wij ook nietquote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:02 schreef Bluezz het volgende:
Karrel en dromen, mijn associatie hou ik maar voor me![]()
Hier geen buikgriepsels of verkoudheden, ik heb dat eigenlijk nooit
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:20 schreef DarkElf het volgende:
In t kader van je moet toch eten ben ik kippastei aan t maken...
ben benieuwd of we t ook echt gaan eten
Wat voor bouillon wil je maken? Groenten, vlees, kip of visbouillon/fond?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:55 schreef Duderinnetje het volgende:
![]()
En je bent toch wel een échte keukenprinses als je met buikgriep nog gaat staan koken!![]()
O en jongens, help mij even in mijn dinertje-topic. Ik wil weten hoe je bouillon maakt.
Paddestoelenbouillon! (Dat kan toch?).quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat voor bouillon wil je maken? Groenten, vlees, kip of visbouillon/fond?
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:55 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
![]()
En je bent toch wel een échte keukenprinses als je met buikgriep nog gaat staan koken!![]()
O en jongens, help mij even in mijn dinertje-topic. Ik wil weten hoe je bouillon maakt.
kuddegedrag k_manquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:43 schreef k_man het volgende:
Waarom moet iedereen zo nodig ziek worden? Ik zie de lol er niet van in.
Tnxx voor de tipquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:49 schreef DarkElf het volgende:
oh ja voor de filmkijkers:
Van de week hebben we "Tropa de Elite" gezien, oftewel "elite squad" .. Zeker wel een aanrader.
imdb info
Wat is een halvequote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:55 schreef Liejannuh het volgende:
Telt een halve migraine aanval ook als ziek zijn?
Een halve is nu volgens mij gewoon een hele.quote:
Dat wel natuurlijk!quote:
Ik noemde een halve wel eens eentje die maar een dag duurdequote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:57 schreef MuadDib het volgende:
Een halve is nu volgens mij gewoon een hele.
Geprobeerd!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:55 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
![]()
Ok, gedroogde paddestoelen. Geen verse dus? Ja op het laasts er een beetje door of zo?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:09 schreef ColdFeet het volgende:
Dude, als je paddestoelenbouillon wilt maken, heb je in ieder geval gedroogde paddestoelen nodig. En een bouquet garni. En dan maak je het af met een scheut medium sherry
En Lein: hier een pecan maple toffee cake in de ovenNog even!
Ik ga eens even bij onze super-Jumbo kijken, daar hebben ze vast gedroogde paddo's!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:25 schreef ColdFeet het volgende:
Op het laatst fliebertjes bieslook erbij. Of lente-ui. Of gewoon saai peterselie.
Gedroogde paddestoelen geven een intense smaak en een lekker bruin kleurtje
Natuurlijk wordt het watquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik ga eens even bij onze super-Jumbo kijken, daar hebben ze vast gedroogde paddo's!
Een lente-uitje is inderdaad lekker denk ik, zo op het laatst. Knapperig!
Goh, ik denk dat het best wat wordt. Van de week maar eens proef-bouillonnen!
Ja mevrouwquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt het watDoe eens iets aan dat kook-zelfvertrouwen!
Goeiemorgen allemaal
Nou! Dat klinkt zeer aangenaamquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:43 schreef krakkemieke het volgende:
Kan ik Isa plezieren met een virtueel ontbijt?
Croissants, sap, koffie?
Was dat dé cursus waar je bij MOEST zijn?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:46 schreef Isabeau het volgende:
Maar je doet proefkoken, hoe hip en slim is dat!
Hier gaat het redelijk. Ik had vanmiddag een cursus van mijn werkEn dat duurde de hele middag, maar ik had gisteren èn vannacht dus nachtdienst. Alsof je tegen overdag werkende mensen zegt dat ze 's nachts naar een cursus moeten. Was het verdorie ook nog een cursus waarbij de enige nuttige info die ik echt moet weten binnen 10 minuten wel even uitgelegd had kunnen worden door een collega
O hemel, wat zonde van je tijd!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:46 schreef Isabeau het volgende:
Maar je doet proefkoken, hoe hip en slim is dat!
Hier gaat het redelijk. Ik had vanmiddag een cursus van mijn werkEn dat duurde de hele middag, maar ik had gisteren èn vannacht dus nachtdienst. Alsof je tegen overdag werkende mensen zegt dat ze 's nachts naar een cursus moeten. Was het verdorie ook nog een cursus waarbij de enige nuttige info die ik echt moet weten binnen 10 minuten wel even uitgelegd had kunnen worden door een collega
Als ik de CUL nasi-competiewedstrijd win zal ik als volgende uitdaging het maken van een bouillon- of fond voorstellen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik ga eens even bij onze super-Jumbo kijken, daar hebben ze vast gedroogde paddo's!
Een lente-uitje is inderdaad lekker denk ik, zo op het laatst. Knapperig!
Goh, ik denk dat het best wat wordt. Van de week maar eens proef-bouillonnen!
O daar hoorde ik jaren geleden al eens iets over!quote:
Ja, dat zou leuk zijn!quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Als ik de CUL nasi-competiewedstrijd win zal ik als volgende uitdaging het maken van een bouillon- of fond voorstellen.
Hele teentjes?quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:22 schreef Duderinnetje het volgende:
O daar hoorde ik jaren geleden al eens iets over!
Nou ja, laten we zeggen dat het in elk geval een betere oplossing is dan wat ze in Amerika ook doen: teentjes amputeren zodat er niet meer in de bank kan worden geklauwd.
heb het even officieel voor je gegoogled, omdat ik het zelf niet zo goed kon uitleggen:quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat is het verschil tussen bouillon en fond golfer?
Het werd wel betaald, dus ach...ik denk dat het meer zonde van het geld was voor het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:55 schreef Duderinnetje het volgende:
O hemel, wat zonde van je tijd!
Was je niet boos?
Ja.quote:
Dank!quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:42 schreef golfer het volgende:
[..]
heb het even officieel voor je gegoogled, omdat ik het zelf niet zo goed kon uitleggen:
* 'Fonds: de benaming is ontleend aan de Franse culinaire vakterm le fond en staat voor een kookvocht van groenten en beenderen. Een fonds heeft steeds een langdurige kooktijd.
* Fumet: in tegenstelling tot de fonds heeft de fumet een zeer korte kooktijd nodig.
* Bouillon: de benaming voor het kookvocht van groenten en/of soepvlees. Een bouillon enkel op basis van groenten kan van toepassing zijn bij vegetarische maaltijden of als kookvocht voor vis (court-bouillon).
* Consomme: de benaming consommé of heldere bouillon duidt op een geklaarde bouillon of fonds.
Ook handig, maar dat kan ik dus ook van alle bekende Nederlandersquote:Op woensdag 18 februari 2009 00:58 schreef Stereotomy het volgende:
heh, toen ik bij KPN werkte kon ik het hele adres krijgen als ik alléén je naam wist, en je woonplaats.
JP Balkenende, Cappele ad IJssel.
quote:Jan Pieter (roepnaam: Jan Peter) Balkenende (Biezelinge, gemeente Kapelle (provincie Zeeland), 7 mei 1956) is een Nederlands CDA-politicus en sinds 22 juli 2002 minister-president van Nederland
Wat betreft de privacy-regelgeving zijn we alle mogelijke grenzen al lang voorbij inderdaad.quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het werd wel betaald, dus ach...ik denk dat het meer zonde van het geld was voor het ziekenhuis.
En ja, Bluezz, dat was nou de cursus waar ik naar toe móest. Ik kan nu als voorloper op het elektronisch patiënt dossier nu wel van iedere in Nederland geregistreerde burger het hele adres krijgen als ik alleen naam en geboortedatum weetEn dáár lees je niets over in de krant.
Ze gaan een eigen EPD introduceren in het rkz, één internist werkt er al mee, en ik zag bij hem ook heel veel features die veel mensen echt niet leuk gaan vindenquote:Op woensdag 18 februari 2009 00:57 schreef Isabeau het volgende:
En ja, Bluezz, dat was nou de cursus waar ik naar toe móest. Ik kan nu als voorloper op het elektronisch patiënt dossier nu wel van iedere in Nederland geregistreerde burger het hele adres krijgen als ik alleen naam en geboortedatum weetEn dáár lees je niets over in de krant.
'Ze' weten echt alles al over je hoor. Zeker als ze bestanden gaan koppelen: belastingdienst, UWV/CWI, Sofinummer en EPD en je bent echt 1 groot vindbaar openbaar bestand waar al je gegevens in staan en je privacy niet meer bestaat.quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wat betreft de privacy-regelgeving zijn we alle mogelijke grenzen al lang voorbij inderdaad.
Hennie?quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:03 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ze gaan een eigen EPD introduceren in het rkz, één internist werkt er al mee, en ik zag bij hem ook heel veel features die veel mensen echt niet leuk gaan vinden
BTW, wij hadden vorige week vrijdag Meneer Huisman op de bank
Die wordt tegenwoordig vriendelijk verzocht om vóór half 9 af te spreken ivm de hysterie die er anders rondzingt op de poli als heul Beverwijk hem ziet bij ons
Bluezz!! Dat kàn niet hoor wat je nu zegtquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:03 schreef Bluezz het volgende:
BTW, wij hadden vorige week vrijdag Meneer Huisman op de bank
Die wordt tegenwoordig vriendelijk verzocht om vóór half 9 af te spreken ivm de hysterie die er anders rondzingt op de poli als heul Beverwijk hem ziet bij ons
Ja. En wáár je bent is ook de hele dag bekend, want het signaal van je mobiel wordt ook geregistreerd. Ja er mag niks mee hoor, zo lang je niet verdacht wordt van iets, maar het wordt wél geregistreerd. Mensen realiseren zich dat nauwelijks.quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:05 schreef golfer het volgende:
[..]
'Ze' weten echt alles al over je hoor. Zeker als ze bestanden gaan koppelen: belastingdienst, UWV/CWI, Sofinummer en EPD en je bent echt 1 groot vindbaar openbaar bestand waar al je gegevens in staan en je privacy niet meer bestaat.
Ik ga niet vragen wat er dan met 'm is.quote:
Ik ben als niet verdachte in een moordzaak toch maandenlang afgeluisterd geweestquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja. En wáár je bent is ook de hele dag bekend, want het signaal van je mobiel wordt ook geregistreerd. Ja er mag niks mee hoor, zo lang je niet verdacht wordt van iets, maar het wordt wél geregistreerd. Mensen realiseren zich dat nauwelijks.
Reden te meer om geen mobiel te willen hebben, maar dat kan tegenwoordig echt niet meer he?quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja. En wáár je bent is ook de hele dag bekend, want het signaal van je mobiel wordt ook geregistreerd. Ja er mag niks mee hoor, zo lang je niet verdacht wordt van iets, maar het wordt wél geregistreerd. Mensen realiseren zich dat nauwelijks.
Nee, dat krijg je niet van mequote:Op woensdag 18 februari 2009 01:11 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik ga niet vragen wat er dan met 'm is.
Goed hè?
Of waren zijn traanbuizen overbelast?
Welnee, doe als ik en mensen wennen er aanquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:12 schreef golfer het volgende:
Reden te meer om geen mobiel te willen hebben, maar dat kan tegenwoordig echt niet meer he?
Je wordt geacht 24/7 overal en altijd bereikbaar te zijn.
Wrom niet? Sla het telefoonboek eens open, er staan er heul veul in heurquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:10 schreef Isabeau het volgende:
Bluezz!! Dat kàn niet hoor wat je nu zegt
Wat een ontboezemingen allemaal hier! :0quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben als niet verdachte in een moordzaak toch maandenlang afgeluisterd geweest![]()
Ook niet prettig en sloeg nergens op.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:14 schreef Bluezz het volgende:
Wrom niet? Sla het telefoonboek eens open, er staan er heul veul in heur
Kan gerustquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Reden te meer om geen mobiel te willen hebben, maar dat kan tegenwoordig echt niet meer he?
Je wordt geacht 24/7 overal en altijd bereikbaar te zijn.
Yep, die 'ex-vriendin' idd. En je kan het horenquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat een ontboezemingen allemaal hier! :0
Was dat ivm. die moordzuchtige vriendin?
Een ex van mij was journalist bij NRC en hield zich bezig met defensie (o.a. Kosovo en het hele gedoe rond de JSF ). Die had ook altijd een veelbetekenende 'klik' in zijn telefoon in die tijd. Belde met de mobiel van een vriend al het echt belangrijk was.
Nee hoor niet ziek, controoooole , zoals mijn collega zegtquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:16 schreef Isabeau het volgende:
Ja maar, we weten dat je het niet over een willekeurige meneer Huisman had, want da's niet interessant
Als de Story/Privé/Weekend/Tina dit leest dan staat er straks een verhaal in over een ernstig zieke meneer de Vries
Ik heb van mijn werk een mobieltje gekregen en dus voor mijn werk op werktijden bereikbaar. Daarna niet meer.quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:14 schreef Isabeau het volgende:
Welnee, doe als ik en mensen wennen er aanGod, wat ben ik blij dat ik al jarenlang bekend sta bij familie, vrienden en werk dat ik regelmatig onbereikbaar ben. Ik laat mijn mobiel met enige regelmaat gewoon lekker thuis liggen. Zo
Al die mensen die zo verknocht zijn aan hun stukje gadget/speelgoed kunnen dat amper terugdraaien (niet zonder veel commentaar) en moeten dus altijd bereikbaar zijn.
Ik deed ook aan namedroppingquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:11 schreef Duderinnetje het volgende:
Of waren zijn traanbuizen overbelast?
Hij wil zeker een merrie bezwangeren maar krijgt geen penismetamorfose in zijn winkeltje, net voor hij erop klimt!quote:
Kut hier las ik overheen. Wat vreselijkquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:11 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben als niet verdachte in een moordzaak toch maandenlang afgeluisterd geweest![]()
Ook niet prettig en sloeg nergens op.
ja, nu maak je mij weer nieuwsgierig.quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:16 schreef prupke het volgende:
-en ik heb nog een paar dingen niet (die niet relevant zijn verder)
Jawel, dat wil je welquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Hij wil zeker een merrie bezwangeren maar krijgt geen penismetamorfose in zijn winkeltje, net voor hij erop klimt!
O nee ik wil het eigenlijk niet weten!
kinderenquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:20 schreef golfer het volgende:
[..]
ja, nu maak je mij weer nieuwsgierig.
Wat heb je verder niet?
-spannend seksleven?
-vibrator?
quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:18 schreef golfer het volgende:
Ik heb van mijn werk een mobieltje gekregen en dus voor mijn werk op werktijden bereikbaar. Daarna niet meer.
Verder staat onze vaste telefoon standaard op het antwoordapparaat met nummerherkenning. Anoniemem nummers worden sowieso niet opgenomen.
Alleen als we denken dat het interessant of belangrijk is nemen we die op.
Ik ben dus ook onbereikbaar als het mij uitkomt en ik bepaal zelf wanneer ik bereikbaar wil zijn.
Tof, old schoolquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:16 schreef prupke het volgende:
Kan gerust
ik heb geen :
-mobiele telefoon
-geen auto
-ook geen rijbewijs (ben maar blij)
-en ik heb nog een paar dingen niet (die niet relevant zijn verder)
Mijn vriendinnen belden met:quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:20 schreef Bluezz het volgende:
Kut hier las ik overheen. Wat vreselijk
Ja en dan hebben we weer een extra dienst aan onze broek hangen als je opneemtquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:21 schreef Isabeau het volgende:
(anonieme nummers niet opnemen kan toch ook lastig worden aangezien het ziekenhuis waar ik werk altijd anoniem belt bij uitgaand telefoonverkeer...)
En die wil je wel?quote:
Da's ook weer waarquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:23 schreef Bluezz het volgende:
Ja en dan hebben we weer een extra dienst aan onze broek hangen als je opneemt
Neequote:
Ik weet het lekker wel en ga de roddelbladen bij opbod het verhaal verkopen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Hij wil zeker een merrie bezwangeren maar krijgt geen penismetamorfose in zijn winkeltje, net voor hij erop klimt!
Kijken naar Oprah is sowieso al best ernstig fout.quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:29 schreef Isabeau het volgende:
Gisteren in het interview van Oprah met Tom Cruise zei hij ook dat iemand bij de dokter direct aan De Bladen had doorgegeven dat Caty zwanger was. Dat kan echt nietIk vind het best ernstig.
Ik ben dol op Oprahquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:31 schreef golfer het volgende:
Kijken naar Oprah is sowieso al best ernstig fout.
Ik ook. Op haar inkomen dan.quote:
Neuquote:
Trusteh prupke.quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:39 schreef prupke het volgende:
Voor degenen die nog mogen /moeten werken vannacht : een fijne werknacht toegewenst
voor degenen die morgen vroeg opmoeten : het koffiezet apparaat staat aan
en wel te rusten allemaal
* Bluezz springt bovenop steer en gaat ook het ritme wat veranderenquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:42 schreef Stereotomy het volgende:
* Stereotomy springt
Welterustenkusje Isa![]()
Het interesseert me echt geen lor.quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik weet het lekker wel en ga de roddelbladen bij opbod het verhaal verkopen.
je weets: journaille heeft geen principes.
Oprah!quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:29 schreef Isabeau het volgende:
Gisteren in het interview van Oprah met Tom Cruise zei hij ook dat iemand bij de dokter direct aan De Bladen had doorgegeven dat Caty zwanger was. Dat kan echt nietIk vind het best ernstig.
Lief van jequote:Op woensdag 18 februari 2009 02:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Maar ik wil de Oprah-fans niet voor het hoofd stoten.
Soms werkt dat ook het bestequote:Op woensdag 18 februari 2009 05:34 schreef Stereotomy het volgende:
What the heck, de enige manier om de klok weer gelijk te zetten is om niet te slapen.Ben aan mijn ontbijt bezig, ga zo lekker freelance artikelen schrijven om die fles Tom Ford Japon Noir
te bekostigen, en dan om 8:15 naar college. Nog minder dan 3 uur, moet te doen zijn.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 08:18 schreef Stereotomy het volgende:
College![]()
PRETTIGE FRUITIGE DAG MENSEN
Dat is in het verleden al eens behoorlijk misgegaan. Niet doen dus!quote:Op woensdag 18 februari 2009 08:52 schreef Liejannuh het volgende:
Een halve migraine is een migraine aanval waarbij de vlekken voor de ogen maar heel kort duren (als in 20 minuten ofzo) en je vervolgens een uur later in je bed ligt met schele hoofdpijn.
Voor vandaag maar een dagje ziek gemeld.
Overigens ben ik groot voorstander van het koppelen van gegevens. De mensen die bij de gegevens kunnen, worden geacht om daar zorgvuldig mee om te gaan en ik vertrouw in de goedheid van de mens.
Kortom, gaan zitten zoeken op willekeurige namen en geboortedata om zo achter een adres of andere informatie van iemand te kunnen komen is volkomen not done!
sapcentrifugequote:Op woensdag 18 februari 2009 09:05 schreef Vrok het volgende:
Goedemorgen.
Ik negeer deze barre financiele tijden even, want ik wil blender of sapcentrifuge aanschaffen.
Doel: sap maken (duh). Eisen: gemak, dus snel resultaat en zo min mogelijk schoonmaakwerk. Iemandnog tips?
Tja, ik kijk vooral naar de voordelen eigenlijk. Maar afijn, ik ben een halve hippie.quote:Op woensdag 18 februari 2009 08:54 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat is in het verleden al eens behoorlijk misgegaan. Niet doen dus!![]()
En beterschap.
En google die precies bijhoudt waar je op zoekt!quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:22 schreef DarkElf het volgende:
Goeiemorgen, we voelen ons weer helemaal ok
en ik moet altijd wel iets grinnikken om dat Privacy gepraat terwijl heel veel mensen zélf alles op internet achterlaten tegenwoordig .. dus je maakt jezelf zo vindbaar met zoveel info.. en dát beseffen veel mensen zich niet.
het enige wat ik binnenhou na een migraine-aanval is droge melba-toastjesquote:Op woensdag 18 februari 2009 09:23 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Tja, ik kijk vooral naar de voordelen eigenlijk. Maar afijn, ik ben een halve hippie.
12 uur slaap helpt trouwens behoorlijk bij een migraine. Ik heb nu alleen nog maar de hele tijd het gevoel dat ik moet
Ik heb geen sapcentrifuge omdat het volgens mij een groot apparaat is waar ik geen ruimte voor heb (of wil maken).Mijn blender wordt regeltmatg gebruikt voor smoothies en soepjes.
Juist als hippie hou je toch van vrijheid blijheid en wil je niet dat de overheid alles controleert en registreert?quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:23 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Tja, ik kijk vooral naar de voordelen eigenlijk. Maar afijn, ik ben een halve hippie.
12 uur slaap helpt trouwens behoorlijk bij een migraine. Ik heb nu alleen nog maar de hele tijd het gevoel dat ik moet
Ik heb geen sapcentrifuge omdat het volgens mij een groot apparaat is waar ik geen ruimte voor heb (of wil maken).Mijn blender wordt regeltmatg gebruikt voor smoothies en soepjes.
Al die pr0n komt door mijn huisgenootje, heusquote:Op woensdag 18 februari 2009 09:30 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
En google die precies bijhoudt waar je op zoekt!
Die heb ik ook getracht te kijken, maar ik had een illegale versie met beroerde ondertitels. Met een engelse film maakt me dat niet zoveel uit, maar nu had ik constant het idee dat ik de helft van de gesprekken miste.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:49 schreef DarkElf het volgende:
oh ja voor de filmkijkers:
Van de week hebben we "Tropa de Elite" gezien, oftewel "elite squad" .. Zeker wel een aanrader.
imdb info
Goeiequote:Op woensdag 18 februari 2009 09:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
sapcentrifuge![]()
tip: kijk eens op marktplaats
Klopt, netals broodbakmachine's, die kun je daar ook voor een prikkie scoren...quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:53 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
GoeieVolgens mij staat ie bij veel mensen ongebruikt in de kast. Niet bij mij
Dat is dus echt zo gedaan, als je het gewoon gelijk na gebruik doetquote:Op woensdag 18 februari 2009 09:56 schreef Vrok het volgende:
Ruimte vind ik wel. Kwestie van de keuken herindelen (wat ik sowieso nog moet doen).
Alleen het schoonmaakgedeelte staan me niet zo aan.
hier staat het ding ookal een jaar ongebruiktquote:Op woensdag 18 februari 2009 09:57 schreef DarkElf het volgende:
ah ja tuurlijk, de broodbakmachine rage, die zal je er idd goed kunnen halen.
wij hadden er ook een maar die is verloren gegaan in onze watersnood van '05
(wat inhoudt dat ie al een tijdje ongebruikt in de kelder stond)
Wij kregen er zo'n fijn afwasborsteltje bij voor het filter. De rest kun je gewoon onder de kraan afspoelen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:58 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat is dus echt zo gedaan, als je het gewoon gelijk na gebruik doet
Als je hard fruit/groente in de blender gooit, krijg je geen sap maar vieze puree. Appelsap kun je niet maken in de blender, evenmin als wortelsap.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:22 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik snap het nut van een snap centrifuge niet zo eigenlijk. Wat je niet met een pers kan krijgen kun je toch net zo goed met een blender of staafmixer maken?
ooit weleens appelsap kunnen maken met een blender of staafmixer?quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:22 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik snap het nut van een snap centrifuge niet zo eigenlijk. Wat je niet met een pers kan krijgen kun je toch net zo goed met een blender of staafmixer maken?
Ja, lekker is dat hequote:Op woensdag 18 februari 2009 10:32 schreef DarkElf het volgende:
gelukkig is er voor de mens zonder sapcentrifuge "flevosap" of sap van de "appelaere"
Het geniale appel-granaatappelsap is van 'Schulp'. Ik had nog een (helaas lege) fles staanquote:Op woensdag 18 februari 2009 11:38 schreef ColdFeet het volgende:
Ja, lekker is dat he
Bio-appelsap van de natuurwinkel is ook heerlijk (van Demeter, geloof ik).
Bij ons op de markt staat altijd een dame die biologisch appel-kriekensap verkoopt, mmm
Keej dan wacht ik heel geduldigquote:Op woensdag 18 februari 2009 12:35 schreef DarkElf het volgende:
ik heb ze allebei en uit die ervaring zeg ik: wachten op nigella.
De Joodse keuken is een fantastisch boek, bordevol geschiedenis en zeker ook fantastische recepten maar Nigella is toegankelijker en kook je sneller uit want dat is echt een kookboek. De Joodse keuken is meer een geschiedenis boek, een naslagwerk.. Hartstikke mooi en ben er heel blij mee maar mijn gevoel zegt dat je hem niet zomaar even pakt om er iets uit te maken.. .
Tis wel duidelijk van dezelfde hand maar door de inhoud toch een heel ander stijl (vind ik dan). Ik moet zeggen dat ik het voornamelijk gekocht heb door de enorme info aan geschiedenis die erin staat en de duidelijke uitleg van alle verschillen die er zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:50 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Keej dan wacht ik heel geduldig![]()
Is de Joodse keuken te vergelijken met Duizend en 1 smaken btw?
Het is vlees van onder rabinaal toezicht gekweekt en dus kosher varken wat in die erwtensoep gaat.quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:05 schreef Bluezz het volgende:
Mijn joodse man staat nu in onze wereldkeuken een zeer onrein erwtensoeppie helemaal zelf te maken
Ouderwets lekker en ultra dik en gevuld. De lepel blijft gewoon rechtop staan.quote:
Ik hou niet van paprika's dus heb dat nog nooit gemaakt/geproefd! Ik vind het altijd wel een leuk werkje om te zien op tv dat paprika's roosteren e.d..quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:26 schreef DarkElf het volgende:
ik ben in de keuken, met paprika's bezig enzo (moest snel nog even naar de appie net voor basilicum.. *zucht, echt een rottijd zo net na vijf uur) maar goed.. ik heb alles dus ik kan heerlijke geroosterde paprikasoep maken met basilicum en mascarpone
Ziet er goed uit!quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Ouderwets lekker en ultra dik en gevuld. De lepel blijft gewoon rechtop staan.![]()
Ik heb hem gemaakt volgens dit recept
Of komt het omdat je niet van pannekoeken houdt?quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:39 schreef Stereotomy het volgende:
Okee, dus mijn 18-jarige blonde huisgenootje heeft 4 andere 18-jarige huppelkutjes mee naar huis genomen en ze staan nu pannekoeken te bakken in de keuken.
Het enige wat ik kan denken is: het zijn nog gewoon kinderen!!En ik vind ze niet eens meer zo aantrekkelijk.
Klacht: ik word oud.
T ruikt ook heerlijk en ze worden er heel zoet vanquote:Op woensdag 18 februari 2009 17:52 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik hou niet van paprika's dus heb dat nog nooit gemaakt/geproefd! Ik vind het altijd wel een leuk werkje om te zien op tv dat paprika's roosteren e.d..
ja erg annoying is dat .. maar goed, tis goed gekomen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:37 schreef Liejannuh het volgende:
Irritant is dat. als je 1 ingredient bent vergeten.
Soepje klinkt goed DE.Hier een pompoen rode linzen soep.
Errug lekker ook.
Eh. Ja.quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:41 schreef Liejannuh het volgende:
Staan ze ook te giechelen Steer? En roepen ze de hele tijd dat ze bijna in hun broek piesen van het lachen?
oh ja dan kanquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:47 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Toch al gauw 9 jaar ouder dan die huppeltasjes
ik ben net 32 gewordenquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:47 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Toch al gauw 9 jaar ouder dan die huppeltasjes
Und du?
Oew! Wat een drama! Ik heb medelijden met je!quote:
quote:Pompoensoep met linzen
Ingrediënten (voor 2 personen en minimaal 2 eenpersoons porties extra, om in te vriezen voor noodgevallen)
1 kg schoongemaakte pompoen in stukjes
150 gr rode linzen
1,5 l groentebouillon
2 wortelen in stukjes
1 gesnipperde ui
2 teentjes fijngehakte knoflook
stukje gember, geschild en fijngehakt
2 theel kerrie
1 theel sambal
1 theel garam masala
1 laurierblaadje
2 djeroek poeroetblaadjes (limoenblad)
1 pijpje kaneel
rasp van 1 limoen of citroen
verse koriander
olie, zout, peper
Verhit de olie in een flinke pan met stevige bodem. Fruit daarin de ui, knoflook en gember. Voeg kerrie, garam masala en eventueel wat sambal toe.
Laat de (gewassen) linzen en de in stukjes gesneden wortelen even meebakken, doe er dan de pompoenblokjes bij en roer alles nog even op hoog vuur door.
Voeg de bouillon toe, breng alles aan de kook en doe er nog de resterende ingrediënten bij: rasp van 1 limoen, 2 djeroek poeroetblaadjes, kaneelpijpje en 1 laurierblaadje.
Laat alles een klein halfuurtje koken. Haal de kaneelstokjes en blaadjes laurier en djeroek poeroet eruit.
Pureer de soep desgewenst, maar het hoeft niet.
Maak op smaak af met zout en peper en serveer met wat verse koriander.
Lekker is ook nog een scheutje kokosmelk er doorheen.
* verlicht moment heeft dankzij DEquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:48 schreef DarkElf het volgende:
[..]
oh ja dan kanineens omslaan in
*zucht
Wauw, toen ik dat las, dacht ik: wat geil.quote:
Dat lijken wel dertigplussers die aan de Canei hebben gezetenquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:41 schreef Liejannuh het volgende:
Staan ze ook te giechelen Steer? En roepen ze de hele tijd dat ze bijna in hun broek piesen van het lachen?
Ik bemerk een terugkerend patroonquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:51 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Dat lijken wel dertigplussers die aan de Canei hebben gezeten
Ja hup aan de Canei jij.quote:
Steer is volwassen geworden!!!quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:50 schreef Stereotomy het volgende:
Wauw, toen ik dat las, dacht ik: wat geil.![]()
Tijd om in een andere vijver te gaan vissen, Stereo.
Sterker nog: Alle wijnen zijnquote:
Canei is geen wijn...quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:54 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Sterker nog: Alle wijnen zijnin vergelijking met canei
Ow! Canei is gewoon een soort Prosecco!quote:
quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:58 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ow! Canei is gewoon een soort Prosecco!Maar dat is hip en dan is het wel goed.
Zal ik een flesje Canei voor je kopen? Dan drink ik wel een fles Prosecco leegquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:58 schreef Liejannuh het volgende:
Ow! Canei is gewoon een soort Prosecco!Maar dat is hip en dan is het wel goed.
quote:
quote:Canei is a sparkling wine for everyone who likes to celebrate life. Wherever you are. Whatever you do. There is a sparkle in everything. With a Mellow White Wine or Rosé, a Peach, a Garganega Prosecco or Lambrusco, let your life sparkle with Canei.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:02 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Zal ik een flesje Canei voor je kopen? Dan drink ik wel een fles Prosecco leeg
En dan heb je minder hoofdpijn ook waarschijnlijk.......quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:02 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Zal ik een flesje Canei voor je kopen? Dan drink ik wel een fles Prosecco leeg
quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:06 schreef krakkemieke het volgende:
En dan heb je mindergeen hoofdpijn ook waarschijnlijk.......
Ben jij een vriend van Giel?quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:38 schreef MuadDib het volgende:
* MuadDib luistert nú naar de nieuwe U2
En waar komt die associatie nu weer vandaan?quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:12 schreef krakkemieke het volgende:
Het zou me niet verbazen als Giel ook een toupetje blijkt te hebben.........
Heb je 'n linkje?quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:38 schreef MuadDib het volgende:
Ik heb hem vandaag wel binnen gehengeld, maar nog geen tijd gehad alles te beluisteren.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:38 schreef MuadDib het volgende:
Giel heeft net zulk smerig haar als het toupetje van MMH.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:17 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
En waar komt die associatie nu weer vandaan?
Je verdenkt Giel Beelen er dus van om een Ruud Gullit petje te dragen, alleen dan met strengen vet haar ipv dreadlocks?quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:28 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Giel heeft net zulk smerig haar als het toupetje van MMH.
Na een keer luisteren kan ik nog niet echt oordelen, maar hij is in ieder geval beter dan de laatste 2 albums.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:32 schreef borisz het volgende:
Nieuwe U2 is aardig, niet slecht ook niet super.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:43 schreef Liejannuh het volgende:
Het is vast een plaat die moet groeien!
quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:53 schreef Memento-Mori het volgende:
zooo uitgewerkt voor vandaag en vanochtend mn kaartje voor Jason besteld jeej
Lekker geslapen?quote:
Als ie z'n handjes maar thuis houdt.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:34 schreef Isabeau het volgende:
Nee
En ik werk samen met een beveiliger die ik niet kan uitstaan. Mijn nekharen gaan overeind staan van die man. Type 'net iets te joviaal' en ik hoor net dat hij een jonge Thaise vriendin heeft. Typical.
quote:
Nou, ik vind hem dus echt serieus het type dat dat niet doetquote:
Blub de Visquote:
Een vis is een tong is een vis is een tong is een vis.quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:21 schreef Stereotomy het volgende:
Blub de Vis
Blub is bij toneel altijd degene die we aanhalen wanneer twee mensen moeten toneeltongzoenen, aangezien dat net is alsof twee goudvissen die *blublub* doen tegen elkaar aan staan. En vissen hebben geen tong.
Je vindt elke niet opblaasbare vrouw toch leuk en lief?quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:46 schreef Stereotomy het volgende:
Kutwijf?
Ach ik vind iedereen lief in het echt bijna
1 uur?quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:11 schreef Stereotomy het volgende:
Heb gisteren maar 1 uur geslapen, maar ben niet moe. Wat is dat toch hier, als het nacht wordt.
Volgens mij moet jij van die cassis light af, een flinke borrel nemen, even trekken en dan gewoon nog een slaappoging wagen!quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:54 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, van 7-8 uur heb ik geslapen. Ik weet het niet. Ik had een dip aan het begin van de avond, maar ik voel me nu eigenlijk best goed en geen zin om naar bed te gaan weer. Ook geen zin om te trekken, dude.
En ik ben aan de Cassis light
Theoretisch niet.quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:55 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij van die cassis light af, een flinke borrel nemen, even trekken en dan gewoon nog een slaappoging wagen!
Dit is toch niet goed steerke
Ja maar joh, je moet toch eens normaal gaan slapen hoor.quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:56 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Theoretisch niet.
Borrel vlak voor slapen gaan is bij mij overigens niet zo'n goed idee. Ik word sowieso altijd elke ochtend met een dorst van hier tot Tokyo wakker, maar met alcohol erbij is dat nog vele malen erger.
Al die suikervervangers, je binnen-eilandjes snappen er geen fluit meer vanquote:Op donderdag 19 februari 2009 01:00 schreef Stereotomy het volgende:
^^ dat dus.![]()
En waarom is light hell?
Welterusten
Huh?quote:Op donderdag 19 februari 2009 01:08 schreef golfer het volgende:
Labiaplastieken. Gisteren bij DWDD ook zo genoten?
Heel onderwerp er over met een plastisch chirurg die er over praatte alsof je een bosje bloemen ging kopen.quote:
Het betrof trouwens deze chirurgquote:Op donderdag 19 februari 2009 01:12 schreef golfer het volgende:
Heel onderwerp er over met een plastisch chirurg die er over praatte alsof je een bosje bloemen ging kopen.
Lekker ook nog even plastisch ondersteund door wat beelden uit een Channel 4-docu.
Het was dat ik net al gegeten had.
Ik vond het vanavond weer geweldig. Er is een kandidaat bij die mij op de een-of-andere manier aan iemand van het forum doet denken.quote:Op donderdag 19 februari 2009 01:15 schreef Isabeau het volgende:
Hoe was Smaken Verschillen, golfer?Ik ben ook eenbeetje fan van dat programma aan het worden. Hoog entertainment gehalte in de combinatie koken & psychologie
Vertel!quote:Op donderdag 19 februari 2009 01:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vond het vanavond weer geweldig. Er is een kandidaat bij die mij op de een-of-andere manier aan iemand van het forum doet denken.
Neuh. Laat ik dat maar niet doen.quote:
Ja, nu ben ik nieuwsgierig.quote:Op donderdag 19 februari 2009 01:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Neuh. Laat ik dat maar niet doen.
Sowieso doen. Is een leuk programma.quote:Op donderdag 19 februari 2009 01:44 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja, nu ben ik nieuwsgierig.Als ik morgen tijd vind, ga ik gewoon die aflevering kijken op Uitzendinggemist!
Ja hoor!quote:Op donderdag 19 februari 2009 01:52 schreef Stereotomy het volgende:
Zo. 6 artikels eruit geperst voor morgen. Kan ik weer 2x van uit eten.
Ik ga toch maar even naar bed. Dude, ga jij ook snel?
Toneelteksten leren.quote:Op donderdag 19 februari 2009 02:01 schreef Stereotomy het volgende:
Wat voor inspannends kan ik op dit tijdstip nog doen?
quote:Op donderdag 19 februari 2009 01:58 schreef Duderinnetje het volgende:
@ golfer: ik zal me eens in het programma gaan verdiepen. Volgens mij wel eens een aflevering van gezien. Dat ze moeten raden wie de echte kok is, is dat het?
Nee, dat is lang niet zo leuk als Smaken Verschillen met briljant commentaar van Jack Wouterse.quote:Op donderdag 19 februari 2009 01:58 schreef Duderinnetje het volgende:
@ golfer: ik zal me eens in het programma gaan verdiepen. Volgens mij wel eens een aflevering van gezien. Dat ze moeten raden wie de echte kok is, is dat het?
O, dan was ik in de war Isa en golf! Ik zit het nu te kijken overigens.quote:Op donderdag 19 februari 2009 02:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, dat is lang niet zo leuk als Smaken Verschillen met briljant commentaar van Jack Wouterse.
smaken verschillen
Have fun!quote:Op donderdag 19 februari 2009 02:15 schreef Duderinnetje het volgende:
O, dan was ik in de war Isa en golf! Ik zit het nu te kijken overigens.
En geen idee wie je bedoelt!
Maar misschien komt dat nog.
Kijk eens links... dat schroefje?quote:Op donderdag 19 februari 2009 02:16 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja godver bespied je mij ofzo.
quote:
Oh niks.quote:Op donderdag 19 februari 2009 02:37 schreef Stereotomy het volgende:
Wat doe je door je Huttenkase heen, Dude? Iets zoets? Peper? Ketchup?
Ja echt? Ik vind het vrij neutraal van smaak. Ik lepel er soms wat jam doorheen, of peper + ketchup dus.quote:Op donderdag 19 februari 2009 02:40 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oh niks.
Ik vind dat zo al heerlijk!
Neequote:Op donderdag 19 februari 2009 02:40 schreef Stereotomy het volgende:
Je kunt toch alvast een half bammetje eten, Isa? En dan veel water erachteraan gooien.
Was ik nou nooit opgekomen, huttenkase met ketchup.quote:Op donderdag 19 februari 2009 02:41 schreef Stereotomy het volgende:
Ja echt? Ik vind het vrij neutraal van smaak. Ik lepel er soms wat jam doorheen, of peper + ketchup dus.
Ik hou erg van dat soort jongkazigezuivelachtigelichtranzige smaken.quote:Op donderdag 19 februari 2009 02:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja echt? Ik vind het vrij neutraal van smaak. Ik lepel er soms wat jam doorheen, of peper + ketchup dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |