abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66318596
Gisteren niet verder gegaan met resident evil, ben zelda gaan spelen omdat het wat rustiger is na een paar biertjes, ben nu op een punt aan beland bij resident evil waarbij er een stuk of 50 van die zombies tegelijk op me afkomen en ben al 10 keer dood gegaan dus heb ook ff geen zin om het nog eens te proberen, misschien zometeen een poging gaan wagen . Sowieso Resident Evil beter overdag spelen en niet in de avond want dan ga ik onrustig dromen ervan.

Ritme vandaag is even door elkaar idd. Hele week een ritme gehad waarbij ik iedere dag vroeg op was en dan in het weekend even alles door elkaar gooien maar daar is het weekend voor gemaakt

Carnavals dip, wel zin om te vieren op dit moment maar beseffende dat het een grote zuipbende is en een grote hitte in de kroegen en tenten om vervolgens niet te willen gaan. Zin en geen zin tegelijk? Veel geld ook dat het kost, 70 euro voor 1 avond is me iets teveel.

[ Bericht 14% gewijzigd door Topspin op 21-02-2009 18:41:42 ]
Genieten is toegestaan!!!
  zondag 22 februari 2009 @ 06:54:03 #52
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_66333406
Nederlands spreken gaat mij wat vreemd af.
Nederlands schrijven voelt nog vreemder.
Als er grammatica en spellings fouten zijn, sorry daar voor.
Het kost mij erg veel moeite om te switchen daar ik Engels het liefst spreek en ik in Australie dit van harte lust kan doen.
Verbazingwekkend hoe snel Nederlands naar de achtergrond word gedrukt.
Zal ook heel wat worden als ik weer in Nederland aan kom en het ook echt weer moet gaan spreken.
Maar goed, na deze mededeling zal ik een poging wagen om een mooie Nederlandse post van mijn laatste belevenissen te maken.
Daar gaan we.

Ik ben inderdaad aangekomen in Melbourne op de Black Saturday.
Vliegtuig moest omvliegen vanwege de branden.
Flinke turbulentie... alles was grijs door de rook... de rechter motor maakte ineens een harde knal alsof deze ontplofte.
Brand lucht drong het vliegtuig binnen.
Mensen die links en rechts aan het overgeven waren.
Het was best een heftige vlucht.
Vloog midden door de ellende.
Maar ben met een ruige landing alsnog veilig aan de grond gekomen.

Heb o.a vorige week gekampeerd en ben met de auto door 11 kilometer aan verbrand Australie gereden.
Dat zag er echt vreemd uit.
Alsof je op een andere planeet was.
Alles verbrand.
Tot aan de borden langs de weg toe waar wij op reden.
Op de kampeer locatie in het bos dwarelde nog wat as op mijn arm van een bosbrand niet ver bij ons vandaan.

Op het randje en in de buurt van al die branden?
Ik denk dat dit jullie vraag wel beanwoord heeft!

Veel gedaan sinds mijn laatste post hier.
Teveel om op te noemen.
Een paar hoogte punten te noemen:
- The Great Oceane road (prachtig) en daar o.a een helicopter vlucht gedaan
- The Grampians (adembenemend prachtig) en daar o.a op een quad bike door de natuur gecrossed met links en rechts kangaroo's om ons heen tijdens de rit
- Phillip Island en daar s'nachts uit de zee in ene allemaal pinguins met een volle visbuik het strand op zien waggelen richting een natuur gebied op het eiland.
- Geknuffeld met echte (grote) kangaroo's up close and personal

Woesndag ga ik eindelijk paardrijden door de grote Australische landschappen voor 2 uurtjes.
Dit kon eerst dus niet door de branden en gevaar dat er heerste.
Nu is het weer veilig waar ik en Wombie wilden gaan paardrijden.

Tevens staan uiteraard alle boven genoemde avonturen op foto en film.
Een ononderbroken 9 minuten scene vanuit de helicopter, het geknuffeld worden door een kangaroo en mooie foto's van het quad bike avontuur.
Ben tevens helemaal verliefd op kangaroo's.
Naast paarden heb ik een nieuw favoriet dier hoog in de lijst staan.
Was ik maar eerder naar een park gegaan waar ik bij kangaroo's kon zijn.
Kan de hele dag wel met ze door brengen.
Heb ook een mooie bloedende kras op mijn arm aan het avontuur over gehouden.
Knuffelen met een kangaroo is best ruig gezien de grote scherpe klauwen.
Maar was wel super cool.
Die dieren ga ik heel erg missen.

Sowieso zal ik Australie denk ik wel heel erg gaan missen.
Aan de ene kant is het fijn om naar huis te komen om de film te gaan maken en iedereen weer te zien en mijn verhalen te kunnen vertellen.
Aan de andere kant voel ik mij nog steeds ongekend thuis hier en zie ik mijzelf niet alleen (snel) wederkeren, maar ooit op een dag zie ik mij gerust er ook naar toe immigreren.
Geen plek op de wereld waar ik mij zo erg heb thuis gevoeld in alle 26 jaren dat ik op deze planeet besta.
En ik ben toch wel her en der geweest binnen Nederland en Europa zelf.

To be continued...
  zondag 22 februari 2009 @ 06:58:43 #53
8372 Bastard
Persona non grata
pi_66333417
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:21 schreef nokwanda het volgende:
Dit is het eindresultaat

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Respect gaaf hoor!
The truth was in here.
pi_66334661
wow Nokwanda! Geweldige art hoor mijn zege heb je!
Eindelijk iemand in TRU die kan wat hij/zij claimed te kunnen en dit laat zien zonder excuusjes (GRAPJUH)
Mooi werk.

En Darkwolf... same here. Mijn Nederlands is TENENKROMMEND slecht maar ik heb ook echt geen oefening meer, behalve fok
  zondag 22 februari 2009 @ 10:53:59 #55
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_66334726
Morghuh alles goed hier?
pi_66380742
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:50 schreef Flammie het volgende:
wow Nokwanda! Geweldige art hoor mijn zege heb je!
Eindelijk iemand in TRU die kan wat hij/zij claimed te kunnen en dit laat zien zonder excuusjes (GRAPJUH)
Mooi werk.

En Darkwolf... same here. Mijn Nederlands is TENENKROMMEND slecht maar ik heb ook echt geen oefening meer, behalve fok
EN ik kan echt ECHT zorgen dat mensen feetjes en elfjes en engeltjes kunnen zien
Heb er zelfs weleens voor gezorgd dat men een ufo en een eenhoorn konden zien. I rule
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 24 februari 2009 @ 02:22:25 #57
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_66396529
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:50 schreef Flammie het volgende:
Ja grappig hoe snel dat achteruit gaat.
Zeker omdat ik sowieso tweetallig ben opgevoed.
Engels is gewoon relaxter en beter dan Nederlands, vind ik.
Zit logischer in elkaar en rolt vloeiender over de tong.
Of je nu iets probeert te uiten vanuit je hart of een potje lekker wilt schelden.
English wins hands down.
Simpel voorbeeldje dat ik altijd gebruik.
Als iets prachtig en mooi is dan hebben wij het woordje "Mooi". Verder komen we niet.
Het is als een grijze schilderij dat niet veel uit.
Pak nu Engels en als je dit goed kan spreken en Beautiful erbij pakt, klinkt dit al veel kleurrijker dan Nederlands.
In het Engels kun je veel meer emoties kwijt in de woorden, Nederlands is wat dat betreft een stuk killer.
Nu zijn er mensen die toch nog wat kunnen met de taal en mooie stukken kunnen schrijven in welke vorm dan ook.
Maar alsnog zal bij mij persoonlijk het Engels naar voren komen als ik iets wil uitdrukken vanuit mijn hart.
Gedichten, diepe teksten... als mijn hart het overneemt begin ik Engels te tikken / spreken zonder dat ik het door heb.
Posten op een forum is dan ook wel relaxed als het Nederlands moet.
Kan alles nog nagelezen worden en het is niet realtime dus kan rustig aan doen met het tikken.
Op MSN is het een ramp omdat het realtime is en op Skype doe ik niet eens moeite en spreek ik iedereen in het Engels aan.
Op MSN nu ook trouwens. Fok it.
Ik integreer wel weer langzaam als ik echt terug ben in Nederland.
pi_66400325
Over het Thais

Nee het Thais is een prachtige taal. (:'))
Ik noem eens wat leuke voorbeelden als we het toch over talen gaan hebben

Mooi = Suay in het thais.
leuk zou je denken, maar als je het ook maar fout uitspreekt dan betekend het ongelukkig//vervloekt.
Het Thais is een tonal language dus.

Je hebt, mocht het je boeien, 5 verschillende tonen in deze geweldige taal

midtone , lowtone, falling tone, high tone en rising tone.

de rising tone is een beetje zoals je een vraag stelt in het engels. Suay rising tone = mooi. Sooooeeee-waaaay?
op die fiets.

Je kunt dus 5 dezelfde woorden hebben in 1 zin maar het betekend totaal iets ander omdat de betekenis van het woord afhankelijk is van de toon waarin je dat woord uitspreekt.

Voorbeeld zin

Maai mai mai mai mai?

betekend: new wood does not burn , does it?

maa = komen in midtone
maa = paard in hightone
maa = hond in rising tone

glai = ver weg in mid tone
glai = kortbij in falling tone

Voor de meeste westerlingen is dat even slikken, maar gelukkig, mede door het feit dat ik dagelijks oefen, kan ik leuke gesprekken hebben met de natives hier en dat opent toch deuren Ik spreek redelijk vloeiend Thais gelukkig maar in Nederland heb je daar natuurlijk geen fuck aan

ENGELS IS ONLOGISCH

Het engels vind ik inderdaad ook een prachtige taal maar het is ook onlogisch. Ik geef dus les op highschools en language institutes en probeer het volgende maar eens uit te leggen aan mensen die de taal nauwelijks meester zijn

Ik: Spreek de volgende woorden hardop uit
No
Go
en dan: ... Do

HUH WAAROM? Ja voor ons is dat logisch omdat we werkelijk spoonfed zijn met engels maar euh... het is niet zo perfect als het lijkt

andere voorbeelden:

plural van mouse = mice
plural van house = ???!!

plural van foot = feet
plural van boot = ???!!!

plural van box = boxes
plural van ox = oxen (waarom dan? )

plural van man = men
plural van pan = ???!

En om nou de hele tijd te zeggen: JA DAT IS EEN UITZONDERING

nah ja vast een niet boeiende post

[ Bericht 1% gewijzigd door Flammie op 24-02-2009 11:15:20 ]
pi_66401620
ik dacht toch echt dat de plural van mouse, mice moest zijn
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_66401759
Dat klopt
Ik wilde eigenlijk een ander voorbeeld stellen en raakte in de war met wat ik schreef zonder verdere bijbedoelingen
Lappen tekst door elkaar gegooid haha.

Wat ik wilde zeggen:

Plural van goose = geese
en ik wilde moose aankaarten Want dat is geen meese (plural noun misschien?)
op die fiets:P

het is iig changed

Engels is gewoon een rare taal
pi_66401855
Is het ook. Ben blij dat ik na jaren tweetaligheid lekker moeiteloos kan omschakelen van de ene naar de andere taal.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_66402043
Pom kit waan passa angrid baa maak krab la-gooo kon farang ting tong maak-maak krab.
koon kit yang-ngai?

Het schrijven van thais is lastiger dan deze domme transliteration.
Je hebt 44 consonants en klinkers pleuren ze onder, ernaast of eronder (ligt aan de vowel) en dan heb je ook nog toon regels.
Verder dan route beschrijvingen en verschillende gerechten om te bestellen kom ik nog niet
  woensdag 25 februari 2009 @ 07:04:24 #63
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_66433075
Geen enkele taal is perfect wat dat betreft.
Maar voor mij persoonlijk is Engels makkelijker en logischer dan Nederlands.
Frans heb ik niet gehad op school,, maar wel 4 jaar duits.
Dat is pas vaag.
Wie verzint het nu om aan alle mogelijke objecten een geslacht te geven?
Kon nooit echt duidelijk opmaken of een auto of wasmachine een vrouwtje of een mannetje was. Ofzo.
pi_66433171
Latijn is perfect
pi_66582455
Goede middag.

"lange" tijd niet hier geweest, vandaag echt lente in de lucht hier in het zuiden. Ben wezen hardlopen vanmorgen om 10 uur en voel me ineens al een stuk fitter. Morgen zal het wel spierpijn zijn maar dan is het doorbijten. Geen zin meer om online te zijn de laatste weken dus dan zoek ik het elders. Genoeg te doen buiten internet om
  maandag 2 maart 2009 @ 00:14:01 #66
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_66602905
@topspin

hoe staat het met het baanplan?
pi_66610303
Nog steeds iedere 2 weken een traject aan het volgen en dat is veel vragen invullen plus praten over eerdere ervaringen, en dan ergens in juni wordt er samen een plek uitgezocht dus het zit nog steeds in beweging. Begin zal het rustig zijn waar ik terecht kom om incasseringsvermogen op te bouwen en ook niet de volle 40 uur zal het worden. Traject duurt zo lang omdat er precies wordt uitgestippeld wat de beste keuze is.

Sta er nog steeds positief tegenover zonder terug te trekken, ben ook naar alle afspraken geweest dus dat zit nog steeds goed. Weet nog steeds niet goed wat ik precies wil gaan doen maar daar is die begeleiding voor in het leven geroepen.
  Moderator maandag 2 maart 2009 @ 21:48:10 #68
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_66632959
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:20 schreef Topspin het volgende:
Nog steeds iedere 2 weken een traject aan het volgen en dat is veel vragen invullen plus praten over eerdere ervaringen, en dan ergens in juni wordt er samen een plek uitgezocht dus het zit nog steeds in beweging. Begin zal het rustig zijn waar ik terecht kom om incasseringsvermogen op te bouwen en ook niet de volle 40 uur zal het worden. Traject duurt zo lang omdat er precies wordt uitgestippeld wat de beste keuze is.

Sta er nog steeds positief tegenover zonder terug te trekken, ben ook naar alle afspraken geweest dus dat zit nog steeds goed. Weet nog steeds niet goed wat ik precies wil gaan doen maar daar is die begeleiding voor in het leven geroepen.
Wat klinkt dat enorm goed
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_66634765
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:48 schreef senesta het volgende:

[..]

Wat klinkt dat enorm goed
Danke

Het is ook wat meer willen en niet moeten. Het was een hele tijd moeten omdat ik thuis blijven vertrouwd voelde aanvoelen. Verandering was een of andere bedreiging en sinds kort is verandering meer uitdaging. Ook nu dus 3 keer per week naar een ontmoetingscentrum waar ik mensen ontmoet en misschien nog mee ga doen aan een tuinproject om het vroege verplichte opstaan als verplichting te gaan aanwennen. Vind het dan wat minderwaardig voor mij om aan zo'n project mee te doen maar het is in het begin genoeg om op te starten en wat is minderwaardig ook, als zo'n tuinproject van 15 uur per week leidt tot betaald werk in de toekomst dan is het alles behalve minderwaardig, dat tuinproject is in de achtertuin van dat gebouw om samen met een groep alles in juiste banen te regelen en bomen en planten en groenten en zo te doen, niet echt in mijn straatje maar het is een start dus . Dan nog eens per 2 weken naar die trajectbegeleiding om het echte werk op te zoeken en zo zit het weer op een realitistisch actiever spoor inplaats van iedere dag wazig filosofisch gebrazel

Ben van nul opnieuw moeten beginnen en dan is alles meegenomen en dus winst. Vandaar dat ik liever aanneem en niet teveel doe afwijzen en zeker omdat het tijdelijk is alles wat nu gebeurt. Straks over een aantal maanden kan ik pas echt kijken waar ik echt ben. Zit ik straks part time ergens dan kan ik pas echt zeggen of het allemaal zin heeft gehad, eisen zijn begesteld maar nog steeds een betaalde baan in mijn vizier, sowieso om het geld maar ook om het doel, waardering en de zingeving.

Maar goed, in ieder geval meer buiten de deur. Iedere vrijdag ook met een vriend naar de kroeg waar ik steeds beter contact mee krijg en dan misschien via die ene vriend de rest van de vriendengroep weer ontmoeten maar dat kan altijd nog.

Nog steeds levend dus
  Moderator maandag 2 maart 2009 @ 22:31:55 #70
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_66634941
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:27 schreef Topspin het volgende:

[..]

Danke

Het is ook wat meer willen en niet moeten. Het was een hele tijd moeten omdat ik thuis blijven vertrouwd voelde aanvoelen. Verandering was een of andere bedreiging en sinds kort is verandering meer uitdaging. Ook nu dus 3 keer per week naar een ontmoetingscentrum waar ik mensen ontmoet en misschien nog mee ga doen aan een tuinproject om het vroege verplichte opstaan als verplichting te gaan aanwennen. Vind het dan wat minderwaardig voor mij om aan zo'n project mee te doen maar het is in het begin genoeg om op te starten en wat is minderwaardig ook, als zo'n tuinproject van 15 uur per week leidt tot betaald werk in de toekomst dan is het alles behalve minderwaardig. Dan nog eens per 2 weken naar die trajectbegeleiding om het echte werk op te zoeken en zo zit het weer op een realitistisch actiever spoor inplaats van iedere dag wazig filosofisch gebrazel

Ben van nul opnieuw moeten beginnen en dan is alles meegenomen en dus winst. Vandaar dat ik liever aanneem en niet teveel doe afwijzen en zeker omdat het tijdelijk is alles wat nu gebeurt. Straks over een aantal maanden kan ik pas echt kijken waar ik echt ben.

Maar goed, in ieder geval meer buiten de deur. Iedere vrijdag ook met een vriend naar de kroeg waar ik steeds beter contact mee krijg en dan misschien via die ene vriend de rest van de vriendengroep weer ontmoeten maar dat kan altijd nog.

Nog steeds levend dus
Het doet me echt heel erg goed om te lezen
En er is zeker niets minderwaardigs aan hoor, klinkt als een hele mooie start
pi_66635087
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:31 schreef senesta het volgende:

[..]

Het doet me echt heel erg goed om te lezen
En er is zeker niets minderwaardigs aan hoor, klinkt als een hele mooie start
Is het ook, ben nogal veeleisend geweest en vond alle stappen te min voor mij. Dacht altijd aan het verleden waarin het allemaal geweldig was maar het verleden was niet meer aanwezig en dus moet ik beginnen in het heden. Kan niet vanuit het verleden gaan opbouwen dus moet in het heden opnieuw beginnen ook.

Maar goed, nog steeds wel enige moed en zin. Geen tegenzin ook en dat vind ik het belangrijkste. Met enige zin de dingen doen die ik doe en vanzelf gaan die dingen meer vanzelf en dus goed.

Hoe is het met jou eigenlijk?
  Moderator maandag 2 maart 2009 @ 22:38:15 #72
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_66635223
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:34 schreef Topspin het volgende:

[..]

Is het ook, ben nogal veeleisend geweest en vond alle stappen te min voor mij. Dacht altijd aan het verleden waarin het allemaal geweldig was maar het verleden was niet meer aanwezig en dus moet ik beginnen in het heden. Kan niet vanuit het verleden gaan opbouwen dus moet in het heden opnieuw beginnen ook.

Maar goed, nog steeds wel enige moed en zin. Geen tegenzin ook en dat vind ik het belangrijkste. Met enige zin de dingen doen die ik doe en vanzelf gaan die dingen meer vanzelf en dus goed.

Hoe is het met jou eigenlijk?
Gaat ook vast helemaal goed komen, daar ben ik van overtuigd

Met mij gaat het prima, het gaat hier in huis zijn gangetje, met ons en de kindertjes en beestjes gaat het lekker.
En druk met FOK!

Maar nog steeds hartstikke leuk allemaal.
pi_66635692
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:38 schreef senesta het volgende:

[..]

Gaat ook vast helemaal goed komen, daar ben ik van overtuigd

Met mij gaat het prima, het gaat hier in huis zijn gangetje, met ons en de kindertjes en beestjes gaat het lekker.
En druk met FOK!

Maar nog steeds hartstikke leuk allemaal.
Zolang je er van kan genieten is alles okey dokie

Dat het goed gaat is dan meegenomen Als het goed gaat heeft het geen verandering nodig ook en dan kan het lekker die gang opgaan ook. Net nog over kinderen gesproken in een ander topic, moet er zelf niet aandenken maar bij kinderen denk ik dan aan drukte en nog meer. Kan me geen rustige kinderen voorstellen en daarom mijn mening over waarom ik geen kinderen zou willen. Heeft dan met mijn storingszender te maken waarbij ik niet tegen geluiden kan boven een x-aantal decibel ook.

FOK! taak zal inderdaad druk zijn volgens mij Wanneer komt de uitslag van de 500 gedichten prijsvraag uit? Heb voor het eerst meegedaan aan een prijsvraag hier op het forum. Ooit 1 keer voor een laptop meegedaan op de frontpage maar op het forum voor de eerste keer.

Back to life, back to reality Ben super in de realiteit weer de laatste tijd, zoals vroeger en dat is alleen maar goed ook. Realiteit is absurd genoeg en de normale realiteit is ook mooi genoeg. Iedere vorm van absurd filosoferen zie ik vaker als zinloos in omdat het allemaal al bijzonder genoeg is zonder die poes pas

Even youtube nummer erbij.

pi_66635865

Absurd Hoezo is de realiteit normaal? Dit is toch te gek voor woorden? Toen zat ik op de MAVO, klasgenoot naast me de hele tijd dat liedje aan het neurien. Paranormal shit happens even when it's normal
  woensdag 4 maart 2009 @ 07:35:15 #75
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_66678577
Weer terug in Nederland sinds half 10 in de ochtend op zaterdag.
Dat was wel weer even wennen.
En net als op de heen weg: totaal geen jetlag!

Een komisch stukje met mij en een kangaroo doet al ronde op YouTube:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')