abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 februari 2009 @ 16:16:27 #76
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_66202726
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:22 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Ook al voel ik er persoonlijk niets van, ik zie toch veel banenwisseling om me heen, en reken er maar op dat die nieuwe banen minder opbrengen.
Bron
Dat is wel afhankelijk van de branche waar je werkzaam bent.
Dat er meer werkloosheid is betekend niet dat de schaarste aan gekwalificeerd personeel niet meer bestaat.
Dus waarom zouden baan wisselingen die minder opbrengen, minder salarissprong misschien.

Ik ben in november van baan gewisseld en ging er 25% bruto op vooruit.
Netto verdien ik zelfs 35-40% meer en omdat ik nu minder kosten maak voelt het alsof het nog meer is.
En dat voor een soortgelijke functie, maar dan op een interne IT afdeling ipv bij een grote ICT detacheerder.
Dus wel mijn lease bak in moeten leveren, maar ook niet meer 2,5 uur per dag in de auto
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_66232197
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:48 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Ik vraag mij eigenlijk af of daar wel controle op is, maar hoor dat we een hele zware tijd tegemoet gaan. We moeten zelfs denken aan een jaren dertig recessie.

Nl verkeerd in een zware recessie . Het tempo is ongekend. Veel Nederlanders hebben deze recessie nog niet eerder meegemaakt.

Werkeloosheid zou in 2010 oplopen tot 9%

Ik denk dat we dan inderdaad ook minder kunnen geven aan ontwikkelingsgeld. Het zal denk ik ook gevolgen hebben voor de huidige pensioenen.

Ik hoop dat ze nu eens gaan samenwerken daar in Den Haag.
Dat betekent dat 91% van de beroepsbevolking dus nog gewoon een baan heeft en geld uit kan geven.

Als iedereen nou zo paniekerig en spastisch blijft reageren komen we inderdaad vanzelf wel in een recessie terecht!
91% van de mensen merkt dus geen HOL van die hele recessie, heeft evenveel geld om uit te geven en zal er geen boterham minder om eten. Vooral blijven zeggen dat het slecht gaat, dat het hele land naar de klote gaat dan gaan die 91% tenminste hun geld niet meer uitgeven en stort alles wel écht in.

financiele systeem gebasseerd op vertrouwen en geloven in fabeltjes over eeuwige groei
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_66232407
HRA lijkt me wel nodig. Afschaffen dat oneerlijke zooitje. Ik krijg ook geen drol terug als ik ergens anders een lening voor aanvraag.

En kinderbijslag stimuleren zodat e rnu een keer doeltreffend geneukt wordt en er kids komen die over 20 jaar kunnen werken.
pi_66232501
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:22 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Alle beetjes helpen. Niemand staat in je weg om je eigen geld er naar over te boeken als jij zo graag je steentje wilt bijdragen. Verdeel die 4 miljard voor de grap anders eens over de beroepsbevolking...
Al deel je het door de complete bevolking dan gaat het al bijna naar de 300 euro per persoon! Nogal een fors bedrag.
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:43 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Anders wordt dat toch maar uitgegeven aan voedsel en medicijnen. Onze economie is veel belangrijker.

De koopkracht stijgt wel maar als we niet oppassen wordt ons huidige welvaartsniveau niet gegarandeerd. En hoe ga jij dan je nieuwe Ipod betalen?
Ja, nu worden er wapens van gekocht zodat ze daar fijn door kunnen gaan met hun stammenoorlogjes of gaat het merendeel naar de staatshoofden zodat die een nieuw mercedes kunnen kopen.
Die paar projectjes gaan de mensen daar echt niet helpen. Afrika is en blift wat dat betreft een raar continent.

Elk ander continent heeft zich inmiddels in meer of mindere mate ontwikkeld BEHALVE afrika. Waarom denk je dat dat is? Ik denk dat dat ook een kwestie van mentaliteit is.

Mensen willen daar blijkbaar niet of kunnen het niet, en als ze het niet kunnen schieten ze er geen donder mee op als wij daar voor hun een waterpompje komen neerzetten. Je kunt ze dan beter leren HOE een waterpomp werkt en hoe ze er zelf 1 moeten bouwen. En leer ze wat over landbouw en land bewerken in plaats van zakken graan daarheen sturen. Daar schiet niemand ook maar iets mee op en blijft ontwikkelingshulp een bodemloze put.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_66232639
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:22 schreef Chadi het volgende:
HRA lijkt me wel nodig. Afschaffen dat oneerlijke zooitje. Ik krijg ook geen drol terug als ik ergens anders een lening voor aanvraag.

En kinderbijslag stimuleren zodat e rnu een keer doeltreffend geneukt wordt en er kids komen die over 20 jaar kunnen werken.
Huursubsidie er dan ook maar af en die kutkinderbijslag moet er ook zeker af want ik heb immers geen kinderen.

Ik geen HRA meer, dan ouders met kinderen ook geen kinderbijslag meer. Slaat allebei namelijk nergens op maar je gaat er wel bij allebei vanuit dat die regeling er is als je je vastlegt voor 20 of 30 jaar.
  donderdag 19 februari 2009 @ 12:34:48 #81
3542 Gia
User under construction
pi_66232922
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:22 schreef Chadi het volgende:
Lijkt me beter om de bevolkingsgroei juist niet te stimuleren. Door verdergaande automatisering komen er steeds minder banen. Er zijn nu al teveel werkelozen.

Stimuleer maar liever dat mensen zelf sparen voor hun oude dag, als aanvulling op het beetje AOW dat ze straks nog krijgen.
Dan heb je nog een handjevol dat nog wat bijstand bij moet beuren, maar het scheelt wel.

Een krimpende bevolking lost volgens mij het snelst de werkeloosheid op. Dus, de grenzen dicht en de kinderbijslag afschaffen.
pi_66233197
Thankx to our American friends !

Wat komt er dadelijk nog meer boven water ?

Irak, Afghanistan oorlog is hiermee betaalt............enz, enz, enz ?

Iedereen is alleen maar aan het kijken van hoe gaan we het oplossen.
De vraag, wie is hier verantwoordelijk voor, is schijnbaar niet nodig.
Kunnen wij burgers nu weer gaan inleveren en het gevoel van een dichtgeknepen keel wordt steeds pijnlijker.
Bedankt.
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
  donderdag 19 februari 2009 @ 12:49:50 #83
3542 Gia
User under construction
pi_66233485
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:41 schreef Moondreamer het volgende:

Kun je er nog iets aan veranderen, door je af te vragen wie er verantwoordelijk is?

Je moet naar de toekomst kijken en van het verleden alleen maar leren.
pi_66233803
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:41 schreef Moondreamer het volgende:
Thankx to our American friends !

Wat komt er dadelijk nog meer boven water ?

Irak, Afghanistan oorlog is hiermee betaalt............enz, enz, enz ?

Iedereen is alleen maar aan het kijken van hoe gaan we het oplossen.
Kunnen wij burgers nu weer gaan inleveren en het gevoel van een dichtgeknepen keel wordt steeds pijnlijker.
Bedankt.
Uiteindelijk zijn het overheden die dit spelletje zijn begonnen.
Helaas voor mij kan een overheid in de ogen van veel Nederlanders alleen maar goed doen.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  donderdag 19 februari 2009 @ 13:06:26 #85
3542 Gia
User under construction
pi_66234073
Ze leren ook niet van fouten uit het verleden.

Accijnsverhogingen op de benzine en de medicijnenknaak hebben toen niet gewerkt, ga daar dan niet opnieuw mee komen.

De initiatieven vanuit de diverse gemeenten en provincies om werkzaamheden die voor de toekomst gepland zijn vooruit te schuiven, lijken me dan weer wel heel goed. Moet de recessie alleen niet al te lang duren, anders is het alleen maar uitstel van executie. Je kunt niet aan het renoveren blijven, namelijk.
pi_66238664
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:15 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat betekent dat 91% van de beroepsbevolking dus nog gewoon een baan heeft en geld uit kan geven.

Als iedereen nou zo paniekerig en spastisch blijft reageren komen we inderdaad vanzelf wel in een recessie terecht!
91% van de mensen merkt dus geen HOL van die hele recessie, heeft evenveel geld om uit te geven en zal er geen boterham minder om eten. Vooral blijven zeggen dat het slecht gaat, dat het hele land naar de klote gaat dan gaan die 91% tenminste hun geld niet meer uitgeven en stort alles wel écht in.

financiele systeem gebasseerd op vertrouwen en geloven in fabeltjes over eeuwige groei
En wie denk je dat die 9% werklozen gaat onderhouden? Plus die miljoen arbeidsongeschikten, deeltijdmama's, iedereen onder de 21, boven de 60 en alle andere inactieven? Met andere woorden; de autochtone mannelijke minderheid met een fulltime baan mag dit proberen op te hoesten. Maar dat wordt lastig zonder HRA en doorwerken tot je 70e.
  donderdag 19 februari 2009 @ 15:26:22 #87
3542 Gia
User under construction
pi_66239809
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:57 schreef adder het volgende:
Maar dat wordt lastig zonder HRA en doorwerken tot je 70e.
Niet als je een huis koopt dat je zonder HRA kunt betalen.
pi_66239831
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:57 schreef adder het volgende:

[..]

En wie denk je dat die 9% werklozen gaat onderhouden? Plus die miljoen arbeidsongeschikten, deeltijdmama's, iedereen onder de 21, boven de 60 en alle andere inactieven? Met andere woorden; de autochtone mannelijke minderheid met een fulltime baan mag dit proberen op te hoesten. Maar dat wordt lastig zonder HRA en doorwerken tot je 70e.
Tja iets met overheid en geen sinterklaas spelen (gratis OV, gratis schoolboeken), geen prestige projecten die geen geld opleveren (betuwelijn, JSF), snijden in ontwikkelingshulp , snijden in uitkeringen, mensen aan het werk helpen door infrastructurele projecten op te zetten (heb je gelijk later ook nog wat aan) etc.

Niks is onmogelijk, alleen kiest de regering helaas altijd de makkelijkste weg: geld tekort? belastingen verhogen! Natuurlijk kijken ze nooit naar zichzelf en hun uitgaven, stel je voor.

Als ik minder inkomsten heb en meer uitgaven moet ik ook gaan bezuinigen. Dat moet de overheid ook eens leren.
pi_66243965
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Lijkt me beter om de bevolkingsgroei juist niet te stimuleren. Door verdergaande automatisering komen er steeds minder banen. Er zijn nu al teveel werkelozen.

Stimuleer maar liever dat mensen zelf sparen voor hun oude dag, als aanvulling op het beetje AOW dat ze straks nog krijgen.
Dan heb je nog een handjevol dat nog wat bijstand bij moet beuren, maar het scheelt wel.

Een krimpende bevolking lost volgens mij het snelst de werkeloosheid op. Dus, de grenzen dicht en de kinderbijslag afschaffen.
Wat een onzin, wie moeten dan al die oude mensen gaan onderhouden over 30 als er nauwelijks jongeren meer zijn?

Bovendien neemt het aantal banen door de automatisering helemaal niet af, eerder toe. Het soort baan wat veelgevraagd wordt verandert echter wel. Niet voor niets komt de werkloosheid nu juist van een laagtepunt.
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:58:04 #90
3542 Gia
User under construction
pi_66245563
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:10 schreef -0- het volgende:

[..]

Wat een onzin, wie moeten dan al die oude mensen gaan onderhouden over 30 als er nauwelijks jongeren meer zijn?
Daar moeten die mensen nu zelf maar voor zorgen.
Wij zullen later, mocht er geen geld meer zijn voor de AOW, geen boterham minder eten.
quote:
Bovendien neemt het aantal banen door de automatisering helemaal niet af, eerder toe. Het soort baan wat veelgevraagd wordt verandert echter wel. Niet voor niets komt de werkloosheid nu juist van een laagtepunt.
Werk wat nu één ICT-er voor elkaar krijgt, werd vroeger door wel 10 mensen gedaan.

Automatisering leidt tot minder banen, niet tot meer banen.
pi_66249951
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:26 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Tja iets met overheid en geen sinterklaas spelen (gratis OV, gratis schoolboeken), geen prestige projecten die geen geld opleveren (betuwelijn, JSF), snijden in ontwikkelingshulp , snijden in uitkeringen, mensen aan het werk helpen door infrastructurele projecten op te zetten (heb je gelijk later ook nog wat aan) etc.

Niks is onmogelijk, alleen kiest de regering helaas altijd de makkelijkste weg: geld tekort? belastingen verhogen! Natuurlijk kijken ze nooit naar zichzelf en hun uitgaven, stel je voor.

Als ik minder inkomsten heb en meer uitgaven moet ik ook gaan bezuinigen. Dat moet de overheid ook eens leren.
Het ging er om dat jij zei dat 91% van de bevolking niks van die 9% werklozen zal merken, wat als je 2x nadenkt natuurlijk onzin is. Als je buurman ontslagen wordt, koopt ie bijvoorbeeld geen auto meer en raakt het dus ook de autodealer, benzinepomp, etc etc. We gaan het allemaal merken, we worden de komende jaren allemaal wat armer. Ik ben heel benieuwd naar de troonrede van komende september.
pi_66250353
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:10 schreef -0- het volgende:

[..]

Het onderhouden van ouderen was nooit een probleem in ons omslagstelsel doordat er relatief gezien weinig ouderen waren en veel werkenden. De komende 30 jaar krijgen we een soort waterhoofd aan ouderen en dat kan je oplossen door meer mensen te gaan importeren. Maar om dezelfde verhouding jongeren/ouderen te houden die dit systeem vereist hebben we ongeveer 3 miljoen jongeren extra nodig. En weet je hoeveel jongeren we nodig hebben om die te onderhouden wanneer zíj oud zijn? Precies. Domme redenering dus tenzij je Nederland met 30 miljoen inwoners wil zien of zo.

Het beste voor Nederland is dus om dit aanstaande waterhoofd aan ouderen gewoon uit te laten doven en dan is na 2055 de boel volledig genormaliseerd. Dit is ook precies wat het CBS prognotiseert; een stabilisatie van het aantal inwoners van 18,5 miljoen en na 2050 een kleine constante afname.
pi_66265536
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:53 schreef adder het volgende:

[..]

Het ging er om dat jij zei dat 91% van de bevolking niks van die 9% werklozen zal merken, wat als je 2x nadenkt natuurlijk onzin is. Als je buurman ontslagen wordt, koopt ie bijvoorbeeld geen auto meer en raakt het dus ook de autodealer, benzinepomp, etc etc. We gaan het allemaal merken, we worden de komende jaren allemaal wat armer. Ik ben heel benieuwd naar de troonrede van komende september.
Ik bedoel dus te zeggen dat het geen probleem hoeft te zijn áls er ook aanvullende bezuinigingen gemaakt moeten worden. Maar dat leek me voor zich spreken, alleen als het om de overheid gaat is dat blijkbaar altijd toch lastig
pi_66266845
En een groot deel van die 9% zijn natuurlijk schoolverlaters die het de komende tijd heel moeilijk gaan krijgen om een baan op niveau te vinden. Mensen met een x aantal jaar werkervaring komen veel sneller weer ergens aan de bak als ze zonder baan komen te zitten. Starters zijn momenteel niet gewild..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_66270722
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet als je een huis koopt dat je zonder HRA kunt betalen.
maar ik ga echt niet tot mijn 70e werken
pi_66272846
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

aftoppen HRA boven een bepaalde inkomensgrens
Stopzetten ontwikkelingshulp
stopzetten subsidies voor sport en cultuur
Waarom zou je dat doen?

Aftoppen HRA: De vierde wereld (dat zijn de armen in Nederland), krijgen geen steun meer van de staat, massale werkloosheid, toenemen van geweld en criminaliteit. Betogingen. Kritiek van de EU en de VN, want rijk Nederland trekt zich niets van zijn werkloze burgers aan.

Ik zie geen oplossingen, alleen maar problemen.
pi_66273248
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:58 schreef Gia het volgende:
Werk wat nu één ICT-er voor elkaar krijgt, werd vroeger door wel 10 mensen gedaan.

Automatisering leidt tot minder banen, niet tot meer banen.
Uiteraard moet zo'n systeem dat zo'n 10 mensen gaat vervangen wel worden ontworpen door een Software Engineer, gebouwd door een developer, getest door een tester, dan nog uitgerold worden en onderhouden ;-)
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:39:29 #98
3542 Gia
User under construction
pi_66277593
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:36 schreef HiZ het volgende:

[..]

maar ik ga echt niet tot mijn 70e werken
hoef je toch ook niet. Je mag stoppen met werken wanneer jij dat wil.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:40:56 #99
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_66282771
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:42 schreef Seneca het volgende:

[..]

Uiteraard moet zo'n systeem dat zo'n 10 mensen gaat vervangen wel worden ontworpen door een Software Engineer, gebouwd door een developer, getest door een tester, dan nog uitgerold worden en onderhouden ;-)
Yep, je hebt projectleiders, 1 voor de business en 1 voor de IT, functioneel beheer, technisch applicatie beheer, DBA, server beheer, netwerk beheer, requirements engineer, software ontwikkelaars, nog een hele reeks architecten (van software tot enterprise) en zo heb je weer 10 mensen aan het werk

Maar ik heb ook wel eens in 3 dagen een halve FTE eruit geautomatiseerd in een Quick & Dirty Excelsheetje.

Ik weet nog niet wat ik van deze recessie moet vinden.
Bij de jaren 30 denk ik vooral aan de werkverschaffing en dat soort zaken.
We zijn nu in ieder geval een stuk rijker dan toen en dat geldt zeker voor de laagst betaalden.
De koopkracht van een ongeschoolde arbeider bleef ongeveer gelijk tussen 1500 en 1900.
Tussen 1900 en nu steeg deze met een factor 20 tot 40. Met name na WO II steeg de koopkracht enorm
Nu is de productiviteit ook flink verhoogt, dus op zich hoeft het geen probleem te zijn.
In de jaren 30 waren er nog gebieden in Nederland waar bittere armoede heerste.
Plaggenhutten, veel kinderen en helemaal geen geld.
Dat is niet te vergelijken met wat we nu armoede in Nederland noemen.
Ik kan me niet voorstellen dat zulke tijden nu weer zouden terug keren.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_66286086
De paniekverhalen ten spijt... we gaan gewoon terug in de tijd met de welvaart. Tot zeg 2007, misschien wel 2006 of 2005. TOEN vonden we dat allemaal heel ruim. Nu zouden we het ineens heel mager moeten vinden...

Vandaag las ik een stukje over generatie Y. Waar ik dan ook toe behoor, maar mijzelf minder in herken, maar anderen des te meer. Een van de punten was dat generatie Y niet keek naar wat ze zelf hebben (en daar de uitgaven op aanpassen), maar naar wat anderen hebben. Dat verklaart het gezeik op mensen die het beter hebben, maar ook het idiote idee dat ze overal maar recht op hebben. Nou, je hebt geen recht op 3 vakanties per jaar, een dure koopwoning meteen na je afstuderen, enz.

Ik denk dat het eens heel goed is voor diegenen die zo denken om een hard met beide benen op de grond te komen.

Uiteindelijk is een crisis het begin van hele mooie kansen. En het begin van een mooie groei. Ook leuk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')