Hmm hetzelfde werd er al in de jaren 60 en 70 en 80 gezegd en er veranderde niks. Nee ik denk dat het water letterlijk tot onze lippen moet staan voordat de overheid maatregelen neemt. De overheid is een organisatie die alleen denkt tot de volgende verkiezingen. Waarop de burger zijn ongenoegen kan laten blijken over de genomen maatregelen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 07:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
Er is wel hoop maar dan moeten mensen echt anders gaan denken, de tijd van iedereen steeds meer welvaart was al selectief en brokkelt nu langzaam maar zeker af.
Of eerder een echt rampzalige stimulans die ook de westerse wereld hard raakt. En die ook een slapjanus als Jan Peter Balkenende tot actie dwingt. De krediet crisis doet dat nog niet. Ik denk bijvoorbeeld dan aan het opraken van olie en mogelijk andere grondstoffen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 08:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dan wordt het wachten op anarchie.
En wat zeggen die analysten over wat er gebeurt als dat monetaire systeem in elkaar klapt? Als geen geld, wat dan voor een systeem, want er moet iets voor in de plaats komen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:13 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik heb een aantal heel interessante PDF'jes van een vriend doorgemaild gekregen die van analisten komen die best goed weten waar ze het over hebben.
Over 1 ding zijn ze het redelijk eens, we mogen God op onze blote knieën danken als de (financieële) wereld niet is vergaan over een paar jaar...
Ik heb echt al grote mannen "in the game" waarschuwingen horen geven dat dit een sneeuwbal is die z'n gelijke niet kent en meerdere houden er rekening mee dat het mondiale financieële stelsel echt in kan klappen, met alle gevolgen vandien, en daarom maak ik me best zorgen als ik dat zure smoel van de Balk zie met "we moeten samen de schouders eronder zetten"nee lulhannes, jullie hadden een jaar geleden al maatregelen moeten treffen!
Geef mij een stukje grond en ik ga met liefde groentetjes en fruit verbouwenquote:
Laat dat ik dan nu gedaan hebben al tijd geleden, voor mijn pensioen heb ik mooi stuk grond, mag er huis bouwen en wil graag veel beesten.quote:Op woensdag 18 februari 2009 08:32 schreef duymelijntje het volgende:
[..]
Geef mij een stukje grond en ik ga met liefde groentetjes en fruit verbouwenEn ik bouw wel een boomhuisje om in te wonen.
Lijkt me wel wat
Dat bedrijven van de situatie misbruik maken is wel zeker denk ik. Ethisch ondernemen zou ook een agenda punt moeten worden. Dat de ING bijvoorbeeld mensen gaat ontslaan na alle staatssteun die ze hebben gekregen is schandalig.quote:Op woensdag 18 februari 2009 08:28 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En wat zeggen die analysten over wat er gebeurt als dat monetaire systeem in elkaar klapt? Als geen geld, wat dan voor een systeem, want er moet iets voor in de plaats komen.
Overigens zie je dat werkgevers erop inhaken. Grote bedrijven die hun bedrijfscultuur laten verharden en zeggen: het is crisis, de mensen pikken het maar, want anders hebben ze geen werk meer. Voor hen 100 anderen. Dat kan ook betekenen dat mensen die hen eerder niet aanstonden nu makkelijker weggebonjoured worden.
De ING gaat gewoon nog omvallen ondanks alle staatsteun, heb je daar al weleens bij stilgestaan?quote:Op woensdag 18 februari 2009 08:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat bedrijven van de situatie misbruik maken is wel zeker denk ik. Ethisch ondernemen zou ook een agenda punt moeten worden. Dat de ING bijvoorbeeld mensen gaat ontslaan na alle staatssteun die ze hebben gekregen is schandalig.
Nee ze zullen dan wel weer wat zakken met geld er bij krijgen. En zal er dan wel weer meer bezuinigd gaan worden op voorzieningen voor de burger en het normale bedrijfsleven.quote:Op woensdag 18 februari 2009 08:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De ING gaat gewoon nog omvallen ondanks alle staatsteun, heb je daar al weleens bij stilgestaan?
In Japan hebben ze dat eigenlijk al. Maar het werkt alleen goed zo een systeem als er voldoende winst gemaakt wordt. En men bereid is dat weer in het eigen bedrijf te steken. En niet weg te geven aan de aandeelhouders.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:27 schreef nokwanda het volgende:
Ruilhandel als alternatief voor het huidige monetair systeem. Terug bij af dus. Zo begon het ooit.
Een ander alternatief dat iemand mij ooit vertelde is dat de grote bedrijven zo groot worden dat zij zelfv oorzienende gemeenschappen zullen worden waardoor iedereen die daar werkt en woont voorzien is van basisbehoeften (en misschien iets meer) binnen degrond die eigendom van het bedrijf is. Eigenlijk ook terug bij af omdat het feodaal is.
