aanrichten.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:48 schreef Cat22 het volgende:
Het is een meer diervriendelijke oplossing dan het declawen in ieder geval. Maar het ziet niet uit!![]()
Ik ken een ontklauwde kat (meegekomen uit de US), heel apart gevoel als die op je schoot staat te trappelen. En stiekum best wel fijn, die fluweelzachte pootjes.Zijn eigenaar heeft hem destrijds laten ontklauwen 'omdat iedereen dat doet' maar moest nu ook wel toegeven dat het wellicht wat barbaars was. Het arme beest schijnt twee weken lang nauwelijks te hebben kunnen lopen.
![]()
Ze doen het trouwens alleen met de nagels van de voorpootjes. En het is wonderbaarlijk om te zien hoe die poes nu nog in bomen kan klimmen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |