Ik had zelf nog nooit het genoegen gehad de vriendelijke heren van de jehova getuigen aan de deur te hebben, maar afgelopen zondag middag was het dan toch eindelijk zover.
Toen de deurbel ging, ging ik nietsvermoedend opendoen. Ik zag door het raam dat het jehova getuigen waren, waardoor mijn vriendelijkheidsgehalte behoorlijk daalde, na de vele verhalen over deze mensen.
Alhoewel ik de deur liever niet opendeed, vond ik dit onbeschoft, en besloot toch open te maken.
2 vriendelijk ogende heren stonden aan de deur. De ene had zelfs een leuk en fleurig hoedje op. Allebei mooi en net gekleed. Ze spraken mij op een vriendelijke toon aan, en vroegen mij allerhande vragen over God en de bijbel. De twee heren bleven beleefd, de heer met de hoed sprak weinig, de andere heer, had een koddig gezichtje waardoor ik een glimlach niet kon weerhouden. Ik maakte hun snel duidelijk dat ik niet gelovig ben en geen interesse had.
Hierna verlieten ze al lachend en jolig mijn terrein.
Sinds vandaag is mijn visie op jehova getuigen totaal omgekeerd. Ik vind ze tof! Ik blijf natuurlijk ongelovig, maar ik ben zeker niet meer haatdragend jegens hen.
Jehova getuigen, ik weet niet of jullie ook op fok rondsurfen, maar als jullie dat doen, kom gerust nogmaals lang voor een kopje koffie en een goed gesprek (niet over god en de bijbel, maar over alledaagse dingen en het weer).
klacht: mensen die jehova's bashen, want das niet leuk en ze zijn lief
<hr>