abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66617132
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:24 schreef moussie het volgende:

Dus je hebt er geen bezwaar tegen als de moslims hier de tent over komen nemen begrijp ik
Als die immigranten hier het land tot bloei willen brengen en zichzelf willen ontplooien tot succesvolle levensgenieters dan heb ik daar geen problemen mee!
pi_66617809
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:39 schreef buachaille het volgende:

[..]

Als die immigranten hier het land tot bloei willen brengen en zichzelf willen ontplooien tot succesvolle levensgenieters dan heb ik daar geen problemen mee!
Ze mogen je huis inpikken en jou verbannen naar de achterhoek, waar je vanachter een muurtje toe mag kijken hoe ze jouw grondstoffen opmaken ?
pleased to meet you
pi_66618005
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Ze mogen je huis inpikken en jou verbannen naar de achterhoek, waar je vanachter een muurtje toe mag kijken hoe ze jouw grondstoffen opmaken ?
Als ik een inwoner zou zijn van de door mijn familie ingepikte grond in de betwiste gebieden dan zou dat pijn doen maar stiekem zou ik in mijn achterhoofd beseffen dat het niet meer dan logisch is dat het gebeurt.
pi_66619049
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:03 schreef buachaille het volgende:

[..]

Als ik een inwoner zou zijn van de door mijn familie ingepikte grond in de betwiste gebieden dan zou dat pijn doen maar stiekem zou ik in mijn achterhoofd beseffen dat het niet meer dan logisch is dat het gebeurt.
huh .. logisch ? Dus het was 'logisch' dat Mussert met de Duitsers samen werkte en het was onlogisch dat de Indianen tegen de Amerikanen vochten ? En mochten we morgen alsnog door de Russen worden ingenomen en met z'n allen gedwongen worden richting Siberië te gaan wandelen is het ook logisch dat wij dat wel goed vinden ?
pleased to meet you
pi_66619212
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:29 schreef moussie het volgende:

huh .. logisch ? Dus het was 'logisch' dat Mussert met de Duitsers samen werkte en het was onlogisch dat de Indianen tegen de Amerikanen vochten ? En mochten we morgen alsnog door de Russen worden ingenomen en met z'n allen gedwongen worden richting Siberië te gaan wandelen is het ook logisch dat wij dat wel goed vinden ?
moussie je bent niet in vorm vandaag

Vergelijk Israel liever met de uit Amerika teruggekeerde slaven van het land Liberia (en Sierra Leone). De nakomelingen van die slaven zijn teruggekeerd naar Afrika en hebben daar het land Liberia gesticht in een gebied waar ze een historische band mee hadden. Niemand die daar nog moeilijk over doet; ik heb in Europa nog nooit een stem gehoord dat het land Liberia niet rechtsgeldig zou zijn oid.
  maandag 2 maart 2009 @ 15:36:00 #206
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_66619297
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:33 schreef buachaille het volgende:

[..]

Vergelijk Israel liever met de uit Amerika teruggekeerde slaven van het land Liberia (en Sierra Leone). De nakomelingen van die slaven zijn teruggekeerd naar Afrika en hebben daar het land Liberia gesticht in een gebied waar ze een historische band mee hadden. Niemand die daar nog moeilijk over doet; ik heb in Europa nog nooit een stem gehoord dat het land Liberia niet rechtsgeldig zou zijn oid.
De context is nogal anders hier he...
Dasvidanja
pi_66619620
- edit -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2009 17:36:05 (Flame) ]
pi_66623343
quote:
JERUZALEM - Israël wil het aantal joodse kolonisten op de bezette Westelijke Jordaanoever bijna verdubbelen. Dat blijkt uit gegevens van het ministerie van Woningbouw, aldus de Israëlische beweging Peace Now maandag.

De groepering publiceerde haar cijfers kort voor het eerste bezoek van de nieuwe Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton aan het gebied.

''Het ministerie van Bouw en Woningen wil ten minste 73.000 wooneenheden neerzetten op de Westoever'', staat in het rapport van Peace Now.

Goedkeuring

Daarvan zou de bouw van 15.000 woningen zijn goedgekeurd. De plannen voor 58.000 huizen wachten nog op goedkeuring.

''Als alle plannen worden aangenomen, verdubbelt het aantal joodse kolonisten'', aldus de beweging, die haar berekeningen baseert op een gemiddelde van vier personen per woning.

Volgens Peace Now wonen momenteel 280.000 Israëlische kolonisten in circa 120 nederzettingen op de Westoever. Nog eens 200.000 wonen in het geannexeerde oosten van Jeruzalem.
De Israelische definitie van Peace.
Allah Al Watan Al Malik
pi_66624877
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:33 schreef buachaille het volgende:

[..]

Werden de huidige bewoners toen ook met moord en geweld verjaagd.
Werden de huidige bewoners ook hun rechten ontnomen
Werden ze ook in vluchtelingen kampen gezet.
Werden er daarna ook Nederzettingen gebouwd in het gebied waar naar toe ze verjaagd zijn.

Je bent niet echt in vorm van vandaag wat een onzinnige vergelijking.
pi_66626487
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Israëlische kolonisatie van Arabisch land, wat mij betreft overigens vrij aardig vergelijkbaar met de kolonisatie van bijvoorbeeld Amerika in de achttiende en negentiende eeuw, is sowieso dé kern van het conflict. Het is begrijpelijk dat Israël blijft wijzen naar Gaza en Hamas, maar het is ook duidelijk dat dat grotendeels een afleidingsmanoeuvre is, om zo niets te hoeven doen aan de joodse kolonisatie van Arabisch land. De internationale gemeenschap (dus: Amerika en Europa) zou dan ook slim zijn om goed duidelijk te maken dat de kern van het probleem niet Hamas of Gaza is of een of ander vermeende Iraanse samenzwering, maar de Israëlische weigering om bezet land op te geven.
pi_66626738
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

en dat wordt dan de zoveelste resolutie waar ze hun achterste mee af vegen en de zoveelste oorlogsmisdaad die ongestraft blijft .. integendeel, stuur nog een boot vol met wapens om zich te kunnen verdedigen tegen 'de terroristen'
pleased to meet you
pi_66627078
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:03 schreef Monidique het volgende:
De Israëlische kolonisatie van Arabisch land, wat mij betreft overigens vrij aardig vergelijkbaar met de kolonisatie van bijvoorbeeld Amerika in de achttiende en negentiende eeuw, is sowieso dé kern van het conflict. Het is begrijpelijk dat Israël blijft wijzen naar Gaza en Hamas, maar het is ook duidelijk dat dat grotendeels een afleidingsmanoeuvre is, om zo niets te hoeven doen aan de joodse kolonisatie van Arabisch land. De internationale gemeenschap (dus: Amerika en Europa) zou dan ook slim zijn om goed duidelijk te maken dat de kern van het probleem niet Hamas of Gaza is of een of ander vermeende Iraanse samenzwering, maar de Israëlische weigering om bezet land op te geven.
Je bent wel heel erg stellig. Waar "koloniseert" israel gaza???? In gaza leven hedentendage 0 joden. (over racisme gesproken). Hetzelfde kan gezegd worden van het land van de palestijnen, jordanië (ik val in herhaling, maar wat let me de waarheid te herhalen?) Blijft over de betwiste gebieden. Kennelijk is het propagandistisch gebruik van het woord "bezette" ergens in jouw hoofd blijven steken. Feit is dat er nog nooit een "palestijnië" is geweest in de betwiste gebeiden. Jordanië heeft er enige tijd aanspraak op gemaakt maar heeft het ergens in de jaren 80 overgelaten in Israel.
pi_66628370
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:20 schreef buachaille het volgende:
Je bent wel heel erg stellig. Waar "koloniseert" israel gaza???? In gaza leven hedentendage 0 joden. (over racisme gesproken).
de Westbank lieverd, daar waar de andere helft van de Palestijnse bevolking leeft achter een ander muurtje ..
en dat er geen Joden meer wonen in Gaza zal wel te maken hebben met het feit dat ze eindelijk besloten hebben zich aan de internationale regelgeving te houden .. of toch niet, gezien het feit dat diezelfde settlers gehuisvest gaan worden in nieuw te bouwen nederzettingen op de Westbank ?
quote:
Hetzelfde kan gezegd worden van het land van de palestijnen, jordanië (ik val in herhaling, maar wat let me de waarheid te herhalen?) Blijft over de betwiste gebieden. Kennelijk is het propagandistisch gebruik van het woord "bezette" ergens in jouw hoofd blijven steken. Feit is dat er nog nooit een "palestijnië" is geweest in de betwiste gebeiden. Jordanië heeft er enige tijd aanspraak op gemaakt maar heeft het ergens in de jaren 80 overgelaten in Israel.
ooh ja wel, en een stukje recenter nog ook dan het oude Israël .. iets van 135 ad
pleased to meet you
pi_66628789
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:56 schreef moussie het volgende:
de Westbank lieverd, daar waar de andere helft van de Palestijnse bevolking leeft achter een ander muurtje ..
en dat er geen Joden meer wonen in Gaza zal wel te maken hebben met het feit dat ze eindelijk besloten hebben zich aan de internationale regelgeving te houden .. of toch niet, gezien het feit dat diezelfde settlers gehuisvest gaan worden in nieuw te bouwen nederzettingen op de Westbank ?
[..]

ooh ja wel, en een stukje recenter nog ook dan het oude Israël .. iets van 135 ad
Alleen al de naam "Westbank" geeft aan dat mijn verhaal van de betwiste gebieden klopt, Samaria en Judea is de historische naam voor dit gebied. De naam Westbank is niets anders dan de door de jordaanse arabieren verzonnen naam voor het westelijk deel van Jordanië. Het is leuk dat sinds jordanie zijn aanspraak op het gebied maar liet vallen de palestijnse arabieren in het gebied er hun eigen staat willen vestigen maar in feite hebben de israeliers in het gebied, hoewel minder in aantal, net zoveel aanspraak. Temeer daar het israelisch gebied in Palestina al voor 80% door de VN is weggegeven aan de arabieren.
pi_66630419
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:07 schreef buachaille het volgende:

[..]

Alleen al de naam "Westbank" geeft aan dat mijn verhaal van de betwiste gebieden klopt, Samaria en Judea is de historische naam voor dit gebied. De naam Westbank is niets anders dan de door de jordaanse arabieren verzonnen naam voor het westelijk deel van Jordanië. Het is leuk dat sinds jordanie zijn aanspraak op het gebied maar liet vallen de palestijnse arabieren in het gebied er hun eigen staat willen vestigen maar in feite hebben de israeliers in het gebied, hoewel minder in aantal, net zoveel aanspraak. Temeer daar het israelisch gebied in Palestina al voor 80% door de VN is weggegeven aan de arabieren.
Historisch volgens wie ? De laatste paar eeuwen heette het hele gebied gewoon Syrië ..
en oh ja, westbank = westoever, gewoon een geografische aanduiding van een gebied, geen naam van een land .
pleased to meet you
  maandag 2 maart 2009 @ 21:41:02 #216
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_66632629
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:46 schreef moussie het volgende:

[..]

Historisch volgens wie ? De laatste paar eeuwen heette het hele gebied gewoon Syrië ..
en oh ja, westbank = westoever, gewoon een geografische aanduiding van een gebied, geen naam van een land .
buachaille heeft het hier aan het rechte eind. Jordanië heeft de term na 1948 geïntroduceerd om aan te geven dat ze zowel de west- als oost-bank van de Jordaan claimen. Het land heette niet voor niets voor 1948 Trans-Jordanië. Over de Jordaan.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  maandag 2 maart 2009 @ 21:48:42 #217
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_66632986
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:41 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

buachaille heeft het hier aan het rechte eind. Jordanië heeft de term na 1948 geïntroduceerd om aan te geven dat ze zowel de west- als oost-bank van de Jordaan claimen. Het land heette niet voor niets voor 1948 Trans-Jordanië. Over de Jordaan.
Hij heeft het over de laatste eeuwen.
Dasvidanja
pi_66633176
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:41 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

en die term is op zijn beurt bedacht door de Britten .. onder Ottomaans regime heette het gewoon Syrië
pleased to meet you
  maandag 2 maart 2009 @ 22:25:02 #219
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_66634687
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:52 schreef moussie het volgende:

[..]

en die term is op zijn beurt bedacht door de Britten .. onder Ottomaans regime heette het gewoon Syrië
Dus?

Hiermee bevestig je trouwens ook dat het moderne gebruik van Palestina ook een 20 eeuwse neologisme is.
bron
pi_66634864
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:25 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dus?

Hiermee bevestig je trouwens ook dat het moderne gebruik van Palestina ook een 20 eeuwse neologisme is.
Net als die van het land Israël, de laatste vermelding daarvan is van ver voor de laatste vermelding van het land Palestina
pleased to meet you
  maandag 2 maart 2009 @ 22:34:09 #221
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_66635053
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:30 schreef moussie het volgende:

[..]

Net als die van het land Israël, de laatste vermelding daarvan is van ver voor de laatste vermelding van het land Palestina
klopt, de namen Judea en Samaria werden veel langer nog gebruikt.
bron
  maandag 2 maart 2009 @ 23:57:50 #222
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_66638432
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:34 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

klopt, de namen Judea en Samaria werden veel langer nog gebruikt.
Dasvidanja
pi_66640664
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:03 schreef Viajero het volgende:

[..]

En toen alle Joden uit Gaza werden gedeporteerd, mocht je toen ook van Ethnische zuivering spreken?
Dat hangt ervan af, wat je etnische zuivering noemt.
De nederzettingen van de joden in dat gebied waren illegaal. En is het ontruimen van illegale nederzettingen etnische zuivering?
Dat lijkt mij meer het herstellen van de gewenste toestand.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:08:28 #224
111528 Viajero
Who dares wins
pi_66644053
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 02:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af, wat je etnische zuivering noemt.
De nederzettingen van de joden in dat gebied waren illegaal. En is het ontruimen van illegale nederzettingen etnische zuivering?
Dat lijkt mij meer het herstellen van de gewenste toestand.
De Joden die voor 1948 in Gaza woonden waren al verdreven, net als de Joden in de Westbank. Is dat de gewenste toestand waar je het over hebt?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_66646517
Who gives a shit about a name. Het gaat hier om kolonisatie door Israël van bezet gebied. Uit daar eens kritiek op, of is dat not done?
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')