wij ook nietquote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:02 schreef Bluezz het volgende:
Karrel en dromen, mijn associatie hou ik maar voor me![]()
Hier geen buikgriepsels of verkoudheden, ik heb dat eigenlijk nooit
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:20 schreef DarkElf het volgende:
In t kader van je moet toch eten ben ik kippastei aan t maken...
ben benieuwd of we t ook echt gaan eten
Wat voor bouillon wil je maken? Groenten, vlees, kip of visbouillon/fond?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:55 schreef Duderinnetje het volgende:
![]()
En je bent toch wel een échte keukenprinses als je met buikgriep nog gaat staan koken!![]()
O en jongens, help mij even in mijn dinertje-topic. Ik wil weten hoe je bouillon maakt.
Paddestoelenbouillon! (Dat kan toch?).quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat voor bouillon wil je maken? Groenten, vlees, kip of visbouillon/fond?
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:55 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
![]()
En je bent toch wel een échte keukenprinses als je met buikgriep nog gaat staan koken!![]()
O en jongens, help mij even in mijn dinertje-topic. Ik wil weten hoe je bouillon maakt.
kuddegedrag k_manquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:43 schreef k_man het volgende:
Waarom moet iedereen zo nodig ziek worden? Ik zie de lol er niet van in.
Tnxx voor de tipquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:49 schreef DarkElf het volgende:
oh ja voor de filmkijkers:
Van de week hebben we "Tropa de Elite" gezien, oftewel "elite squad" .. Zeker wel een aanrader.
imdb info
Wat is een halvequote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:55 schreef Liejannuh het volgende:
Telt een halve migraine aanval ook als ziek zijn?
Een halve is nu volgens mij gewoon een hele.quote:
Dat wel natuurlijk!quote:
Ik noemde een halve wel eens eentje die maar een dag duurdequote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:57 schreef MuadDib het volgende:
Een halve is nu volgens mij gewoon een hele.
Geprobeerd!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:55 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
![]()
Ok, gedroogde paddestoelen. Geen verse dus? Ja op het laasts er een beetje door of zo?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:09 schreef ColdFeet het volgende:
Dude, als je paddestoelenbouillon wilt maken, heb je in ieder geval gedroogde paddestoelen nodig. En een bouquet garni. En dan maak je het af met een scheut medium sherry
En Lein: hier een pecan maple toffee cake in de ovenNog even!
Ik ga eens even bij onze super-Jumbo kijken, daar hebben ze vast gedroogde paddo's!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:25 schreef ColdFeet het volgende:
Op het laatst fliebertjes bieslook erbij. Of lente-ui. Of gewoon saai peterselie.
Gedroogde paddestoelen geven een intense smaak en een lekker bruin kleurtje
Natuurlijk wordt het watquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik ga eens even bij onze super-Jumbo kijken, daar hebben ze vast gedroogde paddo's!
Een lente-uitje is inderdaad lekker denk ik, zo op het laatst. Knapperig!
Goh, ik denk dat het best wat wordt. Van de week maar eens proef-bouillonnen!
Ja mevrouwquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt het watDoe eens iets aan dat kook-zelfvertrouwen!
Goeiemorgen allemaal
Nou! Dat klinkt zeer aangenaamquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:43 schreef krakkemieke het volgende:
Kan ik Isa plezieren met een virtueel ontbijt?
Croissants, sap, koffie?
Was dat dé cursus waar je bij MOEST zijn?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:46 schreef Isabeau het volgende:
Maar je doet proefkoken, hoe hip en slim is dat!
Hier gaat het redelijk. Ik had vanmiddag een cursus van mijn werkEn dat duurde de hele middag, maar ik had gisteren èn vannacht dus nachtdienst. Alsof je tegen overdag werkende mensen zegt dat ze 's nachts naar een cursus moeten. Was het verdorie ook nog een cursus waarbij de enige nuttige info die ik echt moet weten binnen 10 minuten wel even uitgelegd had kunnen worden door een collega
O hemel, wat zonde van je tijd!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:46 schreef Isabeau het volgende:
Maar je doet proefkoken, hoe hip en slim is dat!
Hier gaat het redelijk. Ik had vanmiddag een cursus van mijn werkEn dat duurde de hele middag, maar ik had gisteren èn vannacht dus nachtdienst. Alsof je tegen overdag werkende mensen zegt dat ze 's nachts naar een cursus moeten. Was het verdorie ook nog een cursus waarbij de enige nuttige info die ik echt moet weten binnen 10 minuten wel even uitgelegd had kunnen worden door een collega
Als ik de CUL nasi-competiewedstrijd win zal ik als volgende uitdaging het maken van een bouillon- of fond voorstellen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik ga eens even bij onze super-Jumbo kijken, daar hebben ze vast gedroogde paddo's!
Een lente-uitje is inderdaad lekker denk ik, zo op het laatst. Knapperig!
Goh, ik denk dat het best wat wordt. Van de week maar eens proef-bouillonnen!
O daar hoorde ik jaren geleden al eens iets over!quote:
Ja, dat zou leuk zijn!quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Als ik de CUL nasi-competiewedstrijd win zal ik als volgende uitdaging het maken van een bouillon- of fond voorstellen.
Hele teentjes?quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:22 schreef Duderinnetje het volgende:
O daar hoorde ik jaren geleden al eens iets over!
Nou ja, laten we zeggen dat het in elk geval een betere oplossing is dan wat ze in Amerika ook doen: teentjes amputeren zodat er niet meer in de bank kan worden geklauwd.
heb het even officieel voor je gegoogled, omdat ik het zelf niet zo goed kon uitleggen:quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat is het verschil tussen bouillon en fond golfer?
Het werd wel betaald, dus ach...ik denk dat het meer zonde van het geld was voor het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:55 schreef Duderinnetje het volgende:
O hemel, wat zonde van je tijd!
Was je niet boos?
Ja.quote:
Dank!quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:42 schreef golfer het volgende:
[..]
heb het even officieel voor je gegoogled, omdat ik het zelf niet zo goed kon uitleggen:
* 'Fonds: de benaming is ontleend aan de Franse culinaire vakterm le fond en staat voor een kookvocht van groenten en beenderen. Een fonds heeft steeds een langdurige kooktijd.
* Fumet: in tegenstelling tot de fonds heeft de fumet een zeer korte kooktijd nodig.
* Bouillon: de benaming voor het kookvocht van groenten en/of soepvlees. Een bouillon enkel op basis van groenten kan van toepassing zijn bij vegetarische maaltijden of als kookvocht voor vis (court-bouillon).
* Consomme: de benaming consommé of heldere bouillon duidt op een geklaarde bouillon of fonds.
Ook handig, maar dat kan ik dus ook van alle bekende Nederlandersquote:Op woensdag 18 februari 2009 00:58 schreef Stereotomy het volgende:
heh, toen ik bij KPN werkte kon ik het hele adres krijgen als ik alléén je naam wist, en je woonplaats.
JP Balkenende, Cappele ad IJssel.
quote:Jan Pieter (roepnaam: Jan Peter) Balkenende (Biezelinge, gemeente Kapelle (provincie Zeeland), 7 mei 1956) is een Nederlands CDA-politicus en sinds 22 juli 2002 minister-president van Nederland
Wat betreft de privacy-regelgeving zijn we alle mogelijke grenzen al lang voorbij inderdaad.quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het werd wel betaald, dus ach...ik denk dat het meer zonde van het geld was voor het ziekenhuis.
En ja, Bluezz, dat was nou de cursus waar ik naar toe móest. Ik kan nu als voorloper op het elektronisch patiënt dossier nu wel van iedere in Nederland geregistreerde burger het hele adres krijgen als ik alleen naam en geboortedatum weetEn dáár lees je niets over in de krant.
Ze gaan een eigen EPD introduceren in het rkz, één internist werkt er al mee, en ik zag bij hem ook heel veel features die veel mensen echt niet leuk gaan vindenquote:Op woensdag 18 februari 2009 00:57 schreef Isabeau het volgende:
En ja, Bluezz, dat was nou de cursus waar ik naar toe móest. Ik kan nu als voorloper op het elektronisch patiënt dossier nu wel van iedere in Nederland geregistreerde burger het hele adres krijgen als ik alleen naam en geboortedatum weetEn dáár lees je niets over in de krant.
'Ze' weten echt alles al over je hoor. Zeker als ze bestanden gaan koppelen: belastingdienst, UWV/CWI, Sofinummer en EPD en je bent echt 1 groot vindbaar openbaar bestand waar al je gegevens in staan en je privacy niet meer bestaat.quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wat betreft de privacy-regelgeving zijn we alle mogelijke grenzen al lang voorbij inderdaad.
Hennie?quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:03 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ze gaan een eigen EPD introduceren in het rkz, één internist werkt er al mee, en ik zag bij hem ook heel veel features die veel mensen echt niet leuk gaan vinden
BTW, wij hadden vorige week vrijdag Meneer Huisman op de bank
Die wordt tegenwoordig vriendelijk verzocht om vóór half 9 af te spreken ivm de hysterie die er anders rondzingt op de poli als heul Beverwijk hem ziet bij ons
Bluezz!! Dat kàn niet hoor wat je nu zegtquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:03 schreef Bluezz het volgende:
BTW, wij hadden vorige week vrijdag Meneer Huisman op de bank
Die wordt tegenwoordig vriendelijk verzocht om vóór half 9 af te spreken ivm de hysterie die er anders rondzingt op de poli als heul Beverwijk hem ziet bij ons
Ja. En wáár je bent is ook de hele dag bekend, want het signaal van je mobiel wordt ook geregistreerd. Ja er mag niks mee hoor, zo lang je niet verdacht wordt van iets, maar het wordt wél geregistreerd. Mensen realiseren zich dat nauwelijks.quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:05 schreef golfer het volgende:
[..]
'Ze' weten echt alles al over je hoor. Zeker als ze bestanden gaan koppelen: belastingdienst, UWV/CWI, Sofinummer en EPD en je bent echt 1 groot vindbaar openbaar bestand waar al je gegevens in staan en je privacy niet meer bestaat.
Ik ga niet vragen wat er dan met 'm is.quote:
Ik ben als niet verdachte in een moordzaak toch maandenlang afgeluisterd geweestquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja. En wáár je bent is ook de hele dag bekend, want het signaal van je mobiel wordt ook geregistreerd. Ja er mag niks mee hoor, zo lang je niet verdacht wordt van iets, maar het wordt wél geregistreerd. Mensen realiseren zich dat nauwelijks.
Reden te meer om geen mobiel te willen hebben, maar dat kan tegenwoordig echt niet meer he?quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja. En wáár je bent is ook de hele dag bekend, want het signaal van je mobiel wordt ook geregistreerd. Ja er mag niks mee hoor, zo lang je niet verdacht wordt van iets, maar het wordt wél geregistreerd. Mensen realiseren zich dat nauwelijks.
Nee, dat krijg je niet van mequote:Op woensdag 18 februari 2009 01:11 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik ga niet vragen wat er dan met 'm is.
Goed hè?
Of waren zijn traanbuizen overbelast?
Welnee, doe als ik en mensen wennen er aanquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:12 schreef golfer het volgende:
Reden te meer om geen mobiel te willen hebben, maar dat kan tegenwoordig echt niet meer he?
Je wordt geacht 24/7 overal en altijd bereikbaar te zijn.
Wrom niet? Sla het telefoonboek eens open, er staan er heul veul in heurquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:10 schreef Isabeau het volgende:
Bluezz!! Dat kàn niet hoor wat je nu zegt
Wat een ontboezemingen allemaal hier! :0quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben als niet verdachte in een moordzaak toch maandenlang afgeluisterd geweest![]()
Ook niet prettig en sloeg nergens op.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:14 schreef Bluezz het volgende:
Wrom niet? Sla het telefoonboek eens open, er staan er heul veul in heur
Kan gerustquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Reden te meer om geen mobiel te willen hebben, maar dat kan tegenwoordig echt niet meer he?
Je wordt geacht 24/7 overal en altijd bereikbaar te zijn.
Yep, die 'ex-vriendin' idd. En je kan het horenquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat een ontboezemingen allemaal hier! :0
Was dat ivm. die moordzuchtige vriendin?
Een ex van mij was journalist bij NRC en hield zich bezig met defensie (o.a. Kosovo en het hele gedoe rond de JSF ). Die had ook altijd een veelbetekenende 'klik' in zijn telefoon in die tijd. Belde met de mobiel van een vriend al het echt belangrijk was.
Nee hoor niet ziek, controoooole , zoals mijn collega zegtquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:16 schreef Isabeau het volgende:
Ja maar, we weten dat je het niet over een willekeurige meneer Huisman had, want da's niet interessant
Als de Story/Privé/Weekend/Tina dit leest dan staat er straks een verhaal in over een ernstig zieke meneer de Vries
Ik heb van mijn werk een mobieltje gekregen en dus voor mijn werk op werktijden bereikbaar. Daarna niet meer.quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:14 schreef Isabeau het volgende:
Welnee, doe als ik en mensen wennen er aanGod, wat ben ik blij dat ik al jarenlang bekend sta bij familie, vrienden en werk dat ik regelmatig onbereikbaar ben. Ik laat mijn mobiel met enige regelmaat gewoon lekker thuis liggen. Zo
Al die mensen die zo verknocht zijn aan hun stukje gadget/speelgoed kunnen dat amper terugdraaien (niet zonder veel commentaar) en moeten dus altijd bereikbaar zijn.
Ik deed ook aan namedroppingquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:11 schreef Duderinnetje het volgende:
Of waren zijn traanbuizen overbelast?
Hij wil zeker een merrie bezwangeren maar krijgt geen penismetamorfose in zijn winkeltje, net voor hij erop klimt!quote:
Kut hier las ik overheen. Wat vreselijkquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:11 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben als niet verdachte in een moordzaak toch maandenlang afgeluisterd geweest![]()
Ook niet prettig en sloeg nergens op.
ja, nu maak je mij weer nieuwsgierig.quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:16 schreef prupke het volgende:
-en ik heb nog een paar dingen niet (die niet relevant zijn verder)
Jawel, dat wil je welquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Hij wil zeker een merrie bezwangeren maar krijgt geen penismetamorfose in zijn winkeltje, net voor hij erop klimt!
O nee ik wil het eigenlijk niet weten!
kinderenquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:20 schreef golfer het volgende:
[..]
ja, nu maak je mij weer nieuwsgierig.
Wat heb je verder niet?
-spannend seksleven?
-vibrator?
quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:18 schreef golfer het volgende:
Ik heb van mijn werk een mobieltje gekregen en dus voor mijn werk op werktijden bereikbaar. Daarna niet meer.
Verder staat onze vaste telefoon standaard op het antwoordapparaat met nummerherkenning. Anoniemem nummers worden sowieso niet opgenomen.
Alleen als we denken dat het interessant of belangrijk is nemen we die op.
Ik ben dus ook onbereikbaar als het mij uitkomt en ik bepaal zelf wanneer ik bereikbaar wil zijn.
Tof, old schoolquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:16 schreef prupke het volgende:
Kan gerust
ik heb geen :
-mobiele telefoon
-geen auto
-ook geen rijbewijs (ben maar blij)
-en ik heb nog een paar dingen niet (die niet relevant zijn verder)
Mijn vriendinnen belden met:quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:20 schreef Bluezz het volgende:
Kut hier las ik overheen. Wat vreselijk
Ja en dan hebben we weer een extra dienst aan onze broek hangen als je opneemtquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:21 schreef Isabeau het volgende:
(anonieme nummers niet opnemen kan toch ook lastig worden aangezien het ziekenhuis waar ik werk altijd anoniem belt bij uitgaand telefoonverkeer...)
En die wil je wel?quote:
Da's ook weer waarquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:23 schreef Bluezz het volgende:
Ja en dan hebben we weer een extra dienst aan onze broek hangen als je opneemt
Neequote:
Ik weet het lekker wel en ga de roddelbladen bij opbod het verhaal verkopen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Hij wil zeker een merrie bezwangeren maar krijgt geen penismetamorfose in zijn winkeltje, net voor hij erop klimt!
Kijken naar Oprah is sowieso al best ernstig fout.quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:29 schreef Isabeau het volgende:
Gisteren in het interview van Oprah met Tom Cruise zei hij ook dat iemand bij de dokter direct aan De Bladen had doorgegeven dat Caty zwanger was. Dat kan echt nietIk vind het best ernstig.
Ik ben dol op Oprahquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:31 schreef golfer het volgende:
Kijken naar Oprah is sowieso al best ernstig fout.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |