abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66101170
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:22 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Kun je niet lezen ofzo?

Ik vraag me af hoe ze de afstand meten. Hemelsbreed of gereden km.
Prijs is bekend
Kmprijs is bekend

dus afstand moet je nog berekenen, kan je doen via plattegrond

Dan weet je je antwoord
pi_66101200
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

wie heeft het over stopzetting ?
Ik ben niet tegen de chipkaart, alleen de problemen zoals eerder gezegd en waar iedereen behalve jij het mee eens is komen ten laste van de reiziger
De consumenten organisaties. Misschien moet je eens lezen waar de discussie over gaat als je er midden in valt.
pi_66101214
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:23 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik heb jou nog steeds geen overtuigende hoeveelheid duurdere ritten zien noemen. 2 of 3 tegen een stuk of 10 goedkopere ritten die ik gevonden heb.
van een site, die jezelf in twijfel trekt
pi_66101222
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:23 schreef macca728 het volgende:

[..]

Prijs is bekend
Kmprijs is bekend

dus afstand moet je nog berekenen, kan je doen via plattegrond

Dan weet je je antwoord
Lees nou eens wat ik zeg
pi_66101245
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:24 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De consumenten organisaties. Misschien moet je eens lezen waar de discussie over gaat als je er midden in valt.
Die zijn ook niet voor stopzetting.

Misschien moet jij eens gaan lezen
pi_66101263
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

van een site, die jezelf in twijfel trekt
Een deel van de site was fout. Een ander deel niet.
Dat heb ik jou al diverse malen uitgelegd.

Telkens blijkt maar weer dat jij alleen maar het negatieve wilt zien en het positieve negeert.
pi_66101292
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:24 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Lees nou eens wat ik zeg
Ja je wilt weten of ze hemelsbreed meten of het aantal km dat ze rijden.
Dat kan je uitrekenen aan de hand van routes van trams en bussen in Rotterdam
pi_66101331
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

Die zijn ook niet voor stopzetting.

Misschien moet jij eens gaan lezen
Jawel daar waren ze wel voor:
quote:
Volgens Aldo Markus van reizigersorganisatie Rover kregen de organisaties tijdens de overleggen het gevoel dat het gemak voor de reizgers helemaal op de achtergrond is geraakt. Markus houdt zich vast aan de uitspraken van staatssecretaris Huizinga dat er geen ov-chipkaart komt als er niet genoeg draagvlak voor is. "We hopen er op dat ze zich hier aan houdt. Wij zeggen gewoon: kom met een goed plan. Eén waarin het reizigersbelang wel centraal staat."
http://www.bnr.nl/artikel(...)-genoeg-ov-chipkaart
pi_66101359
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja je wilt weten of ze hemelsbreed meten of het aantal km dat ze rijden.
Dat kan je uitrekenen aan de hand van routes van trams en bussen in Rotterdam
Doe jij het dan maar even voor, want ik snap er niks van.
pi_66101390
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:27 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Jawel daar waren ze wel voor:
[..]

http://www.bnr.nl/artikel(...)-genoeg-ov-chipkaart
NIET INVOEREN IS WAT ANDERS DAN STOPZETTING
pi_66101472
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:27 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Doe jij het dan maar even voor, want ik snap er niks van.

nooit wiskunde gehad ?
pi_66101497
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

nooit wiskunde gehad ?
Jawel hoor. Maar ik snap jouw opgave niet.
pi_66101524
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

NIET INVOEREN IS WAT ANDERS DAN STOPZETTING
Leg mij eens uit wat het verschil is dan.
Volgens mij is niet invoeren toch wel degelijk een vorm van stopzetten
pi_66101578
route van trams en bussen zijn bekend. Afstand dus ook

ALs die afstand gelijk is aan de prijs die je betaalt / kmprijs rekenen ze per gereden km af.

Komt daar een lagere afstand uit, dan meten ze hemelsbreed

Je kan ook bellen, dan weet je dat je PER GEREDEN KM betaalt, net als bij de metro
pi_66101625
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:30 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Leg mij eens uit wat het verschil is dan.
Volgens mij is niet invoeren toch wel degelijk een vorm van stopzetten
Ja ? Hoe kan je iets stopzetten dat nog niet ingevoerd is ?
pi_66101678
over het tarieven berekenen van jou.
Waar is station Lombardijen gebleven bij die site ?

Is dat gebombardeerd ofzo ?
  zondag 15 februari 2009 @ 22:37:20 #242
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_66101875
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:54 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Problemen die genoemd werden door de consumenten organisaties:
- Het werd allemaal duurder, fout.
Voor jou niet, voor vele anderen wel, dus kortzichtig en egoïstisch en dom gebrabbel van jou.
quote:
- Mensen zouden er last van hebben bij een dubbel systeem (chipkaart in rotterdam, strippen in Den Haag) onvermijdelijk.
Mensen hebben nu last van een dubbel systeem (chipkaart in Rotterdam en Amsterdam, rest van Nederland niet)
quote:
- Er zouden geen voordelen zijn, reizigers geven de chipkaart een 6,5 en veel mensen vinden het een preetig systeem, ook mensen die hier reageren.
Is dit een klacht van de consumentenorganisaties?
quote:
- Poortjes zouden niet gaan werken, er zijn geen meldingen van grote opstoppingen door weigerende poortjes.
Is dit een klacht van de consumentenorganisaties?
quote:
- Blinden hebben overleg gehad met de RET en zijn tevreden met de gedane toezeggingen.
En de NS?
En het GVB?
En alle andere ov-bedrijven?
En wat met rolstoelers?
Of andere gehandicapten?
quote:
- Privacy probleem, is onderzocht en door CBP goedgekeurd na aanpassingen die de privacy waarborgen.
Rot toch een eind op, slomo. Er is niets aangepast behalve het standpunt van het CBP dat 'opeens' geen bezwaren meer had tegen de chipkaart.
quote:
Zeker dat laatste is iets waaruit blijkt dat oude problemen de OV chipkaart blijven achtervolgen. Steeds komt weer het argument dat de privacy in gevaar zou zijn. Maar blijkbaar vergeten de mensen die daarmee komen dat er daar ook maatregelen voor genomen zijn en dat het CBP de maatregelen heeft goedgekeurd.
Nou, noem die maatregelen dan maar even op, met link.
quote:
Dus nee, ik vind die problemen de moeite niet MEER waard. Veel van de problemen zijn opgelost of zijn nooit een probleem geweest.
Zie bovenaan.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  zondag 15 februari 2009 @ 22:39:09 #243
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_66101960
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:30 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Jawel hoor. Maar ik snap jouw opgave niet.
Nou, bij deze dan: droom lekker verder, heb veel geluk, je zal het hard nodig hebben
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_66102225
iemand nog poortjes ingetrapt zaterdagnacht ? nieuwste sport in Rotterdam haha

zullen voetbalsupporters straks ook uit moeten checken bij station Feyenoord of Amsterdam Arena of zullen die zwart gaan reizen

zal een gedrang gaan worden bij die poortjes c.q. zuilen
pi_66102882
nog een onjuistheid van SNowgoon, ik kan niet op mijn OV-chipkaart.nl zien wanneer mijn abonnement afloopt.

Volgens hem kon dat wel, maar er staat alleen dat ik een abonnement heb, niet hoe lang die geldig is

Makkelijk hoor
pi_66103578
leuke dingetjes om te weten

Een portemonnee met twee chipkaarten bij de kaartlezer houden is vragen om moeilijkheden. Een praktijkproefje in Rotterdam wees dat al snel uit. Als er op de ene kaart reissaldo staat en op de andere een geldig abonnement, kan de kaartlezer toch saldo afboeken. Translink raadt het reizen met twee kaarten dan ook uitdrukkelijk af. Toch weigeren NS en de overige vervoerbedrijven voorlopig hun (jaar)abonnementen op elkaars chipkaart te zetten. De vervoerbedrijven dwingen een aantal van hun vaste klanten dus om met twee chipkaarten te reizen. Zij zetten deze klanten daarmee aan tot onverstandig gedrag, waarvan hun dochteronderneming Translink het risico bij de klant legt.
pi_66103584
Wie een persoonlijke chipkaart heeft, kan zijn transacties via internet raadplegen als hij zich heeft aangemeld bij ‘Mijn ov-chipkaart’. Er staat een waarschuwing dat transacties van vóór 25 juni 2008 onvolledig worden weergegeven. Deze technische storing is verholpen, staat erbij. Maar nu krijgen chipkaartgebruikers hun transacties van oktober en november steeds maar niet te zien. Klagers horen van TLS steeds hetzelfde liedje: we zijn er hard mee bezig. Zó hard dat het zelfs niet lukt om een actuele waarschuwing op de website van ‘Mijn ov-chipkaart’ te zetten.
pi_66103612
Een reiziger ging half december met de Zuidtangent van Amsterdam Bijlmer naar Amstelveen. Een rit van tussen de 7 en 8 km, waarvoor hij met zijn chipkaart 8,94 euro betaalde. Dat is meer dan vier keer zoveel als met een strippenkaart
pi_66103733
voor Snowgoon, hier de reden waarom de consumentenorganisaties zijn opgetsapt

De afgelopen jaren zijn wij steeds meer gaan twijfelen aan de winst in gemak of prijs voor de reiziger. Ook hadden wij steeds meer vragen en knelpunten waar nog geen bevredigend antwoord op kwam. Sinds 2004 houden wij een zorgpuntenlijst bij, die ons nog steeds niet optimistisch stemt. ROVER en andere consumentenorganisaties hebben drie jaar geleden een manifest opgesteld met 11 reizigerseisen inzake gemak, prijs, privacy, toegankelijkheid enzovoort. Hoewel wij op een aantal punten verbeteringen hebben bereikt, ziet het er op dit moment niet naar uit dat het chipkaartsysteem als geheel in de buurt gaat komen van onze 11 eisen. Al met al hebben wij het gevoel dat vele jaren overlegcircuit weinig hebben opgeleverd.

ROVER wil zekerheid dat de introductie van de OV-chipkaart meer gemak voor de reiziger betekent en niet tot hogere kosten leidt. Omdat wij hierin onvoldoende vertrouwen hebben, trekt ROVER zich samen met Consumentenbond, ANWB, Chronisch zieken en Gehandicapten Raad, Viziris en de LSVb terug uit overleg- en adviestrajecten totdat er zicht is op de invoering van een kaart die het vertrouwen van de reiziger geniet en tegemoetkomt aan de 11 eisen uit ons manifest.
pi_66103767
de 11 punten van het manifest, die dus volgens Rover en de anderen nooit gehaald gaan worden met de chipkaart

1. De OV-chipkaart maakt het reizen met het OV gemakkelijker.
2. De OV-chipkaart maakt het reizen met het OV niet duurder.
3. Het aanbod van tarieven op de OV-chipkaart is overzichtelijk.
4. De reizigers worden goed geïnformeerd, met bijzondere aandacht voor ouderen en gehandicapten.
5. De prijsberekening van een reis is voor de reiziger transparant,
voorspelbaar en controleerbaar.
6. Aan de kaart zelf zijn voor de reiziger geen kosten verbonden.
7. De privacy van de reiziger is gewaarborgd, zonder dat daar een financiële straf op staat.
8. De OV-chipkaart en de toegangspoortjes beperken de toegankelijkheid en de veiligheid van het OV niet.
9. De voorwaarden voor het gebruik van de OV-chipkaart zijn helder en evenwichtig.
10. Service en klachtenafhandeling zijn op een klantvriendelijke manier geregeld.
11. De reiziger kan vertrouwen op de goede werking van het systeem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')