abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66221117
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:54 schreef Pitface het volgende:
Ik heb alleen dat laatste ooit eens laten vallen tegen een medewerker van een bank. Zelfs al had ik die eerste twee zaken ook aangehaald, dan nog heeft dat niks met fraude te maken, lijkt me.
In jouw geval misschien niet, maar het zijn wel de soort formuleringen die katvangers gebruiken.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_66240845
Ik snap werkelijk helemaal niks van al die intermediairs. Krijg behoorlijke verschillende berichten van alle kanten. Hier een greep...

Dit was mijn vraag: Graag wil ik een bankrekening openen bij Argenta. Echter, in de reglementen lees ik dat een tegenrekening bij een andere bank verplicht is. Nu heb ik die niet. Is dit een onoverkomelijk probleem om een bankrekening te openen?

Dit waren de antwoorden...

- Er moet een tegenrekening komen. Dat kan ook een (nog door mij te openen) betaallrekeningnummers zijn bij Argenta

- Het hebben van een tegenrekening is verplicht bij Argenta om een rekening te kunnen activeren. Zonder zo’n tegenrekening kan dat helaas niet.

- Het is inderdaad een voorwaarde. Tegenrekening elders is verplicht.

- hierbij bericht ik u het volgende, het is bij Argenta inderdaad noodzakelijk om ook een andere rekening van een andere bankinstelling (tegenrekening) op te geven. Het is us niet mogelijk om zonder een tegenrekening een nieuwe rekening te openen bij Argenta Bank

- Argenta zal ongetwijfeld een internetbankrekening hebben, echter wij voeren dit product niet.

Waar dat laatste antwoord op sloeg, mag Joost weten...
pi_66241011
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:51 schreef Pitface het volgende:
Ik snap werkelijk helemaal niks van al die intermediairs. Krijg behoorlijke verschillende berichten van alle kanten. Hier een greep...

Dit was mijn vraag: Graag wil ik een bankrekening openen bij Argenta. Echter, in de reglementen lees ik dat een tegenrekening bij een andere bank verplicht is. Nu heb ik die niet. Is dit een onoverkomelijk probleem om een bankrekening te openen?

Dit waren de antwoorden...

- Er moet een tegenrekening komen. Dat kan ook een (nog door mij te openen) betaallrekeningnummers zijn bij Argenta

- Het hebben van een tegenrekening is verplicht bij Argenta om een rekening te kunnen activeren. Zonder zo’n tegenrekening kan dat helaas niet.

- Het is inderdaad een voorwaarde. Tegenrekening elders is verplicht.

- hierbij bericht ik u het volgende, het is bij Argenta inderdaad noodzakelijk om ook een andere rekening van een andere bankinstelling (tegenrekening) op te geven. Het is us niet mogelijk om zonder een tegenrekening een nieuwe rekening te openen bij Argenta Bank

- Argenta zal ongetwijfeld een internetbankrekening hebben, echter wij voeren dit product niet.

Waar dat laatste antwoord op sloeg, mag Joost weten...
Ben je al bij de postbank geweest. Dat is voor zover ik gelezen heb de enige bank waar je terecht kunt voor je basisbankrekening aangezien je daar een geblokkeerde rekening hebt.
pi_66241468
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:55 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ben je al bij de postbank geweest. Dat is voor zover ik gelezen heb de enige bank waar je terecht kunt voor je basisbankrekening aangezien je daar een geblokkeerde rekening hebt.
Ik ben zelfs het vaakste binnen geweest bij de Postbank. Maar die sturen me dan dus weer naar de gemeentelijke kredietbank. Maar goed, binnenkort opnieuw terug naar de Postbank, met folders en aanvraagformulieren
pi_66242264
Heb je deze folder trouwens ook gekregen?
pi_66243001
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
Heb je deze folder trouwens ook gekregen?
Ja, dat is degene die hier uitgeprint klaar ligt om mee te worden genomen naar de Postbank
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 17:06:25 #57
21636 Feestkabouter
pi_66243793
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:08 schreef Pitface het volgende:

[..]

Ik ben zelfs het vaakste binnen geweest bij de Postbank. Maar die sturen me dan dus weer naar de gemeentelijke kredietbank. Maar goed, binnenkort opnieuw terug naar de Postbank, met folders en aanvraagformulieren
Eerder gaf ik aan erachteraan te gaan of A3 wel de terechte codering is, maar daar heb je niet op gereageerd.
Is de A3 terecht? Of ben je er zeker van dat je de hele schuld tot de laatste cent echt zelf afgelost hebt?

Is wel relevant voor de andere posters/tipgevers om te weten..........
pi_66244471
Ik had destijds een betalingsregeling met het betreffende bedrijf. Naar mijn weten ging dat om het volle bedrag wat ik hen verschuldigd was. Ik geloof niet dat mijn schuld verminderd is doordat men dacht dat er bij mij zogenaamd niets te halen viel.

Maar als dit het geval zou zijn, zou de A3-codering dus onterecht zijn?
pi_66244758
Ik zou eerst nog maar eens een BKR aanvraag doen. Dan kan je precies zien welke codering(en) je hebt en dat er nog iets openstaat/stond wat jij misschien niet weet/wist en dus bv is afgelost door de postbank... Kost je 4,50 en kan je met kopie van legitimatie doen bij elke willekeurige bank.
A3 is een bellen rinkelaar en banken willen tegenwoordig voornamelijk totaalklanten waar ze zelf ook baat bij hebben. Jij kost alleen maar geld helaas en dat willen de meeste banken dus niet. Je aanvraag word zonder diep in te gaan op je situatie afgekeurd op basis van een A3 codering... Je kan lullen als brugman dat je situatie nu goed is, maar het risico is groot genoeg voor de bank dat je weer terugvalt en daar beginnen ze dus niet aan. Of je nou een maand schuldenvrij bent of 10 jaar maakt niks uit.
Geef je wel gelijk dat de regels wel erg scherp zijn, maar dat is niet voor niks. Succes!
pi_66245870
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:33 schreef Poit- het volgende:
Ik zou eerst nog maar eens een BKR aanvraag doen. Dan kan je precies zien welke codering(en) je hebt en dat er nog iets openstaat/stond wat jij misschien niet weet/wist en dus bv is afgelost door de postbank... Kost je 4,50 en kan je met kopie van legitimatie doen bij elke willekeurige bank.
A3 is een bellen rinkelaar en banken willen tegenwoordig voornamelijk totaalklanten waar ze zelf ook baat bij hebben. Jij kost alleen maar geld helaas en dat willen de meeste banken dus niet. Je aanvraag word zonder diep in te gaan op je situatie afgekeurd op basis van een A3 codering... Je kan lullen als brugman dat je situatie nu goed is, maar het risico is groot genoeg voor de bank dat je weer terugvalt en daar beginnen ze dus niet aan. Of je nou een maand schuldenvrij bent of 10 jaar maakt niks uit.
Geef je wel gelijk dat de regels wel erg scherp zijn, maar dat is niet voor niks. Succes!
Ik heb de laatste tijd jaarlijks zo'n BKR-aanvraag gedaan. De codering waar ik het over heb is de enige die staat. Maar die verdwijnt toch in 2011? Dan is het vijf jaar geleden namelijk...
pi_66247465
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 20:32 schreef RJD het volgende:

[..]

Misschien een domme opmerking van mij, maar ik je OP vertel je dat je nu de bankrekening van je ouders gebruikt. Kan je die dan misschien invullen als tegenrekening? Je hoeft de tegenrekening maar 1x te gebruiken voor een eerste storting, daarna niet meer.
Desnoods toestemming vragen aan je ouders (of is dat een probleem).
Lijkt me niet.. die tegenrekening is ter identificatie. Als die tegenrekening op naam van zijn ouders staat komt dat nooit overeen met zijn naam/gegevens..
pi_66249392
Dit heb ik gevonden over mijn A3-codering:

Een BKR registratie A3 houdt in dat er een bedrag van ¤ 250 of meer is afgeboekt van het schuldbedrag. Wanneer een afboeking wegens totale kwijting plaatsvindt, moet tevens met de BKR A3 een einddatum worden gemeld. Bij alle andere gevallen wordt er geen einddatum vermeld.

Bij mij is er dus sprake van een werkelijke einddatum. Wat houdt dit nu in? Dat mijn schuld dus min of meer destijds is 'kwijtgescholden'?
pi_66250952
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:07 schreef Pitface het volgende:

[..]

Ik heb de laatste tijd jaarlijks zo'n BKR-aanvraag gedaan. De codering waar ik het over heb is de enige die staat. Maar die verdwijnt toch in 2011? Dan is het vijf jaar geleden namelijk...
Een A3 codering kan met 5 jaar verlengd worden.
pi_66250998
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een A3 codering kan met 5 jaar verlengd worden.
In welke gevallen wordt dat gedaan dan en op wiens verzoek?
pi_66251330
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:50 schreef P-taa het volgende:

[..]

Lijkt me niet.. die tegenrekening is ter identificatie. Als die tegenrekening op naam van zijn ouders staat komt dat nooit overeen met zijn naam/gegevens..
Wat moet er geïdentificeerd worden dan?
TS kan toch met zijn identiteitskaart naar de bank gaan?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 21:08:50 #66
21636 Feestkabouter
pi_66252966
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:24 schreef Pitface het volgende:
Ik had destijds een betalingsregeling met het betreffende bedrijf. Naar mijn weten ging dat om het volle bedrag wat ik hen verschuldigd was. Ik geloof niet dat mijn schuld verminderd is doordat men dacht dat er bij mij zogenaamd niets te halen viel.

Maar als dit het geval zou zijn, zou de A3-codering dus onterecht zijn?
daar lijkt het op.
bel dat bedrijf/bank: zeg dat je toen en toen die regeling had en die netjes hebt afgerond, en dat je nu het idee hebt dat er de verkeerde registratie staat bij bkr en daqt je dat met hun wil controleren.
pi_66253318
Ter info
Als je een a codering hebt gehad, waarbij de bank jouw rekening heeft opgeheven.
De eerste bank (waar je hebt gezeten in dit geval de Postbank) mag jou wettelijk niet weigeren. Dat staat gewoon in de regels. Je mag een basis rekening gewoon openen. Een basisrekening houdt niks anders in dat het om een betaalrekening gaat zonder kredietfaciliteiten en de mogelijkheid tot automatische incasso's. JE MAG GEWOON DIT OPENEN. andere banken waar je nooit hebt gebankierd mogen het wel weigeren.

Er is 1 groot verschil waarbij veel banken veel vergeten. Mocht je een EVA hit hebben (fraude op de rekening heeft gepleegd) dan heb je een groot probleem. Dan is het bijna onmogelijk om een rekening te openen.

succes
pi_66470382
Een weekje verder nu. Waar ik in ieder geval achter ben gekomen is het feit dat het openen van een Argenta bank(betaal)rekening niet gaat zonder tegenrekening bij een andere bank.
pi_66473804
Maar wat heb je ondertussen met de postbank geregeld?
pi_66475779
Ben ik nog niet geweest. Filiaal was dicht vanwege carnaval. Ik hoop er morgen even langs te kunnen gaan voordat ik naar mijn werk ga.
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:47:12 #71
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_66488219
Ik weet eigenlijk niet waar het bij jou fout gaat, maar ik heb 3 jaar in de schuldsanering gezeten, heb een codering bij 't BKR, maar kon zonder problemen een rekening bij de Postbank openen.

Gewoon een basis betaalrekening zoals dntvo al zegt, zonder de mogelijkheid om kredieten te nemen (kan in de meeste gevallen sowieso al niet als je een notering hebt bij 't BKR), en mét internetsparen en internetbankieren.

Waarschijnlijk moet je 't gewoon ook even duidelijk aangeven dat je geen mogelijkheden tot kredieten en/of limieten wilt.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_67238461
Inmiddels zij we weer een kleine maand verder en lijkt er eindelijk schot in de zaak te zitten. Bij de Postbank heb ik een aanvraag gedaan voor die basisbankrekening (volgens dat convenant) en na contact te hebben opgenomen met het ING (omdat het toch wel lang duurde voor ik er wat van hoorde) bleek dat mijn aanvraag is verwerkt inmiddels en dat ik de benodigde papieren begin volgende week thuis zou moeten krijgen. We zijn benieuwd...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 maart 2009 @ 14:59:35 #73
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67240120
Kun je anders de rekening van je ouders niet (eventueel tijdelijk) ook op jouw naam laten zetten? Dan heb je je tegenrekening namelijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_67241336
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:59 schreef Rewimo het volgende:
Kun je anders de rekening van je ouders niet (eventueel tijdelijk) ook op jouw naam laten zetten? Dan heb je je tegenrekening namelijk
Nee, dat ging niet. Je komt dan na die aanvraag in dezelfde molen terecht, waar ik dus vanwege die BKR-notering niet doorheen kom.
  Redactie Frontpage zaterdag 21 maart 2009 @ 23:58:34 #75
38148 crew  Innisdemon
pi_67282509
oeps niet goed gelezen
ING regelt het begrijp ik. Fijn zo
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_67282905
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:08 schreef Pitface het volgende:
Inmiddels zij we weer een kleine maand verder en lijkt er eindelijk schot in de zaak te zitten. Bij de Postbank heb ik een aanvraag gedaan voor die basisbankrekening (volgens dat convenant) en na contact te hebben opgenomen met het ING (omdat het toch wel lang duurde voor ik er wat van hoorde) bleek dat mijn aanvraag is verwerkt inmiddels en dat ik de benodigde papieren begin volgende week thuis zou moeten krijgen. We zijn benieuwd...
pi_67286291
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:18 schreef dntvo het volgende:
Ter info
Als je een a codering hebt gehad, waarbij de bank jouw rekening heeft opgeheven.
De eerste bank (waar je hebt gezeten in dit geval de Postbank) mag jou wettelijk niet weigeren. Dat staat gewoon in de regels. Je mag een basis rekening gewoon openen. Een basisrekening houdt niks anders in dat het om een betaalrekening gaat zonder kredietfaciliteiten en de mogelijkheid tot automatische incasso's. JE MAG GEWOON DIT OPENEN. andere banken waar je nooit hebt gebankierd mogen het wel weigeren.
Als het niet binnen het convenant valt mogen ze het gewoon weigeren.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  zondag 22 maart 2009 @ 09:28:46 #78
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_67286379
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:19 schreef Pitface het volgende:

[..]

In welke gevallen wordt dat gedaan dan en op wiens verzoek?
Het is altijd op verzoek van de bank. Het wordt soms gedaan als een bank vindt dat hij teveel verlies heeft geleden door een afbetaalregeling.
pi_69524118
Kleine update van mijn kant: we zijn nu ruim twee maanden verder en alles lijkt in kannen en kruiken. Ik heb een rekening op mijn eigen naam, heb opnieuw internetbankieren en ik geloof zelfs dat ik uiteindelijk een 'gewone' rekening ipv zo'n convenantenrekening (alleen pinnen bij ING-automaten, pinnen in buitenland niet mogelijk) toegewezen heb gekregen, want pinnen bij andere banken en in het buitenland gaat allemaal prima!

Dank voor alle tips hier!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:55:30 #80
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69525289
Eind goed, al goed!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 14:07:22 #81
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_69525669
Mooi dat je nu een eigen rekening hebt!

Maar waar lag het nou uiteindelijk aan?
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_69597508
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:07 schreef Xebber het volgende:
Mooi dat je nu een eigen rekening hebt!

Maar waar lag het nou uiteindelijk aan?
Ik heb echt geen idee. Heb hemel en aarde moeten bewegen voor zo'n convenantenrekening en als ik dan uiteindelijk het juiste formulier heb ontvangen, het correct heb ingevuld en opgestuurd naar de juiste instantie, krijg ik een 'gewone' rekening toegewezen. Ach, mij hoor je niet klagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')