abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66105258
quote:
Op zondag 15 februari 2009 23:14 schreef macca728 het volgende:
leuke dingetjes om te weten

Een portemonnee met twee chipkaarten bij de kaartlezer houden is vragen om moeilijkheden. Een praktijkproefje in Rotterdam wees dat al snel uit. Als er op de ene kaart reissaldo staat en op de andere een geldig abonnement, kan de kaartlezer toch saldo afboeken. Translink raadt het reizen met twee kaarten dan ook uitdrukkelijk af. Toch weigeren NS en de overige vervoerbedrijven voorlopig hun (jaar)abonnementen op elkaars chipkaart te zetten. De vervoerbedrijven dwingen een aantal van hun vaste klanten dus om met twee chipkaarten te reizen. Zij zetten deze klanten daarmee aan tot onverstandig gedrag, waarvan hun dochteronderneming Translink het risico bij de klant legt.
geen reactie Snowgoon ?

kon toch allemaal
pi_66105270
Ik zie nu pas je hele relaas over die punten en 1 springt er toch wel uit:
quote:
• Nog steeds is niet duidelijk of de vervoerbedrijven zich geheel zullen houden aan de richtlijnen van het College Bescherming Persoonsgegevens.
WTF?
Ben je nou echt blind, achterlijk, doof, stom en totaal hersenloos?
quote:
De OV-bedrijven hebben na vier jaar een concreet en aanvaardbaar voorstel voor direct marketing op basis van individuele reisgegevens van OV-chipkaarthouders geformuleerd. Het CBP liet staatssecretaris Huizinga weten dat het voorstel voldoet aan de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp).
http://www.cbpweb.nl/documenten/pb_20081111_ovchip_dm.shtml?refer=true&theme=green
quote:
Het CBP concludeert dat het huidige voorstel van de OV-bedrijven voldoet aan de eisen die de
Wbp stelt.
quote:
De OV-bedrijven dienen om al het bovenstaande te realiseren een aantal uiterst bepalende
technische voorzieningen te treffen. Gegeven de wijze waarop de OV-bedrijven in de afgelopen
periode hebben getracht de landelijke implementatie van de OV-chipkaart Wbp- conform te doen
plaatsvinden, ga ik er voorshands van uit dat de nog openstaande punten zullen worden
opgelost.
Echt gast, leer nou eens de positieve dingen aan de OV chipkaart op te slaan. Het begint wel heel erg sneu te worden dat dit soort dingen jou keer op keer uitgelegd moeten worden.
pi_66105306
quote:
Op zondag 15 februari 2009 23:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

geen reactie Snowgoon ?

kon toch allemaal
Het punt van 2 kaarten is volgens mij uitgebreid behandeld. Waarom dat is en dat het maar tijdelijk is. Ik heb geen zin om dat weer uitgebreid te gaan bespreken.
pi_66105366
heb je mijn tarief al gevonden of kan dat niet
pi_66105387
quote:
Op zondag 15 februari 2009 23:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

Niet lullen, je zou het tarief opzoeken

Moet toch kunnen, je hebt de reis al, het ligt alletwee in Rotterdam
Het moet kunnen. Maar het lukt nog niet.
Vind ik geen groot probleem.

En zoals ik al eerder zei, ik vraag me af of zoveel mensen dat vooraf willen weten. En als ze het perse willen weten en via internet niet lukt, dan kunnen ze met het RET bellen.

Het is ook geen nieuw probleem. Want bij de strippenkaart wist je vooraf ook niet wat je moest betalen zonder dat je een zonekaart voor je neus had.
pi_66105430
quote:
Op zondag 15 februari 2009 23:53 schreef macca728 het volgende:
Deze punten zijn vrijwel allemaal niet opgelost
[..]

Ik kan alles wel punt voor punt gaan behandelen, maar jij wilt toch niet zien dat het al geregeld is.
pi_66105437
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:01 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het moet kunnen. Maar het lukt nog niet.
Vind ik geen groot probleem.

En zoals ik al eerder zei, ik vraag me af of zoveel mensen dat vooraf willen weten. En als ze het perse willen weten en via internet niet lukt, dan kunnen ze met het RET bellen.

Het is ook geen nieuw probleem. Want bij de strippenkaart wist je vooraf ook niet wat je moest betalen zonder dat je een zonekaart voor je neus had.
Ben je dom dan ? Op dezelfde site kon je zien dat het 3 strippen waren, hoezo moet ik dan een zonekaart raadplegen ?

Nee het kan en dan laat je het zien

of het kan niet en kan ik dus geen tarieven zien vooraf
pi_66105508
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:02 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik kan alles wel punt voor punt gaan behandelen, maar jij wilt toch niet zien dat het al geregeld is.
Alles geregeld ?
pi_66105510
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ben je dom dan ? Op dezelfde site kon je zien dat het 3 strippen waren, hoezo moet ik dan een zonekaart raadplegen ?

Nee het kan en dan kaat je het zien

Tuurlijk joh. Als 1 klein onderdeel niet werkt, dan werkt helemaal niks.
Typerende denkwijze weer.
pi_66105541
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:04 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tuurlijk joh. Als 1 klein onderdeel niet werkt, dan werkt helemaal niks.
Typerende denkwijze weer.
Oh weer en grote mond he als het niet lukt

Net als eergisteren toen ik wel een tarief had, maar dat was weer fout volgens jou

1 klein onderdeel hahahahahahahahahahaha
pi_66105542
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

Alles geregeld ?
Het puntje privacy is zeker geregeld. Heb je dat nou al gezien of blijf je ontkennen dat de OV bedrijven daar naar gekeken hebben?
pi_66105576
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

Oh weer en grote mond he als het niet lukt

Net als eergisteren toen ik wel een tarief had, maar dat was weer fout volgens jou

1 klein onderdeel hahahahahahahahahahaha
1 station dat je niet kunt selecteren, 10tallen andere wel.
Maarja, jij wilt alleen maar zien dat het niet werkt.
pi_66105580
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:02 schreef snowgoon het volgende:

[..]

dus 1 punt is wel geregeld volgens jou ?
pi_66105598
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee het kan en dan laat je het zien

Bij je strippenkaart kun je zonder plattegrond ook niet zien hoeveel het gaat kosten.
pi_66105602
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:06 schreef snowgoon het volgende:

[..]

10tallen ? welke dan ?

Ik wil gewoon info over mijn reis en die krijg ik weer niet
pi_66105624
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

dus 1 punt is wel geregeld volgens jou ?
De privacy is nog steeds niet geregeld volgens jou?
pi_66105652
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

10tallen ? welke dan ?

Ik wil gewoon info over mijn reis en die krijg ik weer niet
Niet zo huilebalken.
Kijk gewoon op die site en dan zie je dat er genoeg andere routes wel te berekenen zijn.
pi_66105767
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:06 schreef snowgoon het volgende:

[..]

je kan tientallen statiosn selecteren voor OV chipkaart tarief info

zeg jij.

Of praat je onzin
pi_66105776
Eis 5: De prijsberekening van een reis is voor de reiziger transparant, voorspelbaar en controleerbaar.
• Beperkte mogelijkheden om onderweg te zien wat er op de kaart staat aan saldo en reisrecht, en wat er zojuist mee gedaan is.
• Bij opvragen van de kaartinhoud op een station of informatiepunt geeft de apparatuur van het plaatselijke vervoerbedrijf geen informatie over reisproducten en in-/uitchecklocaties van andere bedrijven.

Punt is dus duidelijk nog niet opgelost
pi_66105797
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

je kan tientallen statiosn selecteren voor OV chipkaart tarief info

zeg jij.

Of praat je onzin
Ja dat zeg ik. En ik praat geen onzin.
pi_66105875
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:13 schreef macca728 het volgende:
Eis 5: De prijsberekening van een reis is voor de reiziger transparant, voorspelbaar en controleerbaar.
• Beperkte mogelijkheden om onderweg te zien wat er op de kaart staat aan saldo en reisrecht, en wat er zojuist mee gedaan is.
• Bij opvragen van de kaartinhoud op een station of informatiepunt geeft de apparatuur van het plaatselijke vervoerbedrijf geen informatie over reisproducten en in-/uitchecklocaties van andere bedrijven.

Punt is dus duidelijk nog niet opgelost
Ik zou ook niet weten waarom het plaatselijk vervoersbedrijf informatie moet geven over een ander bedrijf. Leg eens uit waarom dat zo belangrijk is.
Onderweg, na uitchecken, kan er prima gezien worden wat er op de kaart staat aan saldo. Dus ook dat is geen probleem.

En ook het punt privacy is opgelost, ook al negeer jij dat steeds.
  maandag 16 februari 2009 @ 00:23:46 #297
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_66106050
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:05 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af of zoveel mensen dat echt vantevoren willen weten hoeveel de reis kost.

Als ik met de auto ga, dan ga ik vooraf ook niet berekenen hoeveel het kost. En dat deed ik met de strippenkaart ook niet.
Ik ben iemand die vooraf wil weten wat iets kost. Doe ik met de auto ook en met het huidige treinkaartje etc. ook.
Neerkomen wel!
pi_66106765
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:16 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik zou ook niet weten waarom het plaatselijk vervoersbedrijf informatie moet geven over een ander bedrijf. Leg eens uit waarom dat zo belangrijk is.
Onderweg, na uitchecken, kan er prima gezien worden wat er op de kaart staat aan saldo. Dus ook dat is geen probleem.

Nog steeds is niet duidelijk of de vervoerbedrijven zich geheel zullen houden aan de richtlijnen van het College Bescherming Persoonsgegevens
pi_66106803
quote:

[..]

Bij opvragen van de kaartinhoud op een station of informatiepunt geeft de apparatuur van het plaatselijke vervoerbedrijf geen informatie over reisproducten en in-/uitchecklocaties van andere bedrijven

Het is toch allemaal gekoppeld in 1 systeem. Waarom kan ik dan bij EEN INFORMATIE PUNT geen INFORMATIE krijgen]
pi_66106847
quote:

[..]

Na het uitchecken is je reis afgelopen.

Onderweg kan je dat dus niet zien, alleen achteraf.
I.t.t. alle andere producten waar je VOORAF al weet wat je betaalt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')