abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:03:10 #26
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66013975
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:57 schreef DarkY.NL het volgende:
ik wacht nog steeds op het moment dat je een huis gratis krijgt bij een mobiele tel.
Nu: gratis huis bij aanschaf van een keukenblok.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:04:06 #27
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66014007
De enige steden in de Randstad waar de huizenprijzen op peil zullen blijven of misschien zelfs nog wel zullen stijgen, zijn Delft en Haarlem. En misschien Leiden, al zou ik daar voor geen goud willen wonen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66014040
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:54 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

wat denk je dat dit soort dingen met de economie gaan doen? total meltdown denk ik als veel mensen met schulden zitten en er geen huis meer verkocht wordt?

Ik snap dus niet waarom mensen daarop hopen. Het is gewoon heel slecht voor de totale economie
Idd. Een dergelijke prijsdaling wordt in de basis eerst al veroorzaakt door een economische teruggang. Naar mijn idee tenminste, want ik denk dat als over een paar maanden de economie aantrekt, dan de huizenprijzen gewoon weer meegaan (ik zeg als de economie aantrekt, niet dat de economie aantrekt). Als daarentegen er flinke werkloosheid volgt, dan daalt de huizenprijs. Gevolg is dat er nóg minder nieuwbouwprojecten opgezet worden, gevolg daarvan is weer malaise in de bouwsector. Met als gevolg meer werkloosheid. Nog verder dalen huizenprijzen. Leuk, economische depressie
En dan denken dat je dan wel een huis kunt betalen als je het nu niet kunt. Ja, als je je baan houdt en een lening kunt krijgen.
pi_66014058
Maar is het nu dan niet de beste tijd om een huis te kopen of zullen de prijzen nog verder dalen?
Maar goed als de huizenprijzen op een dieptepunt zitten zal er dan niet een gigantische run op huizen komen. Dan wil iedereen natuurlijk een huis gaan kopen omdat de waarde alleen nog maar hoger gaat worden of zal dit niet zo snel gebeuren?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:06:39 #30
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66014084
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:05 schreef Gehannes het volgende:
Maar is het nu dan niet de beste tijd om een huis te kopen of zullen de prijzen nog verder dalen?
Dat laatste.
quote:
Maar goed als de huizenprijzen op een dieptepunt zitten zal er dan niet een gigantische run op huizen komen. Dan wil iedereen natuurlijk een huis gaan kopen omdat de waarde alleen nog maar hoger gaat worden of zal dit niet zo snel gebeuren?
Nee, dat gaat maar in beperkte mate gebeuren. Je moet niet vergeten dat er ook een economische crisis aan zit te komen die z'n weerga niet kent.

Op lange termijn zullen de huizenprijzen wel weer fors gaan stijgen en die stijging moet je dus wel voor zijn.
pi_66014101
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:01 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Met deflatie in aantocht gaat de rente echt niet stijgen. Eigenlijk hadden we de afgelopen 10 jaar een hoge rente moeten hebben. Dat hebben we volledig overgeslagen, maar dat wil nog niet zeggen dat de rente nu alsnog torenhoog gaat worden.
Het lijkt mij wel.
De huizenprijzen dalen, er worden minder huizen verkocht, de banken hebben relatief weinig geld in kas.
volgens mij allemaal redenen voor de banken om de rente te verhogen, om zo wat meer inkomsten te krijgen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_66014133
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:07 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Het lijkt mij wel.
De huizenprijzen dalen, er worden minder huizen verkocht, de banken hebben relatief weinig geld in kas.
volgens mij allemaal redenen voor de banken om de rente te verhogen, om zo wat meer inkomsten te krijgen.
Zit wat in. Via hypotheken krijgen ze het geld dan niet in kas, dus moeten ze iets anders zoeken.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:08:35 #33
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_66014149
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:04 schreef Lemmeb het volgende:
De enige steden in de Randstad waar de huizenprijzen op peil zullen blijven of misschien zelfs nog wel zullen stijgen, zijn Delft en Haarlem. En misschien Leiden, al zou ik daar voor geen goud willen wonen.
Waarom Delft en Haarlem?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:09:45 #34
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66014186
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:07 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Het lijkt mij wel.
Dat zie ik niet snel gebeuren. Dan stikt het hier in notime van de partijen die voor een veel lagere rente uitlenen. Die halen hun geld dan gewoon gratis in de VS.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemmeb op 13-02-2009 11:14:49 ]
pi_66014193
quote:
Nu kopen is een gok (qua prijs). Als je op het dieptepunt wil kopen, zal het altijd gokken blijven. Naar mijn idee kun je het beste kopen als de markt net weer aantrekt. Met andere woorden, als de prijzen weer stijgen.

Je hebt dan niet op het dieptepunt gekocht, maar er toch wel heel erg dicht bij. Je zult dan (zo goed als) maximaal kunnen profiteren van de prijsstijgingen die zullen volgen.

Moet er wel als kanttekening bij zeggen dat ik redelijk fel tegen het speculeren met huizen ben. Een huis is om in te wonen, niet om mee te verdienen
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_66014224
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:04 schreef Lemmeb het volgende:
Alles wat in het Groene Hart ligt blijft ook redelijk op peil qua prijs. Althans, dat zie ik hier de afgelopen 6 maanden.
pi_66014240
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alles wat in het Groene Hart ligt blijft ook redelijk op peil qua prijs. Althans, dat zie ik hier de afgelopen 6 maanden.
Veluwe is ook redelijk waardevast, gezien de omgeving en het vestigingsbeleid (verplicht economische en/of sociale binding)
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:11:41 #38
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66014244
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:08 schreef Mr.Talisker het volgende:

[..]

Waarom Delft en Haarlem?
Die steden zijn om voor de hand liggende redenen enorm gewild onder jonge autochtone gezinnetjes met (aankomende) kids. En daar zit in de nabije toekomst het meeste geld. Babyboomers zijn een aflopende zaak.
pi_66014252
quote:
Het ligt er helemaal aan waar je wilt gaan wonen.
Sommige mensen denken dat het overal met tientallen procenten omlaag zal gaan, maar vergeten daarbij de wet van vraag & aanbod. Immers; dat een huis in Groningen 20k zakt geeft absoluut geen garantie dat een soortgelijk huis in de Randstad ook met 20k gaat zakken.
pi_66014264
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Die steden zijn om voor de hand liggende redenen enorm gewild onder jonge autochtone gezinnetjes met (aankomende) kids. En daar zit in de nabije toekomst het meeste geld. Babyboomers zijn een aflopende zaak.
Bedoel je niet "een uitstrevend ras"?
pi_66014289
quote:

[..]

Ik woon dan zelf midden in het groene hart in een startersappartement, ik denk dat het hier wel meevalt en dan voornamelijk in het lagere segment. Ik woon precies tussen Utrecht en Rotterdam in prima aan te rijden dus als je daar werkt
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:13:07 #42
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66014291
quote:

[..]

In het algemeen wel, maar als ik dan bijvoorbeeld kijk naar Gouda... daar wil straks ook niemand meer wonen. Het verschilt gewoon erg per gemeente.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:13:54 #43
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_66014329
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:49 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nog ff en zelfs ik kan een huis kopen!
Ik ben er klaar voor
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:14:07 #44
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66014337
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:12 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Bedoel je niet "een uitstrevend ras"?
Dat ook.
pi_66014357
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:13 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

In het algemeen wel, maar als ik dan bijvoorbeeld kijk naar Gouda... daar wil straks ook niemand meer wonen. Het verschilt gewoon erg per gemeente.
Klopt. Vooral de wat kleinere gemeenten zijn erg in trek. Ik woon zelf in een klein dorpje vlak bij Leiden, landelijk gelegen met groen eromheen, en ik merk dat er hier weinig huizen zijn die niet snel verkocht worden, en degene die niet snel verkocht worden zijn dan ook echt structureel te duur geprijst.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2009 11:34:27 ]
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:16:01 #46
85962 ioko
I Appear Missing
pi_66014403
Ik geloof best dat er plaatsen zijn waar de prijzen naar beneden gaan, maar om nu Lelystad als leidraad te nemen voor de situatie in Nederland lijkt me wat ver gaan. Ik wacht liever de cijfers over de transactieprijzen af, die zeggen me veel meer.

Als ik zie hoeveel mensen in mijn omgeving nu naar een huis aan het kijken zijn, denk ik dat het inderdaad wel weer opkrabbelt de komende tijd. Al denk ik ook dat er plaatsen zijn waar je je huis aan de straatstenen niet kwijtkomt. Ook te hoog geprijste woningen blijven lastig te verkopen. IMHO
Coincidence
Makes sense
Only with you
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:16:12 #47
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66014411
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd. Een dergelijke prijsdaling wordt in de basis eerst al veroorzaakt door een economische teruggang. Naar mijn idee tenminste, want ik denk dat als over een paar maanden de economie aantrekt, dan de huizenprijzen gewoon weer meegaan (ik zeg als de economie aantrekt, niet dat de economie aantrekt). Als daarentegen er flinke werkloosheid volgt, dan daalt de huizenprijs. Gevolg is dat er nóg minder nieuwbouwprojecten opgezet worden, gevolg daarvan is weer malaise in de bouwsector. Met als gevolg meer werkloosheid. Nog verder dalen huizenprijzen. Leuk, economische depressie
En dan denken dat je dan wel een huis kunt betalen als je het nu niet kunt. Ja, als je je baan houdt en een lening kunt krijgen.
Het idee is nu juist dat huizenprijzen niet zomaar meegaan met de economie maar buitenproportioneel zijn gestegen. Stel dat we uitgaan van 3% per jaar is de inflatie in Nederland over een periode van 15 jaar ongeveer 56%. Als ik bijvoorbeeld kijk naar het huis van mijn ouders is dat nu in ¤ veel meer waard dan in guldens dus een stijging van minimaal, echt minimaal 120% t.o.v. van 1994 toen het werd aangeschaft. Is dat echt helemaal veroorzaakt door schaarste op de markt of zit er stiekem toch een beetje lucht bij?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:16:24 #48
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_66014420
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Enlighten me, zo voor de hand liggend vind ik dit namelijk niet. In Haarlem heeft de afgelopen jaren een absurde prijssrijging plaatsgevonden, dus voordat daar veel jonge gezinnetjes terecht kunnen zal de markt eerst ook dáár moeten instorten.

In Delft zou ik nog niet dood gevonden willen worden. Mooie jaren '60 sociale hoogbouw en het schitterende Tanthof uit eind jaren '80. Geen droomlocatie te vinden daar voor een jong gezinnetje imho.
pi_66014494
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:57 schreef Gehannes het volgende:
Als ik nu miljonair was had ik 10 woningen gekocht in Lelystad om die vervolgens over 5 jaar voor een hoge prijs weer te verkopen.
Tegen die tijd zijn ze gekraakt en kost het je nog meer geld
pi_66014521
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:16 schreef ioko het volgende:
Ik geloof best dat er plaatsen zijn waar de prijzen naar beneden gaan, maar om nu Lelystad als leidraad te nemen voor de situatie in Nederland lijkt me wat ver gaan. Ik wacht liever de cijfers over de transactieprijzen af, die zeggen me veel meer.

Als ik zie hoeveel mensen in mijn omgeving nu naar een huis aan het kijken zijn, denk ik dat het inderdaad wel weer opkrabbelt de komende tijd. Al denk ik ook dat er plaatsen zijn waar je je huis aan de straatstenen niet kwijtkomt. Ook te hoog geprijste woningen blijven lastig te verkopen. IMHO
In mijn omgeving kijken er ook veel mensen naar een huis. Kopen doen ze echter geen van allen. Iedereen wacht op een verdere daling, of kan het nu (nog) niet betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')