geen reactie Snowgoon ?quote:Op zondag 15 februari 2009 23:14 schreef macca728 het volgende:
leuke dingetjes om te weten
Een portemonnee met twee chipkaarten bij de kaartlezer houden is vragen om moeilijkheden. Een praktijkproefje in Rotterdam wees dat al snel uit. Als er op de ene kaart reissaldo staat en op de andere een geldig abonnement, kan de kaartlezer toch saldo afboeken. Translink raadt het reizen met twee kaarten dan ook uitdrukkelijk af. Toch weigeren NS en de overige vervoerbedrijven voorlopig hun (jaar)abonnementen op elkaars chipkaart te zetten. De vervoerbedrijven dwingen een aantal van hun vaste klanten dus om met twee chipkaarten te reizen. Zij zetten deze klanten daarmee aan tot onverstandig gedrag, waarvan hun dochteronderneming Translink het risico bij de klant legt.
WTF?quote:• Nog steeds is niet duidelijk of de vervoerbedrijven zich geheel zullen houden aan de richtlijnen van het College Bescherming Persoonsgegevens.
http://www.cbpweb.nl/documenten/pb_20081111_ovchip_dm.shtml?refer=true&theme=greenquote:De OV-bedrijven hebben na vier jaar een concreet en aanvaardbaar voorstel voor direct marketing op basis van individuele reisgegevens van OV-chipkaarthouders geformuleerd. Het CBP liet staatssecretaris Huizinga weten dat het voorstel voldoet aan de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp).
quote:Het CBP concludeert dat het huidige voorstel van de OV-bedrijven voldoet aan de eisen die de
Wbp stelt.
Echt gast, leer nou eens de positieve dingen aan de OV chipkaart op te slaan. Het begint wel heel erg sneu te worden dat dit soort dingen jou keer op keer uitgelegd moeten worden.quote:De OV-bedrijven dienen om al het bovenstaande te realiseren een aantal uiterst bepalende
technische voorzieningen te treffen. Gegeven de wijze waarop de OV-bedrijven in de afgelopen
periode hebben getracht de landelijke implementatie van de OV-chipkaart Wbp- conform te doen
plaatsvinden, ga ik er voorshands van uit dat de nog openstaande punten zullen worden
opgelost.
Het punt van 2 kaarten is volgens mij uitgebreid behandeld. Waarom dat is en dat het maar tijdelijk is. Ik heb geen zin om dat weer uitgebreid te gaan bespreken.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
geen reactie Snowgoon ?
kon toch allemaal
Het moet kunnen. Maar het lukt nog niet.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Niet lullen, je zou het tarief opzoeken
Moet toch kunnen, je hebt de reis al, het ligt alletwee in Rotterdam
Ik kan alles wel punt voor punt gaan behandelen, maar jij wilt toch niet zien dat het al geregeld is.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:53 schreef macca728 het volgende:
Deze punten zijn vrijwel allemaal niet opgelost
[..]
Ben je dom dan ? Op dezelfde site kon je zien dat het 3 strippen waren, hoezo moet ik dan een zonekaart raadplegen ?quote:Op maandag 16 februari 2009 00:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het moet kunnen. Maar het lukt nog niet.
Vind ik geen groot probleem.
En zoals ik al eerder zei, ik vraag me af of zoveel mensen dat vooraf willen weten. En als ze het perse willen weten en via internet niet lukt, dan kunnen ze met het RET bellen.
Het is ook geen nieuw probleem. Want bij de strippenkaart wist je vooraf ook niet wat je moest betalen zonder dat je een zonekaart voor je neus had.
Alles geregeld ?quote:Op maandag 16 februari 2009 00:02 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik kan alles wel punt voor punt gaan behandelen, maar jij wilt toch niet zien dat het al geregeld is.
Tuurlijk joh. Als 1 klein onderdeel niet werkt, dan werkt helemaal niks.quote:Op maandag 16 februari 2009 00:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ben je dom dan ? Op dezelfde site kon je zien dat het 3 strippen waren, hoezo moet ik dan een zonekaart raadplegen ?
Nee het kan en dan kaat je het zien
of het kan niet en kan ik dus geen tarieven zien vooraf
Oh weer en grote mond he als het niet luktquote:Op maandag 16 februari 2009 00:04 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Als 1 klein onderdeel niet werkt, dan werkt helemaal niks.
Typerende denkwijze weer.
Het puntje privacy is zeker geregeld. Heb je dat nou al gezien of blijf je ontkennen dat de OV bedrijven daar naar gekeken hebben?quote:
1 station dat je niet kunt selecteren, 10tallen andere wel.quote:Op maandag 16 februari 2009 00:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
Oh weer en grote mond he als het niet lukt
Net als eergisteren toen ik wel een tarief had, maar dat was weer fout volgens jou
1 klein onderdeel hahahahahahahahahahaha
dus 1 punt is wel geregeld volgens jou ?quote:Op maandag 16 februari 2009 00:02 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik kan alles wel punt voor punt gaan behandelen, maar jij wilt toch niet zien dat het al geregeld is.
Bij je strippenkaart kun je zonder plattegrond ook niet zien hoeveel het gaat kosten.quote:Op maandag 16 februari 2009 00:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ben je dom dan ? Op dezelfde site kon je zien dat het 3 strippen waren, hoezo moet ik dan een zonekaart raadplegen ?
Nee het kan en dan laat je het zien
of het kan niet en kan ik dus geen tarieven zien vooraf
10tallen ? welke dan ?quote:Op maandag 16 februari 2009 00:06 schreef snowgoon het volgende:
[..]
1 station dat je niet kunt selecteren, 10tallen andere wel.
Maarja, jij wilt alleen maar zien dat het niet werkt.
De privacy is nog steeds niet geregeld volgens jou?quote:Op maandag 16 februari 2009 00:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus 1 punt is wel geregeld volgens jou ?
Niet zo huilebalken.quote:Op maandag 16 februari 2009 00:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
10tallen ? welke dan ?
Ik wil gewoon info over mijn reis en die krijg ik weer niet
je kan tientallen statiosn selecteren voor OV chipkaart tarief infoquote:Op maandag 16 februari 2009 00:06 schreef snowgoon het volgende:
[..]
1 station dat je niet kunt selecteren, 10tallen andere wel.
Maarja, jij wilt alleen maar zien dat het niet werkt.
Ja dat zeg ik. En ik praat geen onzin.quote:Op maandag 16 februari 2009 00:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
je kan tientallen statiosn selecteren voor OV chipkaart tarief info
zeg jij.
Of praat je onzin
Ik zou ook niet weten waarom het plaatselijk vervoersbedrijf informatie moet geven over een ander bedrijf. Leg eens uit waarom dat zo belangrijk is.quote:Op maandag 16 februari 2009 00:13 schreef macca728 het volgende:
Eis 5: De prijsberekening van een reis is voor de reiziger transparant, voorspelbaar en controleerbaar.
• Beperkte mogelijkheden om onderweg te zien wat er op de kaart staat aan saldo en reisrecht, en wat er zojuist mee gedaan is.
• Bij opvragen van de kaartinhoud op een station of informatiepunt geeft de apparatuur van het plaatselijke vervoerbedrijf geen informatie over reisproducten en in-/uitchecklocaties van andere bedrijven.
Punt is dus duidelijk nog niet opgelost
Ik ben iemand die vooraf wil weten wat iets kost. Doe ik met de auto ook en met het huidige treinkaartje etc. ook.quote:Op zondag 15 februari 2009 22:05 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of zoveel mensen dat echt vantevoren willen weten hoeveel de reis kost.
Als ik met de auto ga, dan ga ik vooraf ook niet berekenen hoeveel het kost. En dat deed ik met de strippenkaart ook niet.
Nog steeds is niet duidelijk of de vervoerbedrijven zich geheel zullen houden aan de richtlijnen van het College Bescherming Persoonsgegevensquote:Op maandag 16 februari 2009 00:16 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten waarom het plaatselijk vervoersbedrijf informatie moet geven over een ander bedrijf. Leg eens uit waarom dat zo belangrijk is.
Onderweg, na uitchecken, kan er prima gezien worden wat er op de kaart staat aan saldo. Dus ook dat is geen probleem.
En ook het punt privacy is opgelost, ook al negeer jij dat steeds.
Bij opvragen van de kaartinhoud op een station of informatiepunt geeft de apparatuur van het plaatselijke vervoerbedrijf geen informatie over reisproducten en in-/uitchecklocaties van andere bedrijvenquote:Op maandag 16 februari 2009 00:16 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten waarom het plaatselijk vervoersbedrijf informatie moet geven over een ander bedrijf. Leg eens uit waarom dat zo belangrijk is.
Onderweg, na uitchecken, kan er prima gezien worden wat er op de kaart staat aan saldo. Dus ook dat is geen probleem.
Na het uitchecken is je reis afgelopen.quote:Op maandag 16 februari 2009 00:16 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |