quote:
Amenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:24 schreef sinadO het volgende:
Marokkanen en aanverwanten Nederlanders noemen... Gedraag je eerst eens fatsoenlijk, spreek de taal fatsoenlijk, heb respect voor de mensen die je tolereren in hun land en alleen dan mag je de naam Nederlander dragen.
Minimaal een zesde van de kiezers kiest voor die partijquote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:26 schreef r8ality het volgende:
En nog zijn er mafkezen die op die partij stemmen.
* Mutsaers__78 prefereert te allen tijde de PvdA boven crap als PVV & ToNquote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:26 schreef r8ality het volgende:
En nog zijn er mafkezen die op die partij stemmen.
De meeste mensen kijken niet eens naar de standpuntenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:28 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Minimaal een zesde van de kiezers kiest voor die partij.
Ja maar dan noem je ook watquote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
* Mutsaers__78 prefereert te allen tijde de PvdA boven crap als PVV & ToN
Verreweg de meesten passen zich ook probleemloos aan. Alleen die halen het nieuws niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:24 schreef sinadO het volgende:
Marokkanen en aanverwanten Nederlanders noemen... Gedraag je eerst eens fatsoenlijk, spreek de taal fatsoenlijk, heb respect voor de mensen die je tolereren in hun land en alleen dan mag je de naam Nederlander dragen.
Ze zijn niet nieuw, ze wonen hier al heel langquote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Verreweg de meesten passen zich ook probleemloos aan. Alleen die halen het nieuws niet.
"Nieuwe Nederlanders" is een prima term wmb.
In rotterdam zijn ze al in de meerderheid.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:32 schreef thewishmaster het volgende:
Nog 50 jaar en de nieuwe Nederlanders zijn in de meerderheid, ga zo door, PVDA!!
Partij de van Nieuwe Nederlanders?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:34 schreef HeatWave het volgende:
PDVNN?
Daat heet vergrijzing van de autochtone bevolking. En jij mag blij zijn dat er straks een Mohammed is om je billen te wassen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:32 schreef thewishmaster het volgende:
Nog 50 jaar en de nieuwe Nederlanders zijn in de meerderheid, ga zo door, PVDA!!
Je bent zeker niet opgegroeid in buurten als Slotervaart en Osdorp (Amsterdam)quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Verreweg de meesten passen zich ook probleemloos aan. Alleen die halen het nieuws niet.
Mohammed doet dat niet, Mohammed zit op mijn kosten van een uitkering te genieten en in de moskee te luisteren naar allerlei achterlijke haatzaaiers.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Daat heet vergrijzing van de autochtone bevolking. En jij mag blij zijn dat er straks een Mohammed is om je billen te wassen.
Nee, wie wel?! Ook maar een handje vol mensen. Die zijn dus niet representatief voor Nederland.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:36 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Je bent zeker niet opgegroeid in buurten als Slotervaart en Osdorp (Amsterdam)
Ik woon in Klarendal in Arnhem (ook een "prachtwijk") en ik werk in Slotervaart.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:36 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
En jij niet in Voorschoten, Nederlek, Nieuw-Amsterdam, Spijkenisse, Sliedrecht, Westland, Hellevoetsluis, Groenekan, Oosterveen, Tjiettjerkstradeel, Leeuwarden, etc. etc. etc.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:36 schreef thewishmaster het volgende:
Westland!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:38 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En jij niet in Voorschoten, Nederlek, Nieuw-Amsterdam, Spijkenisse, Sliedrecht, Westland, Hellevoetsluis, Groenekan, Oosterveen, Tjiettjerkstradeel, Leeuwarden, etc. etc. etc.
Alleen een zich op hakenkruizen aftrekkende emopuber kan beweren dat dit iets typisch links is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:19 schreef thewishmaster het volgende:
Je wordt toch doodziek van dat softe linkse taalgebruik.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Lekker principieel zeg.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:39 schreef Bootje84 het volgende:
Als je er zelf voor kiest om 2 paspoorten er op na te houden, kies je er blijkbaar niet voor om (volledig) Nederlander te worden. Je bent dan in mijn optiek gewoon een allochtoon, buitenlander.
Geef je alles op en steek je bij wijze van je huis in de fik, dán pas ben je geïntegreerd. Niet een beetje halfslachtig meeliften wat jou het beste uitkomt.
Gast!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:24 schreef sinadO het volgende:
Daar kiezen ze niet voor, ze mogen hun Marokkaanse paspoort niet opgeven van de Marokkaanse wet. Dat is krom maar daar kan je alleen de Marokkaanse overheid op aanspreken, niet de Marokkanen die ook een Nederlands paspoort hebben,quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:39 schreef Bootje84 het volgende:
Als je er zelf voor kiest om 2 paspoorten er op na te houden, kies je er blijkbaar niet voor om (volledig) Nederlander te worden. Je bent dan in mijn optiek gewoon een allochtoon, buitenlander.
Geef je alles op en steek je bij wijze van je huis in de fik, dán pas ben je geïntegreerd. Niet een beetje halfslachtig meeliften wat jou het beste uitkomt.
Heb je stats voor me met aanpassingscijfers? Geloof er niks van. En misschien een grafiek met tijdsbalk met het aantal allochtonen en criminaliteit erin. PVDA: Links lullen, rechts vullen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je suggereert dat ik aan jouw benaming voldoe kan ik je teleurstellen, beetje zielig om op die manier kritiek te pareren en de Tweede Wereldoorlog er bij te halen. Na mijn hele leven in Amsterdam-West te hebben gewoond, is mijn beeld van de allochtone medemens of de nieuwe Nederlanders wat minder positief, vreemd is dat he? De naam nieuwe Nederlanders lijkt mij iets typisch links, ik zie Rutte of Wilders dit soort benamingen niet gebruiken, die noemen het beestje bij zijn naam.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:42 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Alleen een zich op hakenkruizen aftrekkende emopuber kan beweren dat dit iets typisch links is.
Juist ja.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:44 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Als je suggereert dat ik aan jouw benaming voldoe kan ik je teleurstellen, beetje zielig om op die manier kritiek te pareren en de Tweede Wereldoorlog er bij te halen. Na mijn hele leven in Amsterdam-West te hebben gewoond, is mijn beeld van de allochtone medemens of de nieuwe Nederlanders wat minder positief, vreemd is dat he? De naam nieuwe Nederlanders lijkt mij iets typisch links, ik zie Rutte of Wilders dit soort benamingen niet gebruiken, die noemen het beestje bij zijn naam.
En toch vind ik die drie beschrijvingen er meer bij passen dan Nieuwe Nederlanders... Het komt zo vreselijk knuffelig overquote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Juist ja.
Straatterroristen
gelukszoekers
haatbaarden
Ja echt, het beestje bij de naam noemen. Man, juist Wilders is een ster in het verzinnen van nieuwe nutteloze namen
Kan jij het tegendeel aantonen. Je eerste post in dit topic gaf al aan hoe jij over dit onderwerp discussieert. Beneden alle peil.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:44 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Heb je stats voor me met aanpassingscijfers? Geloof er niks van. En misschien een grafiek met tijdsbalk met het aantal allochtonen en criminaliteit erin. PVDA: Links lullen, rechts vullen.
Wat stel je voor dat ik ga 'leren' dan?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:44 schreef MeesterPrutser het volgende:
[..]
Gast!![]()
dat jij even bepaald wie wel en wie geen nederlander is![]()
Oh en wat fijn dat jij hunt TOLEREERT, 'we moeten je niet, maarja toemaar dan'
jij hebt nog heel wat te leren.
Dat is het debat wat links altijd voert: Toon maar aan dat het niet zo is. Terwijl ze zelf niet kunnen aantonen met wat voor lulkolder ze keer op keer komen aanzetten.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:50 schreef remlof het volgende:
Kan jij het tegendeel aantonen. Je eerste post in dit topic gaf al aan hoe jij over dit onderwerp discussieert. Beneden alle peil.
Ik heb trouwens een mooi document (PDF) voor je. Welliswaar met statistieken uit 2002, maar het is alleen maar erger geworden. Kijk en huiver.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Kan jij het tegendeel aantonen. Je eerste post in dit topic gaf al aan hoe jij over dit onderwerp discussieert. Beneden alle peil.
Moet je wel ook nog een complete studie naar gezinsachtergrond, economische situatie, opleiding enz enz enz hebben.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:44 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Heb je stats voor me met aanpassingscijfers? Geloof er niks van. En misschien een grafiek met tijdsbalk met het aantal allochtonen en criminaliteit erin. PVDA: Links lullen, rechts vullen.
Zodat je het grote aandeel van allochtonen in de criminaliteit kunt wegverklaren of vergoeilijken?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:00 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Moet je wel ook nog een complete studie naar gezinsachtergrond, economische situatie, opleiding enz enz enz hebben.
Tuurlijk speelt dit mee. Maar dan nog, cijfers liegen niet. En jij weet net als ik dat het percentage onopgeleide allochtonen hoger is dan onopgeleide autochtonen. Van de ene kant logisch, van de andere kant ook niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:00 schreef Dagonet het volgende:
Moet je wel ook nog een complete studie naar gezinsachtergrond, economische situatie, opleiding enz enz enz hebben.
Jaquote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:01 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Zodat je het grote aandeel van allochtonen in de criminaliteit kunt wegverklaren of vergoeilijken?
Note het feit dat ik "zelf" in bold heb gezet. Ik vind het ook heel bekrompen van de Marokkaanse regering..quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar kiezen ze niet voor, ze mogen hun Marokkaanse paspoort niet opgeven van de Marokkaanse wet. Dat is krom maar daar kan je alleen de Marokkaanse overheid op aanspreken, niet de Marokkanen die ook een Nederlands paspoort hebben,
En die benaminigen van Wilders komen veel te negatief over.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:50 schreef DutchErrorist het volgende:
En toch vind ik die drie beschrijvingen er meer bij passen dan Nieuwe Nederlanders... Het komt zo vreselijk knuffelig over
Dat dus.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:24 schreef sinadO het volgende:
Sociale achterstand, problematische leefomgeving, geen goede beheersing van een vreemde (de nederlandse) taal, constant het gevoel te hebben niet serieus genomen te worden, etc.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:01 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Zodat je het grote aandeel van allochtonen in de criminaliteit kunt wegverklaren of vergoeilijken?
i.d.d. Eerst moesten we ze allochtoon noemen omdat buitenlander zo negatief klonk.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:25 schreef DeWaasheid het volgende:
De negatieve klank rond allochtoon komt niet door het woord zelf. Die neem je ook niet weg door het anders te noemen. Het is iig duidelijk waar de Partij Van De Allochtonen zich op richt om stemmen te trekken.
Aan wie liggen die factoren als sociale achterstand en dergelijke? In plaats van de Nederlanders elke keer de schuld te geven van "raziesme" zouden ze ook een keer wat van hun leven kunnen maken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Sociale achterstand, problematische leefomgeving, geen goede beheersing van een vreemde (de nederlandse) taal, constant het gevoel te hebben niet serieus genomen te worden, etc.
Zeg maar de problemen die je (bijna) altijd bij achterstandswijken ziet, blank of zwart, autochtoon of allochtoon.
Goed topic DE.quote:
Niet wegverklaren, verklaren zodat je naar gerichte oplossingen kan zoeken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:01 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Als ze dan eens moeite zouden doen om de taal te leren.. maar nee, daar hebben ze geen zin in.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Sociale achterstand, problematische leefomgeving, geen goede beheersing van een vreemde (de nederlandse) taal, constant het gevoel te hebben niet serieus genomen te worden, etc.
Zeg maar de problemen die je (bijna) altijd bij achterstandswijken ziet, blank of zwart, autochtoon of allochtoon.
Zeg ik dat ergens? Zeg ik trouwens überhaupt ergens dat ik links of rechts ben?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja
Hij denkt volgens mij nog steeds dat het de schuld is van de autochtonen dat allochtonen zo crimineel zijn
Links
Alsof de eerste generatie op welke wijze dan ook maar werd aangespoord om te integreren.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:21 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Als ze dan eens moeite zouden doen om de taal te leren.. maar nee, daar hebben ze geen zin in.
Zelfs de generatie die in Nederland is geboren leert het niet. Thuis wordt Arabisch gesproken en je hoort lieden die in Nederland naar school zijn gegaan nog steeds de boek zeggen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Alsof de eerste generatie op welke wijze dan ook maar werd aangespoord om te integreren.. Dat hoefde niet, werd zelfs ontmoedigd. Nu nog trouwens met alle folders in tigduizend talen, slaat nergens op en is alleen maar contraproductief.
Hehe we zitten op dit vlak wel aan dezelfde kantquote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:21 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Goed topic DE.
Vind het altijd heerlijk om de linkse rakkers te zien blijven volhouden dat er helemaal niets aan de hand is met de nieuwe Nederlanders, en dat ze het allemaal zo perfect doen hier.Oja en dat Mohammed later mijn kont gaat wassen.
Wat een grap Remlof, als er al nieuwe Nederlanders in de zorg werken zijn dat echt geen mannen hoor.
* met nieuwe Nederlanders bedoel ik trouwens allochtonen.
Ze kunnen nu toch alsnog de taal leren? Zeggen dat ze zich buitengesloten voelen zonder ook maar te proberen de taal te leren is ook nogal makkelijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Alsof de eerste generatie op welke wijze dan ook maar werd aangespoord om te integreren.. Dat hoefde niet, werd zelfs ontmoedigd. Nu nog trouwens met alle folders in tigduizend talen, slaat nergens op en is alleen maar contraproductief.
Het is mens eigen om zoveel mogelijk de ander de schuld te geven.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:20 schreef thewishmaster het volgende:
Aan wie liggen die factoren als sociale achterstand en dergelijke? In plaats van de Nederlanders elke keer de schuld te geven van "raziesme" zouden ze ook een keer wat van hun leven kunnen maken.
En is het niet zo dat de regering de Nederlanders aanmoedigde om minder kinderen te krijgen?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Daat heet vergrijzing van de autochtone bevolking. En jij mag blij zijn dat er straks een Mohammed is om je billen te wassen.
De kwaliteit van het onderwijs is ook al jaren aan he achteruit hollen, dat is daar mede debet aan.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:25 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Zelfs de generatie die in Nederland is geboren leert het niet. Thuis wordt Arabisch gesproken en je hoort lieden die in Nederland naar school zijn gegaan nog steeds de boek zeggen.
Bedankt voor deze diepzinnige en goed onderbouwde inhoudelijke bijdrage. Ga nu maar weer buitenspelen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:22 schreef Frollo het volgende:
Ah, onze racistjes zijn het weer roerend met elkaar eens zie ik? Hartverwarmend.
Altijd maar weer met zulke smoesjes aankomen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De kwaliteit van het onderwijs is ook al jaren aan he achteruit hollen, dat is daar mede debet aan.
Ook. Carriere is belangrijker dan een gezin voor de overheid.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:30 schreef blaatertje het volgende:
[..]
En is het niet zo dat de regering de Nederlanders aanmoedigde om minder kinderen te krijgen?
En is het ook niet mede een gevolg van de emancipatie dat vrouwen later en minder kinderen krijgen?
Werkelijk alles wordt ook goed gepraatquote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De kwaliteit van het onderwijs is ook al jaren aan he achteruit hollen, dat is daar mede debet aan.
Wat, dat de kwaliteit van de leraren en de lesstof verslechterd vanwege de toename van allochtonen? Lijkt me sterk want het is een landelijk fenomeen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:36 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Altijd maar weer met zulke smoesjes aankomen.Het kan ook andersom zijn.
Oh dus nu is ons onderwijs de schuldige? Ze zouden verdomme uit zichzelf Nederlands moeten leren, als ik naar Frankrijk/Amerika etc. verhuis blijf ik toch ook niet Nederlands praten, en dan leer ik mijzelf toch ook hun taal aan?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
In een ander land kán je het niet redden zonder de locale taal te spreken. Hier heb je werkelijk alle winkels in de eigen Arabische taal. Het wordt allemaal veel te makkelijk voor die gasten en nu zijn ze lui..quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:37 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Oh dus nu is ons onderwijs de schuldige? Ze zouden verdomme uit zichzelf Nederlands moeten leren, als ik naar Frankrijk/Amerika etc. verhuis blijf ik toch ook niet Nederlands praten, en dan leer ik mijzelf toch ook hun taal aan?
Wonen allochtonen alleen in Rotterdam dan?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:37 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat, dat de kwaliteit van de leraren en de lesstof verslechterd vanwege de toename van allochtonen? Lijkt me sterk want het is een landelijk fenomeen.
Nee, er wordt een oorzaak gezocht.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:36 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Werkelijk alles wordt ook goed gepraat.
Als die kutkinderen op VMBO-scholen nou eens leerden om zich te gedragen, dan zouden minder docenten vroegtijdig mee kappen vanwege stress/pesterijen en wat dan ook. Dan zouden er ook meer mensen zijn om les te geven aangezien het beroep aantrekkelijker zou zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:37 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat, dat de kwaliteit van de leraren en de lesstof verslechterd vanwege de toename van allochtonen? Lijkt me sterk want het is een landelijk fenomeen.
Al die mensen die last hebben van allochtonen moeten maar ophouden met zeuren en op zoek gaan naar oorzaken? Hoeveel geld moet er nog in die mensen gestoken worden? Zelf heb ik het idee dat het allemaal hopeloos is en dat de problemen blijven bestaan.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nee, er wordt een oorzaak gezocht.
Dat jij alleen tevreden bent met de uitspraak "de enige oorzaak is dat zij niet nederlands / westers zijn", ligt aan jou, niet aan de rest.
...terwijl dit soort topics altijd het standaard afvoerputjesgruis des FOK!s, zeg maar de Fokkies, aantrekt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:24 schreef sinadO het volgende:
Voorlopig zijn we niet goed in staat om problemen in achterstandswijken op te lossen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:43 schreef thewishmaster het volgende:
Al die mensen die last hebben van allochtonen moeten maar ophouden met zeuren en op zoek gaan naar oorzaken? Hoeveel geld moet er nog in die mensen gestoken worden? Zelf heb ik het idee dat het allemaal hopeloos is en dat de problemen blijven bestaan.
Als je naar een ander land gaat dan zal je zien dat de overheid niet in tigduizend buitenlandse talen foldertjes klaar heeft liggen om alles voor je te regelen zonder dat je de lokale taal hoeft te leren.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:37 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Oh dus nu is ons onderwijs de schuldige? Ze zouden verdomme uit zichzelf Nederlands moeten leren, als ik naar Frankrijk/Amerika etc. verhuis blijf ik toch ook niet Nederlands praten, en dan leer ik mijzelf toch ook hun taal aan?
Ik kies zeker niet voor optie 1. Optie twee hebben we de afgelopen dertig jaar bewandeld en heeft niets opgeleverd. Wat mij betreft is het tijd voor optie 3, immigrantenstop en het terugsturen van zich misdragende allochtonen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Voorlopig zijn we niet goed in staat om problemen in achterstandswijken op te lossen.
Dan kun je kiezen voor twee dingen:
1. niks doen en alles laten verergeren. Kost je in eerste instantie geen geld, maar de problemen zullen op de langere termijn alleen maar groter wordne.
2. zoveel mogelijk proberen te doen, met de kennis en kunde die je hebt. Voorkomt in ieder geval dat op de lange termijn de problemen nog groter worden.
Schijnbaar kies jij voor het eerste. jouw keuze, niet de mijne.
Je vergeet optie 3: Alle buitenlanders eruit en dan is iedereen in Nederland gewoon weer hoogopgeleid en is er geen armoede en criminaliteit meer, precies zoals het tot 40 jaar geleden altijd was.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Voorlopig zijn we niet goed in staat om problemen in achterstandswijken op te lossen.
Dan kun je kiezen voor twee dingen:
1. niks doen en alles laten verergeren. Kost je in eerste instantie geen geld, maar de problemen zullen op de langere termijn alleen maar groter wordne.
2. zoveel mogelijk proberen te doen, met de kennis en kunde die je hebt. Voorkomt in ieder geval dat op de lange termijn de problemen nog groter worden.
Schijnbaar kies jij voor het eerste. jouw keuze, niet de mijne.
Ja dat vind ik gek ja.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:49 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als je naar een ander land gaat dan zal je zien dat de overheid niet in tigduizend buitenlandse talen foldertjes klaar heeft liggen om alles voor je te regelen zonder dat je de lokale taal hoeft te leren.
Dat doen ze in Nederland dus wel, een gemiddeld foldertje is in een taal of tien beschikbaar. Vind je het gek dat ze de taal niet leren?
"iedereen in Nederland gewoon weer hoogopgeleid"quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:51 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je vergeet optie 3: Alle buitenlanders eruit en dan is iedereen in Nederland gewoon weer hoogopgeleid en is er geen armoede en criminaliteit meer, precies zoals het tot 40 jaar geleden altijd was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |