In jouw geval misschien niet, maar het zijn wel de soort formuleringen die katvangers gebruiken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:54 schreef Pitface het volgende:
Ik heb alleen dat laatste ooit eens laten vallen tegen een medewerker van een bank. Zelfs al had ik die eerste twee zaken ook aangehaald, dan nog heeft dat niks met fraude te maken, lijkt me.
Ben je al bij de postbank geweest. Dat is voor zover ik gelezen heb de enige bank waar je terecht kunt voor je basisbankrekening aangezien je daar een geblokkeerde rekening hebt.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:51 schreef Pitface het volgende:
Ik snap werkelijk helemaal niks van al die intermediairs. Krijg behoorlijke verschillende berichten van alle kanten. Hier een greep...
Dit was mijn vraag: Graag wil ik een bankrekening openen bij Argenta. Echter, in de reglementen lees ik dat een tegenrekening bij een andere bank verplicht is. Nu heb ik die niet. Is dit een onoverkomelijk probleem om een bankrekening te openen?
Dit waren de antwoorden...
- Er moet een tegenrekening komen. Dat kan ook een (nog door mij te openen) betaallrekeningnummers zijn bij Argenta
- Het hebben van een tegenrekening is verplicht bij Argenta om een rekening te kunnen activeren. Zonder zo’n tegenrekening kan dat helaas niet.
- Het is inderdaad een voorwaarde. Tegenrekening elders is verplicht.
- hierbij bericht ik u het volgende, het is bij Argenta inderdaad noodzakelijk om ook een andere rekening van een andere bankinstelling (tegenrekening) op te geven. Het is us niet mogelijk om zonder een tegenrekening een nieuwe rekening te openen bij Argenta Bank
- Argenta zal ongetwijfeld een internetbankrekening hebben, echter wij voeren dit product niet.
Waar dat laatste antwoord op sloeg, mag Joost weten...
Ik ben zelfs het vaakste binnen geweest bij de Postbank. Maar die sturen me dan dus weer naar de gemeentelijke kredietbank. Maar goed, binnenkort opnieuw terug naar de Postbank, met folders en aanvraagformulierenquote:Op donderdag 19 februari 2009 15:55 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ben je al bij de postbank geweest. Dat is voor zover ik gelezen heb de enige bank waar je terecht kunt voor je basisbankrekening aangezien je daar een geblokkeerde rekening hebt.
Ja, dat is degene die hier uitgeprint klaar ligt om mee te worden genomen naar de Postbankquote:Op donderdag 19 februari 2009 16:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
Heb je deze folder trouwens ook gekregen?
Eerder gaf ik aan erachteraan te gaan of A3 wel de terechte codering is, maar daar heb je niet op gereageerd.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:08 schreef Pitface het volgende:
[..]
Ik ben zelfs het vaakste binnen geweest bij de Postbank. Maar die sturen me dan dus weer naar de gemeentelijke kredietbank. Maar goed, binnenkort opnieuw terug naar de Postbank, met folders en aanvraagformulieren
Ik heb de laatste tijd jaarlijks zo'n BKR-aanvraag gedaan. De codering waar ik het over heb is de enige die staat. Maar die verdwijnt toch in 2011? Dan is het vijf jaar geleden namelijk...quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:33 schreef Poit- het volgende:
Ik zou eerst nog maar eens een BKR aanvraag doen. Dan kan je precies zien welke codering(en) je hebt en dat er nog iets openstaat/stond wat jij misschien niet weet/wist en dus bv is afgelost door de postbank... Kost je 4,50 en kan je met kopie van legitimatie doen bij elke willekeurige bank.
A3 is een bellen rinkelaar en banken willen tegenwoordig voornamelijk totaalklanten waar ze zelf ook baat bij hebben. Jij kost alleen maar geld helaas en dat willen de meeste banken dus niet. Je aanvraag word zonder diep in te gaan op je situatie afgekeurd op basis van een A3 codering... Je kan lullen als brugman dat je situatie nu goed is, maar het risico is groot genoeg voor de bank dat je weer terugvalt en daar beginnen ze dus niet aan. Of je nou een maand schuldenvrij bent of 10 jaar maakt niks uit.
Geef je wel gelijk dat de regels wel erg scherp zijn, maar dat is niet voor niks. Succes!
Lijkt me niet.. die tegenrekening is ter identificatie. Als die tegenrekening op naam van zijn ouders staat komt dat nooit overeen met zijn naam/gegevens..quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:32 schreef RJD het volgende:
[..]
Misschien een domme opmerking van mij, maar ik je OP vertel je dat je nu de bankrekening van je ouders gebruikt. Kan je die dan misschien invullen als tegenrekening? Je hoeft de tegenrekening maar 1x te gebruiken voor een eerste storting, daarna niet meer.
Desnoods toestemming vragen aan je ouders (of is dat een probleem).
Een A3 codering kan met 5 jaar verlengd worden.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:07 schreef Pitface het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd jaarlijks zo'n BKR-aanvraag gedaan. De codering waar ik het over heb is de enige die staat. Maar die verdwijnt toch in 2011? Dan is het vijf jaar geleden namelijk...
In welke gevallen wordt dat gedaan dan en op wiens verzoek?quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een A3 codering kan met 5 jaar verlengd worden.
Wat moet er geïdentificeerd worden dan?quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:50 schreef P-taa het volgende:
[..]
Lijkt me niet.. die tegenrekening is ter identificatie. Als die tegenrekening op naam van zijn ouders staat komt dat nooit overeen met zijn naam/gegevens..
daar lijkt het op.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:24 schreef Pitface het volgende:
Ik had destijds een betalingsregeling met het betreffende bedrijf. Naar mijn weten ging dat om het volle bedrag wat ik hen verschuldigd was. Ik geloof niet dat mijn schuld verminderd is doordat men dacht dat er bij mij zogenaamd niets te halen viel.
Maar als dit het geval zou zijn, zou de A3-codering dus onterecht zijn?
Nee, dat ging niet. Je komt dan na die aanvraag in dezelfde molen terecht, waar ik dus vanwege die BKR-notering niet doorheen kom.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:59 schreef Rewimo het volgende:
Kun je anders de rekening van je ouders niet (eventueel tijdelijk) ook op jouw naam laten zetten? Dan heb je je tegenrekening namelijk
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:08 schreef Pitface het volgende:
Inmiddels zij we weer een kleine maand verder en lijkt er eindelijk schot in de zaak te zitten. Bij de Postbank heb ik een aanvraag gedaan voor die basisbankrekening (volgens dat convenant) en na contact te hebben opgenomen met het ING (omdat het toch wel lang duurde voor ik er wat van hoorde) bleek dat mijn aanvraag is verwerkt inmiddels en dat ik de benodigde papieren begin volgende week thuis zou moeten krijgen. We zijn benieuwd...
Als het niet binnen het convenant valt mogen ze het gewoon weigeren.quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:18 schreef dntvo het volgende:
Ter info
Als je een a codering hebt gehad, waarbij de bank jouw rekening heeft opgeheven.
De eerste bank (waar je hebt gezeten in dit geval de Postbank) mag jou wettelijk niet weigeren. Dat staat gewoon in de regels. Je mag een basis rekening gewoon openen. Een basisrekening houdt niks anders in dat het om een betaalrekening gaat zonder kredietfaciliteiten en de mogelijkheid tot automatische incasso's. JE MAG GEWOON DIT OPENEN. andere banken waar je nooit hebt gebankierd mogen het wel weigeren.
Het is altijd op verzoek van de bank. Het wordt soms gedaan als een bank vindt dat hij teveel verlies heeft geleden door een afbetaalregeling.quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:19 schreef Pitface het volgende:
[..]
In welke gevallen wordt dat gedaan dan en op wiens verzoek?
Ik heb echt geen idee. Heb hemel en aarde moeten bewegen voor zo'n convenantenrekening en als ik dan uiteindelijk het juiste formulier heb ontvangen, het correct heb ingevuld en opgestuurd naar de juiste instantie, krijg ik een 'gewone' rekening toegewezen. Ach, mij hoor je niet klagenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:07 schreef Xebber het volgende:
Mooi dat je nu een eigen rekening hebt!
Maar waar lag het nou uiteindelijk aan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |