Elke dag als ik thuiskom van het werk, zit ik graag met het bord op schoot te kijken naar het dagelijks programma "the little house on the paririe". Een gezellige feelgood serie waarin een ouderwetse boerenfamilie Ingalls, aangevoerd door de altijd vriendelijke en behulpzame huisvader Charles, in welke serie deze familie geconfronteerd wordt met de problemen van alledag, maar waarin alles uiteindelijk op magische wijze weer goed komt.
En daarom kijk ik ook zo graag naar deze serie, het ultrahoge feelgood karakter doet je even de beslommeringen van alledag vergeten, waaronder niet in de laatste plaats de hedendaagse crisis en het bericht dat we in een recessie zitten, zodat je toch met een lekker gevoel aan je bord eten kunt beginnen
Zo was het vandaag niet anders. Met een bord heerlijke spaghetti op mijn schoot neem ik plaats voor de TV om wederom een gezellige aflevering van the little house the bekijken. Dat wordt genieten! Alles goed en wel, zou je zo denken. De praktijk, lieve fokkertjes, bleek echter keihard anders.
Als de uitzending begint wordt het thema van deze aflevering al vrijwel meteen duidelijk. Wat is er namelijk aan de hand? De boze regering van Amerika heeft besloten om extra wegen aan te leggen en daarom de belastingen in heel Walnut Grove te verdubbelen! Waardoor menig inwoner van dit anders zo rustieke en pittoreske dorpje in de financiele problemen komt en sommigen zelfs gedwongen worden om hun boerderij te verkopen!
Is er een schandaliger moment voor het uitzenden van deze aflevering? Heeft SBS6 geen gevoel voor timing? Hebben ze geen eergevoel daar bij die omroep? Waar moet het heen als we zelfs door de goede ouwe serie van de Ingalls geconfronteerd worden met economische tegenvallers? Ik vermoed hier zelfs een mogelijkheid van boos opzet! Schandalig! Ik zeg kamervragen!
Verwachte reacties: TS kijkt the little house on the prairie / TS kijkt SBS 6
Klacht: SBS6 die ons ondubbelzinnig duidelijk maakt dat we in een recessie zitten en daarvoor the little house on the paririe misbruikt

Wat moet gouwe ouwe Charles Ingalls daar wel niet van denken