Kon ook, 1e vaste topicopenerquote:Op zondag 15 februari 2009 22:25 schreef Agiath het volgende:
Het bassistentopic: Waar iedereen nieuw spul koopt
quote:Op zondag 15 februari 2009 23:53 schreef allsystemshalt het volgende:
Waar zijn de harde muffs gebleven
Ik heb hem nietquote:
Als je alles al hebt is er geen (over-muffing)drive meer om verder te gaanquote:Op maandag 16 februari 2009 00:01 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik heb hem niet
Hij zit wel in mijn Boss ME50B
Ik gebruik toch enkel de Muff en Metalquote:Op maandag 16 februari 2009 00:10 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Als je alles al hebt is er geen (over-muffing)drive meer om verder te gaan
Als je genoeg aan de knoppen draaitquote:Op maandag 16 februari 2009 00:21 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Heb ik nog niet geprobeerd is ie erg overstuurd?
Ik doe er ook wel eens delay tussen, ben alleen bang dat ik dan iets opblaas of zo. Vind het wel lekker om eens vol de distortion open te gooien, beetje meespelen met death from above of zo. Die kerel sloot zijn bas aan op 2 amps voor dat geluid geloof ik.quote:Op maandag 16 februari 2009 00:25 schreef allsystemshalt het volgende:Ik speel wel eens met gitaardistortion tussen m'n bas en m'n versterker
RTFMquote:Op maandag 16 februari 2009 00:48 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb trouwens moeite mijn flanger in te stellen op mijn TC Electronics. Op mijn Zoom B2 pedaaltje was het makkelijk (niks in te stellen eigenlijk), maar op mijn G-Sharp is het hard werken. Hoop knoppen.
.
Doe mij dan maar het oude spul voor een vriendenprijsje van de hand :pquote:Op zondag 15 februari 2009 22:25 schreef Agiath het volgende:
Het bassistentopic: Waar iedereen nieuw spul koopt
Heb je ook een dvdtje of iets om een beetje de techniek aan te leren.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:42 schreef Whooz het volgende:
M'n basgitaarsetje net binnengekomen. Zeer snelle service van Feedback![]()
Ik moet wel zeggen dat de snaren wel erg rammelen, komt dat juist door mijn amateuristische geplingel of doordat de snaren niet goed strak zijn?
EDIT: had m'n vingers niet goed achter bij de fret gezet.
Krijg ik morgen met m'n gitaarhaak. Zit wel beetje op internet te kijken naar basgitaarfilmpjes en andere tips en tricksquote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:39 schreef Agiath het volgende:
[..]
Heb je ook een dvdtje of iets om een beetje de techniek aan te leren.
Want ik spreek uit ervaring, foute techniek afleren is 10x moeilijker dan in 1 keer goede techniek aanleren
Definieer clean. Heeft Geddy Lee een clean geluid volgens jou, bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:38 schreef Agiath het volgende:
Effecten op een basgitaar zijn imo not done. De sound moet gewoon clean zijn mensen![]()
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:38 schreef Agiath het volgende:
Effecten op een basgitaar zijn imo not done. De sound moet gewoon clean zijn mensen![]()
quote:
Ja dat versta ik nog onder clean, tuurlijk is er van alles mee gedaan maar dat geluid kan je nog zonder teveel poespas uit je bas halenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Definieer clean. Heeft Geddy Lee een clean geluid volgens jou, bijvoorbeeld?.
Het is een beetje overstuurd he. Ik vind het wel lekker. Hij heeft de sound waar ik naar op zoek ben. Ik gebruik EXL-snaren van D'Addario, maar overweeg over te stappen op ProSteels. Volledig van staal en dus extra bright. Lijkt me heerlijk ronkenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:11 schreef Agiath het volgende:
[..]
oke oke soms klinkt het goed
[..]
Ja dat versta ik nog onder clean, tuurlijk is er van alles mee gedaan maar dat geluid kan je nog zonder teveel poespas uit je bas halen
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:57 schreef Daantke het volgende:
Ik ga mijn akoestische weer verkopen denk ik:') iig voor de zomer
Stalen snaren b.v. de Rotosounds klinken geweldig.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:56 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Het is een beetje overstuurd he. Ik vind het wel lekker. Hij heeft de sound waar ik naar op zoek ben. Ik gebruik EXL-snaren van D'Addario, maar overweeg over te stappen op ProSteels. Volledig van staal en dus extra bright. Lijkt me heerlijk ronken.En gister lees ik net dat Geddy ook stalen snaren gebruikt (maar van Rotosound).
En nog een leuke...door Geddy kan ik de Jazzbas een beeeetje pruimen tegenwoordig..
Being cool.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:38 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Hey, A Bassplayer gotta do what a Bassplayer gotta do!
Wat heb je ermee gedaan?quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:24 schreef Sautor het volgende:
Kut, mijn D-snaar is zojuist geknaptIk heb hier verder geen snaren liggen, heb mijn bassje net een half jaar. Dat wordt volgende week maar ff langs de gitaarboer fietsen
Gaaf!quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:24 schreef Xrenity het volgende:
[ afbeelding ]
Geprobeerd naast een Precision en Jazz en vervolgens mee naar huis genomenWas voor mij echt no contest; de Gibson heeft een veel dieper, warmer geluid. Speelt lekker, idd aardig topzwaar maar niet echt storend tot nu toe
Best vette docu. Die kerel is misschien ietwat simpel, maar ik waardeerde 'm wel na 't afkijken eigenlijk.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:54 schreef Nulletje het volgende:
Leuk voor Bassisten. Een interview (video) met de Nederlandse Top bassist Barend Courbois.
http://www.zesnullen.nl/barend_courbois.html
Huiskamerquote:Op donderdag 26 februari 2009 21:18 schreef Witchfynder het volgende:
Wat voor vermogen wil je? Is het alleen voor lekker spelen op je slaapkamer of wil je uiteindelijk er het podium mee op?
Thnx. Maakt het aantal watt nog veel uit? Die Perfect 10 heeft bijv 30 wat. Een type hoger/duurder (Five Fifteen) heeft 100 watt.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 01:20 schreef KaMo het volgende:
[..]
http://www.thomann.de/nl/ashdown_perfect_10.htm
Is een lekker ampje, ashdown zoiezo
Dan gaat die harderquote:Op vrijdag 27 februari 2009 08:13 schreef m1155 het volgende:
[..]
Thnx. Maakt het aantal watt nog veel uit? Die Perfect 10 heeft bijv 30 wat. Een type hoger/duurder (Five Fifteen) heeft 100 watt.
denk dat je buren dat niet kunnen waarderen...quote:Op vrijdag 27 februari 2009 08:13 schreef m1155 het volgende:
[..]
Thnx. Maakt het aantal watt nog veel uit? Die Perfect 10 heeft bijv 30 wat. Een type hoger/duurder (Five Fifteen) heeft 100 watt.
* bas-beest heeft deze:quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik kwam gisteren op mijn reis over het web een Ibanez SR705 tegen, wat een prachtding![]()
[ afbeelding ]
Veel plezier alvast!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 10:51 schreef m1155 het volgende:
[..]
Five Fifteen gaat 4 weken duren en helaas heb ik geen geduld dus de Perfect 10 besteld
10" speakersquote:Op zaterdag 28 februari 2009 10:51 schreef m1155 het volgende:
[..]
Five Fifteen gaat 4 weken duren en helaas heb ik geen geduld dus de Perfect 10 besteld
Geluid is niet helemaal super (beeld overigens ook nietquote:Op woensdag 25 februari 2009 22:22 schreef KaMo het volgende:
[..]
Gaaf!
We want more! (filmpjes, filmpjes en samples in actie)
Ziet er tof uit!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:58 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Geluid is niet helemaal super (beeld overigens ook niet), maar gaat om het idee zullen we maar zeggen
Dat je vindt dat ik een toffe bas heb gekocht?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:00 schreef KaMo het volgende:
Tof tof tof!
Dus...
Ik ben vergeten wat ik wilde zeggen
Niet noemenswaardigquote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:58 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ziet er tof uit!
Heb je al eens op de epiphone verspeeld?
Maar ik wilde weten hoe het te vergelijken valtquote:Op zondag 1 maart 2009 10:44 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Niet noemenswaardig
Het blijft na een paar dagen nog steeds een geweldig dingHet geluid dat er uit komt is zo diep en warm, heerlijk. Ook merk ik wel het verschil met m'n eerste bas, de Ibanez SRX350. Prima ding is dat overigens ook, maar het lijkt of de Gibson met je meewerkt. Is trouwens ook echt een licht ding
Dat snap ik, maar kan ik je dus niet vertellenquote:Op zondag 1 maart 2009 11:39 schreef KaMo het volgende:
[..]
Maar ik wilde weten hoe het te vergelijken valt
k ben benieuwdquote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:41 schreef Agiath het volgende:
Vorige week voor het eerst mijn snaren gekookt in sodaGewoon om te kijken of het nou echt werkte
En het werkt, ze blinken nu weer en klinken nieuw, maar voor hoelang, dat is maar de vraag
quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:51 schreef m1155 het volgende:
De Perfect Ten versterker vandaag ontvangen. Zwaar genoeg, op zijn harst krijg ik zeker klachten van de aangrenzende kantoren dus binnenkort maar eens meenemen naar m'n weekeind verblijf...
Die eerste bedoel ik jaquote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:07 schreef Brammie1 het volgende:
bedoel je deze http://www.squierguitars.(...)hp?partno=0326800505 ? Vind 'm er wel tof uitzienben zelf ook erg te spreken over m'n Squier Precision! Ik heb deze: http://www.squierguitars.(...)hp?partno=0301070506
Thunderbird vind ik persoonlijk één van de lelijkste basgitaren ooit, maar das mijn mening
Precision, maar je moet kijken wat het fijnst speelt/klinktquote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:19 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Die eerste bedoel ik ja. Thunderbird vind ik zelf echt prachtig, met een vet geluid. Alleen speelt het iets minder fijn dan mijn huidige Ibanez.
Jammer genoeg is er nergens meer een T-Bird Alpine White te krijgenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:38 schreef KaMo het volgende:
[..]
Precision, maar je moet kijken wat het fijnst speelt/klinkt
Ibanez, is ook fijner met evenwicht (head duikt niet naar de vloer toe) Of je moet een Iceman bedoeleb, die doet dat ookquote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:07 schreef Rechterbal het volgende:
Mijn nieuwe aanwinst:
[ afbeelding ]
De Halfstack dus.![]()
Over een maandje of 2 eens gaan kijken voor ene nieuwe bas.
Zit te twijfelen tussen een nieuwe Ibanez bas, of de Epiphone Thunderbird.
De Thunderbird vind ik geniaal lekker spelen, en mooi uitzien, maar geen spectaculair geluid.
De Ibanez (waar ik de naam van kwijt ben) vind ik IETS mooier geluid, maar hendig lelijk.
Ik denk dat ik voor me bas naar de Musicstore heenga.
De collectie bassen daar is ziekelijk. Een kamer met 250 verschillende bassen(ja, ik had ze geteld)
Ja, dat ben ikquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:41 schreef Rechterbal het volgende:
Die halfstack van ashdown had jij toch kamo?
kwam je tegen op hyves via jasper van makebelieve
welk bandje zit jij eigk?
Geen myspace?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:44 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik
Ik zit in After Live
(demo coming soon! vandaag opnames gehad)
En Jasper is wel chill
Drum computer, hoor je te goedquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:56 schreef Rechterbal het volgende:
Omg, wat een slechte kwaliteit, op jullie myspace (no offense).
Jullie hebben wel skills.
Wij hadden toendertijd geen skills, maar wel redelijk goede apparatuur om op te nemen
Onze hyves: http://thebandbackup.hyves.nl
Ik moet onze myspace nog eens gaan pimpen. die is vet lelijk.
Als je zo'n noob bent die al zijn snaren behalve de 105 overbreekt, dan koop ik die van je over!quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:25 schreef Brammie1 het volgende:
vandaag krijg ik m'n nieuwe snaren binnenErnie Ball Hybrid Slinky's
Dat is rot!, Had het een keer net voor eerste gig, (soundcheck) maar dat was enkel zekering (ik had geen reserve bij me)quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:23 schreef Witchfynder het volgende:
Bah, zondag is mijn amp kapot gegaan. Ik zette hem aan en hij blies er gelijk de zekering uit. Zekering vervangen, gelijk weer eruit geblazen..
Ik bied hem maar voor een grote beurt aan bij mijn reguliere reparateur (de user The_Dean hier op fok). Naast dat ding weer werkende krijg denk ik dat ik ook de buis ga vervangen. Er zit standaard een Sovtek in en ik overweeg een JJ 12AX7 ofzo er in te zetten. Op Talkbass heeft men er goede ervaringen mee.
.
Wat ik wil is eigenlijk wat meer power. Meer gain heb ik niet nodig, maar iets dat wat meer knort. Ik houd immers van het Geddy Lee/John Entwistle-geluid..
Ander ampje bedoel je?quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:05 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, ik ga nu ook maar een familiepakket inslaan.
Punt is, ik heb mijn amp niet nieuw gekocht en hij heeft het alltijd prima gedaan, maar ik weet niet hoe oud hij is etc. En aangezien die dingen al 10 jaar niet van uiterlijk zijn veranderd, is dat ook moeilijk te zien.. Maar ik heb vertrouwen in Dean.
.
Zekeringen. Daar had Kamo het het laatst over. Ik ga toch geen familiepakket versterkers aanschaffen? Wat moet ik met 10 of watversterkers?quote:
Intoneren.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:48 schreef Brammie1 het volgende:
hoe heet dat proces ook alweer wat je moet doen als de noten niet goed 'verdeelt' zitten over de hals? Als ik m'n E snaar goed stem, dan is de hoge E op de 12de fret vals. De hoge C op de 20ste fret is nog valser.
oja, dat was hetquote:
Oke, ja ik bedoelde natuurlijk ook gelijk die brug.quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:41 schreef Witchfynder het volgende:
Nee, niet in de hals gaan porren. Dat is je thrusrod. Hiermee regel je de hol/bolheid van je hals. Als die nu goed is, vooral niet aan gaan zitten als het niet nodig is.
Liever gebruik je idd je bridge saddles op de brug. Deze kun je lager zetten tot je de gewenste actie hebt. Daarna test je mbv een stemapparaat of wanneer je de losse snaar gestemd hebt, hij op de 12de fret exact hetzelfde is. Zo niet, dan heb je meestal aan de achterkant van de brug nog schroefjes of inbusjetsers of de saddle naar voor of achter te bewegen, om zo de intonatie goed te krijgen.
Ik kocht dat ding echt 4,5 jaar geleden ofzoquote:Op donderdag 12 maart 2009 16:11 schreef Witchfynder het volgende:
Yep. Bij een beetje bas krijg je die erbij..
Nja, je repeteert elke week je songs, je oefent ze thuis voor de lol, en dan gaat het op een gig niet zo lekker.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:50 schreef Xrenity het volgende:
Dat is kut voor jou op dit moment, maar dan weet je waar je het hebt laten liggen en kan je er misschien wat aan doen.
Als mensen het geheel tof vonden is dat iig nog iets positiefs, toch? Alle leden van de band zullen wel eens zoiets hebben, maar als de rest dat dan op vangt maak je het probleem zo klein mogelijk.
/edit
Ik was zelf trouwens wel OK bezig gister
Na 3 jaar met deze band weet ik dat je zulke avonden hebt. Het publiek heeft echter niet door wanneer je kut speelt (tenzij het echt heeeeeeeeeeeeeeel kut is).quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:37 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Nja, je repeteert elke week je songs, je oefent ze thuis voor de lol, en dan gaat het op een gig niet zo lekker.
Dat frustreert gewoon.
Maar ik heb echt genoten van onze 3e gig. Dit wil ik vaker doen
Van de 300 mensen aanwezig keken er zeker 150, daarvan deed de helft dan weer goed mee.
Meeklappen, schreeuwen, gillen, aanstekers, filmpjes maken.
Nja, ik probeer gewoon een performance te geven. Dat doe ik op reps al, puur voor the fun of it. Maar op een gig dan doe ik het nog net even extra. maar het frustreert gewoon, en ik denk dat iedereen die in een band zit dat gevoel wel snapt. Ik voel me goed omdat de reactie op me band geweldig was, maar ik voel me kut omdat ik het na mijn inziens niet echt verdiend heb. Oh, wat emoquote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Na 3 jaar met deze band weet ik dat je zulke avonden hebt. Het publiek heeft echter niet door wanneer je kut speelt (tenzij het echt heeeeeeeeeeeeeeel kut is).
Ik heb gemerkt dat je perfect kunt spelen, maar als je presentatie kut is, vindt je publiek het kut. Als je slordig speelt maar je staat daar te heersen, dan vindt het publiek het geweldig. Relax en op naar je 4de gig..
Gemiste kans.quote:Op zondag 15 maart 2009 00:11 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Die met het groene jurkje wil je langdurig pijpen![]()
*Teminste dat denk ik dan he
Al op www.basgitaarforum.nl geprobeerd?quote:Op zondag 15 maart 2009 12:43 schreef Marao het volgende:
Ik ga er niet vanuit, maar zijn hier nog bassisten die op zoek zijn naar een band, in (de buurt van) Groningen, en die van melodic death metal houden? Zo ja, reageer even xP (sorry mensen voor het vervuilen van jullie topic maar ik word zo langzamerhand wanhopig xD)
Nee nog niet, ik ga het direct daar proberen, tnx voor de tipquote:Op zondag 15 maart 2009 20:32 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Al op www.basgitaarforum.nl geprobeerd?
Ik houd niet van melodic death metal, heb al een band en ben niet in de buurt van Groningen. Helaas..
Maar goed dat je het probeert, want mijn band heeft mij ook op fok gevonden..
Rush - Freewill speel ik nu wel eens, wel leuk nummertje om te spelenquote:Op zondag 15 maart 2009 22:48 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik zoek nog leuke basnummers. Niet heel moeilijk, maar toch een beetje uitdaging. Gewoon om lekker te spelen. Stijl? Rock, hardrock
AFI - Girls not Greyquote:Op zondag 15 maart 2009 22:48 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik zoek nog leuke basnummers. Niet heel moeilijk, maar toch een beetje uitdaging. Gewoon om lekker te spelen. Stijl? Rock, hardrock
Ik ben bezig met Fleetwood Mac - You can go your own way. Leuk bass stukje.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:48 schreef Sjoegerd het volgende:
Jammer, aangezien je al wat optredens had.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:12 schreef Rechterbal het volgende:
We hebben een punt achter onze band gezet.
Ik ben een bassist zonder band. Een lone-rider
Pendulum is te spelen met drums, gitaar en bas. Je hebt wel een synth nodig geloof ik. Maar de basis is wel tofquote:
De drummer en de zanger wilde ermee stoppen. Ik zag het niet echt aankomen. Er waren wel frustraties ja, maar dat het zo hoog zat.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:19 schreef Agiath het volgende:
[..]
Jammer, aangezien je al wat optredens had.
Ik ben nu ook even loneMaar volgende week ga ik weer begonnen met een nieuw bandje. Frank Sinatra cover bandje
Moet alleen nog wel even de goede akkoorden vinden, kost me meer moeite dan gedacht
heerlijkquote:
Dat is die band met lelijke bassist en dito basquote:Op zondag 22 maart 2009 23:02 schreef KaMo het volgende:
[..]
heerlijk![]()
Soms vind ik hem lelijk, soms geweldig, ligt aan mijn stemming.
Maarja, mensen herkennen ons eraan.
Motorhead/Lemmy?quote:Op zondag 22 maart 2009 23:24 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Dat is die band met lelijke bassist en dito bas
Ja, de hardware had van mij ook wel andere kleur gemocht, en ik vind de blokjes wel gaaf zelfquote:Op zondag 22 maart 2009 23:11 schreef Sjoegerd het volgende:
In een andere kleurstelling (wit met zwarte hardware), zou ik m echt tof vinden
Die blokjes zijn opzich wel tof jaquote:Op maandag 23 maart 2009 09:16 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja, de hardware had van mij ook wel andere kleur gemocht, en ik vind de blokjes wel gaaf zelf
Heel erg begrijpelijk, ik heb hem gekocht in een 'zo dat is leuk!'-buiquote:Op maandag 23 maart 2009 12:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Die blokjes zijn opzich wel tof ja, maar ik hoef het niet te hebben
Wel flink verschilquote:Op maandag 23 maart 2009 18:30 schreef KaMo het volgende:
[..]
Heel erg begrijpelijk, ik heb hem gekocht in een 'zo dat is leuk!'-bui
Was eigenlijk van plan om een Squier Jazzbas te kopen
Ik kan wel eens voor je rondvragen.quote:Op maandag 23 maart 2009 18:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wel flink verschil.. Dit is toch een Ibanez ICB300?
Ik ben eigenlijks opzoek naar een witte Thunderbird, alleen die worden niet meer gemaakt
ICB zoiezo, 300 weet ik niet precies. Deze is maar maand geproduceerd (is limited Edition van vorige lente)quote:Op maandag 23 maart 2009 18:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wel flink verschil.. Dit is toch een Ibanez ICB300?
Ik ben eigenlijks opzoek naar een witte Thunderbird, alleen die worden niet meer gemaakt
Ik moet eerst mijn ouders zover krijgen dat ik een andere erbij mag, en even wat bassen gaan uitproberen. Tevens zit er een koffer bij?quote:Op maandag 23 maart 2009 19:00 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Ik kan wel eens voor je rondvragen.
Ik ken een vriend die hem kwijtwil voor 350 euro ofzo.
Je kunt vast wat eraf praten.
Hij is vast zwaarder dan mijn Ibanezquote:Op maandag 23 maart 2009 19:01 schreef KaMo het volgende:
[..]
ICB zoiezo, 300 weet ik niet precies. Deze is maar maand geproduceerd (is limited Edition van vorige lente)
Ik wilde ook thunderbird wit, maar is me veul te zwaar. Ik ben maar een klein ventje.
Eerst langzaam en veel met een metronoom oefenen als je iets langzaam strak kan spelen dan pas ga je het tempo opvoerenquote:Op maandag 30 maart 2009 22:21 schreef Sautor het volgende:
Is het normaal dat je na een tijdje tijd in je polsen krijg (frethand) of is mijn techniek kut?
Zelf niet zoveel last van gehad omdat ik heel simpel begon en met alle 4 den vingers speel, dan belast je je pols minder.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:21 schreef Sautor het volgende:
Is het normaal dat je na een tijdje tijd in je polsen krijg (frethand) of is mijn techniek kut?
Wat is dat voor boekje dan? Het lijstje komt namelijk over het algemeen uit dezelfde hoek...quote:Op maandag 30 maart 2009 22:15 schreef Rechterbal het volgende:
en een bassist na keuze ^^
En ik had dat boek niet geschreven.
Bass for Dummiesquote:Op maandag 30 maart 2009 22:45 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wat is dat voor boekje dan? Het lijstje komt namelijk over het algemeen uit dezelfde hoek...
quote:
Ik mag toch hopen dat je Paul McCartney ook kentquote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:00 schreef Sjoegerd het volgende:
Van dat lijstje ken ik eigenlijks alleen Victor Wooten. En Jason Newsted is mijn voorbeeld
Linkshandige basheld.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:22 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je Paul McCartney ook kent
Linkshandigenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Linkshandige basheld..
[ afbeelding ]
Blijft een heerlijk basje ook!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Linkshandige basheld..
[ afbeelding ]
Okay die ken ik ook, maar vraag me niet meer over hem dan dat hij zo heetquote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:22 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je Paul McCartney ook kent
Zelfde hier. Ben links, maar speel rechtsquote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:37 schreef Sautor het volgende:
[..]
Linkshandigen
Al heb ik mijzelf rechtshandig spelen aangeleerd
Horen, horenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:13 schreef KaMo het volgende:
Vandaag bij afmixen van demo... We hebben zo'n nummer met basssolostukje.
Voor opnames hebben we Amp en bass van school gebruikt (waar we ook opgenomen hebben) Dikke buizenbak met Fender Jazzbass erop, dat merk je in dat geluid ()
Zodra demo uit is zal ik wel preview maken waar het in zit!quote:
Dat had ik toen ik mijn stack ging uitzoeken.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:13 schreef KaMo het volgende:
Vandaag bij afmixen van demo... We hebben zo'n nummer met basssolostukje.
Voor opnames hebben we Amp en bass van school gebruikt (waar we ook opgenomen hebben) Dikke buizenbak met Fender Jazzbass erop, dat merk je in dat geluid ()
Ik ben wat ze "uiterst linkshandig" noemen, kan het echt niet. Wel jammer, want dan had ik nu aanzienlijk meer bassen tot mijn beschikking.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:37 schreef Sautor het volgende:
[..]
Linkshandigen
Al heb ik mijzelf rechtshandig spelen aangeleerd
Daarom ben ik het ook rechtshandig gaan doenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik ben wat ze "uiterst linkshandig" noemen, kan het echt niet. Wel jammer, want dan had ik nu aanzienlijk meer bassen tot mijn beschikking..
Dat is wel klote, hoe duur was die? en wat is je budget?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:53 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Dat had ik toen ik mijn stack ging uitzoeken.
Ik probeerde de Mark Bass stack die daar stond.
Nou, dan vergaat je de zin
Ik had echt geen zin meer om iets in mijn prijsklasse uit te proberen.
Ben toen na huis gegaan.
Dat geluid was zo mooi, dan kon de rest alleen maar tegen vallen.
Oeh, vioolquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:02 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik schrijf met links, speel rechtshandig gitaar/bas/viool etc. en voetbal tweebenig![]()
Wat ben in nu?
Anyway ik ben wel blij dat ik rechtshandig muziek maak je hebt gewoon veel meer keuze uit instrumenten.
Die Markbass daar was alleen de top al 1500 of meer van. De speakers waren ook nog eens 900 euri ofzo. Mijn budget was 600 euroquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:58 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dat is wel klote, hoe duur was die? en wat is je budget?
en? Tevreden?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:04 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Die Markbass daar was alleen de top al 1500 of meer van. De speakers waren ook nog eens 900 euri ofzo. Mijn budget was 600 euro
Ik heb nu de Gallien Krueger Backline 600 top met een Gallien Krueger BLX speaker(4x10inch). Heb wat geld na beneden gepingeld. Kreeg hem voor 548 mee. Heb toen nog wat goede kabels van me overige 60 euro aangeschaft.
Meer dan tevreden. heel gevoelige instellingen, warm en apart geluid waarmee je veel kantne opkan.quote:
Neehoor, ben nog steeds tevreden met mijn Ashdown! Heerlijk geluidje! En nu weet ik waar ik naartoe moet werken met de jarenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:29 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Meer dan tevreden. heel gevoelige instellingen, warm en apart geluid waarmee je veel kantne opkan.
Maar als je op zo'n high end systeem hebt gespeeld. Dan wil je niks anders meer. Ook al ben je het eigk niet waard![]()
Zul je ook wel hebben nu.
Is toch balen als je thuiskomt?
Er zal vast wel ergens op het internet een top 100 of basslines rondspeuren.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:41 schreef Witchfynder het volgende:
[..].
Ik ben sinds basles zeer allergisch voor Jaco Pastorius geworden. Alsof je geen bas kunt spelen zonder hem te verafgoden. Nou, hij speelde prima, maar ik vind Weather Report geen zak aan. Nou, mocht ik niet zeggen..
Nee, geef mij maar Geddy Lee en John Entwistle (gelukkig staat hij er wel tussen)..
Tuurlijk, ik ben ook tevreden. Maar als ik in de winkel langs die MarkBass loop dan word ik jaloersquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:35 schreef KaMo het volgende:
[..]
Neehoor, ben nog steeds tevreden met mijn Ashdown! Heerlijk geluidje! En nu weet ik waar ik naartoe moet werken met de jaren
Hier is watquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:36 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Er zal vast wel ergens op het internet een top 100 of basslines rondspeuren.
ga ik die dan eens checken.
Oh, die heb ik idd al eens gecheckt jaquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:37 schreef Agiath het volgende:
[..]
Hier is wat
http://www.ultimate-guitar.com/top/top100_bass.htm
Zit wel veel amerikaanse pop zooi bij. Maar ook goede nummers
Als het kan altijd guitar pro ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:39 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Oh, die heb ik idd al eens gecheckt ja
Ik speel graag met Guitarpro vanwege het visuele en het ondersteunende ritme. Daarna liedje downloaden en daar op meespelen.
Jullie? ^^
Precies jaquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:48 schreef KaMo het volgende:
Ik speel laatste tijd liever met "Chords"
Dan improviseer ik gewoon eigen basslijn in het akoordenschema!
Dan speel je enkel de grond tonen (dat doe ik, met kleine fills ertussen)quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:50 schreef Rechterbal het volgende:
Ik denk dat ik daar nog ene te beperkte bassist voor ben
maar ben slapen luitjes. bas-ze!
Ja, absoluut!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:30 schreef Agiath het volgende:
Blij trouwens dat dit topic aardig begint te lopen. Eindelijk
77. Katy Perry Hot N Cold (ver 2)quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:37 schreef Agiath het volgende:
[..]
Hier is wat
Kuty Perryquote:Op woensdag 1 april 2009 13:23 schreef Sautor het volgende:
[..]
77. Katy Perry Hot N Cold (ver 2)
Maar Muse op 1 maakt het meer dan goed(Al is Hysteria riffje niet zozeer moeilijk, maar vooral snel)
Ik heb de nummer 3 geuploadquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:37 schreef Agiath het volgende:
[..]
Hier is wat
Niet zozeer snel, alleen lang volhouden!quote:Op woensdag 1 april 2009 13:23 schreef Sautor het volgende:
[..]
77. Katy Perry Hot N Cold (ver 2)
Maar Muse op 1 maakt het meer dan goed(Al is Hysteria riffje niet zozeer moeilijk, maar vooral snel)
Ook dat, maar ik kan niet eens op snelheid komenquote:Op woensdag 1 april 2009 16:10 schreef KaMo het volgende:
[..]
Niet zozeer snel, alleen lang volhouden!
Oefenen!quote:Op woensdag 1 april 2009 16:36 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ook dat, maar ik kan niet eens op snelheid komen
Fijne Hartke rigquote:Op vrijdag 3 april 2009 09:31 schreef m1155 het volgende:
[ afbeelding ]
en meer http://sowdercom.com/BassGirls.htm
Opvoeden,quote:Op zaterdag 4 april 2009 09:35 schreef Rechterbal het volgende:
Wat doen jullie luitjes met een gezin die tegen je bassen is?
Net slaande ruzie gehad omdat ik gister me bas heel zacht had aanstaan en weigerde het nog zachter te zetten
quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:00 schreef Brammie1 het volgende:
basgitaren maken nou eenmaal herrie... een goddelijk geluid, wat blijkbaar niet alle heidenen aankunnen!
Gaaf lichter van kleur heb je gelijk positie-tekensquote:Op zondag 5 april 2009 12:05 schreef Witchfynder het volgende:
Whoei, vandeweek mijn bas ontfret en nu heeft mijn vader de gleufjes al ingelegd met eikenfineer. Nu nog netjes maken..
.
[ afbeelding ]
That's the general ideaquote:Op zondag 5 april 2009 12:17 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Gaaf lichter van kleur heb je gelijk positie-tekens
Ik heb wel een koptelefoon, en ik speel daar wel op in de avonduren, maar als je een bas hebt wil je toch ook je geluid fatsoenlijk horen. En dat bereik je met een koptelefoon niet echt.quote:Op zaterdag 4 april 2009 21:49 schreef m1155 het volgende:
Heb je geen koptelefoon? Ik heb een skull candy die op m'n versterker aansluit. Daar zit een goede bass in is me opgevallen en doordat de oordoppel goed afsluiten rond je oren verlies je geen geluid.
Nou, origineel is andersquote:Op zondag 5 april 2009 20:23 schreef Rechterbal het volgende:
Cool, je bas zelf ontfretten en er een fretless bass van maken? Geniaal!
Topidee!quote:Op zondag 5 april 2009 20:25 schreef Rechterbal het volgende:
Jongens, ik wil een coole openingspost.
Ik ga even knutselen.
Huh, op wie reageerde ik nu? Ik zag net nog iemand die een pakje snaren nodig had ^^quote:Op zondag 5 april 2009 20:59 schreef Rechterbal het volgende:
Je kunt van mij een pakje Ernie Ball Hybrid Slinky Bass 45-105 snaren kopen. Ik mis alleen de 105, want die is me geknapt toen. Scherp mechaniekje en iets te straks gedraaid toen.
Ander forum ofzo?quote:Op zondag 5 april 2009 21:01 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Huh, op wie reageerde ik nu? Ik zag net nog iemand die een pakje snaren nodig had ^^
Spammen we hem gewoon ff dicht tochquote:Op zondag 5 april 2009 22:15 schreef KaMo het volgende:
Zeker leuk!
Nu moet hij wel zo snel mogelijk vol natuurlijk!
Wat vind jij van zo'n Rickenbacker?quote:
Ja, heb ik ook. Ik houd van het grove geluid, maar ik vind er niks aan, zeker niet wanneer het er één met alle kapjes enzo er op.quote:Op zondag 5 april 2009 22:26 schreef Rechterbal het volgende:
Mooi geluid, maar lelijk.
Ja gedaan, merken, winkel en usericonquote:Op zondag 5 april 2009 22:44 schreef Rechterbal het volgende:
Maarre, jullie mogen ook dinkies eraan toevoegen.
Ik heb geen zin meer atm
Oops, heb je een beetje gedelete, maar alles staat in een notepad op me pc. Even weer uploaden.quote:
Daar gaan mijn 2 minuten werkquote:Op zondag 5 april 2009 22:49 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Oops, heb je een beetje gedelete, maar alles staat in een notepad op me pc. Even weer uploaden.
Slome kutwiki
Ik vind hem wel wat hebben. Mede doordat de Joy Division bassist hem ook gebruikte. Simpele deuntjes, maar een retemooi geluid.quote:Op zondag 5 april 2009 22:23 schreef KaMo het volgende:
.[ afbeelding ]
In het algemeen, niet dat hij in dat plaatje staat
Wat werkt er niet dan?quote:Op zondag 5 april 2009 23:04 schreef Rechterbal het volgende:
Meh, me fok is verneukt. ik kan niet alles zien op deze site.
Maken jullie maar af.
Ga je gang: http://wiki.fok.nl/index.php?title=OP_bassistentopicquote:Op zondag 5 april 2009 23:12 schreef J0ttem het volgende:
Bij merken:
Steinberger
Music Man
Rickenbacker
Ik heb geen knopjes, ik zie de helft van de avataren, etc.quote:
Dat lijkt mij ook een uitstekend idee. Die taak draag ik aan jou overquote:Op maandag 6 april 2009 01:45 schreef bas-beest het volgende:
ben ff wat links aan het uitzoeken...
Ik neem aan dat de OP tzt onderverdeeld gaat worden qua apparatuur? Of wordt het één lange lijst?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |