abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66340466
Er is toch eigenlijk ALTIJD wel werk.

Als hoger opgeleide, kun je toch best tijdelijk lager opgeleid werk gaan doen?

Ik zie hier in Groningen genoeg vacatures. Geen toffe banen die passen bij een opleiding, maar callcenter ofzo voor ING of KPN, daar zie ik genoeg van.

Dat een tijdje doen tot betere tijden.
Het kan toch niet zijn dat er helemaal 0,0 werk is?
'La operación fue, perfecta' Betancourt
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 februari 2009 @ 14:46:43 #202
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66340537
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:44 schreef MoltiSanti het volgende:
Er is toch eigenlijk ALTIJD wel werk.

Als hoger opgeleide, kun je toch best tijdelijk lager opgeleid werk gaan doen?
Waarom zullen ze een duurdere hoger opgeleide gaan nemen als ze een schoolverlater voor 2 keer niks in kunnen zetten?
quote:
Ik zie hier in Groningen genoeg vacatures. Geen toffe banen die passen bij een opleiding, maar callcenter ofzo voor ING of KPN, daar zie ik genoeg van.
Wederom, waarom een hbo'erdie 4 jaar ouder is dan een mbo'er?
quote:
Dat een tijdje doen tot betere tijden.
Het kan toch niet zijn dat er helemaal 0,0 werk is?
Neuh, er is altijd wel wat werk, maar de spoeling wordt wel erg dun.
pi_66340643
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waarom zullen ze een duurdere hoger opgeleide gaan nemen als ze een schoolverlater voor 2 keer niks in kunnen zetten?
[..]

Wederom, waarom een hbo'erdie 4 jaar ouder is dan een mbo'er?
[..]

Neuh, er is altijd wel wat werk, maar de spoeling wordt wel erg dun.
Hoger opgeleide kan het toch ook voor 2 x niks doen?

In tijden van werkloosheid lijkt het me niet gepast om eisen te stellen.
  zondag 22 februari 2009 @ 14:50:46 #204
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_66340665
Met een echte technische opleiding hoef je je nergens zorgen om te maken.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 februari 2009 @ 15:00:45 #205
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66340960
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:49 schreef MoltiSanti het volgende:

[..]

Hoger opgeleide kan het toch ook voor 2 x niks doen?
Minimum loon....
pi_66340983
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Minimum loon....
dat wordt na je 23e ook niet hoger.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 februari 2009 @ 15:05:00 #207
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66341098
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:01 schreef MoltiSanti het volgende:

[..]

dat wordt na je 23e ook niet hoger.
Dus kiezen ze mensen onder de 23. Of denk je dat iedereen met 23 van school af komt?
pi_66341146
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus kiezen ze mensen onder de 23. Of denk je dat iedereen met 23 van school af komt?
Dan heb je wel heul jong spul aan de lijn als ING belt
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 februari 2009 @ 15:08:08 #209
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66341200
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:06 schreef MoltiSanti het volgende:

[..]

Dan heb je wel heul jong spul aan de lijn als ING belt
Ik denk dat de gemiddelde callcenter medewerker nu al niet ouder is dan 19.
  zondag 22 februari 2009 @ 15:09:06 #210
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_66341229
Ik studeer over ongeveer 2 á 3 maanden af. Zoals meerdere mensen al gemeld hebben, ligt het helemaal aan de sector waarin je afstudeerd. HBO of WO maakt daarin ook geen verschil. Ik doe gelukkig een technische studie.
  Redactie Frontpage zondag 22 februari 2009 @ 15:12:06 #211
145738 superworm
is erbij
pi_66341328
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik denk dat de gemiddelde callcenter medewerker nu al niet ouder is dan 19.
Klopt. Ik werk op een callcenter, overgrote meerendeel is tussen de 18 en 22. Kosten een tientje per uur hooguit, lekker goekoop
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_66347917
Volgens mij vindt Swetsenegger het allemaal prachtig en hoopt hij van ganser harte dat de jeugd van nu straks massaal werkloos is. Op iedere post waar een beetje hoop uit spreekt komt een enorm doemdenkantwoord met een ondertoon van stiekem genot. Jongen, het feit dat jij misschien niet altijd hebt gekregen wat je vond dat jou toekomt betekent niet dat de huidige jeugd ook maar 10 jaar enorm moet lijden, wat overigens ook niet gaat gebeuren.
Wat je vindt, moet je naar de politie brengen
pi_66348140
quote:
Op zondag 22 februari 2009 18:28 schreef Friedel_Crafts het volgende:
Volgens mij vindt Swetsenegger het allemaal prachtig en hoopt hij van ganser harte dat de jeugd van nu straks massaal werkloos is. Op iedere post waar een beetje hoop uit spreekt komt een enorm doemdenkantwoord met een ondertoon van stiekem genot. Jongen, het feit dat jij misschien niet altijd hebt gekregen wat je vond dat jou toekomt betekent niet dat de huidige jeugd ook maar 10 jaar enorm moet lijden, wat overigens ook niet gaat gebeuren.
Het is meer realiteit dan leedvermaak
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 februari 2009 @ 19:21:56 #214
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66349489
quote:
Op zondag 22 februari 2009 18:28 schreef Friedel_Crafts het volgende:
Tja, ik begrijp dat niemand het prettig vind om te horen. En denk je dat mijn generatie de dans ontspringt? Ik heb hier 3 kinderen zitten die ik op de een of andere manier te vreten moet blijven geven. Geloof me, ik zit niet te wachten op een crisis.

Ik geef alleen aan hoe het in het verleden gegaan is, en ik vraag me af waar JIJ dan de zekerheid vandaan haalt dat het bij een volgende serieuze crisis (ongeacht of die nu komt) anders zou zijn?
pi_66358113
Volgens mij is de crisis nu echt niet meer te ontkennen; ik ga zelf uit van depressie/deflatie.

Maar ik denk ook dat deze crisis niet te vergelijken is met eerdere crises. Een heleboel vormen van MBO (of lager) werk bestaan niet eens meer. De economie draait nu op een heleboel luxe en lucht als entertainment, leisure, marketing & communicatie, kunst & cultuur etc. En dat moeten we zoveel mogelijk in stand zien te houden.
  zondag 22 februari 2009 @ 23:40:44 #216
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66358499
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:28 schreef Alcatraz het volgende:
Volgens mij is de crisis nu echt niet meer te ontkennen; ik ga zelf uit van depressie/deflatie.

Maar ik denk ook dat deze crisis niet te vergelijken is met eerdere crises. Een heleboel vormen van MBO (of lager) werk bestaan niet eens meer. De economie draait nu op een heleboel luxe en lucht als entertainment, leisure, marketing & communicatie, kunst & cultuur etc. En dat moeten we zoveel mogelijk in stand zien te houden.
En dat is ook onderdeel van het probleem. Allemaal gebakken-lucht-banen die niks essentieels toevoegen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66358821
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En dat is ook onderdeel van het probleem. Allemaal gebakken-lucht-banen die niks essentieels toevoegen.
Zolang er vraag naar is en er geld mee wordt verdiend voegt het toch iets essentieel toe? Al zou het letterlijk gebakken lucht zijn!
pi_66358920
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:52 schreef Alcatraz het volgende:

[..]

Zolang er vraag naar is en er geld mee wordt verdiend voegt het toch iets essentieel toe? Al zou het letterlijk gebakken lucht zijn!
zoals je in dit topic kunt lezen voegen alleen technische mensen dingen toe aan de samenleving
  maandag 23 februari 2009 @ 00:44:02 #219
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_66360070
Ik vind het altijd wel grappig om te lezen, mensen die beweren goed te zitten met een technische studie of economische. Recessie geldt voor iedereen, als grote banken 10000 mensen ontslaan denk je dat ze dan nog steeds veel geld in nieuwe software systemen steken of het gewoon enkele jaren bij het oude houden? Het vele bouwen in saudi arabie loopt nu al terug, komt nog eens bij dat de mensen die er nu zitten al weg vluchten uit het land. Het parkeerterrein bij het vliegveld staat werkelijk vol verlaten auto's met de sleutels er nog in en IOU briefjes onder de ruitenwissers. Ik ken zelf ook nog wel een werktuigbouwkundige die momenteel geen werk kan vinden. Zou eerst aan de slag kunnen bij ze stagebedrijf, maar bij terugkomst van vakantie ging dat ook niet door, er was geen werk meer. Het is hardstikke leuk als je uitgebreide websites kan maken, grote bouwprojecten kan opzetten, zeer goed processoren kan maken, maar als er geen nieuwe investeringen worden gedaan zit je ook gewoon lekker thuis.

Nou is het met mijn studie al helemaal moeilijk om een baan te krijgen, worden veel te veel mensen opgeleid voor het werk wat er is. Al hoewel de filmindustrie bij de vorige recessie één van de weinige industrieën was die juist floreerde. Al gaat dat nu ook niet meer op, toen was het nog het enige verzetje wat mensen konden betalen, maar met de huidige verspreiding van televisie en internet zit dat er ook niet meer in.
  maandag 23 februari 2009 @ 10:41:27 #220
165633 eriksd
The grand facade...
pi_66366471
Achja, hier studie Fiscaal Recht. Daar is altijd wel een markt voor me dunkt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 23 februari 2009 @ 10:57:33 #221
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_66366957
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:55 schreef MoltiSanti het volgende:

[..]

zoals je in dit topic kunt lezen voegen alleen technische mensen dingen toe aan de samenleving
Technische mensen staan dan ook niet bekend om hun vermogens om de genoegens des levens te proeven en hun exquisite smaak in de fijne kunsten.

[ Bericht 3% gewijzigd door ethiraseth op 23-02-2009 11:32:53 ]
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 23 februari 2009 @ 11:45:57 #222
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_66368469
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:28 schreef Alcatraz het volgende:

De meeste banen zijn volgens mijj altijd nog in de industrie. (lager geschoold)
Produktie voor voedsel en drank, maar ook de houtindustrie niet te vergeten enz enz.

Hier draait de economie toch meer op denk ik.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  maandag 23 februari 2009 @ 17:56:47 #223
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_66380609
Ik verwacht ook niet dat het over 2 a 3 jaar slechter gaat zijn.
ik heb ook altijd pech.. :'(
  maandag 23 februari 2009 @ 18:02:50 #224
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66380797
quote:
Op maandag 23 februari 2009 10:41 schreef eriksd het volgende:
Achja, hier studie Fiscaal Recht. Daar is altijd wel een markt voor me dunkt.
Ja. Lijkt me alleen kankerjantje saai, maar smaken verschillen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  maandag 23 februari 2009 @ 18:33:15 #225
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_66381677
Hier iemand met zo'n allegaartje-studie (zo divers dat het zelfs een gedeelte technisch heeft ). Ik verwacht nog wel een flinke domper te krijgen tijdens het zoeken naar een baan komende periode. Het lijkt me echter dat wanneer je zo flexibel mogelijk bent (wat met een allegaartje-studie juist weer goed kan) je dan toch relatief gemakkelijker aan een baan kunt komen en dan hoeft het niet meteen suf callcenterbaantje te zijn. Tuurlijk zal het onder je niveau liggen, maar soit: beter iets dan niets!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')