abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66191202
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:06 schreef Memmel het volgende:
Anna is vanmorgen naar de huisarts geweest. Flink verkouden en veel slijm, maar geen ontstekingen ofzo, gelukkig. Ze probeerde wel haar 'ik-kijk-je-heel-boos-aan-met-pruillip-en-misschien-val-je-wel-neer'-blik op de dokter, maar die werkte niet.

En mama heeft een dikke keelontsteking....vandaar mijn algehele ellendigheid.

Beterschap jullie beide!

Maarten wil ook bijna geen korstjes. Werkt ze er bijna allemaal uit.
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:12:04 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66191222
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:09 schreef p_iglet het volgende:
Als hij goed groentes eet en brood enzo dan kan hij ook best ff zonder zuivel hoor.
Gewoon 1x per week broccoli eten en notenpasta op brood af en toe. Dan zit je ruim aan je calcium.
Zijn moeder haaaaaaat broccoli. Dus dat krijgt hij niet zo vaak.
En notenpasta, bedoel je dan pindakaas? Gaan we proberen.
En ik zal die broccoli ook eens fixen. Hij vindt het namelijk wel lekker.

Ach, het zal vast wel goedkomen. Op het kdv drinkt hij zijn melk wel op namelijk, dus 3 keer in de week gaat het iig goed. Zal idd mss ook door de 'peer pressure' van de andere kindjes komen.
pi_66191255
Memmel en Anna beterschap
Enneh een foto van die blik is best welkom hoor
pi_66191295
Ik maak vaak broccoli voor alleen Jen. Ze eet het zeker 1x per week, ze vindt het namelijk heerlijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:27:10 #105
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66191739
BE notenpasta kun je bij een natuurwinkel goed kopen. Weet eigenlijk niet of pindakaas ook in die categorie valt.

Ik zal eens proberen die blik vast te leggen op de gevoelige plaat. Meestal verkeren we in staat van oorlog als ze zo kijkt en heb ik mijn camera niet bij de hand...

Oja, worden jullie ook wel eens genegeerd door de kiddo's? Ik wel nl. Dan kijkt ze me aan, ik zeg haar iets te doen en dan draait ze zich vol drama van me af en blijft strak de andere kant op kijken.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_66191926
pinda's zijn peulvruchten geen noten, ook gezond maar anders.
bij de natuurwinkel kun je ook amandel en hazelnootpasta kopen, die bevatten meer calcium en zijn erg lekker
pi_66192602
zuivelproducten krijgt ze genoeg binnen, zelfs aan de ruime kant, we gaan over die 300ml heen in elk geval...
Brood heeft ze een tijdje niet zo goed gegeten (korstjes ruim overlaten enzo), maar nu eet ze weer ongeveer 2 boterhammen tussen de middag en soms krijgt ze dan na het slapen ook nog een halfje, dan heeft ze net wat meer energie om de middag door te komen.
Fake it till you make it...
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:53:36 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66192747
Ik zal eens kijken of ik vanmiddag in de buurt van de notenpasta kom. Klinkt goed.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:02:28 #109
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66193054
Je werkt toch in Den Haag? Onder de Hema, bij de tramhalte zit een bio-supermarkt. Daar hebben ze het zeker!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_66196199
Memmel en Anna beterschap!

Nog even over de boterhammen, dat is wel verspreid over een dag hoor. Normaal eet Damian er zo'n 6 op een dag, want we proberen het toch wel een beetje te beperken. Meestal 2 in de ochtend en 4 in de middag. Maar het liefst zou hij er nog meer eten en dat gebeurt dus ook wel eens..
Ik heb voor de zekerheid het Consultatiebureau gebeld.
Damian mag gewoon de boterhammen eten die hij wil, maar we moeten er wel op gaan letten of hij ze wel echt eet omdat hij honger heeft of omdat het lekker is. Dus als hij om meer boterhammen vraagt mag hij dat best hebben, maar zodra hij echt gaat treuzelen of wil spelen kunnen we beter zijn bordje weghalen. Lijkt me opzich prima om te proberen, ook op het KDV.
pi_66196883
Poeh Damian! Goeie eter! Spekkies kweken, is goed voor jou ventje!
Meike is helemaal geen goeie eter op het moment, sochtends na heel veel getreuzel een broodje op, tussen de middag wil ze soms een broodje, soms alleen maar melk, en avondeten is ook zo zo.
Meike heeft dat altijd met periodes, dan eet ze goed, dan weer een tijd niet. Zo ook met drinken.
Alleen melk, dat vindt ze heerlijk. Maar ik lees iets over een maximum. P_iglet, is het erg als ze meer krijgen dan die 300 cc??? En wat is er dan schadelijk aan?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_66197080
Bij teveel aan melk neem je de calcium juist niet meer op maar ga je die van je botten afbreken.
Plantaardig calcium (noten, groenten) is ook veel makkelijker op te nemen dan dierlijk calcium)
Zuivel bevat ook verzadigde vetten die in beperkte mate heel goed zijn voor peuters maar bij een teveel niet.
Zuivelproducten geven ook snel een vol gevoel door de eiwitten waardoor kinderen dus minder van andere dingen eten.

En zo zijn er nog een paar dingen waar ik nu zo ff niet onderbouwd op kan komen.

90% van de wereldbevolking kan ook helemaal niet tegen koemelk, omdat het eigenlijk helemaal niet natuurlijk is om melk te drinken als je geen zuigeling meer bent. We zijn geen kalfjes
  woensdag 18 februari 2009 @ 14:05:00 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66197081
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:02 schreef Memmel het volgende:
Je werkt toch in Den Haag? Onder de Hema, bij de tramhalte zit een bio-supermarkt. Daar hebben ze het zeker!
Oh tof! Dan kan ik evt. een keer in mijn pauze daarheen! Maar ik denk eig.. dat ze het hier in GOuda bij de natuurwinkel(s) wel hebben ook.
pi_66197733
Maar tot 300 cc is er niks aan de hand?
Want die krijgt ze echt wel binnen, meestal nog wel iets meer ook.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:44:27 #115
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66201297
Ja tuurlijk hebben ze dat in Gouda ook! Maar ik dacht: als je aan het werk bent en het is even technisch weer, heb je een mooi excuus!
pi_66208430
Die 300cc moeten we hier ook mee oppassen. We gaan er zo makkelijk overheen. Zeker op KDV dagen als hij 's middags ook nog een yoghurtdrank krijgt. Gelukkig gaat thee er nu beter in, dat is beter dan afwisselen tussen sap en melk

Hier weer een ziek jochie.. 3 uur mocht ik hem ophalen op het KDV, met 38,6 koorts. Hij leek alleen verkouden, maar zijn ene wang+oor zijn ook helemaal rood. Hopelijk wordt het niet weer een oorontsteking.

Maar probeert wel zijn handjes rond te draaien bij "zo gaat de molen".. En na 1,5 draai, pakt hij mijn handen, om toch maar even te helpen
pi_66208805
wat lief DF!!

Bij Pepijn op de groep hadden ze vanmiddag een vogelgeluiden CD opgezet, Pepijn heeft minstens 10 minuten zoekend naar boven kijkend rondgelopen "gooogel? googel nou??"

Ik vind deze periode van woordjes leren en steeds meer dingen kunnen zo leuk he!! Echt geweldig!! En al echt mee kunnen helpen en genieten van dingen samen doen.
Op het gemakje door het winkelcentrum lopen en dan bij ieder bankje stoppen, ieder vuiltje aanwijzen, iedere hondje bekijken en aaien.

alleen die verdomde kiezen. het zijn hier iedere keer mega blauwpaarse bulten die dan vervolgens weer weg trekken, maar nog geen kiezen te zien. Zo zielig. Dus de nachten zijn zwaar drama.
Pepijn gaat morgen ff een nachtje bij opa logeren zodat mama ff bij kan slapen. Want afstudeerscriptie en wetenschappelijk artikel schrijven op een chronisch slaaptekort gaat erg waardeloos.
pi_66208928
"zo gaat de molen "is hier ook een grote hit. Net als "in de maneschijn " en ik stond laatst voor een poppenkraam"....waren dat niet ooit briljante songfestivalnummers ?
pi_66209360
Arme Pepijn, hopelijk zijn die kiezen snel door.. Zijn het de achtersten al?

Dat slenteren is ook zo leuk. Chris loopt prima hele einden aan ons handje, en dan is het echt stoepje op, stoepje af, alles bekijken wat voorbij rijdt/loopt en precies de andere kant op lopen als waar we heen moeten.. Zo lekker nieuwsgierig.
pi_66209719
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Arme Pepijn, hopelijk zijn die kiezen snel door.. Zijn het de achtersten al?
NEE
We zijn al 1,5 maand aan het klooien met mega blauw paarse bulten die dan weer wegtrekken en terugkomen, maar in al die tijd is er alleen een half voortandje bij gekomen, meneer heeft nu 6,5 tand.
pi_66210097
ai, dan is het nog vervelender...
En detinox/chamodent helpen ook niet?
pi_66210146
Niet noemenswaardig, maar met zoveel bulten op zijn kaak en zo'n last gaat die dentinox/chamodent en paracetamol ook wel erg hard, dus wil dat niet iedere keer geven, en heb niet de indruk dat hij er beter van slaapt.
pi_66210338
Dat is ook wel logisch.. Het is alleen zo sneu he..

Hier helpt dat spul ook amper, maar hier gaat het doorkomen steeds beter. De tanden waren best naar, maar de kiezen en hoektanden gaan to nu toe vrij soepel.. (klopt af)
pi_66210461
Ik hoop ook echt dat ze binnenkort ineens allemaal doorkomen, want ik wordt hier een beetje moedeloos van.
  woensdag 18 februari 2009 @ 20:09:29 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66210787
He bah... wat rot dat het zo lang duurt bij jullie zeg...

Ik heb hazelnootpasta gescoord! Wel lekker. Enig nadeel is dat het de nasmaak heeft alsof je net lekkere bonbons gegeten hebt. Dat wakkert mijn lekkere trek enorm aan.

Btw Piglet, ben je nog op zoek naar tuinbroeken? Ik heb er 2 liggen in maat 80. Geen idee of het jullie stijl is, maar zo leuk als ik ze altijd vond, zo niet leuk vind ik ze nu bij Sasha. Iets voor jullie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')