abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66076690
We hebben nog steeds geen handtekening gezet onder het koopcontract van ons hopelijk toekomstige huis (oude koopovereenkomsten waren niet compleet).
Maarrrr ondanks dat ik nog geen eigen voorprettopic kan openen al wel lekker aan het zoeken en rondkijken.
Bij een mooi landelijk fornuis hoor je al snel boretti en die zijn vrij eenvoudig te vinden.
Natuurlijk zijn er ook andere soorten fornuizen met een dubbele oven die vast ook wel goed zijn;
- fratelli
- smeg
- bosch
- pelgrim
enzovoorts

Iemand die zo'n oven/fornuis heeft en mij er iets meer over kan vertellen?

Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_66080425
nee, helaas niet.
  zondag 15 februari 2009 @ 13:33:35 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_66081343
Wat wil je er over horen?
Wij hebben overigens een Boretti en het ding bevalt uitstekend.
Kleine oven is ideaal om even snel broodjes e.d. te bakken. Grote oven voor de zaken die niet in de kleine passen. Mjaah, en voor de rest.... Het ding bevalt uitstekend .
pi_66081808
TVP

Wij staan op het punt om ons in de keukenjungle te storten en mijn lief ziet zo'n losstaand fornuis helemaal zitten. Ik vind ze zelf ook erg mooi dus als het enigszins kan dan gaat er vast eentje komen.

Tot nu toe springen de Boretti-fornuizen wel het meest in het oog .
pi_66084145
Klopt de boretti springt inderdaad het meest in het oog.
Desondanks denk ik dat je deels voor het merk betaald gezien het feit dat ik gisteren een fratelli stond te bekijken en op zoek ging naar de naam boretti
@bleiblei; heb je er 1 met of zonder raampjes?
Gebruik je de 6 pitten daadwerkelijk of is dat niet mogelijk (te weinig ruimte om 6 pannen te plaatsen).
Die kleine oven lijkt mij zeer praktisch daar het regelmatig moeilijk is om en de aardappelen en de appeltaart oid klaar te krijgen.
pi_66084164
quote:
Op zondag 15 februari 2009 13:43 schreef twentemeisje het volgende:
TVP

Wij staan op het punt om ons in de keukenjungle te storten en mijn lief ziet zo'n losstaand fornuis helemaal zitten. Ik vind ze zelf ook erg mooi dus als het enigszins kan dan gaat er vast eentje komen.

Tot nu toe springen de Boretti-fornuizen wel het meest in het oog .
Vind hem bij jullie echt helemaal passen twentemeisje!
pi_66084923
quote:
Op zondag 15 februari 2009 14:38 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Vind hem bij jullie echt helemaal passen twentemeisje!
Gaaf he? En dan zo'n grijze of een old-white...
pi_66085720
ik geniet met je mee.
Bij ons past het ook helemaal (denk je een schattig dijkwoninkje in foto's moeten hier hopelijk een keer komen).
echt dat wordt gewoon de aankoop!
  zondag 15 februari 2009 @ 15:31:43 #9
36431 bleiblei
pi_66085854
quote:
Op zondag 15 februari 2009 14:38 schreef Ml-etje het volgende:
Klopt de boretti springt inderdaad het meest in het oog.
Desondanks denk ik dat je deels voor het merk betaald gezien het feit dat ik gisteren een fratelli stond te bekijken en op zoek ging naar de naam boretti
@bleiblei; heb je er 1 met of zonder raampjes?
Gebruik je de 6 pitten daadwerkelijk of is dat niet mogelijk (te weinig ruimte om 6 pannen te plaatsen).
Die kleine oven lijkt mij zeer praktisch daar het regelmatig moeilijk is om en de aardappelen en de appeltaart oid klaar te krijgen.
Ik geloof dat je in ons klustopic al een keer over onze Boretti gereageerd hebt .
Maar het is een aluminiumkleurige met raampjes (is wel zo handig).
Wij hebben 4 pitten en in het midden een langwerpige brander waar in het algemeen de frytop op ligt.
Daarnaast hebben we ook een losse grillplaat gekocht die op die middelste brander kan.

Mocht je er voor kiezen om ipv. 6 pitten ook voor 4 pitten en een frytop te gaan, raad ik ten zeerste aan om deksels voor de pitten erbij te kopen . Ze zijn wel vrij duur (ik meen 200 euro ofzo), maar ze zijn het geld zeker waard .

Wat Boretti vs. andere merken betreft. M-System is een ander label, maar komt gewoon uit de Boretti fabriek. Kwaliteit is gewoon perfect maar wel een ietsjes minder dan Boretti (goedkopere onderdelen).
Fratelli heb ik toendertijd niet heel goed verhalen over gehoord, maar echt onderbouwt is dat niet.
Pelgrim... Tja, prima budget merk voor zover ik weet .
Niets op tegen, toen ik een keuken kocht voor mijn flatje jaar of 4 geleden, had ik een klein budget en inbouwapparatuur van die fabrikant (Pelgrim, Etna en Atag komt van dezelfde fabrikant) en het werkt prima, maar is niet te vergelijken met A-Merken. Maar daar is de prijs ook naar .

[ Bericht 9% gewijzigd door bleiblei op 15-02-2009 15:37:10 ]
  zondag 15 februari 2009 @ 15:39:30 #10
36431 bleiblei
pi_66086087
Dit is em trouwens:

Ik vind overigens de draaiknoppen van Boretti niet echt denderend.
Ze voelen vrij gammel aan. Al zitten ze er bij ons nog wel allemaal op .
Qua model zijn we gegaan voor een gulden middenweg tussen klassiek (is niet echt mijn ding)

en ultra strak modern (past niet bij het huis).

En zo kwamen we dus op het bovenstaande model uit .

[ Bericht 24% gewijzigd door bleiblei op 15-02-2009 15:44:47 ]
pi_66086207
Wij hebben al een paar jaar een M-system, met 2 ovens, en ook raampjes erin. Hij maakt wel wat herrie als de oven aanstaat, maar hij doet prima waarvoor we hem aangeschaft hebben.
Er is ook een versie van 1.20 breed, wij hebben 1 mtr brede. Denk dan ook wel aan dito afzuigkap, en de prijs die daar dan weer aanhangt omdat het niet echt een standaard maat is.
Verder mooi spul! De wokbrander is ook echt geweldig
Undesire | Free Your Fashion!
  zondag 15 februari 2009 @ 15:45:42 #12
36431 bleiblei
pi_66086267
Wij hebben 90cm breed, en qua pannenruimte is 1 meter inderdaad wel een stuk relaxder.
Achteraf hadden wij daar eigenlijk ook voor moeten gaan.
pi_66086377
wilde Bleblei quoten maar dat werd te gek
Klopt helemaal vond hem erg mooi!
Die frytop werkt dat goed? Wat doe je ermee?

Deksel voor de pitten tesamen 200 euro??

Tsja het budget is het niet, heb mezelf voorgenomen niet geijkt merkjes te kopen en een beetje besparen (om het vervolgens zo weer over de balk te mikken) is altijd leuk.
pi_66086406
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:45 schreef bleiblei het volgende:
Wij hebben 90cm breed, en qua pannenruimte is 1 meter inderdaad wel een stuk relaxder.
Achteraf hadden wij daar eigenlijk ook voor moeten gaan.
Wij gaan ook voor de 90 daar we anders teveel kastruimte in moeten leveren maar zeg nooit nooit als ik erachter kom dat ik panruimte sta in te leveren kon het zomaar veranderen
pi_66086416
Ik vind 1 meter inderdaad een prima maat. Als ik manlief zijn gang had laten gaan was het zeker de 1.20 geworden, als de keuken groter zou zijn geweest zou ik daar ook nog best mee kunnen leven. Ik vind M System ook wel mooi, beetje strak, maar niet tè.
pi_66086430
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:43 schreef driekraaien het volgende:
Wij hebben al een paar jaar een M-system, met 2 ovens, en ook raampjes erin. Hij maakt wel wat herrie als de oven aanstaat, maar hij doet prima waarvoor we hem aangeschaft hebben.
Er is ook een versie van 1.20 breed, wij hebben 1 mtr brede. Denk dan ook wel aan dito afzuigkap, en de prijs die daar dan weer aanhangt omdat het niet echt een standaard maat is.
Verder mooi spul! De wokbrander is ook echt geweldig
Klinkt goed! alleen herrie?
pi_66086596
De ventilator van de oven hoor je, is op zich niet erg, maakt ook niet veel herrie, maar je hoort het wel.
pi_66087993
uhm waarom zou je eigenlijk 2 ovens willen?? of is dat de overbodige luxe van deze tijd?
pi_66088792
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:42 schreef hilliebillie het volgende:
uhm waarom zou je eigenlijk 2 ovens willen?? of is dat de overbodige luxe van deze tijd?
Ik maak vaak riante maaltijden of als ik toch in de keuken sta maak ik meteen iets lekkers oid..
Wat dacht je van een restjesdag? Lang leve het deeg klinkt er dan in mijn keuken en er rollen dan behalve wraps ook broodjes minitaartjes enz uit.
Het probleem bij meerdere dingen tegelijk klaarmaken is de verschillende temperaturen en kooktijden en daarnaast de geur van rozemarijn en tijm combineert niet zo lekker met iets zoets.
  zondag 15 februari 2009 @ 18:42:08 #20
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_66091988
Ik weet niet wat je budget is, maar misschien een La Cornue Cornufe (is nl.vrij prijzig)

http://www.cornufe.com/nl/cornufe_271.html
pi_66092157
Ehh heel eerlijk vind ik hem best lelijk maar wie weet hebben ze ook naar mijn smaak mooiere..ga eff kijken
pi_66092287
Sorry Richie_Rich dat gaat hem helaas niet worden kan er geeneen met raampjes vinden en vind hem iets te massief.
Toch bedankt voor de suggestie
  zondag 15 februari 2009 @ 18:55:24 #23
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_66092527
Smeg is beter schoon te houden dan Boretti, heb ik me eens laten vertellen.
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  zondag 15 februari 2009 @ 19:06:43 #24
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_66092941
Wij hebben alles van Smeg in onze keuken, en ik ben er meer dan tevreden over. Ik vind zelf Boretti niet zo mooi, maar dat komt ook doordat het zo vreselijk hip is ineens om een Boretti te hebben. En de mensen die ik ken met zo'n fornuis zijn ook nog eens niet zulke keukenprinsen en prinsessen, die hebben hem slechts "omdat dat nu eenmaal in een moderne keuken hoort".

Hier dus alles van Smeg, wij hebben een fornuis van 120 cm met 2 ovens, waarvan in 1 een speciale pizzasteen en een kookplaat met 6 pitten waaronder een wokbrander, een visbrander en verder nog een grillplaat. Wij hebben een antracietgrijze, maar wel een strakke, sowieso is het design van Smeg wat strakker dan Boretti.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
pi_66093531
bij ons staat de oven nu al bijna dagelijks aan laat staan als we een woonkeuken hebben met dubbele oven dus werken zal ie
Ze zijn wat strakker maar zeker het overwegen waard
  zondag 15 februari 2009 @ 19:30:13 #26
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_66093746
quote:
Op zondag 15 februari 2009 19:23 schreef Ml-etje het volgende:
bij ons staat de oven nu al bijna dagelijks aan laat staan als we een woonkeuken hebben met dubbele oven dus werken zal ie
Dat ging hier ook zo, we koken wat af tegenwoordig, hoe ingewikkelder hoe beter. En vooral de teppanyaki grill plaat en de pizzasteen zijn een succes bij de kinderen en al helemaal bij vriendjes van de kinderen. Vet cool, weet je wel .

Ik was altijd al Smeg fan en toen het eenmaal kon ben ik dan ook loosgegaan. Wij hebben ook de vaatwasser, afzuigkap, koel/vriescombinatie van Smeg. Maar niet dat retro model koelkast, die vind ik ook alweer wat te populair, we hebben een strakke roestvrijstalen. Wel hebben we het retro model wasmachine van Smeg, gewoon omdat ik die leuk vond en hij qua kleur leuk in de kinderbadkamer paste. (Daar hebben wij Ikeameubeltjes in zachtblauw en Smeg heeft toevallig een wasmachine in diezelfde kleur en aangezien we toch al een klap geld aan apparatuur uitgaven kon dat er ook nog wel bij, we hadden namelijk eigenlijk geen wasmachine nodig - nu hebben we er 2 ).

Ik heb verdrongen wat alles ons in totaal gekost heeft, we kregen wel een flinke korting maar van wat we aan Smegapparatuur hebben staan kun je een aardige auto kopen.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_66094233
Hahahaha dat verdringen ken ik maar dat begint bij mij al bij een paar laarzen van 250 euro dussuh ik ga eens zoeken hoeveel zo'n sjiek fornuis kost
Klinkt overigens wel heel leuk die wasmachine!!
Heb gisteren staan kwijlen bij een cute babyblue koelkastje maarja dat wordt inbouw dus schiet niet erg op.
pi_66094269
Pizzasteen overigens?? Vertel?
Ik maak de pizza's negen van de 10 keer zelf dus ik word nu nog blijer
pi_66094392
Hmm de middenmoot is nauwelijks duurder dan een fratelli.
De bovenlaag is hetzelfde als een goedkope boretti.
Welk model heb jij Shitney?
  zondag 15 februari 2009 @ 19:55:14 #30
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_66094667
quote:
Op zondag 15 februari 2009 19:23 schreef Ml-etje het volgende:
Is een Aga dan niets voor je?
  zondag 15 februari 2009 @ 19:56:06 #31
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_66094699
Ik weet het typenummer niet en ben te lui om het op te zoeken, maar het fornuis is er 1 uit de Opera serie. Die pizzastenen kun je los als accessoire erbij kopen, en dan kan je dus echte pizza's bakken zoals ze bij de Italiaan hebben, want de steen wordt heter dan de oven zelf. Een zelfgemaakte pizza is in ongeveer 3 a 5 minuten klaar in ieder geval, hoe meer je er bakt hoe sneller het gaat omdat de steen loeiheet wordt. Wij bakken elke vrijdag pizza's, dat is een soort traditie inmiddels. Allemaal bakjes met met toppings op tafel, iedereen een bol deeg, pizza verzinnen en bakken maar.
Does it lead you home?
When you're all alone
  zondag 15 februari 2009 @ 20:00:02 #32
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_66094820

Kijken of het lukt hoor, ben niet zo goed in plaatjes plakken, maar wij hebben deze.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_66096064
Ah die is wel 120 denk ik wel erg mooi!
Superidee van die pizza steen ga ik onthouden

Aga ga ik ook eens googlen die ben ik zelf nog niet tegengekomen.
pi_66096141
Aga's zijn mooi maar ik wil graag kunnen zien wat mijn baksel doet en kan er geen vinden met raampjes helaas.
pi_66096791
Kijken eens op www.bos-fornuizen.nl/ hebben ze mooie merken
Be Cool let's die and get frozen.
pi_66098899
Ik heb een boretti van een meter breed met een gasoven en frytop. Fijn fornuis, in het begin wat gedoe met het afstellen van de branders wat allemaal netjes door Boretti geregeld is. Met de draaiknoppen is niets mis, snap ook niet wat er gammel aan zou kunnen zijn. Ik vraag me af of de knoppen er bij bleiblei wel goed op zitten (ze zijn verwijderbaar). Wat me wel is tegengevallen is de diepte van de ovens, in vergelijking met een ouderwets gasfornuis zijn de ovens in een Boretti erg ondiep. Verder is het een ideaal fornuis
pi_66104472
Ik heb een zespitsfornuis van Smeg van één meter breed met twee ovens. Achteraf had ik misschien liever één oven gehad. We hebben namelijk ook nog een losse stoomoven en bijvoorbeeld de lasagne wordt daar veel lekkerder in. De kleine oven wordt heel weinig gebruikt en daarom had ik dus liever een grote oven gehad. Meer dan één oven is wel heel fijn als je uitgebreid kookt inderdaad.

Overigens kunnen we alle zes de pitten goed tegelijkertijd gebruiken. Weet natuurlijk niet hoe dat is bij een fornuis van 90 cm breed
Eeuwig vijfentwintig
pi_66104555
Ik vind de kleine oven juist ideaal voor broodjes en dergelijke.
pi_66104777
Afbakbroodjes ofzo? Die eet ik nooit, vind ik vies. Bak zelf brood

En ik wil ook die pizzasteen!!
Eeuwig vijfentwintig
pi_66105154
* spam verwijderd *

Als je wil adverteren met je website neem dan contact op met info@fok.nl

[ Bericht 78% gewijzigd door Vonkenboer op 16-02-2009 17:43:20 (*edit* spam verwijderd) ]
pi_66105193
quote:
Op zondag 15 februari 2009 23:56 schreef innom het volgende:
Spam!
Was je nog niet uitgespamd?
  zondag 15 februari 2009 @ 23:59:51 #42
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_66105304
quote:
Op zondag 15 februari 2009 23:56 schreef innom het volgende:
Hoi,

Als tip voor een goed fornuis kun je ook kijken bij kooklux. Hier hebben ze veel verschillende modellen.
Ik zelf heb hier een Falcon oven gekocht. Bevalt prima.
Op mijn website heb ik een link naar kooklux geplaatst, kijk op http://IK.BEN.EEN.SPAM.HOER

Succes met je keuze!

Martin
Hebben ze ook nog shredders op die site van jou???
pi_66105953
Hey,

Deze keer geen spam okay.
De tip voor het fornuis is uit eigen ervaring.
Al dit soort ervaringen hebben me de website laten maken (samen met anderen)
Is allemaal non-commercieel, en bedoeld om mensen op weg te helpen...

Dus fok you, klein kind die maar zit te zeuren als iemand een goede tip (gratis) wil geven!
  maandag 16 februari 2009 @ 00:30:01 #44
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_66106206
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:19 schreef innom het volgende:
Hey,

Deze keer geen spam okay.
De tip voor het fornuis is uit eigen ervaring.
Al dit soort ervaringen hebben me de website laten maken (samen met anderen)
Is allemaal non-commercieel, en bedoeld om mensen op weg te helpen...

Dus fok you, klein kind die maar zit te zeuren als iemand een goede tip (gratis) wil geven!
Nee, nee, nee, je hebt het niet begrepen:
A: NIET SPAMMEN
B: ALTIJD BELEEFD BLIJVEN (dus niet schelden)
C: Als je dan toch scheld Het is Fok! you.

p.s. Als een mod de post van die spammer weggooit mag deze post er ook bij
pi_66106557
Weet je wat het is,

Het wordt zo lastig om kenis te delen als je ook hier al wordt afgeschoten als je iets meld met een kleine link erbij.
Waarom is dat toch?
Okay, ik begreep eerder dat dit forum niet bedoeld is om je website even te promoten.
Blijft wel de vraag waarom mijn tip hierboven niet mag?
Had ik dan alleen kooklux moeten melden, zoals anderen bos-fornuizen of borretti noemen?
Dan blijft de macht weer bij de grote commerciele bedrijven, zonder de filter van een knullige website met een poging tot praktische tips ... www. (laat ik maar even geen link meer maken...)
pi_66106658
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:45 schreef innom het volgende:
Weet je wat het is,

Het wordt zo lastig om kenis te delen als je ook hier al wordt afgeschoten als je iets meld met een kleine link erbij.
Waarom is dat toch?
Okay, ik begreep eerder dat dit forum niet bedoeld is om je website even te promoten.
Blijft wel de vraag waarom mijn tip hierboven niet mag?
Had ik dan alleen kooklux moeten melden, zoals anderen bos-fornuizen of borretti noemen?
Dan blijft de macht weer bij de grote commerciele bedrijven, zonder de filter van een knullige website met een poging tot praktische tips ... www. (laat ik maar even igeen link meer maken...)
Weet je wat zo lastig is,
ondanks dat je geen link post heb je het alleen over de informatie op jouw zogenaamd niet-commerciële site.
Post dan gewoon de informatie die je wilt delen hier in je posts....
pi_66106743
Hoi,

Dat heb ik toch gedaan, informatie rechtstreeks hier gemeld?
Heb je al bij kooklux gekeken man, daar staan echt veel verschillende en goede ovens te koop.
Ik heb ook verder niks met kooklux; maar hier kwam ik zelf uit toen we de keuken gingen verbouwen.
De vermelding van de website leek nme niet ongepast, omdat daar meer info is. Als ik dat allemaal hier moet uitschrijven, dan hadden we ook geen website hoeven maken... Dat is dan ook weer zonde van alle kennis
pi_66106772
Hey, weet jij hoe ik een afbeelding bij mijn naam krijg?
Lijkt me wel aardig...
Misschien wordt ik wel een wat actievere fokker (zonder (onnodig) te spammen uiteraard)
  maandag 16 februari 2009 @ 01:09:48 #49
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_66107090
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:54 schreef innom het volgende:
Hey, weet jij hoe ik een afbeelding bij mijn naam krijg?
Lijkt me wel aardig...
Misschien wordt ik wel een wat actievere fokker (zonder (onnodig) te spammen uiteraard)
Ik zou haast zeggen:

LEES DE FAQ
pi_66109557
quote:
Op zondag 15 februari 2009 23:45 schreef Reese het volgende:
Afbakbroodjes ofzo? Die eet ik nooit, vind ik vies. Bak zelf brood

En ik wil ook die pizzasteen!!
Wij bakken ook zelf brood en dacht dat dat ook in de kleine oven zou gaan?
pi_66112617
quote:
Op maandag 16 februari 2009 08:32 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wij bakken ook zelf brood en dacht dat dat ook in de kleine oven zou gaan?
Het rooster van de kleine oven is 38cm diep en 24cm breed.
pi_66244361
Dat gaat dus niet altijd even goed lukken.

nou de koks die ik beroepshalve spreek gaan stuk voor stuk voor de boretti..
  donderdag 19 februari 2009 @ 18:41:28 #53
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_66247069
Viking is ook nog een optie. Alleen ziet er vrij massaal uit en is behoorlijk aan de prijs >¤10k en rare maten (want Amerikaans)

www.vikingrange.nl
pi_66256232
Ik kan het je nog duurder maken dan Viking. Neem een Wolf, dan kan je rekenen op ongeveer het dubbele. 15-20 duizend euro voor de 122cm modellen en dat zijn de enige met 2 ovens. Beide merken lijken op het oog erg op elkaar: groot, amerikaans en lomp. Je moet er van houden.

Als verkoper van die dingen wat gedachten:
-Fratelli's zijn nog gammeler dan een koektrommel. Lijkt wel alsof ze gemaakt zijn van met pritstift aan elkaar gelijmde conservenblikjes. Gewoon hun geld absoluut niet waard, kan je veel beter een Boretti kopen,

- M-system en Boretti komen van dezelfde importeur maar niet uit dezelfde fabriek. En er is een behoorlijk kwaliteitsverschil tussen de twee.

- Als je een smeg met twee ovens wilt kom je al snel uit bij de CS-20 of de CS-120 die respectievelijk 1 meter en 1,2 meter breed zijn. Of je moet de goedkopere C-92 nemen, die is wel gewoon 90cm

- Ik vind persoonlijk klassieke Boretti's er een beetje neppig uitzien. De strakke modellen zijn mooi, maar de klassieke modellen. Het oogt wat te iel.

- Als je voor klassiek gaat: overweeg Lacanche (Niet bij Bos kopen, ik weet werk bij een goedkopere dealer ). Klassieke franse fornuizen, wel wat duurder dan Boretti, maar weer flink goedkoper dan Viking of Aga. Reken voor het standaardmodel met één oven en één warmhoudkast op 5,5 duizend. Allerlei opties en variaties zijn op meer en minderprijs leverbaar. Echter geen ruitjes in de ovendeur.

- Welk merk je ook neemt: bedenk goed wat je met de twee ovens wilt doen. Is het enkel om energie te besparen of wil je twee volwaardige apart te regelen ovens die je tegelijk wilt gebruiken. De bij-oventjes zijn bij alle 90 cm en de smeg CS-20 modellen wat klein.Boretti's van een meter en Smegs van 1,2 meter bieden dan veel meer ruimte.
pi_66256616
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:21 schreef Fixers het volgende:

- Welk merk je ook neemt: bedenk goed wat je met de twee ovens wilt doen. Is het enkel om energie te besparen of wil je twee volwaardige apart te regelen ovens die je tegelijk wilt gebruiken. De bij-oventjes zijn bij alle 90 cm en de smeg CS-20 modellen wat klein.Boretti's van een meter en Smegs van 1,2 meter bieden dan veel meer ruimte.
Kan het nog kleiner dan die van een Boretti van een meter?
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:55 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Het rooster van de kleine oven is 38cm diep en 24cm breed.
Nog kleiner en je hebt er toch helemaal niets meer aan?
  donderdag 19 februari 2009 @ 22:35:14 #56
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_66257025
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:21 schreef Fixers het volgende:
Ik kan het je nog duurder maken dan Viking. Neem een Wolf, dan kan je rekenen op ongeveer het dubbele. 15-20 duizend euro voor de 122cm modellen en dat zijn de enige met 2 ovens. Beide merken lijken op het oog erg op elkaar: groot, amerikaans en lomp. Je moet er van houden.

- Als je voor klassiek gaat: overweeg Lacanche (Niet bij Bos kopen, ik weet werk bij een goedkopere dealer ). Klassieke franse fornuizen, wel wat duurder dan Boretti, maar weer flink goedkoper dan Viking of Aga. Reken voor het standaardmodel met één oven en één warmhoudkast op 5,5 duizend. Allerlei opties en variaties zijn op meer en minderprijs leverbaar. Echter geen ruitjes in de ovendeur.
Ik ga dan toch voor een La Cornue Chateau 120 of 150

Weet jij of de wat gangbare fornuizen (Smeg, Boretti, Solitaire e.d.) ook de mogelijkheid hebben van 1 gasoven en 1 electrische oven?
pi_66258176
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
Kan het nog kleiner dan die van een Boretti van een meter?
Jazeker: Boretti's van 90cm, De smeg SNL92, Smeg C92 en smeg CS20 hebben allemaal een ovenverdeling van 60cm-30cm (buitenmaten) Daarom zeg ik altijd dat je goed moet nadenken over waar je de ovens voor gebruikt.

Boretti's van 1 meter hebben een 60-40 oven. In 1,2 meter kan je kiezen voor een 60-60 of een 90-30. Lacanche bied dan nog opties in Gastronorm formaat (ik zou even moeten meten) of 2x 50cm.
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:35 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Ik ga dan toch voor een La Cornue Chateau 120 of 150

Weet jij of de wat gangbare fornuizen (Smeg, Boretti, Solitaire e.d.) ook de mogelijkheid hebben van 1 gasoven en 1 electrische oven?
La Cornue deal ik niet in, even op de website gekeken: wel mooi spul. Ik kan je wel voorzien in Smeg, Boretti, M-system Viking, Wolf, Lacanche, Westahl, Fratelli (maar dat weiger ik je te verkopen) Novy, en via collega's ook nog aan Aga, Falcon, Solitaire en nog wat incourante dingetjes. Een hout gestookte staub bijvoorbeeld. Als je een shot nodig hebt, I can hook you up!

Van die merken hebben in ieder geval Boretti en Lacanche opties voor een gas en elektro oven in één fornuis.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fixers op 19-02-2009 23:00:52 ]
pi_66258840
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:55 schreef Fixers het volgende:

[..]

Van die merken hebben in ieder geval Boretti en Lacanche opties voor een gas en elektro oven in één fornuis.
Ik heb inderdaad een Boretti vanwege de gasoven. Weet jij of de ovens van Lacanche dieper zijn? Niet dat ik op korte termijn weer een nieuwe keuken mag inrichten, maar de ovendiepte is het enige wat me echt tegenvalt aan mijn Boretti.
  donderdag 19 februari 2009 @ 23:23:10 #59
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_66259525
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:55 schreef Fixers het volgende:
Kijk, dat is dan wel interessant. Zeker omdat ik zag dat Boretti tegenwoordig een coupe de feu optie heeft
pi_66259851
Lacanche ovens zijn even diep, ongeveer 40cm in totaal. Daar komt wel bij dat de warmhoudkasten 90 graden gedraaid zijn ten opzichte van de oven, dus dieper dan ze breed zijn. Ze werken met de gastronorm standaard: de roosters zijn 32,5 x 53 cm groot.

Ovens van smeg zijn volgens mij vergelijkbaar in diepte. Als je groter wilt zul je aan een amerikaan moeten, en heel veel dieper zullen die ook weer net zijn. Ze worden vooral breder.
pi_66260449
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:23 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Kijk, dat is dan wel interessant. Zeker omdat ik zag dat Boretti tegenwoordig een coupe de feu optie heeft
Waar wil je die voor gebruiken? De coupe de feu van Boretti is meer een sudderplaat. De brander die eronder zit is niet sterk genoeg om de plaat erboven snel en goed te verwarmen. Het pitje eronder is slechts een 2,6 kilowatt. De pit onder een Lacanche coupe de feu is 5 kilowatt das iets meer purrie, je kan die dan ook gebruiken als een volwaardige plaatkachel.

Wil je vooral sudderen, dan is de Boretti uitstekend. Wil je er echt op koken dan kan je beter de Lacanche nemen.
  donderdag 19 februari 2009 @ 23:47:42 #62
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_66260562
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:44 schreef Fixers het volgende:

[..]

Waar wil je die voor gebruiken? De coupe de feu van Boretti is meer een sudderplaat. De brander die eronder zit is niet sterk genoeg om de plaat erboven snel en goed te verwarmen. Het pitje eronder is slechts een 2,6 kilowatt. De pit onder een Lacanche coupe de feu is 5 kilowatt das iets meer purrie, je kan die dan ook gebruiken als een volwaardige plaatkachel.

Wil je vooral sudderen, dan is de Boretti uitstekend. Wil je er echt op koken dan kan je beter de Lacanche nemen.
Hmm.. dat is wel minder. Ik ben bekend met de Cornue coupe de feu en ik ga ervan uit dat die dan meer te vergelijken is met lacanche dan die van Borretti.

Maar goed, die Boretti is 10k en die van Cornue is 30k
pi_66260935
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:47 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Hmm.. dat is wel minder. Ik ben bekend met de Cornue coupe de feu en ik ga ervan uit dat die dan meer te vergelijken is met lacanche dan die van Borretti.

Maar goed, die Boretti is 10k en die van Cornue is 30k
Lacanche met coupe de feu heb je al voor veel minder. Een van de meest gangbare modellen een Vougeot in het zwart, met hete lucht oven, chroom beslag en warmhoudkast. Heb je voor minder dan 6000 euro. Die is dan een meter breed. Dat is deze dus.. Groter kan ook, ze worden tot 2,2 meter gemaakt op bestelling.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 00:16:31 #64
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_66261491
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:57 schreef Fixers het volgende:

[..]

Lacanche met coupe de feu heb je al voor veel minder. Een van de meest gangbare modellen een Vougeot in het zwart, met hete lucht oven, chroom beslag en warmhoudkast. Heb je voor minder dan 6000 euro. Die is dan een meter breed. Dat is deze dus.. Groter kan ook, ze worden tot 2,2 meter gemaakt op bestelling.
Ik ging natuurlijk even uit van het 150cm model met twee ovens
pi_66293567
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 00:16 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Ik ging natuurlijk even uit van het 150cm model met twee ovens
Kan ook nog. Anderhalve meter (140cm of 155cm) zijn ook opties vanaf een slordige 7000 euro afhankelijk van type en samenstelling. Zo zijn er opties waar de ene oven 90 graden gedraaid is (dieper dan breed dus).

Maar ik denk dat we een beetje buiten het originele topic van MI-etje zijn getreden. Zeg TS, hoe staat het met de zoektocht?
pi_66293929
altijd interessant hoe het met een groter budget voor een oven eraan toe gaat
ik ben nog rustig aan het rondkijken oplevering is pas in augusts op zijn vroegst
pi_67755359
Even klein beetje topic kapen

ik heb ook een boretti gekocht ( VFPN(R)-94 AN )
apparaat is 90cm. Hoeveel ruimte moet ik dan tussen mn keukenkastjes afmeten ? 91 ?
of wil je hem juist "strak " ertussen ? tips welkom !!

Merci
  maandag 6 april 2009 @ 12:23:20 #68
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_67755566
Misschien in de documentatie van de Boretti te vinden?
  maandag 6 april 2009 @ 12:45:19 #69
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_67756148
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:15 schreef realbase het volgende:
Even klein beetje topic kapen

ik heb ook een boretti gekocht ( VFPN(R)-94 AN )
apparaat is 90cm. Hoeveel ruimte moet ik dan tussen mn keukenkastjes afmeten ? 91 ?
of wil je hem juist "strak " ertussen ? tips welkom !!

Merci
Ikzelf heb een 1/2 cm speelruimte gelaten, dat was net genoeg ruimte om niet te gaan "wringen" bij het plaatsen.
pi_67758512
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:45 schreef Nint het volgende:

[..]

Ikzelf heb een 1/2 cm speelruimte gelaten, dat was net genoeg ruimte om niet te gaan "wringen" bij het plaatsen.
aan beide zijden ? ( totaal 91 cm dus ) of dus gat van 90.5 cm ..
  maandag 6 april 2009 @ 14:55:08 #71
36431 bleiblei
pi_67760347
Bij ons zit ie der strak tussen. Maar ik kan vanavond pas meten.
Maar ik schat zo dat er aan beide kanten max 1mm speling is.
Rijstkorrels blijven iig. in het randje hangen.
pi_67762918
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:58 schreef realbase het volgende:

[..]

aan beide zijden ? ( totaal 91 cm dus ) of dus gat van 90.5 cm ..
1/2 cm in totaal.
pi_73895925
Even een behoorlijke kick, maar het moet ff.

Ik heb mijn keuze voor een fornuis weten terug te brengen naar 2 modellen. Te weten de Falcon Professional + FX90

En de Solitaire Professional California

Falcon is mij wel bekend, maar Solitaire minder. Kan iemand iets meer vertellen over dit merk? Eventueel de voor en tegens van beide.
Boretti, Smeg, Fratelli etc zijn voor mij geen optie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')