Ik wil eigenlijk niet aan dit alternatief, maar aangezien alle midden en klein bedrijven zo dood gaan ziet het er naar uit dat dit weleens een realistisch alternatief kan zijn waar naartoe gewerkt wordt. En als je dan weigert raak je buitengesloten en ben je een outcast zonder rechten. Vogelvrij. Maar ook binnen zo'n werk/woongemeenschap ben je dat, omdat je dan bent overgeleverd aan de nukken van DE Baas.
Ja, het heeft echt veel nut om de HRA af te schaffen zodat mensen NOG meer geld kwijt zijn en niet uit gaan geven zodat de economie nog meer in het slop raakt. Totaal logischquote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Spijker op z'n kop. Balkenende zat gewoon te wachten op deze hele slechte cijfers om eindelijk wat rommel te kunnen opruimen. Ik durf wel voor een tientje te wedden dat de Heilige Hypotheekrenteaftrek toch afgeschaafd zal gaan worden.
Dat is op dit moment in heel Azie het geval. Het systeem waarin bedrijven voor hun personeel zorgde werkte goed. En er zit een goed aspect aan zelfmoord in Japan. De meeste managers die falen plegen zelfmoord. In mij ogen zouden wat westerse bank managers dat voorbeeld eens moeten volgen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:30 schreef nokwanda het volgende:
En uitgerekend daar heb je het hoogste percentage zelfmoordenaars. Lekker vooruitzicht.
ipv er met een miljardenbonus vandoor te gaan.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is op dit moment in heel Azie het geval. Het systeem waarin bedrijven voor hun personeel zorgde werkte goed. En er zit een goed aspect aan zelfmoord in Japan. De meeste managers die falen plegen zelfmoord. In mij ogen zouden wat westerse bank managers dat voorbeeld eens moeten volgen.
Precies.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
ipv er met een miljardenbonus vandoor te gaan.
Daar heb ik geen pdf voor nodig.... als van de big 5 vorig jaar er 3 sneuvelen in 1 jr tijd dan weet je gewoon dat er een tsunami op komt is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:13 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik heb een aantal heel interessante PDF'jes van een vriend doorgemaild gekregen die van analisten komen die best goed weten waar ze het over hebben.
Over 1 ding zijn ze het redelijk eens, we mogen God op onze blote knieën danken als de (financieële) wereld niet is vergaan over een paar jaar...
Ik heb echt al grote mannen "in the game" waarschuwingen horen geven dat dit een sneeuwbal is die z'n gelijke niet kent en meerdere houden er rekening mee dat het mondiale financieële stelsel echt in kan klappen, met alle gevolgen vandien, en daarom maak ik me best zorgen als ik dat zure smoel van de Balk zie met "we moeten samen de schouders eronder zetten"nee lulhannes, jullie hadden een jaar geleden al maatregelen moeten treffen!
Daar zou je helemaal gelijk in hebben als het alleen maar falende managers zouden zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is op dit moment in heel Azie het geval. Het systeem waarin bedrijven voor hun personeel zorgde werkte goed. En er zit een goed aspect aan zelfmoord in Japan. De meeste managers die falen plegen zelfmoord. In mij ogen zouden wat westerse bank managers dat voorbeeld eens moeten volgen.
Komt er weer zo'n zeurpiet over HRA melken.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, het heeft echt veel nut om de HRA af te schaffen zodat mensen NOG meer geld kwijt zijn en niet uit gaan geven zodat de economie nog meer in het slop raakt. Totaal logisch
Hey, daar heb je Nostradamus ook weer!quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Komt er weer zo'n zeurpiet over HRA melken.Die gaat er gewoon af, is 't niet dit jaar dan wel volgend jaar, bereid je vast maar voor.
Natuurlijk. En wat staat daar tegenover? Patsboem afschaffen en er niets tegenoverstellen. Hoe bedoel je half nederland failliet laten gaanquote:Op woensdag 18 februari 2009 10:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Komt er weer zo'n zeurpiet over HRA melken.Die gaat er gewoon af, is 't niet dit jaar dan wel volgend jaar, bereid je vast maar voor.
Bubble opgeblazen proberen te houden dan maar?quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:44 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Natuurlijk. En wat staat daar tegenover? Patsboem afschaffen en er niets tegenoverstellen. Hoe bedoel je half nederland failliet laten gaan
Laten we dat maar doen dan, als de poen op is dan komen er gewoon maatregelen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:22 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Bubble opgeblazen proberen te houden dan maar?
Wat verwacht je van de politiek?quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:44 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Natuurlijk. En wat staat daar tegenover? Patsboem afschaffen en er niets tegenoverstellen. Hoe bedoel je half nederland failliet laten gaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |