Verschillen van 4 cent vind ik wel geloofwaardig. Verschillen van meer dan 50 cent niet.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
haha Kralingse Zoom-Oostplein
Snowgoon mag de cijfers invoeren, want ik bereken het toch verkeerd
0,96 met strippenkaart
oh wacht evenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:19 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Verschillen van 4 cent vind ik wel geloofwaardig. Verschillen van meer dan 50 cent niet.
En voor de zoveelste keer, de ene keer wordt het goedkoper, de andere keer duurder. Dat is altijd al gezegd door de OV bedrijven.
Waar blijkt dat uit dat de meeste mensen meer gaan betalen?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
oh wacht even
10% verschil vind je wel ok ?
Nogmaals de OV bedrijven zeggen dat, het klopt ook
Alleeen de meeste mensen gaan MEER betalen en de minste mensen gaan MINDER betalen
nee het AD, Rover en de Consumentenbond hebben dat verzonnen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:26 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waar blijkt dat uit dat de meeste mensen meer gaan betalen?
Heb je dat zelf verzonnen?
Aha.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee het AD, Rover en de Consumentenbond hebben dat verzonnen.
Het is een schande! Laat Wilders maar meteen kamervragen stellen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:27 schreef macca728 het volgende:
He deze reis kan niet ?
Maatschappij: RET
Vervoertype: Tram
Lijn: 20
Vertrekhalte: Schiedam, Station Schiedam Centrum
Aankomsthalte: Rotterdam, Marconiplein
Tarieven:
Vol tarief Korting
geen tarief beschikbaar geen tarief beschikbaar
Het getoonde tarief is inclusief het basisbedrag.
Dit basisbedrag is ¤ 0,75 zonder korting en ¤ 0,50 met korting.
Wanneer u in het stad- en streekvervoer binnen 35 minuten overstapt met de OV-chipkaart, dan betaalt u het basisbedrag niet opnieuw.
opnieuw
Nou, dan halen we even het bericht erbij waar deze topicreeks mee is begonnen:quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:40 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Aha.
De mensen die dachten dat de invoering van de OV chipkaart zo'n grote ramp zou worden en zoveel problemen op zou leveren.
Ik heb een paar andere topics snel doorgescrold, maar kwam niet iets tegen dat de consumentenorganisaties grootschalige rampen hadden verwacht. De andere problemen (de meeste mensen weten wel welke) bestaan overigens nog steeds.quote:DEN HAAG - Consumentenorganisaties hebben zich maandag per direct teruggetrokken uit het overleg over de ov-chipkaart. Ze hebben er geen vertrouwen meer in dat "de nadelen aan het elektronisch vervoerbewijs nog omgezet zullen worden in voordelen".
De prijs, privacy en praktische problemen met overstappen, zijn volgens de ANWB, CG-raad voor chronisch zieken en gehandicapten, Consumentenbond, studentenvakbond LSVb en reizigersorganisatie Rover na vier jaar praten nog steeds niet opgelost.
De groeperingen wijzen erop dat ze wilden meedenken vanwege het gemak dat de kaart de reizigers zou bieden. Maar ze hebben weinig vertrouwen in de afloop, gezien de ,,voortdurende stroom van nieuwe problemen en het niet oplossen van eerdere problemen''.
,,Niet alleen biedt de ov-chipkaart reizigers geen voordelen, het lijkt er zelfs op dat het elektronische kaartje de consument alleen maar nadelen biedt.''
Eenvoudige prooi
Reizen wordt duurder omdat er geen goedkopere retourtjes zijn en de kaart blijkt een eenvoudige prooi voor hackers. De consumentenclubs willen dat het vertrouwde papieren kaartje gewoon blijft bestaan naast het nieuwe elektronische vervoerbewijs. ,,Wanneer de chipkaart zijn reisgemak waarmaakt, zal de consument hier vanzelf op overgaan'', vinden ze.
De Nederlandse Spoorwegen laten in een reactie weten dat ze de stap van de organisaties jammer vinden. Maar de NS blijven via 'hun' consumentenklankbord nog wel in gesprek met veel belangenclubs, ook over de ov-chipkaart, meldt een woordvoerster.
Je leest zeer selectief blijkbaar.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:41 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nou, dan halen we even het bericht erbij waar deze topicreeks mee is begonnen:
[..]
Ik heb een paar andere topics snel doorgescrold, maar kwam niet iets tegen dat de consumentenorganisaties grootschalige rampen hadden verwacht. De andere problemen (de meeste mensen weten wel welke) bestaan overigens nog steeds.
Trouwens, als je dat bericht leest, dan blijkt dat daar al melding wordt gemaakt van een duurder tarievensysteem en dat de consumentenorganisaties ermee stoppen, onder andere omdat de OV-bedrijven dit punt stelselmatig negeren. Maar goed, omdat 1 persoon nu goedkoper kan reizen tussen maar liefst 2 haltes is dat geen enkel probleem voor alle andere reizigers...
Jij hebt ze echt niet op een rijtje. Jouw bericht komt niet van de consumentenclubs maar van een consumentenclub (die van GroenLinks) Ik kende die nog niet, maar goed, er is dus nog een club die de chipkaart niet ziet zitten.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 08:53 schreef snowgoon het volgende:
[..]
http://www.ov-chipklacht.nl/site/197/index.html
1. Het systeem werkt niet.
In het proefgebeid Rotterdam, waar de OV-chipkaart als eerste is ingevoerd, ontving GroenLinks in enkele maanden meer dan 4000 klachten van reizigers. Zo blijven de poortjes vaak dicht en word er onterecht geld van de chipkaart afgeschreven. Ook zijn er te weinig oplaadpunten. GroenLinks vindt het waanzin om een systeem in te voeren dat nog niet werkt.
4. Een chaos dreigt
Uit onderzoek blijkt dat veel regio's in Nederland nog lang niet klaar zijn voor de introductie van de OV-chipkaart. De staatssecretaris van Verkeer wil daarom de strippenkaart per regio afschaffen. Dit leidt tot een ramp voor passagiers die van of naar een ander gebeid reizen.
Punt 1: Het systeem werkt wel. Op een paar haperende poortjes na zijn er geen meldingen van grote storingen.
Punt 4: Die chaos blijft ook uit en wordt zoveel mogelijk ondervangen.
Daarnaast is het ook niet realistisch om te eisen dat de OV chipkaart in heel Nederland tegelijk ingevoerd moet worden. Dat zou pas chaos veroorzaken.
Geef even de quote waar ik die 13 en 11 ritten selectief lees.quote:Je leest zeer selectief blijkbaar.
13 reizen in Amsterdam en Rotterdam vergeleken, 11 daarvan zijn met chipkaart goedkoper dan met strippenkaart.
quote:Dus jouw laatste zin slaat werkelijk waar nergens op.
Wat was dat ook alweer met selectief lezen bedoel je?quote:2. De OV-chipkaart wordt gebruikt om de prijzen te verhogen
Na de invoering van de OV-chipkaart mag iedere regio zelf de prijzen van het stad- en streekvervoer vaststellen. Dat leidt tot veel onduidelijkheid. De verwachting is dat vooral mensen in de spits (veel) duurder uit zullen zijn. GroenLinks vindt dat reizigers vooraf moeten weten wat de reis gaat kosten en wil dat het stad- en streekvervoer overal in Nederland betaalbaar blijft.
Geen enkele consumentenclub zag de OV chipkaart zitten en eiste dat de invoering opgeschort zou worden totdat het perfect werktequote:Op zaterdag 14 februari 2009 09:33 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Jij hebt ze echt niet op een rijtje. Jouw bericht komt niet van de consumentenclubs maar van een consumentenclub (die van GroenLinks) Ik kende die nog niet, maar goed, er is dus nog een club die de chipkaart niet ziet zitten.
[..]
Geef even de quote waar ik die 13 en 11 ritten selectief lees.
[..]
Overigens haal ik van jouw link deze tekst:
[..]
Wat was dat ook alweer met selectief lezen bedoel je?
Waar heb ik gezegd dat geen enkele rit duurder zou worden Hypocrietje?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 09:49 schreef macca728 het volgende:
Niet alleen selectief lezen maar ook gewoon glashard liegen want gisteravond is hier aangetoond dat een aantal ritten wel degelijk duurder uitvallen.
Wat de consumentenorganisaties al zeiden.
Verder discussieren is zinloos als de problemen ontkend, gebagataliseert worden.
De software werkt nog steeds niet naar behoren.
En als je niet weet hoe de chipkaart werkt, als je door de software niet (goed) kan uitchecken bij een poortje, kan je dat bij een ander poortje ook niet meer. En daarna kan je ook niet meer inchecken bij de volgende overstap.
Leermomentje!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 09:52 schreef macca728 het volgende:
Vandaag het AD Gelezen ?
Bij het stappen werden de poortjes op drukke metrostations als Beurs en Stadhuis massaal ingetrapt om zo binnen te komen.
Bij station Leuvehaven schrokken de aanwezige RET-ers zo dat ze niet durfden in te grijpen.
De VVD adviseert nu om meer BOA's in te zetten en politie.
De suggestie om zelfs het leger in te zetten werd naar de prullenbak verwezen.
bron AD/Metro
Toch wel apart dat de OV chipkaart dan 2 weken na de invoering een ruime voldoende krijgt van de reizigers.quote:"Door de voortdurende stroom van nieuwe problemen en het niet oplossen van eerdere problemen werkt het systeem niet. Niet alleen biedt de ov-chipkaart reizigers geen voordelen, het lijkt er zelfs op dat het elektronische kaartje de consument alleen maar nadelen biedt", aldus de organisaties
Dit is liegenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 08:53 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je leest zeer selectief blijkbaar.
13 reizen in Amsterdam en Rotterdam vergeleken, 11 daarvan zijn met chipkaart goedkoper dan met strippenkaart.
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:06 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Leermomentje!
Dat hoort erbij als je testgebied bent
Toch wel apart dat de waardering voor de chipkaart naar beneden gaat ipv omhoog.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:17 schreef snowgoon het volgende:
Nog wat pessimistische berichten.
http://www.techzine.nl/ni(...)in-chipkaart-op.html
[..]
Toch wel apart dat de OV chipkaart dan 2 weken na de invoering een ruime voldoende krijgt van de reizigers.
Nou het is toch maar lieft 0,2 punten gezakt.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
Toch wel apart dat de waardering voor de chipkaart naar beneden gaat ipv omhoog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |