Dat is wel afhankelijk van de branche waar je werkzaam bent.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:22 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ook al voel ik er persoonlijk niets van, ik zie toch veel banenwisseling om me heen, en reken er maar op dat die nieuwe banen minder opbrengen.
Bron
Dat betekent dat 91% van de beroepsbevolking dus nog gewoon een baan heeft en geld uit kan geven.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:48 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ik vraag mij eigenlijk af of daar wel controle op is, maar hoor dat we een hele zware tijd tegemoet gaan. We moeten zelfs denken aan een jaren dertig recessie.
Nl verkeerd in een zware recessie . Het tempo is ongekend. Veel Nederlanders hebben deze recessie nog niet eerder meegemaakt.
Werkeloosheid zou in 2010 oplopen tot 9%
Ik denk dat we dan inderdaad ook minder kunnen geven aan ontwikkelingsgeld. Het zal denk ik ook gevolgen hebben voor de huidige pensioenen.
Ik hoop dat ze nu eens gaan samenwerken daar in Den Haag.
Al deel je het door de complete bevolking dan gaat het al bijna naar de 300 euro per persoon! Nogal een fors bedrag.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:22 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Alle beetjes helpen. Niemand staat in je weg om je eigen geld er naar over te boeken als jij zo graag je steentje wilt bijdragen. Verdeel die 4 miljard voor de grap anders eens over de beroepsbevolking...
Ja, nu worden er wapens van gekocht zodat ze daar fijn door kunnen gaan met hun stammenoorlogjes of gaat het merendeel naar de staatshoofden zodat die een nieuw mercedes kunnen kopen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:43 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Anders wordt dat toch maar uitgegeven aan voedsel en medicijnen. Onze economie is veel belangrijker.
De koopkracht stijgt wel maar als we niet oppassen wordt ons huidige welvaartsniveau niet gegarandeerd. En hoe ga jij dan je nieuwe Ipod betalen?
Huursubsidie er dan ook maar af en die kutkinderbijslag moet er ook zeker af want ik heb immers geen kinderen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:22 schreef Chadi het volgende:
HRA lijkt me wel nodig. Afschaffen dat oneerlijke zooitje. Ik krijg ook geen drol terug als ik ergens anders een lening voor aanvraag.
En kinderbijslag stimuleren zodat e rnu een keer doeltreffend geneukt wordt en er kids komen die over 20 jaar kunnen werken.
Lijkt me beter om de bevolkingsgroei juist niet te stimuleren. Door verdergaande automatisering komen er steeds minder banen. Er zijn nu al teveel werkelozen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:22 schreef Chadi het volgende:
En kinderbijslag stimuleren zodat e rnu een keer doeltreffend geneukt wordt en er kids komen die over 20 jaar kunnen werken.
Kun je er nog iets aan veranderen, door je af te vragen wie er verantwoordelijk is?quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:41 schreef Moondreamer het volgende:
De vraag, wie is hier verantwoordelijk voor, is schijnbaar niet nodig.
Uiteindelijk zijn het overheden die dit spelletje zijn begonnen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:41 schreef Moondreamer het volgende:
Thankx to our American friends !
Wat komt er dadelijk nog meer boven water ?
Irak, Afghanistan oorlog is hiermee betaalt............enz, enz, enz ?
Iedereen is alleen maar aan het kijken van hoe gaan we het oplossen.
De vraag, wie is hier verantwoordelijk voor, is schijnbaar niet nodig.
Kunnen wij burgers nu weer gaan inleveren en het gevoel van een dichtgeknepen keel wordt steeds pijnlijker.
Bedankt.![]()
En wie denk je dat die 9% werklozen gaat onderhouden? Plus die miljoen arbeidsongeschikten, deeltijdmama's, iedereen onder de 21, boven de 60 en alle andere inactieven? Met andere woorden; de autochtone mannelijke minderheid met een fulltime baan mag dit proberen op te hoesten. Maar dat wordt lastig zonder HRA en doorwerken tot je 70e.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:15 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat betekent dat 91% van de beroepsbevolking dus nog gewoon een baan heeft en geld uit kan geven.
Als iedereen nou zo paniekerig en spastisch blijft reageren komen we inderdaad vanzelf wel in een recessie terecht!
91% van de mensen merkt dus geen HOL van die hele recessie, heeft evenveel geld om uit te geven en zal er geen boterham minder om eten. Vooral blijven zeggen dat het slecht gaat, dat het hele land naar de klote gaat dan gaan die 91% tenminste hun geld niet meer uitgeven en stort alles wel écht in.![]()
financiele systeem gebasseerd op vertrouwen en geloven in fabeltjes over eeuwige groei
![]()
Niet als je een huis koopt dat je zonder HRA kunt betalen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:57 schreef adder het volgende:
Maar dat wordt lastig zonder HRA en doorwerken tot je 70e.
Tja iets met overheid en geen sinterklaas spelen (gratis OV, gratis schoolboeken), geen prestige projecten die geen geld opleveren (betuwelijn, JSF), snijden in ontwikkelingshulp , snijden in uitkeringen, mensen aan het werk helpen door infrastructurele projecten op te zetten (heb je gelijk later ook nog wat aan) etc.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:57 schreef adder het volgende:
[..]
En wie denk je dat die 9% werklozen gaat onderhouden? Plus die miljoen arbeidsongeschikten, deeltijdmama's, iedereen onder de 21, boven de 60 en alle andere inactieven? Met andere woorden; de autochtone mannelijke minderheid met een fulltime baan mag dit proberen op te hoesten. Maar dat wordt lastig zonder HRA en doorwerken tot je 70e.
Wat een onzin, wie moeten dan al die oude mensen gaan onderhouden over 30 als er nauwelijks jongeren meer zijn?quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Lijkt me beter om de bevolkingsgroei juist niet te stimuleren. Door verdergaande automatisering komen er steeds minder banen. Er zijn nu al teveel werkelozen.
Stimuleer maar liever dat mensen zelf sparen voor hun oude dag, als aanvulling op het beetje AOW dat ze straks nog krijgen.
Dan heb je nog een handjevol dat nog wat bijstand bij moet beuren, maar het scheelt wel.
Een krimpende bevolking lost volgens mij het snelst de werkeloosheid op. Dus, de grenzen dicht en de kinderbijslag afschaffen.
Daar moeten die mensen nu zelf maar voor zorgen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:10 schreef -0- het volgende:
[..]
Wat een onzin, wie moeten dan al die oude mensen gaan onderhouden over 30 als er nauwelijks jongeren meer zijn?
Werk wat nu één ICT-er voor elkaar krijgt, werd vroeger door wel 10 mensen gedaan.quote:Bovendien neemt het aantal banen door de automatisering helemaal niet af, eerder toe. Het soort baan wat veelgevraagd wordt verandert echter wel. Niet voor niets komt de werkloosheid nu juist van een laagtepunt.
Het ging er om dat jij zei dat 91% van de bevolking niks van die 9% werklozen zal merken, wat als je 2x nadenkt natuurlijk onzin is. Als je buurman ontslagen wordt, koopt ie bijvoorbeeld geen auto meer en raakt het dus ook de autodealer, benzinepomp, etc etc. We gaan het allemaal merken, we worden de komende jaren allemaal wat armer. Ik ben heel benieuwd naar de troonrede van komende september.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:26 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Tja iets met overheid en geen sinterklaas spelen (gratis OV, gratis schoolboeken), geen prestige projecten die geen geld opleveren (betuwelijn, JSF), snijden in ontwikkelingshulp , snijden in uitkeringen, mensen aan het werk helpen door infrastructurele projecten op te zetten (heb je gelijk later ook nog wat aan) etc.
Niks is onmogelijk, alleen kiest de regering helaas altijd de makkelijkste weg: geld tekort? belastingen verhogen! Natuurlijk kijken ze nooit naar zichzelf en hun uitgaven, stel je voor.
Als ik minder inkomsten heb en meer uitgaven moet ik ook gaan bezuinigen. Dat moet de overheid ook eens leren.
Het onderhouden van ouderen was nooit een probleem in ons omslagstelsel doordat er relatief gezien weinig ouderen waren en veel werkenden. De komende 30 jaar krijgen we een soort waterhoofd aan ouderen en dat kan je oplossen door meer mensen te gaan importeren. Maar om dezelfde verhouding jongeren/ouderen te houden die dit systeem vereist hebben we ongeveer 3 miljoen jongeren extra nodig. En weet je hoeveel jongeren we nodig hebben om die te onderhouden wanneer zíj oud zijn? Precies. Domme redenering dus tenzij je Nederland met 30 miljoen inwoners wil zien of zo.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:10 schreef -0- het volgende:
[..]
Wat een onzin, wie moeten dan al die oude mensen gaan onderhouden over 30 als er nauwelijks jongeren meer zijn?
Bovendien neemt het aantal banen door de automatisering helemaal niet af, eerder toe. Het soort baan wat veelgevraagd wordt verandert echter wel. Niet voor niets komt de werkloosheid nu juist van een laagtepunt.
Ik bedoel dus te zeggen dat het geen probleem hoeft te zijn áls er ook aanvullende bezuinigingen gemaakt moeten worden. Maar dat leek me voor zich spreken, alleen als het om de overheid gaat is dat blijkbaar altijd toch lastigquote:Op donderdag 19 februari 2009 19:53 schreef adder het volgende:
[..]
Het ging er om dat jij zei dat 91% van de bevolking niks van die 9% werklozen zal merken, wat als je 2x nadenkt natuurlijk onzin is. Als je buurman ontslagen wordt, koopt ie bijvoorbeeld geen auto meer en raakt het dus ook de autodealer, benzinepomp, etc etc. We gaan het allemaal merken, we worden de komende jaren allemaal wat armer. Ik ben heel benieuwd naar de troonrede van komende september.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet als je een huis koopt dat je zonder HRA kunt betalen.
Waarom zou je dat doen?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
aftoppen HRA boven een bepaalde inkomensgrens
Stopzetten ontwikkelingshulp
stopzetten subsidies voor sport en cultuur
Uiteraard moet zo'n systeem dat zo'n 10 mensen gaat vervangen wel worden ontworpen door een Software Engineer, gebouwd door een developer, getest door een tester, dan nog uitgerold worden en onderhouden ;-)quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:58 schreef Gia het volgende:
Werk wat nu één ICT-er voor elkaar krijgt, werd vroeger door wel 10 mensen gedaan.
Automatisering leidt tot minder banen, niet tot meer banen.
hoef je toch ook niet. Je mag stoppen met werken wanneer jij dat wil.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:36 schreef HiZ het volgende:
[..]maar ik ga echt niet tot mijn 70e werken
Yep, je hebt projectleiders, 1 voor de business en 1 voor de IT, functioneel beheer, technisch applicatie beheer, DBA, server beheer, netwerk beheer, requirements engineer, software ontwikkelaars, nog een hele reeks architecten (van software tot enterprise) en zo heb je weer 10 mensen aan het werkquote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:42 schreef Seneca het volgende:
[..]
Uiteraard moet zo'n systeem dat zo'n 10 mensen gaat vervangen wel worden ontworpen door een Software Engineer, gebouwd door een developer, getest door een tester, dan nog uitgerold worden en onderhouden ;-)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |