Ja, vandaar dat frituren ook net zo vetarm is als grillen en roken he? Maakt allemaal niet uit, veel vet, weinig vet, plantaardig vet, ossenwit. Het blijft allemaal in de pan achter.quote:Op zondag 5 april 2009 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het vet waar je in braad is niet van belang, dat blijft in de pan achter.
bronquote:op aluminiumfolie leggen of gebruik maken van een rookkorf. Het voordeel van een rookkorf is dat deze de rook goed doorlaat en zodoende de noten goed doorrookt.
Dat is vast ookquote:Op zondag 5 april 2009 13:12 schreef mascara-klodder het volgende:
Iemand al eens eendeborst zelf gerookt?
Ja, ik had het beter in twee of drie sessies kunnen doen. Maar goed, niet te lang bij stil staan er hangen nu vier makrelen in.quote:Op zondag 5 april 2009 13:14 schreef mascara-klodder het volgende:
Ohhh wat zonder DirkH!
Voortaan eerst maar kleinere hoeveelheden proberen dan 2 kilo in ene weg te moeten gooien?
Vet was ie zeker, ook na het roken glibberde hij nog van het vet. Ruikt trouwens lekker. Maar dat zal het niet zijn geweest. Ik zie nu wel twee verschillende rooktips staan, namelijk 10 minuten garen en 30 minuten garen. Ik heb de tien minuten aangehouden en ben bang dat daar het probleem zit. Maar goed, ik ben ook maar een amateur. Ik ga op zoek naar de echte oorzaak.quote:Op zondag 5 april 2009 13:18 schreef shmoopy het volgende:
Zou het iets met vocht te maken kunnen hebben?
In dat linkje van die home-made rookbak stond dat hij de houtsnippers nat maakte waardoor het roken beter ging maar ook dat de kip wat malser bleef.
Je zou toch denken dat paling vet genoeg is om het roken te kunnen hebben, zonde.
Ik zou het toch zeker niet weggegooid hebben man, als de smaak goed was. Beetje slagroom erbij, in de keukenmachine en hoppa, luchtige palingmousse. Of nou ja, even receptje zoeken, maar je snapt wat ik bedoel.quote:Op zondag 5 april 2009 13:10 schreef Dirkh het volgende:
Jammer maar helaas, de paling is volledig mislukt. Hij is supertaai en het vel is niet van de paling af te krijgen. Dus twee kilo paling is zo de kliko in gegaan. De smaak was wel goed.
Ja, ze hebben een uur in de wind gehangen totdat de huid droog was.quote:Op zondag 5 april 2009 13:45 schreef shmoopy het volgende:
Heb je de paling vooraf goed laten drogen, Dirkh?
Hier http://www.xs4all.nl/~tmlvanno/roken.html staat nl dat dat heel belangrijk is.
Texaanse BBQs.quote:Op maandag 6 april 2009 01:23 schreef Mirjam het volgende:
iemand sprak hier over barbeque's met rookgedeelte, heeft iemand daar voorbeelden van voor me?
Jawel, want volgens rookovens-online kan ik ongezien de tyfus krijgen en tien procent korting als ik een geijkte temperatuurmeter bij hun aanschaf. De temperatuurmeter die bij deze kast ingebouwd is, is een standaard meter.quote:Op zondag 5 april 2009 16:53 schreef Isegrim het volgende:
Nou ja, dan weet je in elk geval dat het niet aan jou ligt.
Huh? Leest Rookovens mee? Ik krijg zojuist mail dat ze alsnog een temperatuurmeter gaan sturen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:09 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Jawel, want volgens rookovens-online kan ik ongezien de tyfus krijgen en tien procent korting als ik een geijkte temperatuurmeter bij hun aanschaf. De temperatuurmeter die bij deze kast ingebouwd is, is een standaard meter.Volg jij het nog? Maar goed, ik koop wel een temperatuurmeter bij de slager.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:13 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Huh? Lees Rookovens mee? Ik krijg zojuist mail dat ze alsnog een temperatuurmeter gaan sturen.
Nou ja, dat is dan toch nog netjes.
Netjes.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:13 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Huh? Lees Rookovens mee? Ik krijg zojuist mail dat ze alsnog een temperatuurmeter gaan sturen.
Nou ja, dat is dan toch nog netjes.
In de weg staan? Ben je gek, zoiets werkt prima. Daar grill/bbq je gewoon je hele maaltijd op.quote:Op maandag 6 april 2009 07:28 schreef Puckzzz het volgende:
[ afbeelding ]
ongeveer zo eentje heb ik gehad, maar ik denk dat ik het verkeerd deed want het werkte bij mij niet echt goed.
ik had me ook wat beter moeten inlezen op inet denk ik. Nu heeft een vriend van ons 'm overgenomen. wij hebben een vaste BBQ en dat ding hadden we eigenlijk gekocht omdat ie gewoon supervet was (en we gaven een heel groot tuinfeest), naderhand stond ie eigenlijk alleen maar in de weg
quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:11 schreef shmoopy het volgende:
Dat gaat vast goed komen.
Heb je de zalm al ontgraat of doe je dat achteraf pas?
Dat dusquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:12 schreef shmoopy het volgende:
Of stel ik nu een vraag waarbij je denkt: "Oh, fuck, dát had ik moeten doen!"
quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:15 schreef shmoopy het volgende:
Ik blijf wel weg totdat je met volle mond post hoe lekker het allemaal was.
Gelukkig, redder in nood. Zie je nu wel shmoopy, die graten kan je er beter achteraf uit halen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:19 schreef sigme het volgende:
Och, zalm heeft behoorlijke graten, die kan je prima vanaf het bord eruit vissen.
Ik koop wel eens een hele zalm, hak deze aan moten en vries die in. Ik heb ook wel eens gedacht dat het dan handig is tevoren de graten eruit te halen, maar daar kwam ik snel van terug. Graten uit rauw vissevlees trekken is een crime, de halve vis komt mee.
Of je moet je vis echt fileren met een scherp mes, maar dan verlies ik vingers.
Mevrouw Dirkh en ik bedoelen het goed, heur.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Vrouwen kunnen zoooo gemeen en hard zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |