Dat is dan een fout of via een hele rare route. De afstand tussen die 2 plaatsen is niet meer dan 5 kilometer.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik kopieer het rechtsreeks van de door jou genoemde site
http://www.9292ov.nl/9292ov1063.asp?action=zoektarief
Kies lijn, vertrek- en aankomsthalte
Maatschappij: RET
Vervoertype: Metro
Lijn: erasmus
Vertrekhalte: Rotterdam, Eendrachtsplein
Aankomsthalte: Rotterdam, Zuidplein
Tarieven:
Vol tarief Korting
¤ 3,27 ¤ 2,16
Het getoonde tarief is inclusief het basisbedrag.
Dit basisbedrag is ¤ 0,75 zonder korting en ¤ 0,50 met korting.
Wanneer u in het stad- en streekvervoer binnen 35 minuten overstapt met de OV-chipkaart, dan betaalt u het basisbedrag niet opnieuw.
opnieuw
gewoon met de metro, die neemt geen omwegen hoor.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:54 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat is dan een fout of via een hele rare route. De afstand tussen die 2 plaatsen is niet meer dan 3 kilometer.
Apart.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
gewoon met de metro, die neemt geen omwegen hoor.
En dat maakt het meteen geloofwaardig ofzo?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Snap je mijn voorbeelden niet of wil je ze niet snappen?
Bij de door mij gebruikte voorbeelden zijn 5 van de 6 ritten goedkoper!
En ik 2, die al duurder zijn, whats your pointquote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Apart.
Ik heb in ieder geval 3 trajecten gezocht en alle drie zijn ze met chipkaart goedkoper.
Zolang jij niet aan kunt tonen dat ik het fout heb wel ja.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:59 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
En dat maakt het meteen geloofwaardig ofzo?
Aantonen betekent in deze discussie dat jij het moet accepteren. Heb ik je nog niet veel zien doen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zolang jij niet aan kunt tonen dat ik het fout heb wel ja.
Als je de reis zelf opzoekt is het in twee delen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
gewoon met de metro, die neemt geen omwegen hoor.
Wat moet ik accepteren?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:03 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Aantonen betekent in deze discussie dat jij het moet accepteren. Heb ik je nog niet veel zien doen.
Veel andere mensen reizen wel 1 halte. Niet iedereen heeft zin om te gaan lopen, al dan niet in de regen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
En ik 2, die al duurder zijn, whats your point
En nee ik reis nooit maar 1 halte
1,17 + 1,24 - 0,75 = 1,66quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:30 schreef macca728 het volgende:
Vertrekhalte: Rotterdam, Marconiplein
Tarieven:
Vol tarief Korting
¤ 2,91
Nou gaat lekker Snowgoon
4 strippen is 1,83
Feiten die anderen je aanreiken, zoals hier. Het eerste en enige wat jij doet is zeggen dat het dan wel een fout van het systeem zal zijn. Nee, hij zal nog eens wat voor je opzoekenquote:
quote:En waarom zou ik de enige moeten zijn die iets accepteerd? Jij accepteerd mijn voorbeelden uit Amsterdam en Rotterdam blijkbaar niet.
Je verwacht van mij dat ik iets accepteerd wat niet logisch is en later ook daadwerkelijk niet blijkt te kloppen?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:09 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Feiten die anderen je aanreiken, zoals hier. Het eerste en enige wat jij doet is zeggen dat het dan wel een fout van het systeem zal zijn. Nee, hij zal nog eens wat voor je opzoeken![]()
[..]
wat ? De ov site klopt opeens niet ?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:09 schreef snowgoon het volgende:
[..]
1,17 + 1,24 - 0,75 = 1,66
17 cent goedkoper.
Oftewel, 5 trajecten. Allemaal goedkoper.
Jouw berekening klopt ? En de berekening van de officiele site klopt niet ?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:11 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je verwacht van mij dat ik iets accepteerd wat niet logisch is en later ook daadwerkelijk niet blijkt te kloppen?
Ik heb inmiddels aangetoond dat die berekening niet klopte en wat het wel moet zijn. Misschien moet JIJ dat eens lezen en accepteren. Of aantonen waar ik het fout heb.
En als je van mij verwacht dat ik toegeef dat de chipkaart duurder is, dan moet je wel met goede voorbeelden komen.
Blijkbaar gaat die berekening op die site niet goed omdat het een overstap is.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat ? De ov site klopt opeens niet ?
Kies lijn, vertrek- en aankomsthalte
Maatschappij: RET
Vervoertype: Metro
Lijn: erasmus
Vertrekhalte: Rotterdam, Marconiplein
Tarieven:
Vol tarief Korting
¤ 2,91 ¤ 1,93
Het getoonde tarief is inclusief het basisbedrag.
Dit basisbedrag is ¤ 0,75 zonder korting en ¤ 0,50 met korting.
Wanneer u in het stad- en streekvervoer binnen 35 minuten overstapt met de OV-chipkaart, dan betaalt u het basisbedrag niet opnieuw.
Ga je gang, ik houd je niet tegen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:16 schreef macca728 het volgende:
Trouwens laten we eens voorbeelden nemen met bussen, trams en overstappen
Metro's rijden niet om, altijd dezelfde korte route.
Bussen en trams rijden veel langere route's, daar ben je dus waarschijnlijk veel vaker duurder uit.
Vorbeelden zijn hierboven al gegeven.
Mijn nieuwe berekening komt ook van de officiele site. Blijkbaar heeft de officiele site moeite met overstappen berekenenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jouw berekening klopt ? En de berekening van de officiele site klopt niet ?
Hier moet je ook overstappen. Klopt zeker ook niet danquote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:19 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Mijn nieuwe berekening komt ook van de officiele site. Blijkbaar heeft de officiele site moeite met overstappen berekenen
Ik moeite doen voor jou?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:11 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je verwacht van mij dat ik iets accepteerd wat niet logisch is en later ook daadwerkelijk niet blijkt te kloppen?
Ik heb inmiddels aangetoond dat die berekening niet klopte en wat het wel moet zijn. Misschien moet JIJ dat eens lezen en accepteren. Of aantonen waar ik het fout heb.
En als je van mij verwacht dat ik toegeef dat de chipkaart duurder is, dan moet je wel met goede voorbeelden komen.
Wat zeg je nouquote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:20 schreef macca728 het volgende:
Ik geloof een officiele site, die al jaren in de lucht is.
Waar komt dat verschil dan vandaan, niet alleen van het basistarief blijkbaar want als ik dat eraf haal, kom ik er nog niet aan.
Bij Beurs hoef je niet eens in en uit te checken als je overstapt, je kan zo doorlopen, richting Eendrachtsplein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |