zin om uit te leggen?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:16 schreef Mendeljev het volgende:
Als je de achterliggende gedachte van de kredietcrisis niet snapt hoef je ook geen zorgen te maken over de eventuele gevolgen hiervan.
oftewel ze belazeren de boel?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:21 schreef mvdejong het volgende:
Voor alle media is het een gegeven dat hoe erger de crisis, hoe groter nieuws.
Voor de overheid betekent het dat ze allemaal impopulaire maatregelen die ze al lang willen doordrukken, nu kunnen invoeren als "onvermijdelijk vanwege de krediet-crisis".
Spijker op z'n kop. Balkenende zat gewoon te wachten op deze hele slechte cijfers om eindelijk wat rommel te kunnen opruimen. Ik durf wel voor een tientje te wedden dat de Heilige Hypotheekrenteaftrek toch afgeschaafd zal gaan worden.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:21 schreef mvdejong het volgende:
Voor alle media is het een gegeven dat hoe erger de crisis, hoe groter nieuws.
Voor de overheid betekent het dat ze allemaal impopulaire maatregelen die ze al lang willen doordrukken, nu kunnen invoeren als "onvermijdelijk vanwege de krediet-crisis".
Als je er echt zeker van bent waarom maar een tientje? Dus zo zeker ben je er ook niet van?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Spijker op z'n kop. Balkenende zat gewoon te wachten op deze hele slechte cijfers om eindelijk wat rommel te kunnen opruimen. Ik durf wel voor een tientje te wedden dat de Heilige Hypotheekrenteaftrek toch afgeschaafd zal gaan worden.
dat dus.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:10 schreef YuckFou het volgende:
Grappig, ik zit me juist al maanden af te vragen waarom er zo lamlendig word omgegaan met het nieuws over de kredietcrisis, tot in de hoogste regionen van Den Haag lijken ze maar niet te willen begrijpen, laat staan hardop durven zeggen, dat het ergste nog moet komen en het eind nog lang niet in zicht is....
Je hebt liever dat ze je vertellen dat er nix ergs aan de hand is?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:14 schreef Daskaar het volgende:
Ik denk dat ik snap hoe de economie werkt. Mensen geven geld uit en dan gaat t goed met de economie. Mensen geven geen geld uit en het gaat slecht met de economie.
Dat is t toch zo'n beetje?
Kan iemand me dan uitleggen waarom de overheid en alle media me constant waarschuwt voor de krediet crisis? Welk nut heeft dit? Ze noemen t al een crisis ver voordat de gevolgen duidelijk waren.
Ik persoonlijk wordt bang hiervan, ik ga expres op me geld letten en minder uitgeven.
Is dit niet een typisch voorbeeld van een self furfilling prophecy?
Maar misschien zit ik ernaast, snap ik niet dat het een positief nut heeft dat ik de hele dag, maandenlang alleen maar te horen krijg hoe slecht het gaat worden. Serieus, misschien snap ik t niet.
kijk het van de andere kant. Er zijn jammer genoeg een aantal mensen in elk land dat gewoon minder intelligent is dan andere mensen. Als de politieke figuren moord en brand gaan schreeuwen, dat het verschrikkelijk erg gaat worden en dat we het eind nog niet hebben gezien krijg je dingen zoals die bankrun bij Northen Rock in engeland. Paniekzaaierij op die huidige avond, en rara wat gebeurde de volgende ochtend? Lange lange rijen met mensen die hun geld er tegelijk uit willen halen. Paniek zaaien onder een hele bevolking is nooit goed en mensen die van de zijlijn op de politiek zeiken hebben het wel heel makkelijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:27 schreef SuperPolm het volgende:
[..]
Je hebt liever dat ze je vertellen dat er nix ergs aan de hand is?
Reken maar dat het erger wordt dan ze vertellen, 3 maanden
geleden was er volgens hun ook 'nix aan de hand'.
Om impopulair beleid te kunnen voeren?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:14 schreef Daskaar het volgende:
Kan iemand me dan uitleggen waarom de overheid en alle media me constant waarschuwt voor de krediet crisis? Welk nut heeft dit?
Ja, het doet aan 11 september en de Irak-oorlog denken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:18 schreef NorthernStar het volgende:Terruggang van welvaart is een ding, zodra mensen hun banen, hun spaargeld, hun huizen kortom hun zekerheden verliezen word het wat anders.
Dus natuurlijk moeten we elke dag flink ingepeperd worden hoe vreselijk erg het allemaal is zodat een groot deel straks allang blij is dat de wereld niet vergaan is. En daarom brave burgertjes blijven.
De spijker op zijn kop.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:18 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Om impopulair beleid te kunnen voeren?
Wij gaan met zijn allen opdraaien voor enorme verliezen terwijl een klein groepje stinkend rijk is geworden.
Precies het soort dingen waar revoluties uit voortkomen.
European leaders fear civil unrest over economy
Doe voor de grap eens een google news search voor "economic riots" of "civil unrest".
Achteruitgang van welvaart is een ding, zodra mensen hun banen, hun spaargeld, hun huizen kortom hun zekerheden verliezen word het wat anders.
Dus natuurlijk moeten we elke dag flink ingepeperd worden hoe vreselijk erg het allemaal is zodat een groot deel straks allang blij is dat de wereld niet vergaan is. En daarom brave burgertjes blijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |