abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? dinsdag 17 februari 2009 @ 17:14:59 #1
70532 loveli
N
pi_66165993
Het vorige deel: Slank # 567 - Waar Vief een egeltje wil

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Mannen kijken : hier

Thuis trainen doe je zo:
klik

Varieren doe je zo:

schema 1
schema 2
schema 3
schema 4

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

En vergeet niet : SHE is always RIGHT!
crap in = crap out
pi_66166012
fopi fipo!

En vakantie........ Het liefst zou ik al mijn spaargeld opnemen en eens een (half) jaartje naar Amerika gaan. Beetje rondtrekken. Maar goed, het zal wel weer Frankrijk worden. Ook leuk.
pi_66166057
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:09 schreef Greys het volgende:
Hebben jullie al vakantieplannen? Zullen we het daar gewoon eens over hebben?
Je bent een superlieve vrouw, dat je er nu bent voor je zus, misschien wel juist omdat je het zelf als normaal ziet .

En vakantieplannen: ja, ik ga niet . Geen geld, heb nog geen baantje, wil een baantje op een camping ofzo (zon!!!) maar last van heimwee en etc. Oh ja, iets vrolijks zei je .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_66166086
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:00 schreef Greys het volgende:
Alleen nog even dit en dan hou ik er over op, want ik weet niet hoe ik het uit moet leggen verder:
Ze is er écht slecht aan toe en ik herken aanstellers en jankerds van een afstand. Ik weet dus niet wat ze gaat doen (kat in het nauw enzo) als ik haar 'hard(er)' zou aanpakken.
Ik heb de tactiek van co (die op zich heel plausibel klinkt) ook geprobeerd. Ik heb op een rustige manier verteld dat ik me gewoon zorgen maak en dat ik het volgens mij ook niet verdien om zo behandeld te worden. Daar kreeg ik uiteindelijk een prima reactie op. Mijn broerje was een en al begrip. Nee, hij zou voortaan sneller reageren op berichtjes en hij begreep dat ik ook steun nodig had.

Achteraf begrijp ik dat al zijn reacties in het teken staan van 'mensen zoveel mogelijk buiten de deur houden'. Hij zegt gewoon iets sociaal wenselijks om op dat moment van me af te zijn. Als hij iets liefs moet zeggen, dan zegt hij iets liefs. Als dat niet lukt, dan gaat hij het op de spits drijven (bijv. toen ik een harde lijn trok en zei dat ik gewoon langs zou komen ongeacht wat zijn wens was). Toen is hij ineens vreselijk tegen me tekeer gegaan.

Tegen iemand die depressief is, is het niet genoeg om te zeggen 'kom van je jankreet af'. Dat zit dieper. Ik wil niet zeggen dat je zus depressief is (ik kan zo'n diagnose niet stellen!), maar ik vind het niet zo raar dat je bang bent dat er meer achter schuilgaat. Wat je eventueel kunt doen is zelf de huisarts bellen om advies in te winnen voor hoe jij hier het beste mee om kunt gaan. Dat heb ik nog niet gedaan maar daar denk ik wel sterk aan. Misschien moet je in een bepaalde fase ook accepteren dat jij voor haar niet die persoon kunt zijn die haar eruit helpt. Ik weet het niet. Ook dat zal wel tijd nodig hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:17:44 #5
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66166114
Toscane!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Vis een optie? dinsdag 17 februari 2009 @ 17:18:23 #6
70532 loveli
N
pi_66166144
Ik ga ook niet. Wel geld, maar m'n vaste groepje heeft iets anders te doen. Kind krijgen, huis inrichten, studeren enzo.
crap in = crap out
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:18:35 #7
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_66166151
Lente? Het is fucking -4 hier! En donker!

Waarschijnlijk geen vakantie dit jaar, maar wel stage in het buitenland. Ja, een ander buitenland...denk ik!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_66166184
Ik denk dat het een paar lange weekendjes steden wordt, dit jaar, Stockholm/Uppsala, Barcelona en natuurlijk het jaarlijkse Madrid-reisje. En verder wil ik in september een week weg, ik hoop Griekenland of New York, en met kerst ergens naar de zon (Curacao?).

Lekker, vakantie
pi_66166201
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb de tactiek van co (die op zich heel plausibel klinkt) ook geprobeerd. Ik heb op een rustige manier verteld dat ik me gewoon zorgen maak en dat ik het volgens mij ook niet verdien om zo behandeld te worden. Daar kreeg ik uiteindelijk een prima reactie op. Mijn broerje was een en al begrip. Nee, hij zou voortaan sneller reageren op berichtjes en hij begreep dat ik ook steun nodig had.

Achteraf begrijp ik dat al zijn reacties in het teken staan van 'mensen zoveel mogelijk buiten de deur houden'. Hij zegt gewoon iets sociaal wenselijks om op dat moment van me af te zijn. Als hij iets liefs moet zeggen, dan zegt hij iets liefs. Als dat niet lukt, dan gaat hij het op de spits drijven (bijv. toen ik een harde lijn trok en zei dat ik gewoon langs zou komen ongeacht wat zijn wens was). Toen is hij ineens vreselijk tegen me tekeer gegaan.

Tegen iemand die depressief is, is het niet genoeg om te zeggen 'kom van je jankreet af'. Dat zit dieper. Ik wil niet zeggen dat je zus depressief is (ik kan zo'n diagnose niet stellen!), maar ik vind het niet zo raar dat je bang bent dat er meer achter schuilgaat. Wat je eventueel kunt doen is zelf de huisarts bellen om advies in te winnen voor hoe jij hier het beste mee om kunt gaan. Dat heb ik nog niet gedaan maar daar denk ik wel sterk aan. Misschien moet je in een bepaalde fase ook accepteren dat jij voor haar niet die persoon kunt zijn die haar eruit helpt. Ik weet het niet. Ook dat zal wel tijd nodig hebben.

Je hebt gelijk. Maar jouw broer heeft echt een psychische stoornis, voor zover ik het hier van de bank kan inschatten en de zus van Greys is hoogstens depressief. (hoewel ik dat niet wil bagatelliseren hoor, maar depressies zijn meestal van tijdelijke aard)

Ik heb mijn moeder al lang geleden opgegeven bv. Anders zou ik eraan onderdoor zijn gegaan. Ik vind het heel knap, dat jij het nog altijd trekt.
  Vis een optie? dinsdag 17 februari 2009 @ 17:19:53 #10
70532 loveli
N
pi_66166210
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:17 schreef Claudia_x het volgende:
Iemand die depressief is kan niet geholpen worden zonder dat 'ie het zelf wil, is mijn (zeer beperkte) ervaring. Depressies zijn akelig en hardnekkig.
crap in = crap out
pi_66166395
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:19 schreef conleche het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Maar jouw broer heeft echt een psychische stoornis, voor zover ik het hier van de bank kan inschatten en de zus van Greys is hoogstens depressief.
Ik ken een paar mensen die depressief zijn geweest, en ik heb het er veel met hen over. De verhalen lopen uiteen van 'dankzij de volharding van mijn ouders ben ik eruit gekomen' tot 'ik moest het echt zelf doen'. Er lijkt dus niet echt een succesformule te zijn.

Als het aan mijn broertje zou liggen, dan zou hij zeggen dat hij wil dat ik hem met rust laat. Dat lijkt fijner voor hem en fijner voor mij, want ik hoef dan niet met zijn ondankbaarheid geconfronteerd te worden. Maarja, dan zit je dus thuis te kniezen.
quote:
Ik heb mijn moeder al lang geleden opgegeven bv. Anders zou ik eraan onderdoor zijn gegaan. Ik vind het heel knap, dat jij het nog altijd trekt.
Ik heb ook zo'n moeder, dus ik zou dan geen familie overhouden. Overigens vind ik dat óók heel knap, de grens trekken en afstand nemen omdat het voor jezelf het beste is. Dat lijkt me uiteindelijk zelfs het moeilijkst.
pi_66166461
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:17 schreef Sugar het volgende:
Toscane!
Ga je daar dit jaar heen? Ik ben er nu 3x geweest. Fantastisch!

Ik kom altijd 5kg zwaarder terug.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:28:34 #13
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_66166557
vakantieplannen zijn vooral "dingen doen met vrienden, muziek maken en werk"
:
***13 tot en met 15 maart lekker uitwaaien op texel met mn beste vriendinnetje van de middelbare school
***20-25 mei (nu mn koorproject niet doorgaat kan ik mee ) met vrienden van de studie naar een kasteeltje in frankrik
***ik ben van 15 juli tot en met 26 juli bij europa cantat in utrecht - zing mee met het choir in residence (nederlnds studenten kamerkoor verzamelkoortje) als soort voorzign koor en met eigen concertjes.
***ws. tussen 10 en 15 augustus een paar dagen naar een conferentie in Nijmegen (niet echt vakantie)
***misschien tussen 21 en 30 augustus nog een koorproject in Italie en NL - als ik aangenomen word en het niet al te duur is
***tussen 10 en 15 augustus nog wat activiteiten bij t koor en orkest ivm de introduciteweek voor nieuwe studenten
***misschien nog een paar dagen echt weg voor echte vakantie... maar dat kan ook een stedentripje in het najaar worden...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_66166597
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ken een paar mensen die depressief zijn geweest, en ik heb het er veel met hen over. De verhalen lopen uiteen van 'dankzij de volharding van mijn ouders ben ik eruit gekomen' tot 'ik moest het echt zelf doen'. Er lijkt dus niet echt een succesformule te zijn.

Als het aan mijn broertje zou liggen, dan zou hij zeggen dat hij wil dat ik hem met rust laat. Dat lijkt fijner voor hem en fijner voor mij, want ik hoef dan niet met zijn ondankbaarheid geconfronteerd te worden. Maarja, dan zit je dus thuis te kniezen.
[..]

Ik heb ook zo'n moeder, dus ik zou dan geen familie overhouden. Overigens vind ik dat óók heel knap, gewoon de grens trekken en afstand nemen omdat het voor jezelf het beste is. Dat lijkt me uiteindelijk zelfs het moeilijkst.

Hmmmz. Dat is ook niet makkelijk hoor. Maar ik heb het echt over een ernstige stoornis en zolang mensen niet inzien dat ze een probleem hebben, is het heel moeilijk helpen. Ik ben ook wat ouder dan jij, dus daar zit wel een verklaring, voor mijn afstand houden. Het is niet altijd zo geweest.
pi_66166620
Kwak kook je ook voor mij?
pi_66166622
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ga je daar dit jaar heen? Ik ben er nu 3x geweest. Fantastisch!

Ik kom altijd 5kg zwaarder terug.

Pasta met schelpjes!!! En knoflook!!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:32:04 #17
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66166697
Ja, dit jaar gaan we kamperen in Toscane! Heerlijk!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_66166746
Ik heb een taakje af Ik ben goed bezig
Nu iets doen zodat ze morgen ook zien dat er gewerkt is *stapel tijdschriften gaat verplaatsen*

En ik wil ook op vakantie, ik wil ZON. En warmte. Maar niet te veel.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:34:26 #19
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_66166794
Hoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii in het nieuwe topic!
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:35:06 #20
148689 Muis006
pi_66166811
Ik heb volgende week 'collegevrije week' (vakantie doen ze niet aan op de uni ) maar ik ga bijwerken want ik loop achter! Ik ben niet zo'n carnavalsvierder.
pi_66166870
Carnaval: dat is wat mij betreft echt de personificatie van de hel.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:39:03 #22
148689 Muis006
pi_66166931
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:36 schreef conleche het volgende:
Carnaval: dat is wat mij betreft echt de personificatie van de hel.
Dit weekend geht's loss en ik moet zondag de hele dag werken. Dat is pas de hel want het wordt ontieglijk druk
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 februari 2009 @ 17:42:07 #23
163650 Greys
pi_66167031
[moppersmurf] Ik háááááááááát Carnaval! Dat zogenaamd lollige dronken gehos. Gatverdamme! [moppersmurf]

Tevens tvp.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:42:39 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_66167048
Hey, ik dacht dat we vrolijk de lente in zouden? .

Ik ben pannenkoeken aan het bakken .

En ik ben zo blij dat we hier geen carnaval hebben . En hoe kan een feest een personificatie van een plaats zijn? [/mierenneuk] .
Niet meer actief op Fok!
pi_66167058
tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')