Nog wat toelichting op mijn opmerking:
Vergelijking, uiteraard als voorbeeld bedoeld:
Je vraagt mensen op deze manier eigenlijk om eens lekker creatief over een vervoermiddel na te denken. Je stelt echter wel een aantal voorwaarden.
Namelijk:
-het moet blauw zijn
-het moet vier wielen hebben
-het moet op benzine rijden
-je moet er minimaal 700km met één tank kunnen afleggen én
-het moet in Bayern geproduceerd zijn.
Nou, ik kom dan niet op een Batavus omafiets uit, ik weet niet hoe het met jou zit?
M.a.w. je hele open mind en creativiteit is weg.
Ik begrijp dat het voor jou heel logisch is om jezelf zo in te kaderen, maar voor andere mensen is het nou juist heel belangrijk om wat mogelijkheden te hebben. Eérst de gedachten de vrije loop laten en daarna kijken of je niet wat in moet kaderen.
Ik heb het hier al eens eerder met je over gehad (

), maar ik blijf er bij dat het niet goed is om éérst de testmethode vast te stellen en dan pas te bedenken wat je gaat testen.
De telefoontest van Jogy, blijkt niet haalbaar, omdat mensen blijkbaar niet veel gebeld worden, of door maximaal 5 mensen die elke dag op ongeveer dezelfde tijd bellen.
Daar waren we op pagina 1 toch al uit?
Dan gaat het vervolgens iets van 5 pagina's over testmethoden.
Ik zou echt niet weten welk paranormaal verschiijnsel volgens jouw kaders te testen is.
Volgens mij weet niemand dat.
Overigens denk ik dat je ook best voorzichtig mag zijn met zeggen dat mensen claims doen. Mensen claimen over het algemeen niet dat ze iets "kunnen". Dat klinkt als goochelen.
Ze claimen dat ze dingen meemaken. Het kenmerk van meemaken is dat het je overkomt, en dat je het niet kunt oproepen.
Voorts heb ik ook moeite met het punt dat je die zenertest zelf weigert af te leggen op de manier zoals Spellmeista hem doet. Hoe wil je zijn testmethode verifiëren dan?
Wil je niet zelf ondervinden?