Vind hem bij jullie echt helemaal passen twentemeisje!quote:Op zondag 15 februari 2009 13:43 schreef twentemeisje het volgende:
TVP
Wij staan op het punt om ons in de keukenjungle te storten en mijn lief ziet zo'n losstaand fornuis helemaal zitten. Ik vind ze zelf ook erg mooi dus als het enigszins kan dan gaat er vast eentje komen.
Tot nu toe springen de Boretti-fornuizen wel het meest in het oog.
Gaaf he? En dan zo'n grijze of een old-white...quote:Op zondag 15 februari 2009 14:38 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Vind hem bij jullie echt helemaal passen twentemeisje!
Ik geloof dat je in ons klustopic al een keer over onze Boretti gereageerd hebtquote:Op zondag 15 februari 2009 14:38 schreef Ml-etje het volgende:
Klopt de boretti springt inderdaad het meest in het oog.
Desondanks denk ik dat je deels voor het merk betaald gezien het feit dat ik gisteren een fratelli stond te bekijken en op zoek ging naar de naam boretti![]()
@bleiblei; heb je er 1 met of zonder raampjes?
Gebruik je de 6 pitten daadwerkelijk of is dat niet mogelijk (te weinig ruimte om 6 pannen te plaatsen).
Die kleine oven lijkt mij zeer praktisch daar het regelmatig moeilijk is om en de aardappelen en de appeltaart oid klaar te krijgen.
Wij gaan ook voor de 90 daar we anders teveel kastruimte in moeten leveren maar zeg nooit nooit als ik erachter kom dat ik panruimte sta in te leveren kon het zomaar veranderenquote:Op zondag 15 februari 2009 15:45 schreef bleiblei het volgende:
Wij hebben 90cm breed, en qua pannenruimte is 1 meter inderdaad wel een stuk relaxder.
Achteraf hadden wij daar eigenlijk ook voor moeten gaan.
Klinkt goed! alleen herrie?quote:Op zondag 15 februari 2009 15:43 schreef driekraaien het volgende:
Wij hebben al een paar jaar een M-system, met 2 ovens, en ook raampjes erin. Hij maakt wel wat herrie als de oven aanstaat, maar hij doet prima waarvoor we hem aangeschaft hebben.
Er is ook een versie van 1.20 breed, wij hebben 1 mtr brede. Denk dan ook wel aan dito afzuigkap, en de prijs die daar dan weer aanhangt omdat het niet echt een standaard maat is.
Verder mooi spul! De wokbrander is ook echt geweldig
Ik maak vaak riante maaltijden of als ik toch in de keuken sta maak ik meteen iets lekkers oid..quote:Op zondag 15 februari 2009 16:42 schreef hilliebillie het volgende:
uhm waarom zou je eigenlijk 2 ovens willen?? of is dat de overbodige luxe van deze tijd?
quote:Op zondag 15 februari 2009 19:23 schreef Ml-etje het volgende:bij ons staat de oven nu al bijna dagelijks aan laat staan als we een woonkeuken hebben met dubbele oven dus werken zal ie
Ze zijn wat strakker maar zeker het overwegen waard
Is een Aga dan niets voor je?quote:Op zondag 15 februari 2009 19:23 schreef Ml-etje het volgende:bij ons staat de oven nu al bijna dagelijks aan laat staan als we een woonkeuken hebben met dubbele oven dus werken zal ie
Ze zijn wat strakker maar zeker het overwegen waard
Hebben ze ook nog shredders op die site van jou???quote:Op zondag 15 februari 2009 23:56 schreef innom het volgende:
Hoi,
Als tip voor een goed fornuis kun je ook kijken bij kooklux. Hier hebben ze veel verschillende modellen.
Ik zelf heb hier een Falcon oven gekocht. Bevalt prima.
Op mijn website heb ik een link naar kooklux geplaatst, kijk op http://IK.BEN.EEN.SPAM.HOER
Succes met je keuze!
Martin
Nee, nee, nee, je hebt het niet begrepen:quote:Op maandag 16 februari 2009 00:19 schreef innom het volgende:
Hey,
Deze keer geen spam okay.
De tip voor het fornuis is uit eigen ervaring.
Al dit soort ervaringen hebben me de website laten maken (samen met anderen)
Is allemaal non-commercieel, en bedoeld om mensen op weg te helpen...
Dus fok you, klein kinddie maar zit te zeuren als iemand een goede tip (gratis) wil geven!
Weet je wat zo lastig is,quote:Op maandag 16 februari 2009 00:45 schreef innom het volgende:
Weet je wat het is,
Het wordt zo lastig om kenis te delen als je ook hier al wordt afgeschoten als je iets meld met een kleine link erbij.
Waarom is dat toch?
Okay, ik begreep eerder dat dit forum niet bedoeld is om je website even te promoten.
Blijft wel de vraag waarom mijn tip hierboven niet mag?
Had ik dan alleen kooklux moeten melden, zoals anderen bos-fornuizen of borretti noemen?
Dan blijft de macht weer bij de grote commerciele bedrijven, zonder de filter van een knullige website met een poging tot praktische tips ... www. (laat ik maar even igeen link meer maken...)![]()
Ik zou haast zeggen:quote:Op maandag 16 februari 2009 00:54 schreef innom het volgende:
Hey, weet jij hoe ik een afbeelding bij mijn naam krijg?
Lijkt me wel aardig...
Misschien wordt ik wel een wat actievere fokker (zonder (onnodig) te spammen uiteraard)
Wij bakken ook zelf brood en dacht dat dat ook in de kleine oven zou gaan?quote:Op zondag 15 februari 2009 23:45 schreef Reese het volgende:
Afbakbroodjes ofzo? Die eet ik nooit, vind ik vies. Bak zelf brood![]()
En ik wil ook die pizzasteen!!
Het rooster van de kleine oven is 38cm diep en 24cm breed.quote:Op maandag 16 februari 2009 08:32 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wij bakken ook zelf brood en dacht dat dat ook in de kleine oven zou gaan?
Kan het nog kleiner dan die van een Boretti van een meter?quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:21 schreef Fixers het volgende:
- Welk merk je ook neemt: bedenk goed wat je met de twee ovens wilt doen. Is het enkel om energie te besparen of wil je twee volwaardige apart te regelen ovens die je tegelijk wilt gebruiken. De bij-oventjes zijn bij alle 90 cm en de smeg CS-20 modellen wat klein.Boretti's van een meter en Smegs van 1,2 meter bieden dan veel meer ruimte.
Nog kleiner en je hebt er toch helemaal niets meer aan?quote:Op maandag 16 februari 2009 10:55 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Het rooster van de kleine oven is 38cm diep en 24cm breed.
Ik ga dan toch voor een La Cornue Chateau 120 of 150quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:21 schreef Fixers het volgende:
Ik kan het je nog duurder maken dan Viking. Neem een Wolf, dan kan je rekenen op ongeveer het dubbele. 15-20 duizend euro voor de 122cm modellen en dat zijn de enige met 2 ovens. Beide merken lijken op het oog erg op elkaar: groot, amerikaans en lomp. Je moet er van houden.
- Als je voor klassiek gaat: overweeg Lacanche (Niet bij Bos kopen, ik weet werk bij een goedkopere dealer). Klassieke franse fornuizen, wel wat duurder dan Boretti, maar weer flink goedkoper dan Viking of Aga. Reken voor het standaardmodel met één oven en één warmhoudkast op 5,5 duizend. Allerlei opties en variaties zijn op meer en minderprijs leverbaar. Echter geen ruitjes in de ovendeur.
Jazeker: Boretti's van 90cm, De smeg SNL92, Smeg C92 en smeg CS20 hebben allemaal een ovenverdeling van 60cm-30cm (buitenmaten) Daarom zeg ik altijd dat je goed moet nadenken over waar je de ovens voor gebruikt.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
Kan het nog kleiner dan die van een Boretti van een meter?
La Cornue deal ik niet in, even op de website gekeken: wel mooi spul. Ik kan je wel voorzien in Smeg, Boretti, M-system Viking, Wolf, Lacanche, Westahl, Fratelli (maar dat weiger ik je te verkopen) Novy, en via collega's ook nog aan Aga, Falcon, Solitaire en nog wat incourante dingetjes. Een hout gestookte staub bijvoorbeeld. Als je een shot nodig hebt, I can hook you up!quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:35 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Ik ga dan toch voor een La Cornue Chateau 120 of 150![]()
Weet jij of de wat gangbare fornuizen (Smeg, Boretti, Solitaire e.d.) ook de mogelijkheid hebben van 1 gasoven en 1 electrische oven?
Ik heb inderdaad een Boretti vanwege de gasoven. Weet jij of de ovens van Lacanche dieper zijn? Niet dat ik op korte termijn weer een nieuwe keuken mag inrichten, maar de ovendiepte is het enige wat me echt tegenvalt aan mijn Boretti.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:55 schreef Fixers het volgende:
[..]
Van die merken hebben in ieder geval Boretti en Lacanche opties voor een gas en elektro oven in één fornuis.
Kijk, dat is dan wel interessant. Zeker omdat ik zag dat Boretti tegenwoordig een coupe de feu optie heeftquote:Op donderdag 19 februari 2009 22:55 schreef Fixers het volgende:
Van die merken hebben in ieder geval Boretti en Lacanche opties voor een gas en elektro oven in één fornuis.
Waar wil je die voor gebruiken? De coupe de feu van Boretti is meer een sudderplaat. De brander die eronder zit is niet sterk genoeg om de plaat erboven snel en goed te verwarmen. Het pitje eronder is slechts een 2,6 kilowatt. De pit onder een Lacanche coupe de feu is 5 kilowatt das iets meer purrie, je kan die dan ook gebruiken als een volwaardige plaatkachel.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:23 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Kijk, dat is dan wel interessant. Zeker omdat ik zag dat Boretti tegenwoordig een coupe de feu optie heeft
Hmm.. dat is wel minder. Ik ben bekend met de Cornue coupe de feu en ik ga ervan uit dat die dan meer te vergelijken is met lacanche dan die van Borretti.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:44 schreef Fixers het volgende:
[..]
Waar wil je die voor gebruiken? De coupe de feu van Boretti is meer een sudderplaat. De brander die eronder zit is niet sterk genoeg om de plaat erboven snel en goed te verwarmen. Het pitje eronder is slechts een 2,6 kilowatt. De pit onder een Lacanche coupe de feu is 5 kilowatt das iets meer purrie, je kan die dan ook gebruiken als een volwaardige plaatkachel.
Wil je vooral sudderen, dan is de Boretti uitstekend. Wil je er echt op koken dan kan je beter de Lacanche nemen.
Lacanche met coupe de feu heb je al voor veel minder. Een van de meest gangbare modellen een Vougeot in het zwart, met hete lucht oven, chroom beslag en warmhoudkast. Heb je voor minder dan 6000 euro. Die is dan een meter breed. Dat is deze dus.. Groter kan ook, ze worden tot 2,2 meter gemaakt op bestelling.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:47 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Hmm.. dat is wel minder. Ik ben bekend met de Cornue coupe de feu en ik ga ervan uit dat die dan meer te vergelijken is met lacanche dan die van Borretti.
Maar goed, die Boretti is 10k en die van Cornue is 30k
Ik ging natuurlijk even uit van het 150cm model met twee ovensquote:Op donderdag 19 februari 2009 23:57 schreef Fixers het volgende:
[..]
Lacanche met coupe de feu heb je al voor veel minder. Een van de meest gangbare modellen een Vougeot in het zwart, met hete lucht oven, chroom beslag en warmhoudkast. Heb je voor minder dan 6000 euro. Die is dan een meter breed. Dat is deze dus.. Groter kan ook, ze worden tot 2,2 meter gemaakt op bestelling.
Kan ook nog. Anderhalve meter (140cm of 155cm) zijn ook opties vanaf een slordige 7000 euro afhankelijk van type en samenstelling. Zo zijn er opties waar de ene oven 90 graden gedraaid is (dieper dan breed dus).quote:Op vrijdag 20 februari 2009 00:16 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Ik ging natuurlijk even uit van het 150cm model met twee ovens
Ikzelf heb een 1/2 cm speelruimte gelaten, dat was net genoeg ruimte om niet te gaan "wringen" bij het plaatsen.quote:Op maandag 6 april 2009 12:15 schreef realbase het volgende:
Even klein beetje topic kapen
ik heb ook een boretti gekocht ( VFPN(R)-94 AN )
apparaat is 90cm. Hoeveel ruimte moet ik dan tussen mn keukenkastjes afmeten ? 91 ?
of wil je hem juist "strak " ertussen ? tips welkom !!
Merci
aan beide zijden ? ( totaal 91 cm dus ) of dus gat van 90.5 cm ..quote:Op maandag 6 april 2009 12:45 schreef Nint het volgende:
[..]
Ikzelf heb een 1/2 cm speelruimte gelaten, dat was net genoeg ruimte om niet te gaan "wringen" bij het plaatsen.
1/2 cm in totaal.quote:Op maandag 6 april 2009 13:58 schreef realbase het volgende:
[..]
aan beide zijden ? ( totaal 91 cm dus ) of dus gat van 90.5 cm ..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |