deze liep dr vroeger al, later voornamelijk om goederen tussen de vestigingen van Philips in Groningen en Drachten te vervoeren.quote:Drachten en Leek/Roden
Nu je het zegt! Er staat ook nog een grote muurschildering in de Tolberterstraat in Leek met een goederentreinquote:Op maandag 16 februari 2009 14:28 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
deze liep dr vroeger al, later voornamelijk om goederen tussen de vestigingen van Philips in Groningen en Drachten te vervoeren.
de gemeente Roden had zelfs grond aangekocht, vlakbij waar de rondweg loopt, om het spoor buiten het dorp te krijgen.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:34 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Nu je het zegt! Er staat ook nog een grote muurschildering in de Tolberterstraat in Leek met een goederentrein
En waar moet het autoverkeer dan langs? De tram moet immers niet voor een stoplicht in de file komen te staan hè.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:43 schreef Mr.Jorn. het volgende:
En toch vind ik dat de tram over de Diepenring moet!
Ik vind ook dat de Grote Markt ontlast moet worden, dat is het grootste pijnpunt mogelijk in Groningen.quote:Op maandag 16 februari 2009 18:44 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Het verkeer gaat dan over het spoor, maar het wordt dan anders geregeld. Dat weet ik niet zo uit mijn hoofd hoe dat zal gaan, dat zal ik even moeten opzoeken. En vind je het niet prachtig om helemaal niks over de Grote Markt te hebben? Lijkt mij mooi
Trouwens, in mijn profielwerkstuk ga ik er dieper op in waarom ik dat de betere trace vind. Lees hem even zodat je mijn mening wat beter snapt. Want jouw standpunt is ook te verdedigenquote:Op maandag 16 februari 2009 15:56 schreef Igen het volgende:
[..]
En waar moet het autoverkeer dan langs? De tram moet immers niet voor een stoplicht in de file komen te staan hè.
Nee, ik vind het huidige plan prima. Je kan straks met het OV midden in het centrum uitstappen. Met de fiets kun je straks veilig van het Zuiderdiep naar de Grote Markt fietsen, zonder enge bus op je hielen. En het terras van de Drie Gezusters komt echt op het plein te liggen en wordt niet meer door een rijbaan van de rest afgesneden.
Heb je profielwerkstuk net even doorgebladerd.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:28 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Trouwens, in mijn profielwerkstuk ga ik er dieper op in waarom ik dat de betere trace vind. Lees hem even zodat je mijn mening wat beter snapt. Want jouw standpunt is ook te verdedigen
Haha, waar heb je dat gelezen dan, waarde Fiets? Maar dan hebben we straks zeker een Assen CS, Marsdijk, TT-circuit, Kleausterveen, en waar moet die vijfde staan dan?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ben benieuwd!![]()
De gemeente Assen heeft ook een plan: over 20 jaar moeten er 4 stations bij zijn gekomen in AssenHet moet dan mogelijk zijn om een rondje Assen per trein te doen
Ik heb geen idee over dat bovenste argument, maar ik denk dat we allebei wel een beetje gelijk hebben. Het hangt er maar net vanaf wie je spreekt, toch?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Heb je profielwerkstuk net even doorgebladerd.
Voor jouw argumentatie is ook wel wat te zeggen. Alleen ben ik het er niet helemaal mee eens:
- Jij zegt dat veel Groningers het liefst helemaal geen verkeer over de Grote Markt hebben. Volgens mij klopt dat niet - uit enquetes blijkt dat een route dwars door het centrum juist het populairst is. In ieder geval bij de winkeliers.
- Verder lijkt mij dat de diepenring-route een beetje net-niet wordt. Volgens mij kun je beter één keer in de roos schieten, dan twee keer naast.
Hoe dan ook, vanaf begin af aan was ik al voor dubbelspoor Oosterstraat en dubbelspoor Boterdiep. Het projectbureau zag dat eerst niet zitten, omdat dat bij de Maagdenbrug niet zou passen*. Maar blijkbaar hebben ze daar nu een oplossing voor, dus ik ben helemaal happy.
* In de zomer heb ik bij de manifestatie in de Martinikerk meegedaan aan de fietsexcursie. Als enige deelnemer, dus ik kon een uur lang alleen met de projectbureau-meneer door de stad fietsen en vragen stellen.
Weet ik, alleen stonden de toetsenbordinstellingen verkeerd zodat ik geen é kon typen.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:29 schreef 2cv het volgende:
Het is het tracé.
Maar voor de rest ziet het er hopelijk prima uit, toch?quote:Op maandag 16 februari 2009 23:19 schreef Igen het volgende:
Goed, wat het profielwerkstuk betreft:
- De tram gaat in de stad toch 100% zeker op stroom rijden?
Ja dat klopt, maar op het moment van schrijven was dat nog niet 100% zeker.
- Het is "het trace" en niet "de trace".
![]()
- (pagina 24) Een tram is in Amsterdam niet sneller dan ergens anders. Ik heb een keer voor een paar routes de gemiddelde snelheid (inclusief stoppen) uitgerekend: in het centrum < 15 km/u en in de buitenwijken op een vrije trambaan zo'n 22 km/u.
Ik bedoel in vergelijking met de bus, staat er niet helemaal duidelijk geloof ik.
Het staat nu volgens mij vast, dit is de voorkeursroute die de onderzoeksgroep van Project RegioTram heeft voorgedragen aan de gemeente Groningen.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:09 schreef du_ke het volgende:
Leuk onderwerp! Heb in Groningen Planologie gestudeerd en gewoond, dan volg je zoiets toch een beetje meer. Het Diepenringtrace lijkt mij een vrij krappe bedoening en voor het gebruik van de tram lijkt het echte centrum aandoen ook beter.
Ben benieuwd of het er echt helemaal zal gaan komen.
quote:Op maandag 16 februari 2009 23:54 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Maar voor de rest ziet het er hopelijk prima uit, toch?
Alt 130quote:Op maandag 16 februari 2009 23:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Weet ik, alleen stonden de toetsenbordinstellingen verkeerd zodat ik geen é kon typen.
Jup!quote:
Die wordt ook aangelegd, ik weet alleen niet precies wanneer. Maar een tram gaat buiten de stad 105 km/h. Dus sneller dan een bus. En daarnaast gaat dat ding over een spoor, wat over het algemeen gesproken sneller is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:52 schreef Viking84 het volgende:
Stomme vraag misschien, maar waarom zou je een tram buiten de stad verkiezen boven een bus?. Trams gaan toch lang zo hard niet?
.
Ik zie liever een treinverbinding komen tussen Groningen - Drachten - Leeuwarden / Heerenveen (beide kanten op dus).
Als de tram door de Oosterstraat komt hoeft niks gesloopt te worden. Alleen het plan voor de nieuwe Oostwand moet worden aangepast.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:51 schreef RealZeus het volgende:
Voorts zijn er ook nog een paar bochten die problemen op gaan leveren.
Technisch gezien zou het handiger zijn dat ding door de Herestraat te sturen en dan via de Ebinngestraat, maar goed, ik snap ook wel dat dat niet kan ivm winkelend publiek.
Jawel hoor, Sigarenwinkel Homan moet er aan geloven en het ding kan de bocht naar de diepenring toe ook amper maken als hij van de Grote Markt afkomt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Als de tram door de Oosterstraat komt hoeft niks gesloopt te worden. Alleen het plan voor de nieuwe Oostwand moet worden aangepast.
Dat is met eigenlijk elke variant zo, ook als je via de diepenring gaat. Alleen bij het "Westrandtracé" over het treinspoor niet, maar dat is om andere redenen alsnog bijna 50 miljoen euro duurder.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:44 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Jawel hoor, Sigarenwinkel Homan moet er aan geloven
Leuk dat de betreffende ondernemers ook inspraak hadden dan.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is met eigenlijk elke variant zo, ook als je via de diepenring gaat. Alleen bij het "Westrandtracé" over het treinspoor niet, maar dat is om andere redenen alsnog bijna 50 miljoen euro duurder.
Maar eigenlijk is deze hele discussie een beetje zinloos, die had je afgelopen zomer moeten voeren. Het nieuws op dit moment is juist dat het tracé eindelijk vast staat.
Daarom hebben ze ook niet gekozen voor één van de oplossingen die ze op hun kantoor hadden bedacht. Maar juist een oplossing die afgelopen zomer door veel Stajders in de enquêtes is aangedragen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:05 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Maar goed, kantoortijgers bedenken nou eenmaal niet de slimste en meest logische oplossingen.
Leuk dat mensen die dit soort uitspraken doen er ook verstand van hebbenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:05 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Leuk dat de betreffende ondernemers ook inspraak hadden dan.
Maar goed, kantoortijgers bedenken nou eenmaal niet de slimste en meest logische oplossingen.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:51 schreef Renesite het volgende:
Krijgt Hoogkerk ook een aansluiting?
Waarom lees ik dan verhalen van allemaal ondernemers uit de Oosterstraat die het er niet mee eens zijn dat er een dubbelspoor voor hun deur komt?quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:57 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Leuk dat mensen die dit soort uitspraken doen er ook verstand van hebben
Dat is juist het hele idee geweest van de tram. De Stadjers hebben juist inspraak gehad, er zijn informatieavonden georganiseerd en zoals Igen al vertelt is daar veel belangstelling voor geweest (ik herinner mij een fietstocht) en er zijn zelfs aparte avonden georganiseerd voor ondernemers. Dus er is eigenlijk wél naar de mensen geluisterd.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:08 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Jup, daar gaat de tram/trein naar Heerenveen/Leeuwarden afsplitsen.
Station Hoogkerk!
Volgens mij komt dat vooral door ene meneer Björn Mulder.quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:06 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Waarom lees ik dan verhalen van allemaal ondernemers uit de Oosterstraat die het er niet mee eens zijn dat er een dubbelspoor voor hun deur komt?
Ik denk dat dit echt iets is waar niks tegen te doen is. De keuze is niet voor niks gemaakt, onder andere om er voor te zorgen dat niet de gehele Grote Markt overheerst wordt door spoor. Nu is er namelijk alleen maar een baan aan de zijkant van de Grote Markt. Eigenlijk hadden ze over de Diepenring moeten gaanquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:06 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Waarom lees ik dan verhalen van allemaal ondernemers uit de Oosterstraat die het er niet mee eens zijn dat er een dubbelspoor voor hun deur komt?
Volgens mij sowieso voor 2020!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |