Ja nou, onbetaalbaar is het. Onmogelijk dat er in deze tijden van crisis nog mensen zijn die zulke exorbitante bedragen kunnen ophoesten.quote:
Je hebt dat filmpje al gezien van mij hoe simpel je een applicatie installeert op OSX? De search functionaliteit van OSX die gewoon werkt (ik betrap me er nog steeds op als parttime windows gebruiker dat ik gewoon de zoek functie niet serieus neem terwijl die onder OSX wel werkt). De consistentie, alles zit in elke applicatie op de plek waar je het verwacht. De stabiliteit. Ik heb in 5 jaar mac gebruik 1 keer een kernel panic gehad (het osx equivalent van een bluescreen) en hoewel dat tegenwoordig op windows ook prima is, is dit nog steeds beter.quote:
zo duur is het allemaal niet! Je heb een imac 24 inch met behoorlijk high end spullen erin, ga dat maar eens vergelijken met een normale pc met allemaal vergelijkbare spullen erin + een legale windowsversie en een 24 inch scherm en dan ook nog eens het design. Je zal waarschijnlijk wel goedkoper uitkomen maar heeel veel zal het niet schelen...quote:Op maandag 16 februari 2009 15:57 schreef pfaf het volgende:
[..]
Tsja, en daar komt dus de persoonlijke voorkeur ( en inkomen?) om de hoek kijken. Ik vind OSX ook beter dan elke Windows-distributie, maar niet voor zo'n godsvermogen... En zo kunnen er andere punten van overweging zijn, zoals inderdaad veel AutoCad-gebruik een argument kan zijn. En bij die beslissing kan geen enkele FOK!-user iets nuttigs doen voor TS.
Och, je moet ook geen apples (hehe) en peren met elkaar vergelijken. Een apple is gewoon een 'brand'. Net als bv Sony. Die laatste maakt echt geen windows computers goedkoper dan een gemiddelde Mac.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:57 schreef pfaf het volgende:
[..]
Tsja, en daar komt dus de persoonlijke voorkeur ( en inkomen?) om de hoek kijken. Ik vind OSX ook beter dan elke Windows-distributie, maar niet voor zo'n godsvermogen... En zo kunnen er andere punten van overweging zijn, zoals inderdaad veel AutoCad-gebruik een argument kan zijn. En bij die beslissing kan geen enkele FOK!-user iets nuttigs doen voor TS.
Ik begrijp het ook niet. Apple maakt friggin' veel winst, maar NIEMAND KAN DE PRODUCTEN BETALEN?!!111!!!!quote:Op maandag 16 februari 2009 15:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja nou, onbetaalbaar is het. Onmogelijk dat er in deze tijden van crisis nog mensen zijn die zulke exorbitante bedragen kunnen ophoesten.
hihi.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja nou, onbetaalbaar is het. Onmogelijk dat er in deze tijden van crisis nog mensen zijn die zulke exorbitante bedragen kunnen ophoesten.
Ok: Een iMac 24 inch, 3 Ghz Core2Duo, 8800 GT, 4GB intern: ¤2059quote:Op maandag 16 februari 2009 16:00 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
zo duur is het allemaal niet! Je heb een imac 24 inch met behoorlijk high end spullen erin, ga dat maar eens vergelijken met een normale pc met allemaal vergelijkbare spullen erin + een legale windowsversie en een 24 inch scherm en dan ook nog eens het design. Je zal waarschijnlijk wel goedkoper uitkomen maar heeel veel zal het niet schelen...
De goedkoopste iMac van 24" is 1600 euro, dan heb je slechts 2 GB aan geheugen en 320GB aan HD-ruimte...quote:Op maandag 16 februari 2009 16:00 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
zo duur is het allemaal niet! Je heb een imac 24 inch met behoorlijk high end spullen erin, ga dat maar eens vergelijken met een normale pc met allemaal vergelijkbare spullen erin + een legale windowsversie en een 24 inch scherm en dan ook nog eens het design. Je zal waarschijnlijk wel goedkoper uitkomen maar heeel veel zal het niet schelen...
Je moet geen gehuegen als extra bestellen bij Apple, zie mijn 'downsides van apple' op de vorige pagina.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ok: Een iMac 24 inch, 3 Ghz Core2Duo, 8800 GT, 4GB intern: ¤2059
Een Dell met 24 inch, 2,66 Core2Duo, Ati 4850, 4 GB intern: ¤1599
Dan heeft de Dell een iets langzamere processor (meerprijs van ¤120,- boven een Quadcore die bij Mac niet leverbaar is volgens mij), wel een grotere harde schijf, betere videokaart en sneller geheugen (DDR3 ipv DDR2).
Dank.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ok: Een iMac 24 inch, 3 Ghz Core2Duo, 8800 GT, 4GB intern: ¤2059
Een Dell met 24 inch, 2,66 Core2Duo, Ati 4850, 4 GB intern: ¤1599
Dan heeft de Dell een iets langzamere processor (meerprijs van ¤120,- boven een Quadcore die bij Mac niet leverbaar is volgens mij), wel een grotere harde schijf, betere videokaart en sneller geheugen (DDR3 ipv DDR2).
Voor de Mac heb je toch nog steeds geen echte muizen, alleen een soort eieren? Die Mightymouse ook weer zoiets.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Zit trouwens wel een standaard muis bij die Dell JK...
Jaquote:Op maandag 16 februari 2009 16:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Zit trouwens wel een standaard muis bij die Dell JK...
Nee, maar aangezien smaak persoonlijk is maakt dat niet uit.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:19 schreef dottinator het volgende:
Heeft die Dell ook een uit-één-vorm-gegoten aluminium behuizing?
Het muizen argument hebben we al een poosje gehadquote:Op maandag 16 februari 2009 16:18 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Voor de Mac heb je toch nog steeds geen echte muizen, alleen een soort eieren? Die Mightymouse ook weer zoiets.
quote:Op maandag 16 februari 2009 16:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja. Het geheugen heb ik gelijk getrokken om vergelijkbare specificaties te krijgen. Daarom ook de Dell gedowngrade van een Quadcore naar een Dualcore (voor ¤120!!!).
Oh ja, het "bij apple is het zo, dus moet je het willen" argumentquote:Op maandag 16 februari 2009 16:19 schreef dottinator het volgende:
Heeft die Dell ook een uit-één-vorm-gegoten aluminium behuizing?
Ja, maar dan moet ik weer teruglezen.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het muizen argument hebben we al een poosje gehad
Nou die unibody behuizingen hebben wel een bepaalde duurzaamheid natuurlijk. Alleen vind ik dat bij een desktop niet van doorslaggevend belang, maar mijn unibody macbookje is wel rete stevig vergeleken met de oude macbooks en gemiddelde kunststof windows machine.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh ja, het "bij apple is het zo, dus moet je het willen" argument.
Windows machine?quote:Op maandag 16 februari 2009 16:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou die unibody behuizingen hebben wel een bepaalde duurzaamheid natuurlijk. Alleen vind ik dat bij een desktop niet van doorslaggevend belang, maar mijn unibody macbookje is wel rete stevig vergeleken met de oude macbooks en gemiddelde kunststof windows machine.
Na 300 posts gaan topic op FOK! automatisch dicht. Dan ga jij een naar iemand met OSX, een tijdje internetten, tekstverwerken en vervolgens een nachtje slapen. Daarna besluit je waarom voor jouw(!) specifieke geval een Mac de meerwaarde geeft die het in de portemonnee kost.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:21 schreef Appelmoesjeee het volgende:
Huh..!?
Heb je gelijk in, maar, zoals al gezegd, het was om redelijk vergelijkbare systemen te krijgen. Ik vind bijvoorbeeld een computer kopen bij Dell ook belachelijk.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja, maar dan nog ben je dom als je geheugen bij de macshop koopt. Dat kan dus ruim 100 euro goedkoper, waardoor het prijsverschil nog maar 300 euro is.
Daar gaat het dus om ja, heb je die ¤500,- of meer over voor een ander OS (waar je ook weer aan moet wennen).quote:Nog steeds veel geld, dat is dus een keuze die je moet maken. Net zoals mensen een vaio kopen van 2100,- terwijl je bij de aldi een vergelijkbaar systeem kan krijgen voor 499,-
Nee, als je het niet wil koop je geen Mac. Het is alleen één van die dingen waar de meerprijs van een Mac in zit. Als ik een computer koop ben ik blij dat er aandacht is gegeven aan de stevigheid en design van de behuizing.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh ja, het "bij apple is het zo, dus moet je het willen" argument.
je weet zelf ook dat het prijsverschil wel iets lager ligt en sommige mensen zijn gewoon bereid iets meer te betalen voor iets wat er over het algemeen mooier uitziet en persoonlijk beter werkt dan de gemiddelde windows pcquote:Op maandag 16 februari 2009 16:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, maar, zoals al gezegd, het was om redelijk vergelijkbare systemen te krijgen. Ik vind bijvoorbeeld een computer kopen bij Dell ook belachelijk.
[..]
Daar gaat het dus om ja, heb je die ¤500,- of meer over voor een ander OS (waar je ook weer aan moet wennen).
Staat wel tegenover dat een Apple wel een lagere afschrijving heeft. Maar goed, daar heb je niks aan als je hem nu koopt.
Dat mag hoor, mijn voorkeur bij een apparaat dat bij MIJ hooguit 2 jaar meegaat is dat de componenten gewoon snel zijnquote:Op maandag 16 februari 2009 16:31 schreef dottinator het volgende:
[..]
Nee, als je het niet wil koop je geen Mac. Het is alleen één van die dingen waar de meerprijs van een Mac in zit. Als ik een computer koop ben ik blij dat er aandacht is gegeven aan de stevigheid en design van de behuizing.
Dus jij kan razend snel wordfiles openenquote:Op maandag 16 februari 2009 16:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat mag hoor, mijn voorkeur bij een apparaat dat bij MIJ hooguit 2 jaar meegaat is dat de componenten gewoon snel zijn. Ik betaal niet voor design, ik heb een oerlelijke PC kast, maar die rent wel rondjes om zo'n beetje elke MAC
.
En hoe duur was ie?quote:Op maandag 16 februari 2009 16:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat mag hoor, mijn voorkeur bij een apparaat dat bij MIJ hooguit 2 jaar meegaat is dat de componenten gewoon snel zijn. Ik betaal niet voor design, ik heb een oerlelijke PC kast, maar die rent wel rondjes om zo'n beetje elke MAC
.
Dat is wat ja. En je kan er mee internetten.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:34 schreef Appelmoesjeee het volgende:
Is dit wat? http://dixons.nl/De_onlin(...).aspx#specifications
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |