abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66009288
quote:
Megabezuinigingen door miljardentekort

Heel Nederland zal de kredietcrisis aan den lijve ondervinden. Door een tegenvaller van maar liefst 12 miljard euro zijn miljardenbezuinigingen en harde ingrepen onontkoombaar.
De giga tekort is het gevolg van een enorme toename van het aantal uitkeringen nu de werkloosheid stijgt én van de miljarden aan tegenvallende belastinginkomsten.

Volgens de officiële begrotingsregels van het kabinet moet het volledige bedrag worden bezuinigd. Maar ambtenaren waarschuwen dat dit desastreus is voor de economie. Die raakt dan nog verder in het slop, zodat het kabinet kan rekenen op een extra tegenvaller van 8 miljard.

Dat er slecht nieuws zou komen, was al langer bekend. Maar de volle omvang van de problemen drong pas gisteravond door tot de drie coalitiepartijen CDA, PvdA en ChristenUnie. ,,We ontkomen er nu niet aan heel vervelende dingen te doen,'' zegt een ingewijde. De officiële cijfers van het Centraal Planbureau komen pas volgende week.

Het CDA houdt tot nu toe vast aan de strenge begrotingsregels en wil dus flink bezuinigen. De PvdA en ChristenUnie vinden dat in deze crisistijd wel van die regels kan worden afgeweken. Zij deinzen ervoor terug om de economie nog verder onderuit te halen en pleiten juist voor investeringen.

Met de nieuwste cijfers komen de onorthodoxe maatregelen die premier Balkenende vorige week aankondigde heel dichtbij. Het kabinet moet beslissen over ingrijpende maatregelen als het verhogen van de AOW-leeftijd, aftopping van de hypotheekrenteaftrek en het bevriezen van de uitkeringen.

Ongeveer 3,75 miljard euro van de tegenvaller waarmee het kabinet kampt is het gevolg van extra WW-uitkeringen. Daarnaast loopt de schatkist in 2009 en 2010 nog miljarden mis aan inkomstenbelasting, winstbelasting en aardgastbaten vanwege de lage olieprijs.
http://www.ad.nl/economie(...)miljardentekort.html

Laat de staatsschuld maar even zitten.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 04:02:00 #2
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_66009300
Heel vervelend, maar wat is gebeurd met de aartgasbaten toen de olieprijs zo hoog was ? UItgegeven zeker aan allerlei onzin dingen.

Gewoon geen ontwikkelingshulp meer geven scheelt al een stuk. Bezuinig dan ook nog eens op het ambtenaren apparaat. De burger is toch altijd de lul. Dit zal dus niet gebeuren.
mai pen rai
  vrijdag 13 februari 2009 @ 04:04:24 #3
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_66009304
Oorzaak --> gevolg
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_66009367
Kabinet
pi_66009397
What's new? Volgens mij nemen ze deze maatregelen al jaren zonder creditcrises, ze hebben nu alleen een excuus om nog meer te bezuinigen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_66009427
'Wij' weten wel waar ze moeten bezuinigen.

'Wij' weten ook waar ze toch wel gaan bezuinigen.
Blessed are the pure in heart: for they shall see God
Blessed are the weird people (poets, misfits, writers, mystics, painters, troubadours) for they teach us to see the world through different eyes
pi_66009523
tijd om de straat op te gaan dan!! demonstreren totdat balkenellende met z'n zoetzuur opstapt.
pi_66009567
Mensesap>>> een beetje ellende balkans net als met Rugby..je weetze mensensap is olie...nah alle hooligans persen maar...kan het dak van de Arena tenminste nog open en dicht :waneer de energybobos...vergaten dat Donald rainmaker his and Guuus..well worked on Woodstocks bad Acid rain trap by the Joint strikes again fist fighters...

Even the painted door still Pink as my cousins nephew Black bords..cHALKS SOUNDS O9N THE PINKPANTHERSCASTJE
pi_66009571
eDIT his
pi_66009645
Het kabinet kan geld maken door alle woningwet woningen te verkopen aan de huurders tegen 70% van de taxatiewaarde als 30% van de huurders dat doet, dan levert dat 100 miljard euro op
pi_66009723
Laat de kredietcrisis maar aan Bos over dan komt het wel goed.

Bij die 20 miljard komt naar alle waarschijnlijkheid nog een miljardenclaim bij van zinkend schip Fortis.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 07:29:59 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_66009729
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 04:02 schreef niet_links het volgende:
Heel vervelend, maar wat is gebeurd met de aartgasbaten toen de olieprijs zo hoog was ? UItgegeven zeker aan allerlei onzin dingen.

Gewoon geen ontwikkelingshulp meer geven scheelt al een stuk. Bezuinig dan ook nog eens op het ambtenaren apparaat. De burger is toch altijd de lul. Dit zal dus niet gebeuren.
Wat dacht je van het afschaven van het leger.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_66009778
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 07:13 schreef henkway het volgende:
Het kabinet kan geld maken door alle woningwet woningen te verkopen aan de huurders tegen 70% van de taxatiewaarde als 30% van de huurders dat doet, dan levert dat 100 miljard euro op
Alleen jammer dat de banken geen hypotheken (meer) verstrekken aan jan en alleman...
pi_66010001
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 07:29 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat doen ze al jaren. Wat denk je, als ze bij Defensie gaan schaven, doen ze dat ook bij de KMar bijvoorbeeld. Dus minder capaciteit voor grensbewaking etcetera.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 08:33:29 #15
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_66010202
quote:

[..]

Ook geen problemen mee.
mai pen rai
  vrijdag 13 februari 2009 @ 09:21:19 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66011054
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 03:54 schreef Specularium het volgende:
Laat de staatsschuld maar even zitten.
Dat hebben ze al gedaan! Staatsschuld is 50% toegenomen dankzij 100 miljard euro voor een paar grote bedrijven die hebben zitten prutsen (lees: banken). Maar 2 % toename voor zinnige doelen, namelijk zorgen dat de echte economie blijft draaien, dat mag natuurlijk niet...

Sowieso belachelijk dat de overheid moet bezuinigen voor een paar procent tegenslag, ze hadden meer marge moeten aanhouden, als ik een paar procent meer moet betalen zorg ik toch ook dat ik genoeg achter de hand heb?
censuur :O
pi_66011068
quote:

[..]

Goed plan.....stuur ze met nog brakker spul richting de gevaarlijke gebieden Of beter.....zet de munitie op rantsoen

Laat het leger met rust dit keer. Er is genoeg geschaafd de laatste 10 jaar. Laat de overheid maar eens wat zakelijker gaan worden.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_66012290
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 09:22 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Goed plan.....stuur ze met nog brakker spul richting de gevaarlijke gebieden Of beter.....zet de munitie op rantsoen

Laat het leger met rust dit keer. Er is genoeg geschaafd de laatste 10 jaar. Laat de overheid maar eens wat zakelijker gaan worden.
Waarom gaan ze gewoon niet weg in Afghanistan, die missie is toch te kansloos voor woorden.
Pure geldverspilling imo.

Stop meteen al het ontwikkelingswerk.

Het is tijd dat de overheid gaat bezuinigen op zichzelf en niet de extra kosten WEER neerlegt bij Jan Modaal.

Toen het economische voor de wind ging moesten we inleveren en niet het economische tegenzit moeten we nog meer inleveren

Wat een waardeloos kut kabinet is dit ook .

Maargoed.... bij de volgende verkiezingen stelle alle schaapjes weer opdezelfde partijen......
  Admin vrijdag 13 februari 2009 @ 10:15:04 #19
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_66012372
Tijd voor een Obama hier...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_66012450
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:15 schreef yvonne het volgende:
Dan komen we uit op Wilders / Verdonk
pi_66012523
quote:
Prem?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:20:57 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_66012581
Banken; bedankt!

Mooie bezuinigingspost: die JSF. Daar zit toch al veel te veel geld in.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_66012613
quote:
Ja inderdaad, nog meer plannen om vanuit de overheid geld over de balk te gooien op kosten van de belastingbetaler.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:22:23 #24
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66012635
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:12 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Stop meteen al het ontwikkelingswerk.
Dat lijkt me een mooi begin om 4 miljard per jaar te bezuinigen!
En als bonus scheelt het op de lange termijn ook nog heel veel ellende in Afrika!
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:23:09 #25
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_66012655
Dit lijkt me het juiste moment om de militairen uit Afghanistan weg te halen, het is een opbouwmissie, maar er wordt alleen maar gevochten. Verder kunnen die JSF-vliegtuigen me gestolen worden, alsof een land als Nederland met zijn leger uberhaupt iets kan bereiken. Ontwikkelingssamenwerking mag ook wel fors verminderd worden, het geld komt toch in de verkeerde handen terecht en laat alsjeblieft de Antillen onafhankelijk worden, want dat boevennest heeft ons al veel te veel geld gekost.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:25:19 #26
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_66012720
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 06:49 schreef Maya_B het volgende:
Mensesap>>> een beetje ellende balkans net als met Rugby..je weetze mensensap is olie...nah alle hooligans persen maar...kan het dak van de Arena tenminste nog open en dicht :waneer de energybobos...vergaten dat Donald rainmaker his and Guuus..well worked on Woodstocks bad Acid rain trap by the Joint strikes again fist fighters...

Even the painted door still Pink as my cousins nephew Black bords..cHALKS SOUNDS O9N THE PINKPANTHERSCASTJE
Ik zou het mensesap voorlopig even laten staan
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:29:02 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66012835
Er zijn nog genoeg mogelijkheden tot bezuinigen zonder dat dit onze economie schaadt. En inderdaad, de woningbouwverenigingen nationaliseren (die zitten toch vol met doorde belastingbetaler betaalde huursubsidiegeld) en de woningen verkopen levert ook miiljarden op. En verbetert de leefbaarheid van de wijken enorm.
The End Times are wild
pi_66013212
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 07:39 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Alleen jammer dat de banken geen hypotheken (meer) verstrekken aan jan en alleman...
De overheid heeft hier de gemeentegarantie voor, op 70% vande taxatiewaarde is dat geen enkel probleem.

Het verkopen van de 2,5 miljoen woningen voor 100.000 euro per stuk aan de bewoners levert minstens 100 miljard op, ook de huursubsidie zal enorm afnemen.

De corporaties kunnen dan commercieel gaan en op inschrijving het beheer en onderhoud doen van de woningen die nog niet verkocht zijn

[ Bericht 8% gewijzigd door henkway op 13-02-2009 12:40:38 ]
pi_66014588
Dat het CDA vast wil houden aan hun begroting getuigt echt van weinig flexibiliteit en realiteitszin. Wat nou als er oorlog uitbreekt, gaan ze dan ook gewoon door alsof er niks aan de hand is? Nu is er een wereldwijde economische crisis en het CDA wil gewoon doorgaan alsof er niks aan de hand is?
Wat ontzettend DOM zeg.

als mijn salaris morgen minder is blijf ik toch ook niet elke maand hetzelfde sparen, dat kan toch niet???

@ balkenende en kortzichtige inflexibele consorten
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:29:37 #30
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66014846
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:21 schreef Metro2005 het volgende:
Dat het CDA vast wil houden aan hun begroting getuigt echt van weinig flexibiliteit en realiteitszin.
Ik heb nooit gehoord waarom hier voor het "redden" van banken totaal niet over gesproken wordt.... Sterker nog, dat tellen ze blijkbaar niet eens mee bij het begrotingstekort, terwijl de staatsschuld enorm toeneemt. Het wordt stilletjes afgedaan als "het gaat misschien geld opleveren", en tegen de tijd dat de miljarden kwijt blijken, zijn de politici gevlogen...
pi_66014976
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik heb nooit gehoord waarom hier voor het "redden" van banken totaal niet over gesproken wordt.... Sterker nog, dat tellen ze blijkbaar niet eens mee bij het begrotingstekort, terwijl de staatsschuld enorm toeneemt. Het wordt stilletjes afgedaan als "het gaat misschien geld opleveren", en tegen de tijd dat de miljarden kwijt blijken, zijn de politici gevlogen...
De Nederlandse bevolking slikt de "redding" van de banken weer als zoetekoek.

Bos vermeld natuurlijk niet dat het helemaal niet zeker is of hij het geinvesteerde geld ooit terug ziet, waarom zou hij ook, veel mensen hebben na de reddings actie een enorm hoge pet van Bos

pi_66015242
quote:
Door een tegenvaller van maar liefst 12 miljard euro zijn miljardenbezuinigingen en harde ingrepen onontkoombaar.
Ow!! 12 Miljard maar?

Dat trekt Bos met gemak uit zijn magische zak met geld. Het was tenslotte ook geen probleem om 80 miljard tevoorschijn te toveren voor de banken.
pi_66015300
Al de ramingen van de begrotingscijfers en de zalvende woorden, dat Nederland er economisch goed voor stond en 'wij wel tegen een stootje kunnen', was al maanden geleden bekend dat dit ver bezijden de waarheid zou staan.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_66016651
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 06:27 schreef 19patje72 het volgende:
tijd om de straat op te gaan dan!! demonstreren totdat balkenellende met z'n zoetzuur opstapt.
Ach, ik kan je nu al vertellen dat het zoet er wel komt.
Let maar op. 3-6 maanden VOOR de verkiezingen komt het zoet. Dan opeens worden er een heleboel dingen uitgedeeld aan het volk. Allemaal "meevallertjes".

En ik kan je nu al zeggen dan een groot deel van het volk er massaal in trapt en weer vrolijk verder gaat met stemmen op de CDA, PvdA of VVD.
pi_66016801
Kunnen ze die 12 miljard niet ff bijdrukken, schijnt helemaal DE shit te zijn in 2009

vrijdag 13 februari 2009 @ 12:32:46 #36
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_66016949
quote:
Want de Amerikaanse economie draait alweer als een lier?

Pas als Obama over water kan lopen en mensen met erge ziektes geneest, ga ik geloven in Het Wonder.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_66016972
Gelukkig heeft de Nederlandse staat goede vrienden in het bankwezen. Ik neem aan dat het krediet nu de andere kant oprolt .

Opmerkelijk bericht waarin wordt gedaan alsof men zich is dood geschrokken door deze cijfers. Zoiets moet je toch zien aankomen helemaal dubieus gezien de geldstrooiende Bos de afgelopen tijd. De geldbomen van de overheid leken tot in de hemel te groeien en dan is er nu ineens paniek. Het is wachten op Balkenende die zijn oude slogan eerst het zuur dan het zoet weer uit de kast haalt.

Mij lijkt dit het juiste moment om de overheid keihard te saneren. Net zoals menig bedrijf doet.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 13 februari 2009 @ 12:35:01 #38
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_66017018
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:33 schreef MrX1982 het volgende:
Mij lijkt dit het juiste moment om de overheid keihard te saneren. Net zoals menig bedrijf doet.
Krijg je nog meer mensen in de bijstand.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:35:22 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_66017028
tijd om alles dat de economische groei tegenhoudt, zoals nazaten van gastarbeiders en asielzoekers, uit te zetten. geen geld meer voor linkse plannetjes. en met dank aan den uyl natuurlijk.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_66017232
Wat mij betreft gaan we zo snel mogelijk weg uit Afghanistan en alle andere landen waar defensie bezig is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66017370
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:35 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Krijg je nog meer mensen in de bijstand.
Dat klopt maar voor de (midden)lange termijn krijg je een gestroomlijnde overheid. Klein en slagvaardig.
Daarnaast zijn er genoeg overheidsuitgaven die per direct gestopt kunnen worden. Maar dat is ijdele hoop uiteindelijk is de burger de dupe van een geldverslindende overheid.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:45:38 #42
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_66017381
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:41 schreef capricia het volgende:
Wat mij betreft gaan we zo snel mogelijk weg uit Afghanistan en alle andere landen waar defensie bezig is.
dat ook. maar de militairen krijgen gewoon doorbetaald.

alle subsidies stopzetten is ook een idee.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:47:42 #43
180856 Moondreamer
Don't Lie To Me
pi_66017467
Dat de Staat maar eens het goede voorbeeld geeft en eerst bij zich zelf bezuinigd, zoals de lonen.
Tja, in moeilijke tijden moeten er ook Onorthodoxe maatregelen getroffen worden.
Begin dan eerst eens bij de politiek, want dat kost klauwen vol geld en levert alleen maar corruptie op.
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:48:30 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_66017492
Geen goed idee om teveel aan defensie te schaven, want dat is ongeveer de enige motor van technologische vooruitgang die we hebben in Nederland. Philips is daarbij vergeleken gerommel in de marge.

De enige efficiente bezuinigingsmanier lijkt me om structureel (nu nog) overheidstaken te privatiseren. En inderdaad, ontwikkelingssamenwerking en 'duurzaam' potjes even wat minder.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_66017529
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat ook. maar de militairen krijgen gewoon doorbetaald.

alle subsidies stopzetten is ook een idee.
De missie in Afghanistan schijn 1 miljoen euro per dag te kosten. Alleen aan missiegeld.
Belachelijk! Vooral omdat het volledig weggegooid geld is, we bereiken daar helemaal niets.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66017583
quote:
Nog zo een gebrainwaste josti, wat maakt deze man zo bijzonder? Tjah dat jij makkelijk door NLP trucjes bent te invloeden was te verwachten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_66017903
Maar ondertussen praten we erover maar wat doen we eraan?
Tenslotte is de belastingbetaler de baas.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:13:59 #48
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66018212
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:48 schreef speknek het volgende:
... en 'duurzaam' potjes even wat minder.
"Duurzame" potjes juist MEER! Ik heb liever dat ze geld uitgeven aan windparken op zee dan aan kernstroom-import uit Frankrijk! Tenminste, als het HIER banen oplevert, en niet via EU-aanbestedingen moet gaan...
Hetzelfde voor het bouwen van nieuwe kern/kolencentrales: doe dat NU, en zorg dat het werk en geld gaat opleveren.
Verlaag desnoods de accijns, zodat Belgen en Duitsers HIER komen tanken i.p.v. andersom! Dan blijft er netto meer geld in Nederland.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:14:52 #49
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66018239
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:49 schreef capricia het volgende:

[..]

De missie in Afghanistan schijn 1 miljoen euro per dag te kosten. Alleen aan missiegeld.
Belachelijk! Vooral omdat het volledig weggegooid geld is, we bereiken daar helemaal niets.
Geven ze dat geld uit aan Afghanistan, of aan de economie in Nederland...?!
Ontwikkelingshulp kost 12 miljoen per dag.
pi_66018365
quote:

[..]

Perfect idee inderdaad. Iedereen die er ooit serieus over nadenkt het leger af te schaffen (met 'f' ja) is alle realiteitszin verloren. Afgezien van het feit dat geen enkel weldenkend land zonder leger wil zitten gooi je ook (in ons geval) nog eens 50.000 burgers op de arbeidsmarkt.

Het leger moet onder geen beding worden afgeschaft, het moet nooit zelfs ook maar op de agenda staan hierover te discussiëren aangezien er over niks valt de discussiëren.. Althans, niet in de nabije toekomst met de huidige staat van Nederland.

Genoeg zaken waarop bezuinigd kan worden. Misschien moeten de burgers maar wat minder welvaart genieten. Of nee, wacht, dat gaat natuurlijk niet, het zijn altijd de ándere mensen die moeten inleveren, niet wij zelf.

En laat ik maar niet beginnen over de lui die de schuld van deze gevolgen willen afschuiven op een enkele persoon, organisatie of instelling. Steek je hand maar eens in eigen boezem voordat je gaat zeiken op anderen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:36:00 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66018945
Ach, de enige reden dat deze 'schokkende' cijfers naar buiten komen is dat ze gebruikt gaan worden om inpopulaire maatregelen door te voeren. Daar gaat het om.

Straks hier in Nederland allemaal 45 uur per week werken tot je op je 70-ste dood neervalt. En emigreren kan niet meer, want je huis is na afschaffing HRA onverkoopbaar gebleven.

En zo hebben jullie jezelf door je eigen domheid en hebzucht tot slaven gemaakt. Veel plezier!
The End Times are wild
pi_66019047
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:36 schreef LXIV het volgende:
Straks hier in Nederland allemaal 45 uur per week werken tot je op je 70-ste dood neervalt. En emigreren kan niet meer, want je huis is na afschaffing HRA onverkoopbaar gebleven.
Nog altijd vele malen beter dan het gemiddelde leven in Afrika, Rusland, China, etc., etc.

Niet dat ik het graag zie, maar doe niet alsof wij het hier zo slecht hebben.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:39:32 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_66019082
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:13 schreef RemcoDelft het volgende:
"Duurzame" potjes juist MEER! Ik heb liever dat ze geld uitgeven aan windparken op zee dan aan kernstroom-import uit Frankrijk! Tenminste, als het HIER banen oplevert, en niet via EU-aanbestedingen moet gaan...
Hetzelfde voor het bouwen van nieuwe kern/kolencentrales: doe dat NU, en zorg dat het werk en geld gaat opleveren.
Verlaag desnoods de accijns, zodat Belgen en Duitsers HIER komen tanken i.p.v. andersom! Dan blijft er netto meer geld in Nederland.
Kolencentrales passen niet in het duurzaam idee. Het ging me erom dat we nu naar het economische, ipv ideële plaatje moeten kijken
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:50:20 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66019460
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:38 schreef waht het volgende:

[..]

Nog altijd vele malen beter dan het gemiddelde leven in Afrika, Rusland, China, etc., etc.

Niet dat ik het graag zie, maar doe niet alsof wij het hier zo slecht hebben.
Nederland. Straks beter dan Afrika!
The End Times are wild
pi_66019581
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:03 schreef SkyChat het volgende:
Maar ondertussen praten we erover maar wat doen we eraan?
Tenslotte is de belastingbetaler de baas.
Minder gaan werken. Wordt je ook minder genaaid.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:55:08 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66019630
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:53 schreef HarryP het volgende:

[..]

Minder gaan werken. Wordt je ook minder genaaid.
Vorig jaar kon ik 4 dagen per week gaan werken en dat kostte me 8 euro per vrije dag. Eigenlijk kostte me het helemaal niks, want dat zijn mijn reiskosten. En ik hoefde minder geld naar zinloze belastingen af te dragen.
The End Times are wild
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:55:56 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66019668
Minder werken is inderdaad de beste manier om minder genaaid te worden. Een enorme hypotheek nemen was ook lang een optie, maar op een gegeven moment werd je dan genaaid door een vette babyboomer ipv door de staat. Blijft vies natuurlijk.
The End Times are wild
  vrijdag 13 februari 2009 @ 14:17:52 #58
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_66020486
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:55 schreef LXIV het volgende:
Minder werken is inderdaad de beste manier om minder genaaid te worden. Een enorme hypotheek nemen was ook lang een optie, maar op een gegeven moment werd je dan genaaid door een vette babyboomer ipv door de staat. Blijft vies natuurlijk.
een enorme hypotheek? wat versta jij daaronder? huur is niet goedkoper in amsterdam.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 15:26:20 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66023168
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 14:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

een enorme hypotheek? wat versta jij daaronder? huur is niet goedkoper in amsterdam.
Het minimale aan inkomstenbelasting betalen.
The End Times are wild
pi_66034679
Ze zullen waarschijnlijk zoveel belachelijke maatregelen gaan nemen/invoeren zodat het volk in opstand komt. Daar kun je gewoon op wachten.

Meer belasting betalen zal zeker ingevoerd gaan worden!
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 13 februari 2009 @ 20:54:18 #61
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_66034837
en Koenders is van mening dat het allemaal wel meevalt volgens mij want die is alweer geld aan het toezeggen aan Gaza. Sommige politici zijn echt fucking wereldvreemd.
Nederland betaalt relatief ook het meeste aan de EU en vangt het minst (op zich logisch). Laten we daar ook maar eens mee ophouden lijkt me.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_66047510
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 20:54 schreef pisnicht het volgende:
en Koenders is van mening dat het allemaal wel meevalt volgens mij want die is alweer geld aan het toezeggen aan Gaza. Sommige politici zijn echt fucking wereldvreemd.
Nederland betaalt relatief ook het meeste aan de EU en vangt het minst (op zich logisch). Laten we daar ook maar eens mee ophouden lijkt me.
Het kan altijd erger hoor, nederland geeft naar ik meen 250 miljoen per jaar aan ontwikkelingshulp aan Pakistan, terwijl deze wel ze eigen ruimteprogramma heeft.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_66047512
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 07:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het kan altijd erger hoor, nederland geeft naar ik meen 250 miljoen per jaar aan ontwikkelingshulp aan Pakistan, terwijl deze wel ze eigen ruimteprogramma heeft.
Zo'n achterlijke regering hebben we dan
  zaterdag 14 februari 2009 @ 08:24:51 #64
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_66047603
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 07:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Pakistan heet hun atoomprogramma ook al van ons "gekregen".
http://en.wikipedia.org/w(...)k_in_the_Netherlands

Bouw de kinderbijslag maar af.
pi_66048619
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 08:24 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Pakistan heet hun atoomprogramma ook al van ons "gekregen".
http://en.wikipedia.org/w(...)k_in_the_Netherlands

Bouw de kinderbijslag maar af.
en dan jonge kinderen uit Afrika halen ??
  zaterdag 14 februari 2009 @ 10:36:12 #66
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66048736
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 10:27 schreef henkway het volgende:

[..]

De mens heeft zich net als alle andere leven op aarde prima ontwikkeld zonder kinderbijslag. Er is echt geen reden om dat nu opeens te moeten subsidieren!
  zaterdag 14 februari 2009 @ 10:46:35 #67
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_66048861
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 09:22 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Goed plan.....stuur ze met nog brakker spul richting de gevaarlijke gebieden
Stuur ze gewoon niet weg.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 14 februari 2009 @ 11:06:06 #68
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_66049115
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 10:27 schreef henkway het volgende:

[..]

D'r loopt hier genoeg grut rond. Geef die maar een opleiding en zorg dat ze later wat meer kunnen dan "chillen".
  zaterdag 14 februari 2009 @ 11:26:03 #69
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_66049435
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 06:49 schreef Maya_B het volgende:

Neem nog een biertje.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_66049643
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:22 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat lijkt me een mooi begin om 4 miljard per jaar te bezuinigen!
En als bonus scheelt het op de lange termijn ook nog heel veel ellende in Afrika!
goed idee, gaan ze daar eindelijk eens wat doen ..nu nog hopen dat andere Landen tot dat inzicht komen
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_66050162
quote:
Ach, de enige reden dat deze 'schokkende' cijfers naar buiten komen is dat ze gebruikt gaan worden om inpopulaire maatregelen door te voeren. Daar gaat het om.

En zo hebben jullie jezelf door je eigen domheid en hebzucht tot slaven gemaakt. Veel plezier!
dat denk ik ook, maar ik gok dat er tevens een btw verhoging komt en meer van dat soort ongein
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 14 februari 2009 @ 12:13:33 #72
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_66050340
Wat doet dit topic in NWS?
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_66050374
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 12:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat doet dit topic in NWS?
je moet in Feedback zijn voor dit soort vragen
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_66050696
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:18 schreef waht het volgende:

[..]

Perfect idee inderdaad. Iedereen die er ooit serieus over nadenkt het leger af te schaffen (met 'f' ja) is alle realiteitszin verloren. Afgezien van het feit dat geen enkel weldenkend land zonder leger wil zitten gooi je ook (in ons geval) nog eens 50.000 burgers op de arbeidsmarkt.

Het leger moet onder geen beding worden afgeschaft, het moet nooit zelfs ook maar op de agenda staan hierover te discussiëren aangezien er over niks valt de discussiëren.. Althans, niet in de nabije toekomst met de huidige staat van Nederland.

Genoeg zaken waarop bezuinigd kan worden. Misschien moeten de burgers maar wat minder welvaart genieten. Of nee, wacht, dat gaat natuurlijk niet, het zijn altijd de ándere mensen die moeten inleveren, niet wij zelf.

En laat ik maar niet beginnen over de lui die de schuld van deze gevolgen willen afschuiven op een enkele persoon, organisatie of instelling. Steek je hand maar eens in eigen boezem voordat je gaat zeiken op anderen.
Hij zegt afschaven, niet afschaffen.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 12:32:50 #75
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66050762
quote:
Jullie? Mij hebben ze nog niet hoor.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66051354
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 12:29 schreef McKillem het volgende:

[..]

Hij zegt afschaven, niet afschaffen.
Ik veronderstelde dat dat een typo was.
pi_66052109
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 12:56 schreef waht het volgende:

[..]

Ik veronderstelde dat dat een typo was.
Zou ook kunnen, maar ik als het dus meer zo van "projecten als de JSF, kosten best wel veel gel en hebben we momenteel niet echt nodig".
Daar moet ik het wel mee eens zijn.
Leger afschaffen natuurlijk niet Dan iedereen proberen ons over te nemen.
  zondag 15 februari 2009 @ 13:10:12 #78
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_66080465
Laat ze eerst een stoppen met alle linkse speeltjes zoals Krachtwijken, gratis schoolboeken enzo

Kijk hoeveel geld ze dan nog nodig hebben
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')