Net als met zwanger zijn, dan krijg je wat tijd cadeauquote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:31 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik heb geen mening.![]()
Dus even geheel off topic:
[..]
Greys, hoe kun je nu bij de maandstoppers staan?
Het is vandaag pas de 17e.![]()
Dunno!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:31 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik heb geen mening.![]()
Dus even geheel off topic:
[..]
Greys, hoe kun je nu bij de maandstoppers staan?
Het is vandaag pas de 17e.![]()
Kwakz0r, wat een verstandige en herkenbare postquote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:28 schreef kwakveense het volgende:
[..]
greys: dei post over hormonen was een bedankje aan tink en ze heeft zelf al gezegd dat dat beter per pm had gekund idd....
en ik geef ook eerlijk antwoord op vragen wat ik van een lijstje vind: te weinig of te veel, en dan ben ik heus niet poeslief![]()
maar goed, ik snap best dat sommige mensen geirriteerd raken of moedeloos van het aantal posts met zo'n vraag erin. maar ik vind óók dat sugar verder heel attent post, en ik snap misschien iets beter vanuit mezelf wat voor gedachten er achter zitten en hoe hardnekkig dat kan zijn (mijn echte beerput is hier nog niet geopend in dit topic namelijk).
maar die feedback wil ik ook best per pm geven als t andere mensen irriteert.
Oepsiequote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:31 schreef kwakveense het volgende:
even over l-tyrosine: ik heb t een vriendinnetje aangesmeerd die er daarna achtr kwam dat het niet handig is voor mensen met migraine -- ze ging er op googelen nádat ze een drie dagen durende aanval had gekregen na het nemen van een pilletje..
ze nam mij niks kwalijk, maar ik mezelf uiteraard wel...
ze werd er wel relaxt van trouwens, tot de migraine toesloeg
Oh! Die heb ik gegeten! En die zijn lekker! En vet!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:23 schreef Anosmie het volgende:
En popcorn met extra butter in de bios eten en mij dan vertellen hoe dat smaakt. Want dat 'extra butter' fenomeen intrigeert me al jaren.
Jaja.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:34 schreef Greys het volgende:
Dunno!
Mylene formerly known as Schatje houdt die lijst bij, dat heeft ze dan nét aangepast denk ik want vanmorgen stond ik nog bij de Nieuwste Stoppers! Ik ben vier weken gestopt en een beetje, misschien dat dat al als maand telt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ahhhh Schatje=Mylene! Ik dacht al, wie is dat nu weer, weer een nieuwe. Verwarrend hoor, al die verschuivingen in nicks.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Dunno!
Mylene formerly known as Schatje houdt die lijst bij, dat heeft ze dan nét aangepast denk ik want vanmorgen stond ik nog bij de Nieuwste Stoppers! Ik ben vier weken gestopt en een beetje, misschien dat dat al als maand telt?
Wat heb je in huis?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:38 schreef Vivi het volgende:
Iemand nog een lekker en vooral goedkoop recept in de aanbieding voor vanaaf?
Ik vind dat nogal bot. De zus voelt zich nu bijzonder kut, en familie en beste vrienden zijn er juist om je door dat soort periodes heen te slepen, ookal hebben ze daar zelf onder te lijden en krijgen ze daar op dat moment niet de waardering voor die ze verdienen. Nou ja, dat is in ieder geval het soort vriend/familielid dat ik wil zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:11 schreef kwakveense het volgende:
[..]
als je nooit die grens stelt dan voelt ze natuurlijk ook noot dat ze onredelijk is...
ik denk dat t dan misshcien alleen maar zou helpen om haar eventjes (heel hard)in haar eigen sop gaar te laten koken. gewoon zeggen "weet je, als je er allemaal geen zin in hebt en alleen maar zo kunt doen tegen de mensen die t beste met je voor hebben, dan zoek je t toch lekker zelf uit?"
als ze t echt niet meent allemaal, dan zal ze snel genoeg inzien dat ze t niet alleen kan en dat jullie eigenlijk alleen maar lief zijn. en omdat jij neit t slechtste met haar voor hebt ben je natuurlijk nooit echt weg, en sta je er weer als ze inziet hoe ze jullie behandelt.
maar goed. dat zou ik zelf ook alleen maar bedenken en niet kunnen
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:37 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Jaja.
Ik wilde het linkje naar het metertje er bij zetten gister maar dat kon idd al niet meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ze heeft net gepost dat ze de lijst weer aangepast heeft, dus ik heb van haar vast een dagje kado gekregen. Maar morgen ben ik ook nog gestopt hoorIk heb mezelf in elk geval NIET bij de maandstoppers gezet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
Naar welke winkel ga je?quote:
Ik ben zelfs heel af en toe een pietsie bang dat als ik haar hard zou aanpakken, dat ze dan gekke dingen zou kunnen doen die ik nu niet kan overzien. Omdat ze zich dan helemaal ultiem in de steek gelaten zal voelen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal bot. De zus voelt zich nu bijzonder kut, en familie en beste vrienden zijn er juist om je door dat soort periodes heen te slepen, ookal hebben ze daar zelf onder te lijden en krijgen ze daar op dat moment niet de waardering voor die ze verdienen. Nou ja, dat is in ieder geval het soort vriend/familielid dat ik wil zijn.
Er breken wel weer betere tijden aan. En als dat niet zo is, dan moet je natuurlijk alsnog zelf bepalen waar je grens ligt. Ik vind het iig niet gek dat je het nu allemaal pikt.
Dan heb je twee dagen feest.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:42 schreef Greys het volgende:
Maar morgen ben ik ook nog gestopt hoor![]()
Zoiets, maar dan krieltjes, vis en komkommersalade denk ikquote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:42 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Naar welke winkel ga je?
Tartaar, broccoli en gekookte aardappels?
Telefoon-foto-poging gedaan, maar het is een zwart pak en veel meer dan dat is niet echt te zien.quote:
Ze had 7 jaar een relatie, en is nu net single!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:47 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Dan heb je twee dagen feest.![]()
Je zus was toch al zeven jaar geleden single geworden?
Waar heeft ze al die tijd gewoond dan?
Waarom is ze nu juist niet blij dat ze een eigen stekje heeft?
Of heb ik het verkeerd gelezen en was het zeven maanden ipv jaar?
ik bén ook niet zo.... maar soms denk ik weleens dat zo'n houding beter zou helpen om iemand niet helemaal op te laten gaan in de eigen zieligheid (hoe érg het ook is, je kunt jezelf ook helemaal vastpraten erin) en om te voorkomen dat het teveel wordt voor iemand die zich dingen zo aantrkt als ik dat doe, of greys nu.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal bot. De zus voelt zich nu bijzonder kut, en familie en beste vrienden zijn er juist om je door dat soort periodes heen te slepen, ookal hebben ze daar zelf onder te lijden en krijgen ze daar op dat moment niet de waardering voor die ze verdienen. Nou ja, dat is in ieder geval het soort vriend/familielid dat ik wil zijn.
Er breken wel weer betere tijden aan. En als dat niet zo is, dan moet je natuurlijk alsnog zelf bepalen waar je grens ligt. Ik vind het iig niet gek dat je het nu allemaal pikt.
Nee, ze bedoelde What about Brianquote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Terug gelezen maar het antwoord nog niet zien staan...
Anynke je bedoelt "7th heaven" ?
Oh, dat verandert de zaak.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:48 schreef Vivi het volgende:
Ze had 7 jaar een relatie, en is nu net single!
Maar in de post waarin Greys dat meldde stond wel "7 jaar geleden". Ik raakte ook al in verwarring toen, maar ging er al vanuit dat het een typo was en dat ze bedoelde "na 7 jaar"quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:48 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ze had 7 jaar een relatie, en is nu net single!
Ow... hahaquote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, ze bedoelde What about Brian(de oudste zoon uit 7th heaven speelt Brian).
Zussie heeft een paar lange relaties gehad en heeft nog nóóit alleen gewoond! Vanuit huis gaan samenwonen, getrouwd, gescheiden, daarna gaan samenwonen voor 7 jaar met een ander en die heeft haar zonder enige waarschuwing of gesprek of wat dan ook gedumpt. En aangezien het zijn huis was heeft zij niets en heeft ze een paar maanden bij een collega in een soort vakantiewoninkje gezeten dat ze normaal verhuren aan toeristen en nu even een tijdje aan haar.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:47 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Dan heb je twee dagen feest.![]()
Je zus was toch al zeven jaar geleden single geworden?
Waar heeft ze al die tijd gewoond dan?
Waarom is ze nu juist niet blij dat ze een eigen stekje heeft?
Of heb ik het verkeerd gelezen en was het zeven maanden ipv jaar?
Het is al gezegd, maar je bent echt een toffe zus.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben zelfs heel af en toe een pietsie bang dat als ik haar hard zou aanpakken, dat ze dan gekke dingen zou kunnen doen die ik nu niet kan overzien. Omdat ze zich dan helemaal ultiem in de steek gelaten zal voelen.
Dus ik pik het inderdaad gewoon maar, er breken vanzelf weer betere tijden aan.
Ze zei net ook 'Dank je' door de telefoon toen ik vertelde dat ik haar adreswijzigingen heb doorgebeld voor haar naar allerlei instanties en dat ik internet heb geregeld. Dat is al heel wat, dat ze dat zegt, hoe gek het ook klinkt. Ik heb nog niet gezegd dat ik haar internet betaal, da's een verrassing waar ze vanzelf achter komt. En dan hopen dat het goed valt
Hoe gaat het bij jou met de huizenstress?
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:54 schreef Greys het volgende:
Lief dat jullie dat allemaal zeggen maar ik vind het echt niet meer dan normaal hoor.
Jullie zouden het ook doen![]()
Greysie laat haar ook niet in de steek. Maar soms moet je gewoon wat harder zijn tegen de mensen waar je van houdt. Anders verzanden ze in een oeverloze zieligheid. Juist je familie is de aangewezen persoon om je een flinke schop onder je hol te geven en te zeggen: Nu is het klaar. We gaan NU dit en dit regelen. We gaan NU dit doen. Je komt NU van je jankreet af en we gaan even een frisse neus halen. (trust me, het klinkt hard, maar het hielp wel.) En iemand af en toe even laten uitrazen eer je contact opneemt of even met rust laat omdat ze gewoon even wat ruimte nodig hebben is toch helemaal niet barbaars ofzo?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat ze in dat tussenoplossing huurhokje zit bedoel je?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:53 schreef conleche het volgende:
Al wel weer een paar maanden toch? needle eleven.
Vivi, de zalm is in de bonus!!
Ik heb die angst zelf ook wel, al is die waarschijnlijk onterecht. Je zus gaat door een donkere periode en dus is het niet zo raar om haar nu haar slechte manieren te vergeven. Jij kunt op dit moment de sterkere zijn, moet je maar denken, hoe vervelend dat ook is. Als ze hier maanden of jaren in blijft hangen dan verandert de situatie natuurlijk. Moet je je eens voorstellen hoe het is voor mensen die een familielid hebben dat lijdt aan een drugsverslaving of een eetstoornis. Zó moeilijk! Je wilt er altijd voor zo iemand zijn maar je hebt ook je eigen grenzen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben zelfs heel af en toe een pietsie bang dat als ik haar hard zou aanpakken, dat ze dan gekke dingen zou kunnen doen die ik nu niet kan overzien. Omdat ze zich dan helemaal ultiem in de steek gelaten zal voelen.
Ik ben al blij als mijn broertje zijn telefoon opneemt! Of als we op bezoek mogen komen. Of als we samen kunnen lachen om een film. Er zijn momenten dat hij echt even weer normaal lijkt. Dat biedt inderdaad hoop.quote:Ze zei net ook 'Dank je' door de telefoon toen ik vertelde dat ik haar adreswijzigingen heb doorgebeld voor haar naar allerlei instanties en dat ik internet heb geregeld. Dat is al heel wat, dat ze dat zegt, hoe gek het ook klinkt. Ik heb nog niet gezegd dat ik haar internet betaal, da's een verrassing waar ze vanzelf achter komt. En dan hopen dat het goed valt
Komt wel goed. Er is een grote last van mijn schouders gevallen nu het huis in principe verkocht is. Nu ben ik in afwachting van de makelaar die bezichtigingen moet regelen voor woningen voor mijn broertje. En hij is bezig met het koopcontract. Oh, mijn schoonouders hebben aangeboden om het verhuisbedrijf te betalen voor onze eigen verhuizing. Dat is toch wel zo ongelooflijk lief!quote:Hoe gaat het bij jou met de huizenstress?
Dat is ook allemaal niet niks.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:51 schreef Greys het volgende:
Zussie heeft een paar lange relaties gehad en heeft nog nóóit alleen gewoond! Vanuit huis gaan samenwonen, getrouwd, gescheiden, daarna gaan samenwonen voor 7 jaar met een ander en die heeft haar zonder enige waarschuwing of gesprek of wat dan ook gedumpt. En aangezien het zijn huis was heeft zij niets en heeft ze een paar maanden bij een collega in een soort vakantiewoninkje gezeten dat ze normaal verhuren aan toeristen en nu even een tijdje aan haar.
En nu heeft ze haar huurhuis toegewezen gekregen (best snel, maar in die regio gaat dat sneller) en heeft ze er eigenlijk dus helemaal geen zin in, omdat ze nog heel verdrietig is over het dumpgebeuren.
EDIT: ze is 34 en dus nog nooit alleen gewoond en dat vindt ze nu heel eng omdat ze dan helemaal alleen is. Voor een ander zal dat normaal zijn, maar voor haar met al haar verdriet dus nog even niet
Haha, ja, en ik als harde tante kan echt ongelooflijk veel hebben van familie en vrienden. In wezen ben ik de softie.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:58 schreef kwakveense het volgende:
gek dat een softie als ik bij het ene probleem veel meer pikt dan een ander, en bij t andere probleem dus blijkbaar eerder de harde lijn neemt dan de rest hier![]()
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:00 schreef Greys het volgende:
Alleen nog even dit en dan hou ik er over op, want ik weet niet hoe ik het uit moet leggen verder:
Ze is er écht slecht aan toe en ik herken aanstellers en jankerds van een afstand. Ik weet dus niet wat ze gaat doen (kat in het nauw enzo) als ik haar 'hard(er)' zou aanpakken. Niet uit te leggen, gewoon een gevoel. Ze heeft afgelopen weekend ook heel de boel in elkaar getrapt en is de deur uitgerend. Ze kwam gelukkig wel weer terug maar ik weet niet wat zij in haar wanhoop en woede doet.
Een ander zou zeggen 'Stel je niet aan, dramaqueen' maar wie weet waarmee ze nog meer zit. Er is een voorgeschiedenis dat ouders en ik zijn gebeld dat we naar het ziekenhuis moesten komen. Toen was ze opgenomen omdat ze pillen had gebruikt tegen depressie en dat had in combinatie met de pil en roken tot een longembolie geleid. Terwijl wij niet eens wisten dat ze zich rot voelde.
Kortom: handle with care. Maar dat had ik misschien allemaal eerder moeten zeggen.
Trust me, ik word er ook heel agressief van. Ik ben niet te genieten momenteel. Heer G laat het ook maar een beetje over zich heen komen allemaal want ik ben echt niet op mijn best en kan niets hebben. Dus ik weet niet of het nou allemaal zo slim is wat ik doe, maar ik kan niet andersquote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:02 schreef kwakveense het volgende:
ik snap t wel greysie
k zou t alleen zélf niet trekken... ik word daar gewoon zélf aggressief van. dus ze boft met een zus als jij.
Doe je nog mee met het dip-bestrijdplan, Greys? Heb je wel nodig hoorquote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Trust me, ik word er ook heel agressief van. Ik ben niet te genieten momenteel. Heer G laat het ook maar een beetje over zich heen komen allemaal want ik ben echt niet op mijn best en kan niets hebben. Dus ik weet niet of het nou allemaal zo slim is wat ik doe, maar ik kan niet anders
Ik heb amper vrije dagen en een wishlist van een meterquote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:09 schreef Greys het volgende:
Zullen we het gewoon over iets vrolijks gaan hebben?
Ik ga eens even uitwaaien met het hondje. Heer G is in Noorwegen dus daarna ga ik lekker koude gehaktballen (van gister) op brood etenEn dan vanavond misschien in bad met een Happy Pil van Lush. Hoewel ik nu al weet dat ik het laatste toch niet doe.
Hebben jullie al vakantieplannen? Zullen we het daar gewoon eens over hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |