quote:
dat heb je dan idd gemist.
luca vindt het byzonder grappig om ineens alle r-en met een d uit te spreken.
ik niet, want straks kan hij het niet meer laten en heb ik weer een brief voor logopedie te pakken.
(die ik overigens al heb gehad, maar dan omdat luca nogal staccato spreekt. waar ik zeker 3 jaar geleden de schooljuf op heb aangesproken om de schoollogopedist er even naar te laten kijken. die vond het destijds niet nodig om er iets aan te doen en nu ineens wel

. maar nu hoeft het van mij niet meer, want ik heb ondertussen begrepen dat het iets met zijn autisme te maken heeft, dus laat maar zitten )
ik kan overigens best begrijpen dat mensen geïrriteerd raken van luca's gedrag, want hij bemoeit zich werkelijk overal mee. hij heeft alleen niet in de gaten dat mensen dat niet willen.
en zelf word ik eerlijk gezegd ook wel eens moe van hem. ik kan nou nooit eens met hem over kinderdingen praten. zelfs een onschuldig gesprek in de trein wordt weer een wetenschappelijk item.
zo had hij onderweg een heel verhaal over reizen met de snelheid van het licht. en dan komt hij met feiten en conclusies waar ik me nog nooit van mijn leven mee bezig gehouden heb.
om maar eens een voorbeeld te noemen: hij zat doodleuk te vertellen dat als je sneller dan het licht gaat, dat je dan terug in de tijd gaat. of het waar is, weet ik niet eens, laat staan dat ik er ooit bij stilgestaan heb.
maar over zulke dingen heeftie het dan.
zo ook in het museum. bij een hoop dingen wist hij gewoon meer te vertellen dan dat er aan informatie bij stond. nu heb ik al langer door dat elk stukje informatie dat hij hoort of ziet bij hem blijft hangen, maar ik ga gewoon met een soort van professortje op stap. daar werd raar van opgekeken. ook al vanwege het feit dat hij gewoon begint te vertellen tegen iedereen, of ze nou willen luisteren of niet.
typisch autistisch gedrag dus.
maar goed, genoeg gezeurd.
en toch ben ik wel eens jaloers op mensen die kinderen hebben die onbekommerd kunnen spelen, zonder dat ze er ingewikkelde berekeningen/filosofiën bijhalen.