abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 februari 2009 @ 16:31:51 #1
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_66025821
Introductie
Na 6 jaar stilte wordt er weer een Alien versus Predator spel aangekondigd. Onder de voorlopige werktite "Alien versus Predator"l is Rebellion, ontwikkelaar van de eerste en tweede incarnatie als shooter, sinds enige tijd aan het werk aan de opvolger van het door Monolith ontwikkelde AvP2.
Sega zal publiceren. Release volgens Sega in 2010, release van Aliens: Colonial Marines (aangekondigd 2007, eerste screens halverwege 2008 vrijgegeven) zal worden geplaatst na AvP3.

Geschiedenis

Wat een succes is qua films kan een nieuwe franchise het hoofd bieden. Zowel de Alien als de Predator reeks deed het op doek zo goed dat er diverse comics in omloop werden gebracht. Bij de release van Predator 2 werd de comic Alien versus Predator op de markt gezet, met succes, en als knipoog werd er een alien schedel in de trofeeenkast van de predator geplaatst op het laatste moment.

En zoals dat vaak gaat als er nieuwe technieken in opkomst zijn, werd ook van deze franchise een serie games gemaakt. Waar men in het begin bleef steken op Double Dragon-achtige platformers/fighters, was het voor fans de droom om het personage zelf te kunnen spelen.

In 1994 werd op de Atari Jaguar een spel uitgebracht waar fans sinds het verschijnen van de eerste comics op hadden zitten wachten: Alien versus Predator.

Recensies waren wisselend, maar over het algemeen werd deze first person action puzzler goed ontvangen. Lof was er vooral voor het grote verschil in gameplay tussen de drie hoofdpersonages.

In 1999 was AvP voor de pc reeds 3 jaar in ontwikkeling, en volgens EA eindelijk klaar voor release.

Hoewel verre van perfect vond deze incarnatie een plaatsje bij menig fan in zijn hart. Nog nooit was een game zo no-nonsense (er was geen verhaal of andere vorm van dialoog tussen karakters), zo flitsend en controleerbaar. Spelers hadden echt volledige controle over hun karakter en ook online werd er wat (zuur) bloed vergoten.

Er ontstond, al ver voor de release, een hechte community rond deze titel en andere Alien of Predator gerelateerde titels. Denk hierbij aan de inmiddels helaas ten ziele gegane AvPnews.com, AvPnetwork.com en AvsP.net. In deze communities werd het spel en de films volledig ontleed en verbale oorlogen waren er geen uitzondering. Lange discussies, maar altijd gezellig en als een groep.

Na een anderhalf jaar werd AvP2 aangekondigd, en dat was weer voer voor discussie op de fora.
Wat zou erin komen, zou de multiplayer wel in orde zijn?
AvPNews.com had als enige site een lijntje naar Fox Interactive lopen. Er was wekelijks een batch nieuwe screenshots (in de waanzinnige resolutie van 800x600) om naar uit te kijken, en ook veel interviews. Tot oktober 2001.

AvP2 werd gereleased, en natuurlijk besprak men het spel. De sfeer en diversiteit van het spel werd geroemd.
Tuurlijk was ook deze titel niet perfect te noemen. Animaties leken soms on-af, de belichting van het spel was minder dan het voorgaande deel en Monolith's stijlkeuze om voor gestileerde karakters te gaan ipv realisme werd niet door iedereen gewaardeerd.

Hierna werden beide films gereleased en kreeg de community harde klappen. Vele servers sneuvelden door de nieuwe aanwas van spelers en fans, en de oude garde die zich tegen hen verzette.
Een ware exodus volgde, en de meeste game-georienteerde sites gingen op een laag pitje verder of sneuvelde compleet.

Nu lijkt alle hoop gevestigd op Rebellion, de ontwikkelaar die 2 redelijk goed ontvangen incarnaties op de wereld zette, maar buiten die games nauwelijks indruk heeft weten te maken met zijn repetoire.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_66026571
AvsP 2 uitbreiding missing....
In development: Marines, zo te zien ontbreekt er nog het een en ander aan dit stukje.
Sega maakt op dit moment een AvsP3.

Aliens: Colonial Marines is niet van sega maar van Gearbox en is iets compleet anders.

Ik weet niet waar je dit stukje vandaan hebt gecopy paste, maar het klopt feitenlijk van geen kant.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_66026992
Godsamme wat was Aliens versus Predator toch vet. Heerlijk om een marine te besluipen, vanaf het plafond, op je kop. Echt heel erg tof
pi_66027458
Echt, dat waren vroeger toch de meest geweldige multiplayerpotjes die je je kon voorstellen...kan me een multiplayer potje herinneren met 5 marines, 2 aliens en 1 predator...ik was 1 v/d 2 aliens...de spanning was onvoorstelbaar...voor de predator was het sowieso oppassen, bij de marines kon je met zn 2en wel goed sluipen, maar omdat je zo in de minderheid was, was 1 fout ook fataal.

Nog steeds geen spel gehad wat me zo in de multiplayer wist te slepen
  vrijdag 13 februari 2009 @ 17:38:56 #5
12888 Skull-splitter
pi_66028344
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:47 schreef Darkangle het volgende:
AvsP 2 uitbreiding missing....
Missing, missing, dat ding moet je gewoon vergeten... AvP: Gold heb ik hier ook niet neergezet...
quote:
In development: Marines, zo te zien ontbreekt er nog het een en ander aan dit stukje.
Sega maakt op dit moment een AvsP3.
Aliens: Colonial Marines - Developer: Gearbox - Publisher: SEGA
AVP - Developer: Rebellion - Publisher: SEGA
Aliens RPG - Developer: Obsidian - Publisher: SEGA
Geen idee waar je zin heen gaat, maar dit zijn de feiten.
quote:
Aliens: Colonial Marines is niet van sega maar van Gearbox en is iets compleet anders.

Ik weet niet waar je dit stukje vandaan hebt gecopy paste, maar het klopt feitenlijk van geen kant.
Ik mis je zinsopbouw en/of context denk ik, want dit is de tweede zinssnede die ik niet kan duiden.

Ik geef slechts aan dat SEGA nu ervoor kiest om zowel Aliens: Colonial Marines als de Aliens RPG in de koelkast te zetten en alle aandacht/al het geld naar AvP wil laten gaan, iets wat zij als publisher kunnen doen als de kwaliteit niet goed genoeg is/er sneller geld te verdienen valt.
pi_66028493
Goeie OP dit!

Ik vond zelf AvP2 tegenvallen, de artstijl sprak me niet aan maar ik vond vooral de wereld als Alien te beperkt. Leukw as wel dat je begon als facehugger maar dat voegde vrij weinig toe... Had liever gezien dat ik echt volledig vrij rond kon klimmen dan dit... AvP1 heb ik echt veel gespeeld, enorm sfeervolle game

[ Bericht 7% gewijzigd door Bart op 13-02-2009 20:18:09 (Bazenplaatje wel goed weergeven Spanky) ]
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 19:19:58 #7
12888 Skull-splitter
pi_66031144
Sterkste toef van AvP2: het voelde meer als een afgewerkte game dan AvP 99. Het had een verhaal, het liep aardig (ondanks de ramp van een Lithtechengine) en het speelde gewoon goed. De stijlkeuze is iets waar velen over vallen, ik vond het zijn charme wel hebben. Maar ik zou het zeker waarderen als de stijlkeuze nu dichter bij de Aliens: Colonial Marines zou liggen (die screens zijn echt idioot IMO)

Ik snap ook niet dat SEGA niet eenmalig investeerd in een contentontwikkelaar aangezien de drie titels in principe dezelfde basis gebruiken. Maar dat is waarschijnlijk wel de reden dat de RPG op ijs ligt en de Colonial Marines in de koelkast staan: directe concurentie van eigen producten.
pi_66076666
ik heb nog een AvsP op de ps2 gespeeld, was een soort strategy-game. Volgens mij hebben jullie deze nog niet genoemd, of wel?

Ik vond em in ieder geval wel geinig, maar het lijkt me veel leuker om als 1 alien rond te sluipen (i.p.v. een groepje besturen).

Het aankomende deel wordt een shooter?
  zondag 15 februari 2009 @ 10:41:33 #9
12888 Skull-splitter
pi_66076711
Ik tel alleen de FPS titels, anders had hier ook de SNES variant, Alien: Resurrection (PSX), Predator: Concrete Jungle, Aliens: Online en AvP: Extinction tussen gestaan

Volgende deel wordt waarschijnlijk weer een shooter idd, net als AvP 99 en AvP2
pi_66117514
avp 1 nooit gespeeld...de moeite waard om nog eens te spelen? vind de graphics van deel 2 niet storend slecht, weet niet hoe veel slechter deel 1 is
pi_66118828
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 17:38 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Missing, missing, dat ding moet je gewoon vergeten... AvP: Gold heb ik hier ook niet neergezet...
[..]

Aliens: Colonial Marines - Developer: Gearbox - Publisher: SEGA
AVP - Developer: Rebellion - Publisher: SEGA
Aliens RPG - Developer: Obsidian - Publisher: SEGA
Geen idee waar je zin heen gaat, maar dit zijn de feiten.
[..]

Ik mis je zinsopbouw en/of context denk ik, want dit is de tweede zinssnede die ik niet kan duiden.

Ik geef slechts aan dat SEGA nu ervoor kiest om zowel Aliens: Colonial Marines als de Aliens RPG in de koelkast te zetten en alle aandacht/al het geld naar AvP wil laten gaan, iets wat zij als publisher kunnen doen als de kwaliteit niet goed genoeg is/er sneller geld te verdienen valt.
Sega kondigt nieuwe Alien vs Predator-game aan

Door Jan Laros, donderdag 12 februari 2009 16:14, views: 7.547

Sega heeft een nieuwe Alien versus Predator-game aangekondigd. De release van het spel staat voorlopig gepland voor 2010. De uitgever wil de release van andere Alien-games, die al in ontwikkeling zijn, opschuiven.

Sega heeft donderdag een aankondiging voor een nieuwe game op zijn website geplaatst. Het gaat om een nieuwe versie van Alien vs Predator, waarmee een vervolg wordt gegeven aan het originele spel uit 1999. In de aankondiging wordt niet gesproken over de eventuele platformen waarop het spel zal verschijnen. Wel is bekend dat Rebellion de nieuwe AvsP-game zal ontwikkelen. Deze studio was destijds ook verantwoordelijk voor het originele spel.

Naoya Tsurumi, CEO van Sega West, licht toe dat de releasedata van andere games die momenteel met de Aliens-franchise worden ontwikkeld, zullen worden beïnvloed door de komst van de nieuwe Alien vs Predator-titel. Hij is van mening dat het strategisch plannen van releasedata een belangrijk onderdeel is bij het waarmaken van de hoge verwachtingen die Sega rond de serie heeft. Het is goed mogelijk dat dit een vertraging betekent voor het veelbesproken Aliens: Colonial Marines. Deze first person shooter is sinds 2006 in ontwikkeling bij Gearbox.

bron

Het is dus niet hetzelfde als colonial marines.

[ Bericht 1% gewijzigd door Darkangle op 16-02-2009 14:34:45 ]
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_66118938
http://www.gearboxsoftware.com/games/aliens/

Wat de gearbox aangaat hebben we dus allebij gelijk
  maandag 16 februari 2009 @ 21:31:32 #13
12888 Skull-splitter
pi_66137071
ik zei ook nergens van wel?
  maandag 20 april 2009 @ 18:12:51 #14
12888 Skull-splitter
pi_68210229
Pak uw agenda, 7 mei komt Xbox Magazine met "exclusive screenshots" uit
  woensdag 22 april 2009 @ 20:03:31 #15
12888 Skull-splitter
pi_68281477
  zaterdag 25 april 2009 @ 17:58:26 #16
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_68370652
TVP voor de AVP!!!!!!!

Meesterlijke spellen (avp 1 en 2) maar ik vond het eerste deel toch beter, een beklemmendere sfeer en inderdaad, het zag er rauwer en grimmiger uit en ik vond deel 2 toch ietsjepietsje minder!
  zaterdag 25 april 2009 @ 19:45:41 #17
12888 Skull-splitter
pi_68373418

Teh 4wes0m3!
pi_68386324
oMg! AVP 2 was 1 van de mooiste games ever.
There are only two pains in life. The pain of discipline and the pain of regret.
  zondag 26 april 2009 @ 12:25:17 #19
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_68387558
Ook zo mooi met AVP 1, een van die laatste missies dat je tegen die predator moest, die jou über snel kon afmaken
  donderdag 21 mei 2009 @ 00:36:25 #20
12888 Skull-splitter
pi_69248288
  donderdag 21 mei 2009 @ 12:47:55 #21
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_69257258
quote:
Next gen wall huggen geblazen dus!
  donderdag 21 mei 2009 @ 22:10:52 #22
12888 Skull-splitter
pi_69274354
Count me in :p
  donderdag 4 juni 2009 @ 17:38:27 #23
12888 Skull-splitter
pi_69708837

Met de aanloop van de E3 kwam er aardig wat beeldmateriaal vrij:

donderdag 4 juni 2009 @ 17:44:48 #24
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_69709044
Tvp

Ga dit spel zeker kopen!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:31:30 #25
12888 Skull-splitter
pi_71680318
Weer even een newsflash:

Tweede trailer, Marines deze keer.
Sfeer lijkt goed te zitten, en kan zeker meekomen met moderne engines als ik het zo bekijk.

Alien wordt als laatste getoond, waarschijnlijk over een maand of 2.

Release Februari 2010 (lekker vlot dus)
Eurogamer Expo
Mocht je in de buurt van Leeds komen (27-28 oktober) of Londen (30-31 oktober), dan bestaat er de mogelijkheid het spel te spelen, en dan niet alleen de predator demo of de marine demo (die waarschijnlijk ook speelbaar gaat zijn op de Keulen-gameexpo), maar gewoon glashard multiplayer.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb zo mijn bedenkingen bij sommige designkeuzes en gameplay elementen, ik vind het qua game, zover als getoond iig, teveel op de console leunen en niet de mogelijkheid van vrijheid van muis en toetsenbord tonen. Tuurlijk zijn FPSen gewoon speelbaar op consoles, maar dit is IMO niet het beste voorbeeld. Ik had graag meer vrijheid gezien.
Tevens vind ik het een grove schande dat het nu bijna een volledige movie-tie-in is, ipv een lekkere standalone titel met een eigen verhaal en eigen design (grootste gedeelte van ontwerpen leunen nu heel erg op het "hippe" AvP-R, een rampzalige film, maar om nou meteen de Predator van die film als design te gaan gebruiken... Iets meer variatie, ala Predator 2 had het monster meer goed gedaan denk ik.)

Ook de Gears-of-War geinspireerde Marines vind ik jammer. WTF moet ik met lampjes op mijn pantser? Ik heb toch al een schouderlamp en flares? Het pantser zelf vind ik wel aardig ogen, op de been-armor na (giga-robo-boots?), maar dat de Pulserifle nodeloos verhipt is (NOG vierkanter, meer gaatjes en roosters, dat moet er hip uitzien!) en dergelijke is gewoon jammer. Dat betreft kijk ik meer uit naar Aliens: Colonial Marines van Gearbox, die meer voor de authentieke look gaan, zoals AvP 99 dat eigenlijk ook gewoon deed.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:02:46 #26
263468 fokkerspy
Oordelen, is niet begrijpen
pi_71691745
Ik weet niet of ik deze game ga kopen. Iets zegt me " nee " teveel film based en anderzijds heb ik zoiets van "mwah..mischien toch maar proberen" Maar het probleem is er zijn al zoveel soortgelijke games zoals mass effect,space siege,risen,
Begrip: iets wat je krijgt als je het gegeven hebt.
pi_71691783
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:02 schreef fokkerspy het volgende:
Ik weet niet of ik deze game ga kopen. Iets zegt me " nee " teveel film based en anderzijds heb ik zoiets van "mwah..mischien toch maar proberen" Maar het probleem is er zijn al zoveel soortgelijke games zoals mass effect,space siege,risen,
Mass Effect, een RPG gelijk aan een shooter waarin je als Alien aan de muren kan kleven en hoofden af kan bijten? Wow
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:22:46 #28
12888 Skull-splitter
pi_71692315
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:02 schreef fokkerspy het volgende:
Probeer eerst eens AvPGold of AvP2 (door Monolith en in veel opzichten een completere game dan AvPGold ooit was). De figuren komen uit een film, maar daar houdt de vergelijking ook snel op. De spellen waar jij AvP nu mee vergelijkt zijn iig niet echt direct concurrenten. Denk eerder aan Dead Space, Resident Evil, Bioshock/Systemshock, Undying. Horror, spanning en een flinke scheut actie.
  vrijdag 27 november 2009 @ 17:44:23 #29
12888 Skull-splitter
pi_75062488
En nu is ook beeld van het MP-gebeuren (180MB!) vrijgegeven
pi_75112909
Ik hoop echt dat deze net zo intens zal zijn als AVP1 en AVP2 (pc).
Na lange tijd heb ik die intensiteit weer enigzins teruggevonden in Deadspace.

Het was gewoon geniaal gedaan in AvP 1 en 2.

Human: Geen superwapens zoals de predator, niet de snelheid en kracht van de aliens. Maar de human campaign was misschien wel het spannendst.

Predator: Mooie wapens, snel en sterk. Maar toch een spannende campaign weten maken om de predator heen. En gelukkig niet de predator te overpowered maken.

De alien species heb ik niet echt vaak gespeeld, maar het was zeker ook een goed gevoel om langs de muren en plafonds heen sluipen om je slachtoffer te pouncen....

Ik hoop dat het niet verpesten.....

Edit: Net dat MP filmpje gezien, ziet er heel leuk uit! (achtegrond muziek ... )

[ Bericht 11% gewijzigd door Dragonetti op 29-11-2009 16:44:01 ]
  zaterdag 19 december 2009 @ 12:13:37 #31
12888 Skull-splitter
pi_75800484
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:34:13 #32
12888 Skull-splitter
pi_76736660
nog maar 6 weken
pi_76749414
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:34 schreef Skull-splitter het volgende:
nog maar 6 weken

Maak me toch wel zorgen, afgelopen Rebellion games waren zonder twijfel allemaal kut.
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:47:33 #34
12888 Skull-splitter
pi_76770726
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 01:34 schreef SpankmasterC het volgende:

[..]

Maak me toch wel zorgen, afgelopen Rebellion games waren zonder twijfel allemaal kut.
Ik opperde onlangs dat Rebellion enkel fatsoenlijke AvP games heeft gemaakt, en dat hun overige games gewoon nooit boven gemiddeld zijn.

En AvP zat in 99 niet echt vol met geweldige gameplay maar ademde meer de sfeer van een techdemo...

Verse lading screens

zaterdag 23 januari 2010 @ 12:07:58 #35
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_77172649
Vandaag bij Zavvi als dagaanbieding de pc versie pre-order 20,-. Bij FRS kost het 50,-. Heb zelf goede ervaringen met de winkel.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:15:04 #36
12888 Skull-splitter
pi_77177304
Das aardig de moeite idd... Tis dat ik de hunter edition wil... Maar wellicht voor broertjes interessant.

Edit: besloten dat maar als verjaardagscadeautje voor beiden te doen en het is waar dat je anderen cadeau geeft wat je zelf het liefst krijgt

[ Bericht 43% gewijzigd door Skull-splitter op 23-01-2010 15:29:39 ]
  woensdag 3 februari 2010 @ 14:20:02 #37
12888 Skull-splitter
pi_77590780
Morgen, 4 februari, MP demo
pi_77592283
Gepreordered, nu nog paar week wachten.
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:37:33 #39
12888 Skull-splitter
pi_77593789
platform?
pi_77594337
Voor de pc.
pi_77594514
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:51 schreef Ulreazj het volgende:
Voor de pc.
Het platform voor echte mannen!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 februari 2010 @ 15:57:45 #42
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_77594551
quote:
oh my god wat is dat voor lelijke concept art? Ik hoop echt dat die niet in het spel zit.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 3 februari 2010 @ 16:02:34 #43
12888 Skull-splitter
pi_77594711
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:56 schreef SpankmasterC het volgende:

[..]

Het platform voor echte mannen!
Jammer genoeg is deze titel volledig verkracht door hem console vriendelijk te maken (althans, van alle beelden tot nu toe... Juist, console beelden )

Maar dat mag de pret niet drukken, PC-galore!
  donderdag 4 februari 2010 @ 15:40:22 #44
12888 Skull-splitter
pi_77632071
Demo is uit, en mocht je gezeik hebben op je PC omdat ie crasht naar de desktop: zet je geluidseigenschappen in windows op maximaal 44.1KHz sampling, anders gaat ie dus bokken

Speelt verder prima weg
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:00:15 #45
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_77632724
Ben nu de demo aan het downloaden op Steam, hoor niet veel goeds over dit spel. Zou te console achtig voelen en jammer dat er matchmaking in zit. Hoop dat het meevalt.
*Hosselcopter*
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:53:43 #46
12888 Skull-splitter
pi_77634726
De demo is iig geen publiekstrekker (matchmaking, steam wat mensen zonder steam-games niet laat inviten en de geluidsbug (alles boven de 44.1Khz aan sampling zorgt voor een crash to desktop) zijn niet echt paradepaardjes om publiek mee te trekken, voor de PC althans), en lang leve consoles idd: veel acties zijn oversimplificeerd/buiten beheersing van de speler gelaten helaas

[ Bericht 40% gewijzigd door Skull-splitter op 04-02-2010 17:00:30 ]
  donderdag 4 februari 2010 @ 21:53:35 #47
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_77646645
Wtf is dit, hij blijft zoeken naar een game.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_77646654
De mp demo bevalt me erg goed.

De game is al ge-preorderd
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 21:53 schreef rakotto het volgende:
Dat is het nadeel duurt allemaal veels te lang.
pi_77647332
Jammer dat er weer zo'n walgelijk matchmaking systeem bijzit. Het spel zelf is wel leuk. Ik maak de meeste kills als ik gewoon human ben
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
  donderdag 4 februari 2010 @ 22:26:17 #50
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_77648551
Is het al beter nu, kunnen er meer mensen connecten? Vanmiddag heb ik het opgegeven
*Hosselcopter*
  donderdag 4 februari 2010 @ 22:26:33 #51
137562 rakotto
pi_77648568
Voeg me maar toe: Darkelda, dan kunnen we wel spelen.
  donderdag 4 februari 2010 @ 22:30:06 #52
12888 Skull-splitter
pi_77648797
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 21:53 schreef rakotto het volgende:
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 22:05 schreef intraxz het volgende:
Jammer dat er weer zo'n walgelijk matchmaking systeem bijzit. Het spel zelf is wel leuk. Ik maak de meeste kills als ik gewoon human ben
Problemen van een gehandicapte demo: matchmaking is slechts een onderdeel, de full-game zal dedicated servers en meer vrijheid geven in de indeling van een server. Net als de 8 player eis voordat je uberhaupt een game kunt beginnen...
Allemaal zodat je de full game koopt, maar hiermee jaag je juist veel mensen weg.

Qua gameplay: het is geen AvP '99. Het is geen AvP2. Het is niet beter. Bij veel keuzes heb ik domweg vraagtekens: waarom? Het werkte prima in de voorgangers, waarom aanpassen? Antwoord vindt men in de vorm van consoles vrees ik, en een cloak die bij het minste of geringste al begint te schitteren als een kerstboom heeft bijvoorbeeld ook geen zin.

Nee, hier is duidelijk nog werk aan de winkel, maar ik denk wel dat je voor weinig geld een toffe game hebt (de game is voor ongeveer 20 euro in britsegameshops te bestellen voor de PC)
pi_77649410
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 22:30 schreef Skull-splitter het volgende:

Qua gameplay: het is geen AvP '99. Het is geen AvP2. Het is niet beter. Bij veel keuzes heb ik domweg vraagtekens: waarom? Het werkte prima in de voorgangers, waarom aanpassen? Antwoord vindt men in de vorm van consoles vrees ik, en een cloak die bij het minste of geringste al begint te schitteren als een kerstboom heeft bijvoorbeeld ook geen zin.
Bij AvP'99 en 2 heb je ook nu meer een nostalgie gevoel, en dat je dat nog in je geheugen heb als een super vette game en daarom deze nu al wat mider is. Maar hoe vaker ik de demo nu doe komt het oude avp gevoel toch weer wat terug.
pi_77650348
'Quick Match'

Na 30 mins wachten maar afgesloten.
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
pi_77652016
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 22:30 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

[..]

Problemen van een gehandicapte demo: matchmaking is slechts een onderdeel, de full-game zal dedicated servers en meer vrijheid geven in de indeling van een server. Net als de 8 player eis voordat je uberhaupt een game kunt beginnen...
Allemaal zodat je de full game koopt, maar hiermee jaag je juist veel mensen weg.
Dus ik kan in de full game een server uit een lijst met servers aanklikken? Dat zou de game een stuk gebruiksvriendelijker maken.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 10:49:06 #56
137562 rakotto
pi_77661553
Ik heb geen problemen meer.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:44:33 #57
12888 Skull-splitter
pi_77676685
PC versie is iig gefixt, en ja, in de full game zit gewoon een serverbrowser ingebouwd.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:14:42 #58
137562 rakotto
pi_77679206
quote:
Unprecedented demand for Aliens vs Predator following the release of the cross-platform demo yesterday morning brought to light matchmaking issues resulting in players having to wait to join games, or even not find games at all.

We’re pleased to say later in the day the issue was corrected and a small patch to the PC executable next time you launch it from Steam will have you finding and playing games using Quick Match as it was intended.

While this issue did not affect the Xbox 360, we are with SEGA’s assistance investigating reports of a similar nature on the PlayStation 3 and working flat out on a solution.

The full game features the ability to browse for and create games but for the purposes of simplicity the demo was limited to matchmaking, alongside the ability to set up groups with friends which mitigated yesterday’s issues for many.

We’re really sorry that this issue tainted a day in which we saw many people get hands on with AvP for the first time and we’re hugely gratified by the positive feedback to the game.
pi_77679272
Mooi dat er ook nog consolegames uitkomen met de mogelijkheid om zelf een game te zoeken.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:55:42 #60
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_77680553
Met de 360 demo had moest ik ook belachelijk lang wachten op een game, als je het vergelijkt met een andere multiplayer demo die recentelijk is verschenen (BF BC2 red.).
Maar een helse 30 minuten, laat staan 10 minuten.. nee.. gelukkig niet. Wel een minuut (2?).
Dat kan natuurlijk niet als je ff vlug een demo wil checken.

Vind de demo zelf wel leuk, maar ik verwacht wel meer van de volledige versie.

ps. Alle lichten uit, headphones op, scherm aan. Oef.
ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
pi_77683213
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:55 schreef HL_Dog43 het volgende:
ps. Alle lichten uit, headphones op, scherm aan. Oef.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:32:41 #62
12888 Skull-splitter
pi_77684929
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:16 schreef intraxz het volgende:
Mooi dat er ook nog consolegames uitkomen met de mogelijkheid om zelf een game te zoeken.
Geloof je dat zelf? Die dedicated servers zijn volgens mij voorbehouden aan de PC
pi_77685680
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:32 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Geloof je dat zelf? Die dedicated servers zijn volgens mij voorbehouden aan de PC

Ik hoef niet perse dedicated servers, zolang ik maar een game kan zoeken met een serverbrowser. Ik wil geen half uur wachten in een of andere matchmaking lobby.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:52:15 #64
12888 Skull-splitter
pi_77685752
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:50 schreef intraxz het volgende:

[..]

Ik hoef niet perse dedicated servers, zolang ik maar een game kan zoeken met een serverbrowser. Ik wil geen half uur wachten in een of andere matchmaking lobby.
Die is nu dus alweer gefixt en binnen een paar tellen zit je in je loading scherm... Wil je een serverbrowser, dan moet je gewoon PC spelen.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:54:38 #65
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_77685869
doet de demo het nou weer goed?
*Hosselcopter*
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:55:05 #66
12888 Skull-splitter
pi_77685890
Bother to read?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:58:21 #67
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_77688144
pc of xbox ben in de war over welke versie mensen het hier hebben
*Hosselcopter*
  zaterdag 6 februari 2010 @ 00:30:07 #68
137562 rakotto
pi_77691054
Tering gave game, ik kan niet wachten op de SP.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 01:09:09 #69
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_77692100
Jezus wat een eng spel zeg
*Hosselcopter*
pi_77693546
Wat een spel
pi_77699305
Vandaag demo eens binnentrekken en kijken hoe het gaat
  zondag 7 februari 2010 @ 00:02:37 #72
12888 Skull-splitter
pi_77719437
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 12:47 schreef Ulreazj het volgende:
Vandaag demo eens binnentrekken en kijken hoe het gaat
Ulreazj, last survivor of the Nostromo, signing out...
pi_77726136
Hehe, zo voelde het wel. Eerst ging ik als pred, dat was wel leuk, maar niet mijn klasse. Toen als marine, hoe vet is dat
  zondag 7 februari 2010 @ 12:32:11 #74
137562 rakotto
pi_77726482
Alien heeft toch wel een goede voorsprong in DeathMatch.

Speed(hack) Haha, nee. Het kan snel bewegen.
Auto-Health-Regeneration - Ga je bijna dood, kan je snel ontsnappen en rustig bij ademen.
  zondag 7 februari 2010 @ 23:59:03 #75
12888 Skull-splitter
pi_77754122
Mijn problemen met dit spel beperken zich helaas tot het volgende: kunstmatige balancing die doorgeslagen is...
Vroeger, in zowel AvP 1 als 2 was de balans redelijk natuurlijk, en eens gewend maakte het eigenlijk geen zak uit welk ras je speelde, omdat ieder ras zo zijn zwakte had, en je moest je sterke kaarten gewoon uit weten te spelen.

Bij deze demo iig, kun je al je oude kennis overboord gooien en opnieuw beginnen.

Ter illustratie:
quote:
[message=33427851,noline]Bulls schreef op zondag 07 februari 2010 @ 23:07[/message]:
Je kan wel van het plafond vallen met Alien, je moet dan naar beneden kijken, en dan springen, maar helaas maak je dan wel lawaai.

"Vroegah" hoefde je alleen je knop los te laten. Als je vanaf een verhoging naar beneden wilde vallen, dan kon dat gewoon, zonder dat je het risico had dat je aan de grond en daarna de muur bleef kleven. Dat werkte, dat werkte goed. Why fix what ain't broken? Antwoord? Consoles.

Nog een voorbeeld: vroegah was de cloak gewoon een transparancy van 90% bij stilstand, 75-80% bij beweging. Je kon er geen kont van zien, behalve als je gewoon oplette. De wapens waren ingedeeld in ranged (auto-decloak) en melee (cloak bleef werken), waarbij alleen de speargun en plasmacaster je een laservisier gaven, voor buitenstaanders zichtbaar als een lichtvlek op respectievelijk speargun en helm, ook bij cloak.

Nu is de cloak een shader effect (eindelijk, maar nog immer niet filmgetrouw/effectief/autobalancing), maar om hem zichtbaarder te maken bij beweging heeft men ervoor gekozen dat je cloak enorm stoort, voor buitenstaanders zichtbaar als electrische randen die over je ganse lichaam lopen, en je even zichtbaar maken als een kerstboom aan krachtstroom.
Daarnaast wordt je bij elke aanval uit je cloak geworpen, heeft men het laservizier niet enkel aan begin en eind zichtbaar gemaakt (dus niet meer slechts de beruchte drie punten), maar van A tot B zichtbaar te maken, en daarnaast OOK nog een kleine donderstorm op je schouder af te laten gaan als je een plasmawapen wilt gebruiken. Hoe nutteloos kun je die cloak maken?
Daarnaast begint een Alien met al zijn wapens aan boord, en een marine wordt afgescheept met een gecastreerde versie van de Pulserifle (geen grenadelauncher), en de Marine mag zelfs zijn meest kenmerkende wapen aan de andere kant van het level ophalen (al snap ik waarom, ze hebben er een wapen van gemaakt wat een one-shot-kill maakt in elke omstandigheid van een treffer, waar je vroeger lichte shots en zware shots kon doseren, omdat het een losstaand wapen was)

En ik moet zeggen helaas, maar het zorgt bij mij meer voor frustratie dan voor speelplezier. Here's hoping they will fix it...
  maandag 8 februari 2010 @ 06:49:44 #76
137562 rakotto
pi_77758197
De Cloaking + Lasersights van de Predator mag inderdaad beter gedaan worden.

En de weapon pickups... Tja, ook wel irritant op een één of andere manier met die triggers, maar het is een kwestie van wennen.

De wall-walk van de Alien is opzich makkkelijk op te lossen. Vaak hoef je niet op springen te drukken als je Auto wall-walk uit hebt staan. Als je gewoon hangend op MOUSE3 klikt, dan valt ie al naar beneden in de meeste gevallen. Ik denk dat dit wel fixed is in de Full Version.

Volgens mij is dit toch ook een maanden oude build? Of heb ik het mis?
  maandag 8 februari 2010 @ 08:26:38 #77
12888 Skull-splitter
pi_77758742
Demo is code van nog geen anderhalve maand terug geloof ik, maar veel reviews van de volledige versie reppen wel over een behoorlijk verschil in gameplay tussen demo en full... In de positieve zin
pi_77759181
Ja, demo lijkt mij ook niet echt af. voicechat is crappy en laden duurt best lang.
  maandag 8 februari 2010 @ 21:04:06 #79
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_77785001
Voicechat is erg gaar , maar opzich als je met vrienden een volle game host ....en die instant killing moves in de ban doet is het erg vermakelijk.

Hij is al een pre-order voor mij

Alien
pi_77786223
quote:
Op maandag 8 februari 2010 08:26 schreef Skull-splitter het volgende:
Demo is code van nog geen anderhalve maand terug geloof ik, maar veel reviews van de volledige versie reppen wel over een behoorlijk verschil in gameplay tussen demo en full... In de positieve zin
Heb je een linkje naar een review die daar wat over zegt?
pi_77825076
PS3 demo is nog niet gefixt zeker? Nog geen enkele keer een match gevonden
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:35:20 #82
12888 Skull-splitter
pi_77888015
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:27 schreef intraxz het volgende:

[..]

Heb je een linkje naar een review die daar wat over zegt?
OXM, dus dat is dan ook weer een console variant...
Scoort daar een 80/100.

Demo nu weer een paar keer gespeeld, het melee-systeem begin ik aardig onder de knie te krijgen (maar het blijft wonky), ben benieuwd naar de full...

Volgende week komt het spel uit, Hunters Edition hier, dus "Oh jee, een facehugger in de plee" in huize Skull-splitter

Ik ben dit betreft overigens een volledige PC speler, dus wellicht is het hendig om hier gametags/steam-usernames neer te zetten.

Nick @ fok=username @ steam voor mij
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 februari 2010 @ 16:54:16 #83
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_77888715
eigenlijk verwacht ik niet heel veel van die facehugger in de Hunters edition. die zal wel vrij lame zijn, net als die batarang bij Batman: Arkham Asylum.
  donderdag 11 februari 2010 @ 17:08:56 #84
12888 Skull-splitter
pi_77889223
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:54 schreef Tokus het volgende:
eigenlijk verwacht ik niet heel veel van die facehugger in de Hunters edition. die zal wel vrij lame zijn, net als die batarang bij Batman: Arkham Asylum.
Die was wel extreem cheap... Als ik dat geweten had, had ik de gewone versie gekocht

Ik gok, eerlijk gezegd, dat dit de standaard bendy-facehugger is die ook een tijdje te koop was rond de release van Alien: Resurrection. Zacht plastic rubber met metaal in de poten.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 februari 2010 @ 17:51:21 #85
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_77890557
hm ok.
ik krijg dit weekend als het meezit m'n Big Chap binnen, leuk voor op de box naast m'n monitor. Op de andere staat nu een 12" Predator
  donderdag 11 februari 2010 @ 19:57:19 #86
12888 Skull-splitter
pi_77894959
Hier een Hot Toys P1 idd, big chap... Ik vind zijn dome niet geweldig, maar de NECA variant is ook weer niet alles...

(en net al mijn McFarlane zut verkocht en mijn Predator maskers aan de muur gehangen )
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 februari 2010 @ 22:26:13 #87
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_77901718
hm, die andere Aliens van Hot Toys vond ik ook nog geweldig. Big Chap komt er nog wel het dichtste bij in de buurt. Vooral met die doorzichtige dome. Alleen de vorm klopt niet helemaal he? Naja, dat is nitpicking. En ver offtopic.
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:45:03 #88
137562 rakotto
pi_77902666
pi_77910874
Schop, we zijn er bijna.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 februari 2010 @ 10:22:56 #90
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_77911431
de beschrijving op Bol.com is overigens wel grappig
quote:
Aliens vs Predator is een game gebaseerd op de gelijknamige B-film waarin mariniers stranden in een oorlog tussen Aliens, bekend uit de Aliens filmtrilogie, en Predators, bekend van de Predator filmserie.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:42:23 #91
137562 rakotto
pi_77926359
B-Film?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 februari 2010 @ 17:50:52 #92
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_77926589
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:42 schreef rakotto het volgende:
B-Film?
Je wou toch niet beweren dat AvP zo'n geweldige film is he? Of dat die ook maar een beetje in de buurt kan komen van de Alien of Predator films? (ja, zelfs niet bij Alien: Resurrection)
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:42:32 #93
12888 Skull-splitter
pi_77930316
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:42 schreef rakotto het volgende:
B-Film?
Nou... Gezien wat de vorige films opbrachten is 40 miljoen niet echt een geweldig budget, wat er hier en daar ook wel aan af te zien is...
  vrijdag 12 februari 2010 @ 22:49:09 #94
137562 rakotto
pi_77938826
Ik dacht dat ze het over Aliens hadden en niet AvP.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 12:22:01 #95
12888 Skull-splitter
pi_77950440
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 22:49 schreef rakotto het volgende:
Ik dacht dat ze het over Aliens hadden en niet AvP.
En laat die nou later, na "naar de gelijknamige B-film" als aparte franchise genoemd worden...

Magoed, nog een weekje
pi_78033025
En inmiddels werkt ook de PS3-versie naar behoren Ben er blij mee, het is weer ouderwets spannend.

Iemand enig idee wat je voor videokaart nodig hebt om de PC versie in full hd goed te kunnen laten lopen? Mijn ATI Radeon HD 2600 Pro trekt het niet (10 fps of zo), ondanks de quad core Core2 en 6 gig ram.
  maandag 15 februari 2010 @ 22:54:19 #97
12888 Skull-splitter
pi_78037870
lol, de HD2900 is dan ook de minimum !

Met een Ati HD5770 a 140 ben je weer onder de pannen iig, 1920*1200 hier iig, alles high.

Ik heb een haat liefdeverhouding met dat domme meleesysteem, vaak als je de eerste heavy mist heb je geen kans meer op herstel omdat je tegen de vlakte gaat, waarbij de Predator ook nog eens veel sneller links-rechtsen uit kan delen... En die Press E to instakill ben ik onderhand ook beu... Vaak vanaf tien meter te activeren, krijg ik weinig voldoening uit (behalve dat ik het dan sneller doe dan de tegenstander).

Ik speel alle rassen inmiddels redelijk, maar blijf vierkant zuigen als Alien... Moet beter kunnen.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 06:52:17 #98
137562 rakotto
pi_78046409
Ik zuig als Marine, ben middelmatig met de Predator en ben goed met de Aliens als ik het zo mag zeggen.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:11:56 #99
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_78050025
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 06:52 schreef rakotto het volgende:
Ik zuig als Marine, ben middelmatig met de Predator en ben goed met de Aliens als ik het zo mag zeggen.
Marine is altijd de lul zeker in deze map

Het is niet zo moelijk om als Alien te spelen
Zeker met de bijna instant respawn bij deathmatch. bij de andere modes zul je een x aantal levens hebben, niet met zoveel Aliens in aantal zijn.
Kwestie van gewoon kamikaze plegen op de vijanden, zelfs al doe je geen instant kill moves (e), maak je ze nog makkelijk af met je gewone aanvallen.
Dus goed hoef je niet echt te zijn.. gemiddeld potje eindig je makkelijk met 20/25 kills.

De demo is een ouder versie dus hopelijk is het getweakt dat het wat meer gelijk is...
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:52:06 #100
12888 Skull-splitter
pi_78051248
Als marine lukt het me eigenlijk stelselmatig te winnen met enkel pulserifle en af en toe een granaatje (alleen wordt je minstens zo vaak gebumraped door backstabbing aliens met "E" )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')