Jouw tijd / energie is ook weinig anders dan die kaas. Jij verkoopt je tijd en krijgt er centen voor terug en jouw baas krijg er extra winst door. Je doet allebei iets waar je allebei beter van wordt.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Daar gaat het niet om, maar om hert instrument waarop arbeid wordt verhandeld/verdeeld. Alsof het om kaas gaat . Ik heb het instrument altijd verafschuwd![]()
Arbeidsmarkt: het woord alleen al!
Er is nl nooit sprake va een (gezond) evenwicht. Het systeem is bovenal maximaal oneerlijk. De zwakken hebben nl geen kans.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tsja een werkgever moet blij zijn met jou en jij moet blij zijn met je werkgever. Dat leidt tot een situatie waarbij sollicitanten zoeken naar een leuke baan en werkgevers zoeken naar een geschikte kandidaat. Wat is daar precies zo walgelijk aan?
Het lijkt nogal op hoererij vandaag de dag. Jammer dat je het niet ziet.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jouw tijd / energie is ook weinig anders dan die kaas. Jij verkoopt je tijd en krijgt er centen voor terug en jouw baas krijg er extra winst door. Je doet allebei iets waar je allebei beter van wordt.
Er is niets mis met je lichaam verkopen voor tijd en geld van anderen als dat op basis van vrijwilligheid gaat. Wie ben jij om voor anderen te bepalen wat ze vrijwillig mogen doen?quote:Op zondag 15 februari 2009 23:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het lijkt nogal op hoererij vandaag de dag. Jammer dat je het niet ziet.
Je maakt het ridicuul, helaas niet echt overtuigend als je alles zo in het zwart-wit trekt.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ben te lui om het op te zoeken, maar in zijn reeksen staat nadrukkelijk dat de overheid iedereen de baan moet bieden wat hij/zij wil. Een wereld vol formule #1 coureurs en idols.
Differentiaal.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Mede hieraan danken we de crisis. Om de doodeenvoudige reden dat een hooguit een handjevol mensen de kunst van het regelen verstaan. Laat
staan ze ooit een diffentiaalvergelijking hebben gezien ,of er ooit eentje ooit hebben opgelost.
Als het voor iedereen gelijke kansen betekent dan zou er nog iets voor te zeggen kunnen zijn.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er is niets mis met je lichaam verkopen voor tijd en geld van anderen als dat op basis van vrijwilligheid gaat. Wie ben jij om voor anderen te bepalen wat ze vrijwillig mogen doen?
Mwa, het tekstuele gevrij met DS4 mist hier.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:46 schreef Wheelgunner het volgende:
Past dit niet in je lopende reeks Echtgaaf? Je autistische manier van discussievoeren doet af aan de gezellige sfeer in dit topic.
Politiek is nooit gezellig. Hier nu ook nietquote:Op zondag 15 februari 2009 23:46 schreef Wheelgunner het volgende:
Past dit niet in je lopende reeks Echtgaaf? Je autistische manier van discussievoeren doet af aan de gezellige sfeer in dit topic.
Mwa, het tekstuele gevrij met DS4 mis ik hier.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mwa, het tekstuele gevrij met DS4 mist hier.
Dwang is nooit gezellig. Waar dan ook.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Politiek is nooit gezellig. Hier nu ook niet
Dat ligt denk ik aan je eigen politieke overtuigingen...quote:Op zondag 15 februari 2009 23:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Politiek is nooit gezellig. Hier nu ook niet
Hoeft niet. Politiek is doorgaans geen theekrans.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:53 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat ligt denk ik aan je eigen politieke overtuigingen...
Om een groffe vergelijking te maken is het een zooitje kampcommandanten die beslissen wie er dood moet.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoeft niet. Politiek is doorgaans geen theekrans.
Is dit een vraag?quote:Op zondag 15 februari 2009 23:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Om een groffe vergelijking te maken is het een zooitje kampcommandanten die beslissen wie er dood moet.
En met deze halve Godwin ga ik slapen.![]()
Niet als je zo bitter en dogmatische bent als jij nee.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoeft niet. Politiek is doorgaans geen theekrans.
Neuh die twee toevallig niet. Wel veel tempels en een magnifieke Nijl.quote:Op zondag 15 februari 2009 22:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een hele reeks van standaard piramidefoto's en kamelenonzin zeker?
Afvallige.quote:Op zondag 15 februari 2009 22:37 schreef sigme het volgende:
Oh, ik ga vanaf maart weer werken. Jaarcontract. Dus het voornemen is maart 2010 maar weer eens naar Marokko te gaan.
Mijn Arbeitseinsatz betaalt minder, maar daarbij heb ik wel gunstige secundaire voorwaarden weten te bedingen, zoals geen vaste werktijden.quote:Op zondag 15 februari 2009 22:47 schreef sigme het volgende:
Ik heb het elders ook gevraagd, maar wat is jullie mening: ¤2400,- netto voor 32 uur, is dat een acceptabele beloning?
Zelfkennis valt te prijzen.quote:Op maandag 16 februari 2009 00:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Het aantal economen dat iets van stabiliteit meent te begrijpen is minimaal.
Dat is een acceptabele beloning, maar dat ligt natuurlijk ook aan je werkzaamheden. Wat willen ze dat je gaat doen?quote:Op zondag 15 februari 2009 22:47 schreef sigme het volgende:
Een jaar, vreselijk. Vier dagen per week. Lief werkt twee dagen per week, dus die moet een oogje op de beesten houden, dan doe ik in mijn resterende drie dagen de moestuin.
In juni zijn mijn favoriete delen van Marokko te warm.
Ik heb het elders ook gevraagd, maar wat is jullie mening: ¤2400,- netto voor 32 uur, is dat een acceptabele beloning?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |