"Genezen is een gave." Geweldige reclame!quote:
Ik wil het er graag mee eens zijn omdat ik zelf in Groningen studeer, maar als dát de beste opleiding is, is het erg triest gesteld met de geneeskundeopleidingen in Nederland.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 01:58 schreef MaxC het volgende:
Las trouwens in Arts in Spe dat Groningen de beste opleiding heeft!Maastricht op nr. 2
Groningen
Is het in andere landen nóg veel duurder dan?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 13:09 schreef Scalenus het volgende:
maar de prijs/kwaliteit verhouding is een van de beste ter wereld, in dat opzicht zitten wij voor een dubbeltje op de voorste rij.
die 1500 ballen per jaar? Daarvoor kan je normaal gesproken niet eens een cursus van een paar dagen voor volgen...quote:Op zaterdag 28 februari 2009 13:50 schreef starla het volgende:
[..]
Is het in andere landen nóg veel duurder dan?
Als ik kijk hoeveel ik betaalde in m'n 1ste jaar aan boeken en collegegeld is dat gewoon schandalig.
Laat staan dat de meeste studenten wonen op een klein kutkamertje van 3 bij 3 voor meer dan 300e per maand.
Sommige ouders hebben 3 kinderen die studeren....quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:30 schreef Repeat het volgende:
[..]
die 1500 ballen per jaar? Daarvoor kan je normaal gesproken niet eens een cursus van een paar dagen voor volgen...
Klopt, maar die 1500,- euro die wij hier moeten betalen + nog geld voor boeken is peanuts in vergelijking met de VS.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:34 schreef starla het volgende:
[..]
Sommige ouders hebben 3 kinderen die studeren....
Hoe duur is het daar dan?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:56 schreef June. het volgende:
[..]
Klopt, maar die 1500,- euro die wij hier moeten betalen + nog geld voor boeken is peanuts in vergelijking met de VS.
Ongeveer $50.000 aan collegegeld per jaar exclusief studiemateriaal en woonkosten, maar er zijn sommige 'exclusieve' universiteiten die meer vragen. Je zult wel begrijpen dat studenten met rijke ouders hierdoor meer kans maken op een goede baan.quote:
Hmmm dollars, hoeveel is een dollar ook al weer waard? 0.000235 euro ofzo?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:32 schreef Scalenus het volgende:
Ongeveer $50.000 aan collegegeld per jaar
Tot ik van mijn vader hoor dat hij in syrie op de uni niks betaalde als je je cijfers haalde. Gewoon nop, op een paar tientjes na per jaar.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 13:09 schreef Scalenus het volgende:
Ik denk dat de kwaliteit van de geneeskundeopleidingen in Nederland vergeleken met landen als Amerika en Engeland niet beter is, maar de prijs/kwaliteit verhouding is een van de beste ter wereld, in dat opzicht zitten wij voor een dubbeltje op de voorste rij.
Zweden: 0 euro collegegeld (en 40 euro lidmaatschap van de studievereniging, verplicht), ook voor buitenlanders (dus sla je slagquote:Op zaterdag 28 februari 2009 13:09 schreef Scalenus het volgende:
Ik denk dat de kwaliteit van de geneeskundeopleidingen in Nederland vergeleken met landen als Amerika en Engeland niet beter is, maar de prijs/kwaliteit verhouding is een van de beste ter wereld, in dat opzicht zitten wij voor een dubbeltje op de voorste rij.
In Denemarken ook. Maarja als je ziet wat je in die landen aan belasting betaalt is dit wat je er (oa) voor terugkrijgt...quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:53 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Zweden: 0 euro collegegeld (en 40 euro lidmaatschap van de studievereniging, verplicht), ook voor buitenlanders (dus sla je slag). Studiefinanciering is daar hoger dan in NL en als je je ECTS'jes braaf haalt is het per kwartaal een gift, dus tussentijds stoppen mag ook. En de kwaliteit daar ook ietsje beter dan in NL
![]()
Maar verder hebben we het in NL idd wel prima getroffen
Omdat ze daar geen Euro hebbenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:53 schreef intoxicated het volgende:
Zweden: 0 euro collegegeld
In jaar 2 wordt het kaf van het koren gescheidenquote:Op maandag 2 maart 2009 17:36 schreef MaxC het volgende:
Heb hem gruwelijk hard gefaald, net als alle tentamens dit jaar![]()
Mijn studiedip word nu wel heel erg langHad alles van jaar 1 gehaald maar nu jaar 2 alleen de VGT's, mondeling en KPP. Rest van de tentamens echt verneukt.
Dan zou het helemaal erg zijn.quote:Op maandag 2 maart 2009 17:42 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik hoop het toch niet![]()
Heb je het gevoel ook hard gestudeerd te hebben voor die tentamens?
enigst kind ja? wat eeeeeeeeeenigquote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:47 schreef Florian_ het volgende:
Wat het is weet ik niet. Maar mijn broertje had dat ook vorig jaar, en ik ben nu enigst kind
Wie dan, een biofysisch geneeskundige?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:04 schreef dotKoen het volgende:
Ik had ook zo'n oorlaesie! Nu is het weg, niet mee naar echte arts gegaan.
Nee, helemaal geen arts eigenlijkquote:Op woensdag 4 maart 2009 00:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
Wie dan, een biofysisch geneeskundige?
lolquote:Op woensdag 4 maart 2009 00:08 schreef DDM het volgende:
Foto!!!!!!
Dermatologische aandoeningen moeten altijd gezien worden. Er moet PROVOKE plaatsvinden.
P Plaats
R Rangschikking
O Omvang
V Vorm
O Omtrek
K Kleur
E Efflorescentie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |