Als je dezelfde discussie als gisteravond (of eergisteravond) wil gaan voeren, verwijs ik je gewoon naar dat topic, ga het maar opnieuw lezen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:36 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je al die beschuldigingen nou eens zou onderbouwen met bewijs, dan zou het veel meer indruk maken Hypocrietje.
Vraag het Pedro. Jij hebt toch een hotline met hem. Ik denk niet dat iemand hier jou het goede antwoord kan geven.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:37 schreef macca728 het volgende:
Hoe zal dit probleem opgelost worden ?
Bij het stappen werden de poortjes op drukke metrostations als Beurs en Stadhuis massaal ingetrapt om zo binnen te komen.
Bij station Leuvehaven schrokken de aanwezige RET-ers zo dat ze niet durfden in te grijpen.
De VVD adviseert nu om meer BOA's in te zetten en politie.
De suggestie om zelfs het leger in te zetten werd naar de prullenbak verwezen.
bron AD/Metro
quote:RET let op opentrappen poortjes
ROTTERDAM - De RET let vanaf dit weekeinde extra op baldadige jongelui die op stapavonden de toegangspoortjes van de metro opentrappen.
FOTO www.AD.NL
Afgelopen weekend werden de poortjes massaal opengetrapt op drukke metrostations als Beurs en Stadhuis.
Met een stevige trap gaan de poortjes vanzelf open, een veiligheidsmaatregel voor het geval een metrostation in korte tijd moet worden ontruimd. „Behalve de schade die wordt aangericht, is het heel vervelend voor de RET-medewerkers die daar werken,’’ aldus een voorlichter. Geschrokken RET’ers op metrostation Leuvehaven besloten afgelopen weekend niet in te grijpen toen een grote groep dronken lui zich zonder te betalen toegang verschafte.
Dit weekeinde gaan teams van controleurs op stap met een politieagent, zodat de daders niet alleen op de bon worden geslingerd voor zwartrijden maar ook voor vernieling. De VVD-fractie heeft gisteren voorgesteld om op Rotterdamse metrostations meer bijzondere opsporingsambtenaren (boa’s) in te zetten, om zwartrijders na het forceren van een poortje meteen te bekeuren.
Prima. Als jij op deze manier iemand van leugens beschuldigd, weet ik wat die beschuldiging waard is. Niks.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als je dezelfde discussie als gisteravond (of eergisteravond) wil gaan voeren, verwijs ik je gewoon naar dat topic, ga het maar opnieuw lezen.
Ik hoef hier niemand te overtuigen , behalve jou en dat is hopelooos.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Prima. Als jij op deze manier iemand van leugens beschuldigd, weet ik wat die beschuldiging waard is. Niks.
Ik ben er op zich ook tevreden mee, ik gebruik hem als abonnement.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:34 schreef qonmann het volgende:
Ik heb er ook 1 (Amsterdam), zeer tevreden tot nu toe
En toch probeer je het telkens weer en raak je in de vlekken als ik het niet met je eens benquote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik hoef hier niemand te overtuigen , behalve jou en dat is hopelooos.
De consumentenorganisaties zagen deze chipkaart niet zitten.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:05 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Geen enkele consumentenclub zag de OV chipkaart zitten en eiste dat de invoering opgeschort zou worden totdat het perfect werkte
Huh, reis jij niet goedkoper? Gôh...quote:Jij stelt dat er maar 1 iemand is die goedkoper kan reizen tussen 2 haltes. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar dat slaat echt nergens op.
We hebben gister aangetoond dat het in de meeste gevallen duurder is geworden. Jij accepteert dat niet.quote:Het ging erom dat consumenten organisaties een ramp voorspelden. Daar was groenlinks het duidelijkst in. En punt 2 van Groenlinks blijkt niet te kloppen he. Dus waarom zou ik dat nog gaan behandelen? We hebben gisteravond wel aangetoond dat het niet duurder wordt én de klant vooraf kan zien wat het gaat kosten.
Dat bericht is een half jaar oud, wat wil je daar mee zeggen? Dat de problemen van toen allemaal zijn opgelost?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:17 schreef snowgoon het volgende:
Nog wat pessimistische berichten.
http://www.techzine.nl/ni(...)in-chipkaart-op.html
[..]
Toch wel apart dat de OV chipkaart dan 2 weken na de invoering een ruime voldoende krijgt van de reizigers.
Ik reis niet zo vaak en alleen met de metro en dat bevalt goed.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik ben er op zich ook tevreden mee, ik gebruik hem als abonnement.
Hoe reis jij ermee ?
Ik wil ermee zeggen dat verschillende consumenten organisaties zeer negatief waren over de OV chipkaart en dat dat zwaar overdreven was.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:25 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat bericht is een half jaar oud, wat wil je daar mee zeggen? Dat de problemen van toen allemaal zijn opgelost?
Natuurlijk accepteer ik dat niet want als jij zegt dat het in de meeste gevallen duurder wordt, dan loop je glashard te liegen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:24 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
De consumentenorganisaties zagen deze chipkaart niet zitten.
Niet persé perfect werken, maar in ieder geval zonder de waslijst aan fouten, problemen en opmerkingen.
[..]
Huh, reis jij niet goedkoper? Gôh...
[..]
We hebben gister aangetoond dat het in de meeste gevallen duurder is geworden. Jij accepteert dat niet.
doen we niet meer, want als wij dat aantonen is het een fout van de sitequote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:44 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Natuurlijk accepteer ik dat niet want als jij zegt dat het in de meeste gevallen duurder wordt, dan loop je glashard te liegen.
Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt, maar in de meeste gevallen is het toch echt goedkoper.
Dus bij deze een uitdaging voor jou, toon maar eens aan dat de meeste trajecten duurder worden.
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:44 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Natuurlijk accepteer ik dat niet want als jij zegt dat het in de meeste gevallen duurder wordt, dan loop je glashard te liegen.
Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt, maar in de meeste gevallen is het toch echt goedkoper.
Dus bij deze een uitdaging voor jou, toon maar eens aan dat de meeste trajecten duurder worden.
quote:
Als je geen onderbouwing van je stellingen wil geven, ga dan ook niet lopen zeuren dat ik jouw mening niet accepteer.quote:
En dat het een fout was heb ik toch duidelijk aangetoond.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
doen we niet meer, want als wij dat aantonen is het een fout van de site
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:05 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je geen onderbouwing van je stellingen wil geven, ga dan ook niet lopen zeuren dat ik jouw mening niet accepteer.
Nog zo'n hypocrietje.
Fout.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik wil ermee zeggen dat verschillende consumenten organisaties zeer negatief waren over de OV chipkaart en dat dat zwaar overdreven was.
quote:Op zondag 15 februari 2009 00:38 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Fout.
Anders zaten de consumentenorganisaties allang weer aan de tafel (misschien wel gezamenlijk aan 1 kant van de tafel)
Wederom fout van jou.quote:Op zondag 15 februari 2009 09:19 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik snap jouw redenatie totaal niet. Waarom zouden de consumentenorganisaties allang weer om de tafel zitten?
Die organisaties waren er als de kippen bij om op het systeem te klagen, maar na de invoering zijn ze ineens verbazingwekkend stil gebleven. Geen gezeur dat het fout gaat en geen opmerkingen dat het toch wel goed gaat.
Als de ov bedrijven de consumenten organisaties weer bij dit overleg willen betrekken zou het een mooie geste van de bedrijven zijn dat hun eens aantonen dat het reizen voor de consument echt niet duurder wordt. En dan aantonen met cijfertjes ipv dit steeds maar als een mantra in de ruimte blijven herhalen en als we het maar vaak genoeg roepen gelooft op den duur de massa het wel. (Het gros van de amerikanen gelooft nog steeds dat irak aangevallen i s omdat alqaida daar zat.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:44 schreef snowgoon het volgende:
Over die tarieven ook het volgende, Qbuzz weet nog niet wat de tarieven worden van de chipkaart, die over 5 weken verplicht wordt in regio Rotterdam, maar weet wel dat die tarieven vastgesteld worden door de overheid.quote:Op zondag 15 februari 2009 10:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als de ov bedrijven de consumenten organisaties weer bij dit overleg willen betrekken zou het een mooie geste van de bedrijven zijn dat hun eens aantonen dat het reizen voor de consument echt niet duurder wordt. En dan aantonen met cijfertjes ipv dit steeds maar als een mantra in de ruimte blijven herhalen en als we het maar vaak genoeg roepen gelooft op den duur de massa het wel. (Het gros van de amerikanen gelooft nog steeds dat irak aangevallen i s omdat alqaida daar zat.![]()
)
Met het afschaffen van de retourtjes (en waarschijnlijk ook de enkeltjes) heeft de NS de schijn al flink tegen. Verder hebben we nu ook nog de 5 retourkaart zonder datum, waarbij je nogmaal 5% korting krijgt, deze verdwijnt straks ook.
De tram/bus/metro bedrijven zouden een statistisch overzicht moeten laten zien, wat de gemiddelde reisafstand is, en hoeveel zones ermee gemoeid zijn, dan zouden ze zo hun gelijk kunnen laten zien dat het totaal hetzelfde blijft.
Het geneuzel van jou met het cherrypicken van sommige ov stukjes is niets meer dan gerommel in de marge.
Zoals sommige mensen hier al vaker opgemerkt hebben leuk dat je het voor metro kan berekenen, deze legt vaak een rechte lijn af, de meeste stadsbussen slingeren vrolijk door de steden heen om maar zoveel mogelijk wijken aan te doen, maar leggen daarmee voor veel mensen ook totaal onnodige kilometers af die ze straks wel moeten gaan betalen.
Dat lijkt me ook één van de grootste bezwaren, als het fout gaat dan moet je zelf via allerlei procedures achter je eigen geld aan. En de ov bedrijven spinnen daar garen bij.quote:Op zondag 15 februari 2009 11:07 schreef macca728 het volgende:
Het grote probleem bij de chipkaart verder is dat alle problemen die leiden tot geblokkeerde chipkaarten en hogere tarieven door verkeerd werkende software ten laste van de reiziger gaan.
De reiziger mag dit schriftelijk claimen wat lange wachttijden tot gevolg heeft. En ook nog administratiekosten rekenen.
Wat de RET zelf zei, de klant moet altijd kijken hoeveel de reis kost en als het verkeerd gaat, kan hij het claimen. Dhr Peters vergelijkt het met het bewaren van een kassabon.
Maar bij een fout op een kassabon, krijg je gelijk je geld terug en heb je ook geen papierwinkel nodig.
Het zal de OV bedrijven sieren als ze mensen ook gelijk hun geld zouden teruggeven, immers dit kunnen ze zo checken via het computersysteem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |