abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66000041
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:41 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, en dus niet op wat ik ben, qua afkomst.
Dat zei je net dus niet.

Het is soms zeker onterecht, maar men ontkomt er niet aan om af en toe te generaliseren. Engelse toeristen hier in Amsterdam zijn een ramp. Chinezen werken hard voor hun geld. Brabanders zijn gemoedelijker dan Amsterdammers. Ik vind het zo irritant dat er, in plaats van inhoudelijk te reageren, dan een reactie komt van: "niet alle Brabanders zijn gemoedelijker". Nee klopt, maar (en nu koppel ik effe terug naar dit topic) wanneer uit criminaliteitscijfers gewoon blijkt dat Marokkanen zwaar oververtegenwoordigd zijn, dan kun je wel steeds zeggen "ja maar dat betekent niet dat alle Marokkanen crimineel zijn". Klopt wel, en de meeste mensen weten dat zelf ook wel, die kunnen zelf die nuance aanbrengen wanneer je spreekt over Marokkaanse criminelen ofzo.
pi_66000102
Wilders een tijdje terug aan de tand gevoeld in Hard Talk van de BBC... Kijk en zie wat voor onzin deze man in het buitenland uitkraamt.. Hij heeft schijt aan mensenrechten en wil een Guantanamo Bay in NL stichten..

The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_66000135
Wilders is dus 2 weken geleden al geweest.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/7885918.stm

Kan iemand me vertellen waarom het toen geen probleem was?
pi_66000143
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Afgezien van je lekkere drang om op de persoon te gaan spelen als iemand je geen gelijk heeft, je poogt nu ineens de discussie naar Nederland zelf toe te halen. Ik kan mij geen politicus voor de geest halen die aan de lopende band (ergo STELSELMATIG) Christenen zelf en daarnaast ook nog eens hun religie loopt te bashen. Een enkelmalig optreden van Madonna was al aanleiding voor bommeldingen en bedreigingen, laat staan wat een stelselmatig zwartmaken en belediging kan veroorzaken.
In de jaren zestig en zeventig was dat schering en inslag...
pi_66000153
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_66000162
enige brit die zijn naam goed uitspreekt.
pi_66000182
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja heu, dat vind ik heul niet grappig.
pi_66000202
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:46 schreef voyeur het volgende:

[..]

EU-burgers?
Met een beroep op de openbare orde zijn die vast wel te verwijderen.
pi_66000224
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:43 schreef voyeur het volgende:

[..]

Vrij van wat? Moslims?
Vrij om keuzes van anderen te mogen bekritiseren.
pi_66000236
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:52 schreef Noortje. het volgende:

[..]

Ja heu, dat vind ik heul niet grappig.
Never look back, we said.... How was i to know, you would fail chemistry sooooo
pi_66000271
Ik zou morgen gewoon weer gaan als ik hem was Of anders Brinkman sturen of Grauss
pi_66000273
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:40 schreef Omnifacer het volgende:

Dat eerste klopt trouwens, geen goed voorbeeld. Toch blijf ik erbij dat moslims vaker lange tenen blijken te hebben als het om religiekritiek gaat. Als je het waagt om de profeet af te beelden komen er al hele debatten op TV over hoe kwetsend dit wel niet is. Ze kunnen ook hun hoofd wegdraaien. Dat bedoel ik.

De vergelijking met die kogelbrief is een beetje maf denk ik.

Ik heb vooral het idee dat de media het ook graag breed uitmeten. Maar dan nog, hoe realistisch is het om te verwachten dat moslims net zo goed met kritiek om moeten gaan als christenen, ze zijn hier net 40 jaar. Christenen hadden honderden jaren nodig voordat ze op dit punt beland zijn.

We moeten ook niet doen alsof we al eeuwen christenen kunnen bespotten, dat werd je 50 jaar geleden ook niet bepaald in dank afgenomen en resulteerde vaak in een sociaal isolement, zeker op het platteland.

Zelfs nu zijn er nog plaatsen waar je beter je mond kan houden wil je geen steen door je ruit hebben of je auto onder de krassen.

Samenvattend, de meeste moslims willen net als de meeste andere Nederlanders gewoon een leuk leven, een baan, vrouw, kinderen en willen niet de dupe worden van Wilders en z'n aanhang aan de ene kant en haatbaarden met hun gevolg aan de andere kant.
pi_66000331
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:54 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik zou morgen gewoon weer gaan als ik hem was Of anders Brinkman sturen of Grauss
Zoiets dacht ik ook al.
pi_66000357
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:50 schreef trifko het volgende:
Wilders een tijdje terug aan de tand gevoeld in Hard Talk van de BBC... Kijk en zie wat voor onzin deze man in het buitenland uitkraamt.. Hij heeft schijt aan mensenrechten en wil een Guantanamo Bay in NL stichten..

'tot die pure.... '
pi_66000361
Maarre nogmaals waarom was het 2 weken geleden geen probleem toen Wilders er was?
pi_66000366
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:51 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

In de jaren zestig en zeventig was dat schering en inslag...
Niet door politici... Daarin zit ook het verschil. Ik denk ook niet dat van Gogh was vermoord als Fortuyn van de islam niet zo'n issue had gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2009 20:58:25 ]
  donderdag 12 februari 2009 @ 20:57:40 #17
104871 remlof
Europees federalist
pi_66000419
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:50 schreef trifko het volgende:

Ah wat dat betreft lijkt ie dus toch wel op Fortuyn, die kraamde ook de grootste onzin uit bij de BBC

Belachelijk trouwens die nederlandse parlementariërs die zeggen dat het "ongehoord" is dat een democratisch gekozen kamerlid niet onbeperkt overal in de EU z'n zegje zou mogen doen. Had ze wel eens willen horen als Janmaat in de jaren '90 Haider had uitgenodigd...
pi_66000442
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Niet door politici... Daarin zit ook het verschil. Ik denk ook niet dat van Gogh was vermoord als Fortuyn van de islam zo'n issue had gemaakt.
Geef je nu Fortuyn indirect de schuld of zie ik dat verkeerd?
pi_66000471
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:58 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Geef je nu Fortuyn indirect de schuld of zie ik dat verkeerd?
Zoals altijd zie je het verkeerd.
pi_66000495
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:58 schreef gelly het volgende:

[..]

Zoals altijd zie je het verkeerd.
Okay.
pi_66000579
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Never look back, we said.... How was i to know, you would fail chemistry sooooo
Physics.
pi_66000615
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Okay.
Fijn ook dat hij daarna aangeeft wat hij dan WEL precies met zijn opmerking bedoelde.
Altijd fijn die dubbelzinnigheid hier
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_66000617
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:01 schreef Noortje. het volgende:

[..]

Physics.
I failed English.
pi_66000671
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

I failed English.
Jes joe dit.

Wat spreekt Wilders verschrikkelijk Engels trouwens.
pi_66000705
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Niet door politici... Daarin zit ook het verschil. Ik denk ook niet dat van Gogh was vermoord als Fortuyn van de islam niet zo'n issue had gemaakt.
Ik denk dat van Gogh sowieso wel was vermoord vanwege Submission, en dat Fortuyn's Islamkritiek hier weinig mee te maken heeft. Ik weet alleen niet of er ooit een film zoals Submission geweest zou zijn als Fortuyn nog geleefd zou hebben. Dus wat dat betreft is er misschien een verband maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')