abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66154309
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:32 schreef Picchia het volgende:

[..]

Ik vind ook dat het de taak van de werkgever is om werknemers (met gezinnen) zekerheid te bieden en ook om werkzoekende ouderen en gehandicapte personen in de gelegenheid te stellen om aan de slag te gaan, zonder financiėle zorgen. Werkgevers die daartoe in staat zijn wil ik best stimuleren om hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. Voor de werkgever kan dat ook best aantrekkelijk zijn.

Maar mensen verplichten om daarin te investeren vind ik nogal ver gaan. Mensen bepalen zelf wat zij willen en kunnen. Het blijft wat mij betreft een moral appeal. Ik zal geen namen noemen maar veel grote werkgevers zijn daar ook wel gevoelig voor hoor. Managers en directeuren zijn ook gewoon mensen, die midden in de maatschappij staan. Hoewel ze er soms even op gewezen moeten worden.
Weet je, het blijft maar bij mooie woorden. Werkgevers pochen soms dat ze maatschappelijk verantwoord ondernemen, maar ze doen niet wat ze prediken. Ze gaan alleen maar voor de maximale winst. Je ziet dat het er steeds harder aan toegaat. De gemoedelijkheid is ver en ver te zoeken.

Eigenlijk begrijp ik die houding niet. Want dat moet toch eens te koste gaan van de output van werknemers, als je ziet hoe hard het er tegenwoordig aan toe gaat?

En de politiek vind ik in deze huichelachtig. Het moet met dwang, anders verandert er gewoon helemaal niets.

Het ergste is dat je de werkgevers misschien niet zo eens zoveel kan verwijten. Het systeem is intrinsiek gewoon fout: het is puur gestuurd op basis van een maximaal profijtbeginsel.

Het systeem moet dus volledig op de schop. Vandaag al. De huidige crisis is te danken aan de perverse kant van dit huidige bestel. dit voor diegenen die het nog niet doorhadden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')