Volgens jou was het toch perfect mogelijk om vooraf te weten wat je reis kost?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:17 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Blijkbaar gaat die berekening op die site niet goed omdat het een overstap is.
Als je de 2 routes los bekijkt, dan zie je de prijzen die ik noem.
alleen als het goedkoper isquote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Volgens jou was het toch perfect mogelijk om vooraf te weten wat je reis kost?
Ja dat is toch ook zo?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Volgens jou was het toch perfect mogelijk om vooraf te weten wat je reis kost?
die geloof je toch niet, dat zijn fouten van de site.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:29 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja dat is toch ook zo?
Ik heb toch laten zien hoe je dat kunt berekenen.
Volgens jou zijn de meeste ritten duurder, daar heb ik nog geen voorbeelden van gezien.
En ik heb je aangetoond waarom het fout was en wat wel goed is.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
die geloof je toch niet, dat zijn fouten van de site.
Waar? Behalve dan die 9292OV site natuurlijk, want die klopt niet volgens jou.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:29 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja dat is toch ook zo?
Ik heb toch laten zien hoe je dat kunt berekenen.
Ik zeg alleen dat ritten in Amsterdam langer dan 2100 meter duurder uit zijn in één zone. In Rotterdam is dat nog minder, want het kilometertarief is hoger. En ja bij de metro zul je veel en veel meer lagere tarieven aantreffen dan bij tram en bus, maar je kunt niet beweren dat de ov-chipkaart goedkoper is met alleen een vergelijking op metro-tarieven. Het openbaar vervoer is meer dan dat. En bussen die kilometers lang door één zone crossen is écht geen uitzondering hoor.quote:Volgens jou zijn de meeste ritten duurder, daar heb ik nog geen voorbeelden van gezien.
Precies.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:36 schreef macca728 het volgende:
volgens jou ligt het aan overstappen.
Ik geef je een vb waarbij je ook moet overstappen en daar werkt het wel goed
Die ene pagina waar je het direct kunt berekenen klopt niet altijd.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:36 schreef Zelva het volgende:
[..]
Waar? Behalve dan die 9292OV site natuurlijk, want die klopt niet volgens jou.
[..]
Ik zeg alleen dat ritten in Amsterdam langer dan 2100 meter duurder uit zijn in één zone. In Rotterdam is dat nog minder, want het kilometertarief is hoger. En ja bij de metro zul je veel en veel meer lagere tarieven aantreffen dan bij tram en bus, maar je kunt niet beweren dat de ov-chipkaart goedkoper is met alleen een vergelijking op metro-tarieven. Het openbaar vervoer is meer dan dat. En bussen die kilometers lang door één zone crossen is écht geen uitzondering hoor.
Nou vooruit dan: speciaal voor jou.
Centraal-Wilhelminaplein. 2 strippen, 96 cent. Met chip: 107 cent.
Alle 2 jouw voorbeelden gingen helaas niet goed en heb ik opnieuw berekend.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:36 schreef macca728 het volgende:
volgens jou ligt het aan overstappen.
Ik geef je een vb waarbij je ook moet overstappen en daar werkt het wel goed
JA , bij station Beurs is nou net die ene uitzondering, waarbij je zonder poortjes kan overstappen. Van Caland naar Erasmuslijn of andersomquote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat zeg je nouHoef je niet uit en in te checken als je overstapt
Onlangs hield je nog een avond lang vol dat dat wel moest
Geen idee waar dat verschil vandaan komt.
Maar het lijkt me duidelijk dat die berekening waar jij mee aankwam niet goed was. Fout van die site blijkbaar.
Wat een schok moet dat zijn geweest voor jou!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
JA , bij station Beurs is nou net die ene uitzondering, waarbij je zonder poortjes kan overstappen. Van Caland naar Erasmuslijn of andersom
Je bent echt gek he, weer gaan schelden als de offiiciele site van het OV die jij notabene hier gelinkt heb jou geen gelijk geeft. Nee dan is het een systeemfoutquote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat een schok moet dat zijn geweest voor jou!
Je hebt er speciaal de NS voor gebeld om te vragen hoe dat nou zat bij overstappen tussen 2 treinen!
Jij hield een avond lang vol dat als je van trein naar trein overstapt, dat je dan uit en weer in moet checken.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je bent echt gek he, als er gewoon bewijs is tegen je, gewoon tegen beter weten in blijven liegen.
Bel de RET even of ik soms lieg, je kan als je overstap niet naar buiten, dus hoeven er ook geen poortjes tussen te zitten
Wat dat met de NS te maken heeft mag God weten
Welke voorbeelden dan ?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij hield een avond lang vol dat als je van trein naar trein overstapt, dat je dan uit en weer in moet checken.
Daar is geen woord aan gelogen toch?
Ik heb toen ook voorbeelden gegeven van de metro in Rotterdam dat je niet hoefde over te stappen, maar ook dat wilde je niet accepeteren of negeerde je.
Dus wie zit er nou te liegen?
Welk bewijs is er tegen me en waar loop ik te liegen?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je bent echt gek he, weer gaan schelden als de offiiciele site van het OV die jij notabene hier gelinkt heb jou gene gelijk geeft.
VOORBEELDEN staat erquote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het voorbeeld wat jij nu geeft. Overstappen op beurs.
3e editquote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je bent echt gek he, weer gaan schelden als de offiiciele site van het OV die jij notabene hier gelinkt heb jou gene gelijk geeft.
Mijn excuus. Het had voorbeeld, enkelvoud, moeten zijn.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast kun je niet eens Centraal Station selecteren.
Geef maar een link waar jij dat zegt.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Mijn excuus. Het had voorbeeld, enkelvoud, moeten zijn.
Leuke manier van afleiden om daar over te gaan zeuren in plaats van inhoudelijk te reageren
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:52 schreef Zelva het volgende:
Laten we nou maar gewoon concluderen dat die site gewoon voor geen meter klopt:
Tramritje Sandelingplein naar Stadhuis kost zogenaamd 3,52, maar naar het Wilhelminaplein kost het ook 3,52. Sterker nog naar de Randweg hooguit een kilometer verder kost het opeens ook toevallig 3,52. En een haltetje verder naar het Breeplein? 3 euro en 52 hele centen.Nou dan zoek je het op via de homepage. Wat omslachtiger, maar ook op die manier is prima vooraf te berekenen wat de reis gaat kosten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast kun je niet eens Centraal Station selecteren.
Als je dezelfde discussie als gisteravond (of eergisteravond) wil gaan voeren, verwijs ik je gewoon naar dat topic, ga het maar opnieuw lezen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Geef maar een link waar jij dat zegt.
Bij de metro moet je ALTIJD in en uitchecken op die ene uitzondering na.
Zelfde als bij trein
Zo werkt de chipkaart, lees maar ALTIJD IN EN UITCHECKEN
Staat op alle sites en in alle folders
Moet nou echt alles telkens maar herhaald worden voordat het tot jou doordringt?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:56 schreef macca728 het volgende:
http://www.ov9292.nl/
http://www.ov9292.nl/9292OV562.asp
http://www.9292ov.nl/9292ov1063.asp
http://www.9292ov.nl/9292ov1063.asp?action=zoektarief
Zelfde resultaat
Kies lijn, vertrek- en aankomsthalte
Maatschappij: RET
Vervoertype: Metro
Lijn: erasmus
Vertrekhalte: Rotterdam, Eendrachtsplein
Aankomsthalte: Rotterdam, Zuidplein
Tarieven:
Vol tarief Korting
¤ 3,27 ¤ 2,16
Het getoonde tarief is inclusief het basisbedrag.
Dit basisbedrag is ¤ 0,75 zonder korting en ¤ 0,50 met korting.
Wanneer u in het stad- en streekvervoer binnen 35 minuten overstapt met de OV-chipkaart, dan betaalt u het basisbedrag niet opnieuw.
opnieuw
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:54 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nou dan zoek je het op via de homepage. Wat omslachtiger, maar ook op die manier is prima vooraf te berekenen wat de reis gaat kosten.
via de homepage krijg je hetzelfde resultaat.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:58 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Moet nou echt alles telkens maar herhaald worden voordat het tot jou doordringt?
Ik niet.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
via de homepage krijg je hetzelfde resultaat.
http://www.ov9292.nl/quote:
Dan kun je zelf toch wel bedenken dat die 3,27 niet kloptquote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:59 schreef macca728 het volgende:
zellfs al haal je die 0,75 eraf, kom je nog niet op het door jou getoverde tarief.
En de rit duurt nog geen 15 min
hoefdt niet CS- WIlhelminaplein bv, zie eerdere postquote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:04 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker ritten zoeken die echt duurder zijn.
1,07 met chipkaart.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoefdt niet CS- WIlhelminaplein bv, zie eerdere post
dus dat klopt niet, maar jouw tarieven wel ?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:04 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dan kun je zelf toch wel bedenken dat die 3,27 niet klopt
2 strippen, 0.96quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
1,07 met chipkaart.
Hoeveel is het met strippenkaart?
5 van de 7 dus goedkoper!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
2 strippen, 0.96
meer dan 10% duurder dus met chipkaart
Wilhelminaplein-Zuidplein 1,04quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:10 schreef snowgoon het volgende:
[..]
5 van de 7 dus goedkoper!
Nog steeds een meerderheid goedkoper
Ah nu weet ik het, het kost 3 euro 52.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:03 schreef snowgoon het volgende:
[..]
http://www.ov9292.nl/
Daar de reis invullen die je wilt maken. Dan krijg je na het zoeken onder de mogelijke reizen een link naar "uitgebreide prijsinfo" en daar staat dan weer een (of twee) link naar de OV chipkaart prijzen voor dat traject.
Pijnacker-Centrum-Pijnacker Zuidquote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wilhelminaplein-Zuidplein 1,04
strippenkaart 0.96
Ik kan zo nog 10 noemen hoor, alle middellange afstanden
Ook wel een paar korte en paar lange afstanden nemen he!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wilhelminaplein-Zuidplein 1,04
strippenkaart 0.96
Ik kan zo nog 10 noemen hoor, alle middellange afstanden
haha Kralingse Zoom-Oostpleinquote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:15 schreef Zelva het volgende:
[..]
Pijnacker-Centrum-Pijnacker Zuid
100 centen in plaats van 96 centen.
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:16 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ook wel een paar korte en paar lange afstanden nemen he!
Niet iedereen reist alleen maar middellange afstanden.
Pijnacker Centrum-Pijnacker-Zuid is inderdaad een middellange afstand.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:16 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ook wel een paar korte en paar lange afstanden nemen he!
Niet iedereen reist alleen maar middellange afstanden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |