Waarom zullen ze een duurdere hoger opgeleide gaan nemen als ze een schoolverlater voor 2 keer niks in kunnen zetten?quote:Op zondag 22 februari 2009 14:44 schreef MoltiSanti het volgende:
Er is toch eigenlijk ALTIJD wel werk.
Als hoger opgeleide, kun je toch best tijdelijk lager opgeleid werk gaan doen?
Wederom, waarom een hbo'erdie 4 jaar ouder is dan een mbo'er?quote:Ik zie hier in Groningen genoeg vacatures. Geen toffe banen die passen bij een opleiding, maar callcenter ofzo voor ING of KPN, daar zie ik genoeg van.
Neuh, er is altijd wel wat werk, maar de spoeling wordt wel erg dun.quote:Dat een tijdje doen tot betere tijden.
Het kan toch niet zijn dat er helemaal 0,0 werk is?
Hoger opgeleide kan het toch ook voor 2 x niks doen?quote:Op zondag 22 februari 2009 14:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom zullen ze een duurdere hoger opgeleide gaan nemen als ze een schoolverlater voor 2 keer niks in kunnen zetten?
[..]
Wederom, waarom een hbo'erdie 4 jaar ouder is dan een mbo'er?
[..]
Neuh, er is altijd wel wat werk, maar de spoeling wordt wel erg dun.
Minimum loon....quote:Op zondag 22 februari 2009 14:49 schreef MoltiSanti het volgende:
[..]
Hoger opgeleide kan het toch ook voor 2 x niks doen?
Dus kiezen ze mensen onder de 23. Of denk je dat iedereen met 23 van school af komt?quote:Op zondag 22 februari 2009 15:01 schreef MoltiSanti het volgende:
[..]
dat wordt na je 23e ook niet hoger.
Dan heb je wel heul jong spul aan de lijn als ING beltquote:Op zondag 22 februari 2009 15:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus kiezen ze mensen onder de 23. Of denk je dat iedereen met 23 van school af komt?
Ik denk dat de gemiddelde callcenter medewerker nu al niet ouder is dan 19.quote:Op zondag 22 februari 2009 15:06 schreef MoltiSanti het volgende:
[..]
Dan heb je wel heul jong spul aan de lijn als ING belt
Klopt. Ik werk op een callcenter, overgrote meerendeel is tussen de 18 en 22. Kosten een tientje per uur hooguit, lekker goekoopquote:Op zondag 22 februari 2009 15:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde callcenter medewerker nu al niet ouder is dan 19.
Het is meer realiteit dan leedvermaakquote:Op zondag 22 februari 2009 18:28 schreef Friedel_Crafts het volgende:
Volgens mij vindt Swetsenegger het allemaal prachtig en hoopt hij van ganser harte dat de jeugd van nu straks massaal werkloos is.Op iedere post waar een beetje hoop uit spreekt komt een enorm doemdenkantwoord met een ondertoon van stiekem genot. Jongen, het feit dat jij misschien niet altijd hebt gekregen wat je vond dat jou toekomt betekent niet dat de huidige jeugd ook maar 10 jaar enorm moet lijden, wat overigens ook niet gaat gebeuren.
Tja, ik begrijp dat niemand het prettig vind om te horen. En denk je dat mijn generatie de dans ontspringt? Ik heb hier 3 kinderen zitten die ik op de een of andere manier te vreten moet blijven geven. Geloof me, ik zit niet te wachten op een crisis.quote:Op zondag 22 februari 2009 18:28 schreef Friedel_Crafts het volgende:
Volgens mij vindt Swetsenegger het allemaal prachtig en hoopt hij van ganser harte dat de jeugd van nu straks massaal werkloos is.Op iedere post waar een beetje hoop uit spreekt komt een enorm doemdenkantwoord met een ondertoon van stiekem genot. Jongen, het feit dat jij misschien niet altijd hebt gekregen wat je vond dat jou toekomt betekent niet dat de huidige jeugd ook maar 10 jaar enorm moet lijden, wat overigens ook niet gaat gebeuren.
En dat is ook onderdeel van het probleem. Allemaal gebakken-lucht-banen die niks essentieels toevoegen.quote:Op zondag 22 februari 2009 23:28 schreef Alcatraz het volgende:
Volgens mij is de crisis nu echt niet meer te ontkennen; ik ga zelf uit van depressie/deflatie.
Maar ik denk ook dat deze crisis niet te vergelijken is met eerdere crises. Een heleboel vormen van MBO (of lager) werk bestaan niet eens meer. De economie draait nu op een heleboel luxe en lucht als entertainment, leisure, marketing & communicatie, kunst & cultuur etc. En dat moeten we zoveel mogelijk in stand zien te houden.
Zolang er vraag naar is en er geld mee wordt verdiend voegt het toch iets essentieel toe? Al zou het letterlijk gebakken lucht zijn!quote:Op zondag 22 februari 2009 23:40 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
En dat is ook onderdeel van het probleem. Allemaal gebakken-lucht-banen die niks essentieels toevoegen.
zoals je in dit topic kunt lezen voegen alleen technische mensen dingen toe aan de samenlevingquote:Op zondag 22 februari 2009 23:52 schreef Alcatraz het volgende:
[..]
Zolang er vraag naar is en er geld mee wordt verdiend voegt het toch iets essentieel toe? Al zou het letterlijk gebakken lucht zijn!
Technische mensen staan dan ook niet bekend om hun vermogens om de genoegens des levens te proeven en hun exquisite smaak in de fijne kunsten.quote:Op zondag 22 februari 2009 23:55 schreef MoltiSanti het volgende:
[..]
zoals je in dit topic kunt lezen voegen alleen technische mensen dingen toe aan de samenleving
De meeste banen zijn volgens mijj altijd nog in de industrie. (lager geschoold)quote:Op zondag 22 februari 2009 23:28 schreef Alcatraz het volgende:
Volgens mij is de crisis nu echt niet meer te ontkennen; ik ga zelf uit van depressie/deflatie.
Maar ik denk ook dat deze crisis niet te vergelijken is met eerdere crises. Een heleboel vormen van MBO (of lager) werk bestaan niet eens meer. De economie draait nu op een heleboel luxe en lucht als entertainment, leisure, marketing & communicatie, kunst & cultuur etc. En dat moeten we zoveel mogelijk in stand zien te houden.
Ja. Lijkt me alleen kankerjantje saai, maar smaken verschillen.quote:Op maandag 23 februari 2009 10:41 schreef eriksd het volgende:
Achja, hier studie Fiscaal Recht. Daar is altijd wel een markt voor me dunkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |