Jij lijkt mij kankerjantje saaiquote:Op maandag 23 februari 2009 18:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja. Lijkt me alleen kankerjantje saai, maar smaken verschillen.
Nee hoor, meeste banen zijn in de dienstensector.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:45 schreef Curiosity het volgende:
[..]
De meeste banen zijn volgens mijj altijd nog in de industrie. (lager geschoold)
Produktie voor voedsel en drank, maar ook de houtindustrie niet te vergeten enz enz.
Hier draait de economie toch meer op denk ik.
Als je in de infrastructuur zit, is bij vrijwel 100% van de projecten die je uitvoert de overheid de opdrachtgever. De overheid is onafhankelijk van de particuliere markt en geeft uit wat zij wil.quote:Op maandag 23 februari 2009 00:44 schreef Tweek het volgende:
Ik vind het altijd wel grappig om te lezen, mensen die beweren goed te zitten met een technische studie of economische. Recessie geldt voor iedereen, als grote banken 10000 mensen ontslaan denk je dat ze dan nog steeds veel geld in nieuwe software systemen steken of het gewoon enkele jaren bij het oude houden? Het vele bouwen in saudi arabie loopt nu al terug, komt nog eens bij dat de mensen die er nu zitten al weg vluchten uit het land. Het parkeerterrein bij het vliegveld staat werkelijk vol verlaten auto's met de sleutels er nog in en IOU briefjes onder de ruitenwissers. Ik ken zelf ook nog wel een werktuigbouwkundige die momenteel geen werk kan vinden. Zou eerst aan de slag kunnen bij ze stagebedrijf, maar bij terugkomst van vakantie ging dat ook niet door, er was geen werk meer. Het is hardstikke leuk als je uitgebreide websites kan maken, grote bouwprojecten kan opzetten, zeer goed processoren kan maken, maar als er geen nieuwe investeringen worden gedaan zit je ook gewoon lekker thuis.
Tenzij het systeem echt instort...quote:Op maandag 23 februari 2009 10:41 schreef eriksd het volgende:
Achja, hier studie Fiscaal Recht. Daar is altijd wel een markt voor me dunkt.
Dan is iedereen de pineut. Maar als fiscalist die zijn vak verstaat, zit je in principe wel goed.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:33 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Tenzij het systeem echt instort...
Het ging mij dan ook puur om de toon van zijn post. Niet om de inhoud. Daar heeft hij inderdaad wel een punt natuurlijk...quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Doe maar rustig, er stond afgelopen week nog een artikel in de NRC Next over ´t feit dat als je een tijdje onder je niveau gewerkt hebt je dit een zeer lange tijd achtervolgt. Zowel in salaris als in carrièrevooruitzichten. Het artikel was nav het besluit dat je na een jaar ww alle banen dient aan te pakken die je voorgedragen krijgt, ongeacht niveau (om 't recht op WW niet te verliezen).
Ontopic: eind augustus tijdens 't zomerreces, lage volumes hoge volatiliteit
Het gaat inderdaad florisant in de bouw en architectuur.quote:Op zondag 22 februari 2009 14:50 schreef Ixnay het volgende:
Met een echte technische opleiding hoef je je nergens zorgen om te maken.
Ach ja... Als elke toko 20% van zijn medewerkers ontslaat (wat echt een major depressie zou zijn) moet je gewoon zorgen dat je niet bij de 20% minst belangrijke werknemers zit.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:56 schreef Curiosity het volgende:
Sommige begrijpen nog steeds niet dat alle sectoren uiteindelijk last gaan krijgen van de crisis.
[...]
Dan kan je nog zo'n goede opleiding hebben gedaan als je niet nodig bent houdt het gewoon op.
Nu ja, gister bij RTL Nieuws (dacht ik) hadden ze het voorbeeld van een ingenieur die tomaten gaat plukken.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:29 schreef eleusis het volgende:
Ach ja... Als elke toko 20% van zijn medewerkers ontslaat (wat echt een major depressie zou zijn) moet je gewoon zorgen dat je niet bij de 20% minst belangrijke werknemers zit.
Hard voor jongeren die weinig ervaring hebben en makkelijk vervangbaar zijn natuurlijk. Maar al met al blijft het bij een klein deel van de bevolking die echt een drama zal ondergan. (Even een klein beetje minder verdienen vind ik geen drama)
Gezinnen met kinderen zullen het wel een drama vinden, even iets minder verdienen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:29 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ach ja... Als elke toko 20% van zijn medewerkers ontslaat (wat echt een major depressie zou zijn) moet je gewoon zorgen dat je niet bij de 20% minst belangrijke werknemers zit.
Hard voor jongeren die weinig ervaring hebben en makkelijk vervangbaar zijn natuurlijk. Maar al met al blijft het bij een klein deel van de bevolking die echt een drama zal ondergan. (Even een klein beetje minder verdienen vind ik geen drama)
Ook in de hoogtij was er werkeloosheid voor een aantal groepen WO-ers.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:34 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ligt er toch maar net aan in welke sector je werkt. En zijn hbo-banen waar altijd werk is en er zij ook wo-banen waar geen vraag naar is wanneer de economie slecht is.
Klopt.. Ben inmiddels bijna een jaar klaar met mijn studie (ook in diezelfde richting). Zie de laatste tijd minder en minder vacatures voorbij komen. Vacatures worden omgebouwd tot stageplaatsen, vacatures worden ineens ingetrokken.. Ik heb nog wel hoop, maar het is momenteel niet zo dat je zo aan het werk kunt.quote:Op maandag 23 februari 2009 00:44 schreef Tweek het volgende:
Ik vind het altijd wel grappig om te lezen, mensen die beweren goed te zitten met een technische studie of economische. Recessie geldt voor iedereen, als grote banken 10000 mensen ontslaan denk je dat ze dan nog steeds veel geld in nieuwe software systemen steken of het gewoon enkele jaren bij het oude houden? Het vele bouwen in saudi arabie loopt nu al terug, komt nog eens bij dat de mensen die er nu zitten al weg vluchten uit het land. Het parkeerterrein bij het vliegveld staat werkelijk vol verlaten auto's met de sleutels er nog in en IOU briefjes onder de ruitenwissers. Ik ken zelf ook nog wel een werktuigbouwkundige die momenteel geen werk kan vinden. Zou eerst aan de slag kunnen bij ze stagebedrijf, maar bij terugkomst van vakantie ging dat ook niet door, er was geen werk meer. Het is hardstikke leuk als je uitgebreide websites kan maken, grote bouwprojecten kan opzetten, zeer goed processoren kan maken, maar als er geen nieuwe investeringen worden gedaan zit je ook gewoon lekker thuis.
Nou is het met mijn studie al helemaal moeilijk om een baan te krijgen, worden veel te veel mensen opgeleid voor het werk wat er is. Al hoewel de filmindustrie bij de vorige recessie één van de weinige industrieën was die juist floreerde. Al gaat dat nu ook niet meer op, toen was het nog het enige verzetje wat mensen konden betalen, maar met de huidige verspreiding van televisie en internet zit dat er ook niet meer in.
Wat studeer je precies?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:41 schreef Omaha het volgende:
[..]
Klopt.. Ben inmiddels bijna een jaar klaar met mijn studie (ook in diezelfde richting). Zie de laatste tijd minder en minder vacatures voorbij komen. Vacatures worden omgebouwd tot stageplaatsen, vacatures worden ineens ingetrokken.. Ik heb nog wel hoop, maar het is momenteel niet zo dat je zo aan het werk kunt.
Gelukkig heb ik momenteel nog een baan waar ik fulltime bezig kan, maar het is geen functie in mijn vakgebied. Voorlopig moet ik dat maar even accepteren. En dan maar hopen op betere tijden.
Ach dat werd toen ik begon met m'n eerste studie ook geroepen. Viel toen (in 2003) even tegen. Ach toen gewoon verder gaan studeren en nu een leuke vaste baanquote:Op zondag 1 maart 2009 19:27 schreef Fastmatti het volgende:
Niet zo zeuren jongens, ik moet nog vier maanden![]()
Toch mooi he, vanaf de middelbare school (zo'n 12 jaar) lang wordt je verteld hoe makkelijk het is om een baan te krijgen. Tot nu dan, nu ineens is het paniek. Overigens valt het in mijn branche wel mee.
Dat lijkt me best interessant werk, weet je!quote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Voor mensen die professioneel trader willen worden is er altijd wel een optie tot baan. In ieder geval hier in de city en je hebt er niet eens een diploma voor nodig. Je moet alleen een wiskunde en psychische test doen en dan hoor je vanzelf of je er door bent.
Daarom, 80% heeft dan nog gewoon werkquote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:29 schreef eleusis het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |