abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66166913
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)uinigen__.html?p=2,1

Haalt geld weg bij de allerzwaksten.

Hij bewijst eens en temeer hoe A-SOCIAAL hij is. Een groot verwend kreng van een rijkeluiszoon die geen enkele gevoel voor de zwakken heeft.

De ergste in zijn soort. Beestachtig dus.
pi_66166937
Bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking? Mijn stem heeft 'ie

WAO is dan wel wat minder, dat vind ik niet nodig
pi_66167204
Bedenk wel dat de zwakken waar je het over hebt bijna niks bijdragen aan de economie. Een bezuiniging op de zwakken geeft de kans de koopkracht van de middeninkomens beter op peil te houden, en dat is belangrijk als je de economische teruggang wil beperken omdat de middeninkomens verre weg de belangrijkste groep zijn voor de economische ontwikkeling.

De Bijstand kan vanuit dat oogpunt dus ook wel een stuk omlaag, ik ben daar eigenlijk meer voorstander van dan om de WAO en wellicht ook de AWBZ in te krimpen. In de laatste twee gevallen gaat het om mensen die door lichamelijke aandoeningen niet kunnen werken, bezuinigen op de Bijstand lijkt mij beter.

Het voorstel om de gratis schoolboeken minder gratis te maken kan bij mij trouwens wel op grote steun rekenen, totale idioterie is dat want vooral de uitgeverijen spinnen er garen bij.
pi_66167332
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
Bedenk wel dat de zwakken waar je het over hebt bijna niks bijdragen aan de economie. Een bezuiniging op de zwakken geeft de kans de koopkracht van de middeninkomens beter op peil te houden, en dat is belangrijk als je de economische teruggang wil beperken omdat de middeninkomens verre weg de belangrijkste groep zijn voor de economische ontwikkeling.

De Bijstand kan vanuit dat oogpunt dus ook wel een stuk omlaag, ik ben daar eigenlijk meer voorstander van dan om de WAO en wellicht ook de AWBZ in te krimpen. In de laatste twee gevallen gaat het om mensen die door lichamelijke aandoeningen niet kunnen werken, bezuinigen op de Bijstand lijkt mij beter.

Het voorstel om de gratis schoolboeken minder gratis te maken kan bij mij trouwens wel op grote steun rekenen, totale idioterie is dat want vooral de uitgeverijen spinnen er garen bij.
Echt schandalig -asociaal wat je hier uitkraamt.

Je zegt nog net niet dat je ze liever gewoon de nek omdraait.

Gaskamer voor iedereen die niet kunnen bijdragen aan de economie?

Of erger nog: iemand net niet financieel laten stikken.

Stuitend dit.

Schaam je!!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:54:15 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66167400
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:39 schreef Locusta het volgende:
Mijne ook! Onee, ik vind hem een beetje een sukkel en zal daarom nooit op hem stemmen... Maar hier ben ik het met hem eens!
quote:
WAO? Of AOW?
censuur :O
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:55:07 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66167427
VVD is toch altijd al asociaal geweest?

Jarenlang hebben de rijkeren in NL massaal klunnen profiteren en misbruik kunnen maken van bijvoorbeeld de HRA-regeling, de nieuwe zorgverzekering, etc etc etc... en nu zit het even tegen economisch gezien, en begint men weer te plukken bij juist de mensen die de laatste jaren sowieso al vaak overgeslagen werden qua welvaart...
pi_66167434
Een gevaarlijk mannetje voor de uitkeringsgerechtigden. Je kan zien dat die vent niet deugt. En slechterik gewoon.
pi_66167457
Huh waarom geld weghalen bij WAO'ers en niet bij werklozen??
Veel WAO'ers krijgen al minder dan mensen die te lui zijn om te werken..
pi_66167458
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:55 schreef Yi-Long het volgende:
VVD is toch altijd al asociaal geweest?

Jarenlang hebben de rijkeren in NL massaal klunnen profiteren en misbruik kunnen maken van bijvoorbeeld de HRA-regeling, de nieuwe zorgverzekering, etc etc etc... en nu zit het even tegen economisch gezien, en begint men weer te plukken bij juist de mensen die de laatste jaren sowieso al vaak overgeslagen werden qua welvaart...
Geeft aan wat voor type mensen VVD-ers zijn. Hebben gene greintje inlevingsvermogen. Ze denken alleen aan zichzelf.

I
pi_66167493
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Echt schandalig -asociaal wat je hier uitkraamt.

Je zegt nog net niet dat je ze liever gewoon de nek omdraait.

Gaskamer voor iedereen die niet kunnen bijdragen aan de economie?

Of erger nog: iemand net niet financieel laten stikken.

Stuitend dit.

Schaam je!!
Ik confronteer je alleen met wat de meest effectieve methode is om het doel dat politici zich gesteld hebben te bereiken. Ik ben niet degene die kosten wat kost de economische teruggang wil beperken, dat willen de politici in Den Haag en de vakbonden in het land. Het is het Poldercorporatisme waar je je pijlen op moet richten.

Zelf pleit ik al tijden voor een kleinere overheid maar zorg voor zieken en mensen die niet kunnen werken vanwege een handicap vind ik zeer belangrijk, en moet daarom niet teruggedrongen worden.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:57:51 #11
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_66167498
Die gratis schoolboeken mogen van mij inderdaad verdwijnen. Ik zie liever dat de overheid echt gaat investeren in een kenniseconomie, want die gratis boeken dragen echt niet bij aan beter onderwijs.
pi_66167502
En waarom spenderen we wel miljarden aan risco nemende banken en aan de zandbak Afghanistan ?
Stop daar aub ook mee.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_66167524
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:56 schreef captainkid het volgende:
Zeker weten. Mensen zijn zo dom dat ze nog denken dat ze 70% van hun laatst verdiende loon hebben. Dat is allang niet meer zo. De WAO is door de jaren heen al kapot bezuinigd. Sterker nog , deze bestaat niet eens meer voor nieuwe gevallen, maar is vervangen door ene vele soberder WIA/WGA.

De VVD wilt ze nog verder uitkleden. Hoe ziek kan Rutte dan zijn om dit werkelijk te menen?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:59:04 #14
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_66167543
Bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking en die gratis schoolboeken terugdraaien kan ik inkomen, net als het uitstellen van de km-heffing. Dat gebash van de bureaucratie moet hij maar eens gaan onderbouwen met concrete plannen hoe hij dat wil gaan doen. Het lijkt me niet de bedoeling om in deze tijd allerlei ambtenaren op straat te gooien, bovendien is helemaal niet duidelijk of de overheid het wel met minder mensen af kan. Het verlagen van de WAO uitkeringen vind ik een slecht idee, de mensen die (tegen hun wil) arbeidsongeschikt zijn geworden hoeven niet keihard gestraft te worden.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:00:10 #15
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_66167579
Ontwikkelingshulp gewoon stoppen. Dat is gewoon geld weggooien. De WAO mag wel herzien worden maar dan goed kijken naar wie er arbeidsongeschikt zijn door het werk wat zij deden. Onzinnig natuurlijk dat iemand in de WAO komt omdat hij zo graag gaat skieen
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:00:13 #16
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66167580
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:39 schreef Locusta het volgende:

Alsof NL veel uitgeeft aan ontwikkelingshulp(!)

Het meeste blijft gewoon hier in NL aan de strijkstok hangen. Doe daar dan iets aan.

Het treurige is dat als we, als westen, vele jaren geleden al gewoon goed en slim hadden geinvesteerd in ontwikkelingshulp, dat het dan wellicht nu, in veel gevallen, niet eens meer nodig zou zijn geweest. Sterker nog, dan hadden we wellicht gewoon kunnen profiteren van een hele grote afzetmarkt.
pi_66167614
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik confronteer je alleen met wat de meest effectieve methode is om het doel dat politici zich gesteld hebben te bereiken. Ik ben niet degene die kosten wat kost de economische teruggang wil beperken, dat willen de politici in Den Haag en de vakbonden in het land.

Zelf pleit ik al tijden voor een kleinere overheid maar zorg voor zieken en mensen die niet kunnen werken vanwege een handicap vind ik zeer belangrijk, en moet daarom niet teruggedrongen worden.
Gelukkig dat je met dat laatste komt. Je moet het toch met me eens zijn dat je op de WAO niet nog verder moet bezuinigen.

Van de VVD weet ik dat ze niks op hebben met sociale zekerheid. Ik denk dan, wat bezielt zo iemand als Rutte nou
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:02:25 #18
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_66167639
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:00 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Het meeste blijft gewoon hier in NL aan de strijkstok hangen. Doe daar dan iets aan.

Het treurige is dat als we, als westen, vele jaren geleden al gewoon goed en slim hadden geinvesteerd in ontwikkelingshulp, dat het dan wellicht nu, in veel gevallen, niet eens meer nodig zou zijn geweest. Sterker nog, dan hadden we wellicht gewoon kunnen profiteren van een hele grote afzetmarkt.
het erge is dat het uberhaupt nodig is. iedereen was gelijk toch heeft een continent als Afrika zich nooit ontwikkelt
pi_66167640
quote:
Sterker nog, dan hadden we wellicht gewoon kunnen profiteren van een hele grote afzetmarkt.
Dat is waar China nu zo goed in is geworden.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:02:47 #20
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66167650
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:56 schreef captainkid het volgende:
We hebben ontzettend weinig werklozen vergeleken met omringende landen. Daarnaast is een uitkering nu geloof ik ook niet een vetpot, zijn de vaste lasten voor die groep de laatste jaren sowieso al dik omhoog gegaan zonder dat dat echt gecompenseerd is, en zijn ze vrij 'streng' wat betreft wie in aanmerking komt voor een uitkering. Tel daarbij op dat er nu ook nog eens een heleboel werklozen bijkomen door het waardeloze falende overheidsbeleid (en o.a. dus door de VVD), en tja... dan kan ik het dus niet met je eens zijn.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:03:10 #21
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66167666
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:02 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Dat is waar China nu zo goed in is geworden.
China doet het heel slim inderdaad.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:03:43 #22
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66167686
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:02 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

het erge is dat het uberhaupt nodig is. iedereen was gelijk toch heeft een continent als Afrika zich nooit ontwikkelt
.. wellicht kun je je even inlezen in hoe dat zo is gekomen!?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:04:27 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66167699
quote:

[..]

Grofweg 4 miljard euro per jaar...
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:06:40 #24
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66167756
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:02 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

We hebben ontzettend weinig werklozen vergeleken met omringende landen.
Weinig werklozen zegt alleen dat er weinig mensen zijn die willen werken. De rest zit in de bijstand (grofweg een miljoen geloof ik?) en wil niet eens werken.
pi_66167757
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Van de VVD weet ik dat ze niks op hebben met sociale zekerheid. Ik denk dan, wat bezielt zo iemand als Rutte nou
Je moet helder voor ogen houden wat het doel van bijna alle politici in Den Haag is, zo min mogelijk ontslagen en zo veel mogelijk economische groei. Vanuit dat oogpunt is het bezuinigen op de WAO helemaal geen slecht idee, en dus kan ik mij wel voorstellen dat men met dit plan komt. Mijn focus is een hele andere, ik wil niet het aantal ontslagen zoveel mogelijk beperken, ik wil niet dat de overheid de economische groei aanwakkert, daarom zou ik ook nooit bezuinigen op de WAO en AWBZ en andere vormen van inkomenshulp die zieken krijgen.

Je kritiek zou zich dan ook moeten richten op de houding die politici, vakbonden en werkgeversorganisaties hebben dat zij als reddende engel kosten wat kost de economie draaiende moeten houden en tevens het aantal ontslagen ten koste van alles willen beperken. Een dergelijke houding is totaal onverantwoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')