Fransje Mensonides maar wéér eens quoten dan:quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik heb compleet willekeurige trajecten opgezocht.
Kom jij dan eens met trajecten die duurder zijn of stop met klagen.
We gaan dit even omrekenen naar het tarief van de GVB, 10 cent per kilometer, en de huidige prijs voor een strip.quote:Voor een rit in één zone (inclusief eventuele overstap binnen een uur) betaal je dus 88 cent, hoe kort of lang die rit ook is. Straks met de Chipkaart pakt een rit van maximaal 1900 meter goedkoper uit (0,67+ 19*1,1= 87,9). Wie 2 kilometer of meer reist, is duurder uit. Nu reis ik zelden minder dan 2 kilometer met de stadsbus; dan ga ik liever lopen. De reiziger binnen één zone zal onder de OV-chipkaart vast en zeker meer geld in het laatje brengen dan nu.
Maar die kost geen 6,40.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:14 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee de 15 strippenkaart wordt volgens mij het meest gebruikt.
Volgens mijn berekening is dat maar 1,24 met de chipkaart.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:28 schreef macca728 het volgende:
Vertrekhalte: Rotterdam, Eendrachtsplein
Aankomsthalte: Rotterdam, Zuidplein
Tarieven:
Vol tarief
¤ 3,27
met strippenkaart 3 strippen = 1,37
Haha eerste reis meteen 3x zo duur
Ja, die dingen kosten 21 euro 60 in 2009. Dat is 48 cent per strip.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik heb alleen strippenkaarten van 45 strippen hoor
Ja sorry, ik heb geen nieuwe strippenkaarten meer. Zijn hier waardeloosquote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:37 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, die dingen kosten 21 euro 60 in 2009. Dat is 48 cent per strip.
1,20 verhoging, jezusquote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:37 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, die dingen kosten 21 euro 60 in 2009. Dat is 48 cent per strip.
Bullshit.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Fransje Mensonides maar wéér eens quoten dan:
[..]
We gaan dit even omrekenen naar het tarief van de GVB, 10 cent per kilometer, en de huidige prijs voor een strip.
Een rit in één zone met strip kost tegenwoordig 96 cent. Het basistarief in Amsterdam is 75 cent.
0,75 + 21*1,0 = 96 cent.
Conclusie: Met elke rit die langer is dan 2100 meter ben je duurder uit.
Per zone natuurlijk, doh!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:38 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Bullshit.
In mijn voorbeelden zitten ritten die zeker langer zijn dan 2500 meter. En toch is maar 1 traject goedkoper met de strippenkaart.
Laten we het onafhankelijk onderzoek afwachten of de mensen nu wel duurder uit zijn of niet.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:38 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Bullshit.
In mijn voorbeelden zitten ritten die zeker langer zijn dan 2500 meter. En toch is maar 1 traject goedkoper met de strippenkaart.
Dus wat geloof je meer, theorie of praktijk?quote:
Waarom?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
Laten we het onafhankelijk onderzoek afwachten of de mensen nu wel duurder uit zijn of niet.
Misschien minder zone grenzen opzoeken of onnozele ritten, waar je lopend sneller ben dan met de metro/bus/tramquote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:40 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus wat geloof je meer, theorie of praktijk?
Ik heb toch meer vertrouwen in mijn 6 voorbeelden dan een theoretische rekensom.
Ik zoek niks op. Ik pak gewoon trajecten die gebruikt worden.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
Misschien minder zone grenzen opzoeken of onnozele ritten, waar je lopend sneller ben dan met de metro/bus/tram
Ik kopieer het rechtsreeks van de door jou genoemde sitequote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:37 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Volgens mijn berekening is dat maar 1,24 met de chipkaart.
Theoretischquote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:40 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus wat geloof je meer, theorie of praktijk?
Ik heb toch meer vertrouwen in mijn 6 voorbeelden dan een theoretische rekensom.
quote:Desondanks lijken veel Amsterdamse reizigers erop achteruit te gaan bij het gebruik van de chipkaart. De drukste metrostations, zoals Amsterdam CS, Sloterdijk en Amstel, bevinden zich aan het eind van een zone (het eerste zelfs letterlijk aan het eind van de tunnel); het kost doorgaans veel kilometers om er te geraken. De inwoners van Amstelveen zijn in ieder geval de klos. De smalle en langgerekte gemeente vormt één zone. Voor een ritje van Amstelveen Westwijk naar het hart van Amsterdam betaal je met de chipkaart tientallen procenten meer dan met de strippenkaart.
nou succes met je poging om Snowgoon te overtuigenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:46 schreef Zelva het volgende:
[..]
Theoretisch
Snap jij dat begrip wel? Als je een reis langer dan 2100 meter maakt binnen één zone ben je duurder uit. Dat is gewoon de praktijk. Of snap je de rekensom niet, dat kan natuurlijk ook. En uiteraard kun je ook gewoon doorrekenen voor meerdere zones.
En wat dat betreft is het leuk om nog even een quote van Mensonides er tegenaan te gooien:
[..]
Snap je mijn voorbeelden niet of wil je ze niet snappen?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:46 schreef Zelva het volgende:
[..]
Theoretisch
Snap jij dat begrip wel? Als je een reis langer dan 2100 meter maakt binnen één zone ben je duurder uit. Dat is gewoon de praktijk. Of snap je de rekensom niet, dat kan natuurlijk ook. En uiteraard kun je ook gewoon doorrekenen voor meerdere zones.
En wat dat betreft is het leuk om nog even een quote van Mensonides er tegenaan te gooien:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |