Dat gaan ze toch ook doen, als het goed is?quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:39 schreef Renesite het volgende:
Laten ze eerst die verrekte julianaplein eens ongelijkvloers maken... dat lijkt me eerst nodig.
Ja, maar dat duurt nog wel effequote:Op donderdag 19 februari 2009 10:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat gaan ze toch ook doen, als het goed is?
Tegelijk met het ombouwen van de rest van de zuidelijke Ringweg. Of die nou in een tunnel of op een viaduct komt, in elke variant wordt het Julianaplein ongelijkvloers.
jij zit liever in een stampvolle bus?quote:
Doe dan dat semi-dubbelspoor wat men in a'dam heeft: =====>---------<====== waarbij bij ------- het geen 1 rails is, maar twee tegen elkaar aan/in elkaar.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:51 schreef RealZeus het volgende:
Ik vind het dubbelspoor in de Oosterstraat niet zo'n strak plan.
De ondernemers zijn het er niet mee eens, laden en lossen wordt schier onmogelijk en mijns inziens is de Oosterstraat daar te smal voor.
Voorts zijn er ook nog een paar bochten die problemen op gaan leveren.
Technisch gezien zou het handiger zijn dat ding door de Herestraat te sturen en dan via de Ebinngestraat, maar goed, ik snap ook wel dat dat niet kan ivm winkelend publiek.
Een betere optie zou in mijn ogen zijn: via de Diepenring, St. Janstraat, Grote Markt, Ebbingestraat, Diepenring, Prinsesseweg, Zonnelaan, Zernike. Doet het ding wel de Grote Markt aan maar hoeft de tram niet door de smalle Oosterstraat.
Ze zijn bang dat de trams dan op elkaar moeten wachten.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:01 schreef Peter het volgende:
[..]
Doe dan dat semi-dubbelspoor wat men in a'dam heeft: =====>---------<====== waarbij bij ------- het geen 1 rails is, maar twee tegen elkaar aan/in elkaar.
Goed idee. Zeker als het een regiotram wordt.quote:Op zondag 22 februari 2009 16:44 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van het idee dat de tram hoogstwaarschijnlijk een groene kleurstelling krijgt?
Met dubbelspoor? Dat denk ik niet.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:17 schreef Karrs het volgende:
Wat tof, dat er hier ook een topique over loopt.
Doet me denken aan deze ouwe thread.
En die lui in de Oosterstraat moeten niet zeuren - dat gaat echt wel passen. Ook met laden en lossen.
Dat betwijfel ik ook ten zeerste.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:17 schreef Karrs het volgende:
Wat tof, dat er hier ook een topique over loopt.
Doet me denken aan deze ouwe thread.
En die lui in de Oosterstraat moeten niet zeuren - dat gaat echt wel passen. Ook met laden en lossen.
Op een andere site kwam ik de volgende tekeningen tegen:quote:
Daar kun je zien hoeveel ruimte naast de trambaan overblijft.quote:
Die cijfers, zijn dat meters?quote:Op maandag 23 maart 2009 17:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Op een andere site kwam ik de volgende tekeningen tegen:
[..]
Daar kun je zien hoeveel ruimte naast de trambaan overblijft.
Van het Zuiderdiep tot waar het Medaillehuis Jan Suurd zat, is laden en lossen geen probleem.
Vanaf daar totaan de Grote Markt wordt het met dubbelspoor te krap, denk ik zo.
Misschien omdat je daarmee helemaal niks oplost?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:26 schreef 2cv het volgende:
Waarom laten ze daar geen trolleybussen rondrijden ? Dan hoef je alleen bovenleiding op te hangen en geen rails neer te leggen. Scheelt volgens mij een hoop poen.
Um, ja, maar dan heb je trolleyBUSSEN. Het probleem is juist dat er nu al bijna geen bussen meer bij kunnen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:26 schreef 2cv het volgende:
Waarom laten ze daar geen trolleybussen rondrijden ? Dan hoef je alleen bovenleiding op te hangen en geen rails neer te leggen. Scheelt volgens mij een hoop poen.
En nu ziet ie er zo uit: http://maps.google.com/maps?source=earth&ll=53.21685274,6.57003911&layer=c&cbll=53.21685274,6.57003911&cbp=1,360,,0,5quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:01 schreef Karrs het volgende:
Hier een plaatje van de Oosterstraat van om en nabij 1932, met een 'gewone' straat. (Trolley-) bussen konden elkaar indertijd passeren. De straat was breder dan de dubbele tramlijn zal worden:
[ afbeelding ]
En zo gaat het er ongeveer uitzien:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:44 schreef daReaper het volgende:
[..]
En nu ziet ie er zo uit: http://maps.google.com/maps?source=earth&ll=53.21685274,6.57003911&layer=c&cbll=53.21685274,6.57003911&cbp=1,360,,0,5
Als ik dit plaatje zo bekijk is laden en lossen aan de linkerkant net mogelijk maar dan moet de trambaan niet breder worden dan de weg. En je hebt sowieso last van boze voetgangers omdat je ze de weg verspert.quote:
Vanaf het punt waar de foto gemaakt is totaan de Grote Markt, kun je inderdaad niet laden en lossen als een dubbele trambaan wordt aangelegd.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:36 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als ik dit plaatje zo bekijk is laden en lossen aan de linkerkant net mogelijk maar dan moet de trambaan niet breder worden dan de weg. En je hebt sowieso last van boze voetgangers omdat je ze de weg verspert.
En de winkeliers moeten hun luifeltjes even intrekken en de lichtreclame wat hoger hangen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |