abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67282905
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:08 schreef Pitface het volgende:
Inmiddels zij we weer een kleine maand verder en lijkt er eindelijk schot in de zaak te zitten. Bij de Postbank heb ik een aanvraag gedaan voor die basisbankrekening (volgens dat convenant) en na contact te hebben opgenomen met het ING (omdat het toch wel lang duurde voor ik er wat van hoorde) bleek dat mijn aanvraag is verwerkt inmiddels en dat ik de benodigde papieren begin volgende week thuis zou moeten krijgen. We zijn benieuwd...
pi_67286291
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:18 schreef dntvo het volgende:
Ter info
Als je een a codering hebt gehad, waarbij de bank jouw rekening heeft opgeheven.
De eerste bank (waar je hebt gezeten in dit geval de Postbank) mag jou wettelijk niet weigeren. Dat staat gewoon in de regels. Je mag een basis rekening gewoon openen. Een basisrekening houdt niks anders in dat het om een betaalrekening gaat zonder kredietfaciliteiten en de mogelijkheid tot automatische incasso's. JE MAG GEWOON DIT OPENEN. andere banken waar je nooit hebt gebankierd mogen het wel weigeren.
Als het niet binnen het convenant valt mogen ze het gewoon weigeren.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  zondag 22 maart 2009 @ 09:28:46 #78
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_67286379
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:19 schreef Pitface het volgende:

[..]

In welke gevallen wordt dat gedaan dan en op wiens verzoek?
Het is altijd op verzoek van de bank. Het wordt soms gedaan als een bank vindt dat hij teveel verlies heeft geleden door een afbetaalregeling.
pi_69524118
Kleine update van mijn kant: we zijn nu ruim twee maanden verder en alles lijkt in kannen en kruiken. Ik heb een rekening op mijn eigen naam, heb opnieuw internetbankieren en ik geloof zelfs dat ik uiteindelijk een 'gewone' rekening ipv zo'n convenantenrekening (alleen pinnen bij ING-automaten, pinnen in buitenland niet mogelijk) toegewezen heb gekregen, want pinnen bij andere banken en in het buitenland gaat allemaal prima!

Dank voor alle tips hier!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:55:30 #80
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69525289
Eind goed, al goed!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 14:07:22 #81
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_69525669
Mooi dat je nu een eigen rekening hebt!

Maar waar lag het nou uiteindelijk aan?
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_69597508
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:07 schreef Xebber het volgende:
Mooi dat je nu een eigen rekening hebt!

Maar waar lag het nou uiteindelijk aan?
Ik heb echt geen idee. Heb hemel en aarde moeten bewegen voor zo'n convenantenrekening en als ik dan uiteindelijk het juiste formulier heb ontvangen, het correct heb ingevuld en opgestuurd naar de juiste instantie, krijg ik een 'gewone' rekening toegewezen. Ach, mij hoor je niet klagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')