abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65969494
Zelfs hij zou zeggen dat Wilders compleet losgeslagen is.

Hij heeft hier best redelijke standpunten. Lijken een beetje op die van de PvdA en het CDA nu.

Disclaimer:
Dit is geen links-rechts huilie topic
Dit is geen Wilders huilie topic
pi_65969537
Ik weet trouwens dat hij zich in andere filmpjes wat minder genuanceerd uitlaat, maar in de buurt van Wilders komt hij bij lange na niet.
pi_65969538
ok
-+-
  woensdag 11 februari 2009 @ 23:23:01 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65969729
Als ik zo naar Hans Janmaat kijk bedenk ik dat hij nu zo bij de PVDA had gekund.
The End Times are wild
pi_65969786
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:23 schreef LXIV het volgende:
Als ik zo naar Hans Janmaat kijk bedenk ik dat hij nu zo bij de PVDA had gekund.
PvdA is een handigere schrijfwijze, voorkomt verwarring met de belgische communischtische PVDA.

IK hoop niet dat Wilders standpunten over een paar jaar gemeengoed zijn.
  woensdag 11 februari 2009 @ 23:27:38 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65969894
Het is een teken van de gestage verschuiving naar rechts die gemaakt wordt. In de jaren 80 zou Wilders voor de helft wat hij gezegd heeft al aangeklaagd zijn. Nu moet het kunnen, de ideeen van Janmaat zijn naar de PVDA, de ideeen van Fortuijn naar CDA/VVD.

En dan moesten wij op school nog leren dat Janmaat de nieuwe Hitler was.
The End Times are wild
  woensdag 11 februari 2009 @ 23:27:39 #7
104871 remlof
Europees federalist
pi_65969895
Behalve de standpunten (waarmee ik het met beiden voor het grootste deel oneens ben) vind ik Wilders zich als politicus wel veel professioneler opstellen dan Fortuyn. Misschien komt dit door z'n jarenlange ervaring in de VVD-fractie.

Niet-politieke dingen zeggen of doen zoals Fortuyn in dat interview met de BBC (waarbij hij de journalisten gewoon wegstuurde omdat ze de verkeerde vragen stelden) of tegen die NOS-journaliste ("blijf bij je aanrecht" ofzo) heb ik Wilders nog niet op kunnen betrappen.
  woensdag 11 februari 2009 @ 23:28:00 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65969906
Pvda
The End Times are wild
pi_65970041
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:27 schreef remlof het volgende:
Behalve de standpunten (waarmee ik het met beiden voor het grootste deel oneens ben) vind ik Wilders zich als politicus wel veel professioneler opstellen dan Fortuyn. Misschien komt dit door z'n jarenlange ervaring in de VVD-fractie.

Niet-politieke dingen zeggen of doen zoals Fortuyn in dat interview met de BBC (waarbij hij de journalisten gewoon wegstuurde omdat ze de verkeerde vragen stelden) of tegen die NOS-journaliste ("blijf bij je aanrecht" ofzo) heb ik Wilders nog niet op kunnen betrappen.
Daar heb je ook weer gelijk in.
Ik was 12 toentertijd, dus die "uitglijders" was ik allang weer vergeten. (volgens mij was het 'mens ga toch koken' )

Het verschil wat mij opvalt in deze is terwijl Wilders het heeft over ongewenste mensen en haatideologie.
Lijkt Fortuyn hier een genuanceerd standpunt in te nemen over het feit dat er bevolkinsgroepen naast elkaar leven en dat het misschien handiger is om dat probleem op te lossen voor we nog meer mensen naar Nederland halen.

Ik ben het met beide in 99% van de gevallen zeer oneens hoor, maar toch wel een subtiel verschil.
pi_65970228
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:27 schreef remlof het volgende:

Juist die labiele dingen van Fortuyn maakten hem ook wel meer menselijk en kwetsbaar. Wilders blijft toch een beetje een Prince of Darkness. Daardoor zal hij ook nooit zo populair worden als Fortuyn.

Wilders zegt wel dat hij voor "de gewone man" op komt, maar op de een of andere manie kon Fortuyn dat toch overtuigender brengen.
pi_65970270
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:35 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Juist die labiele dingen van Fortuyn maakten hem ook wel meer menselijk en kwetsbaar. Wilders blijft toch een beetje een Prince of Darkness. Daardoor zal hij ook nooit zo populair worden als Fortuyn.

Wilders zegt wel dat hij voor "de gewone man" op komt, maar op de een of andere manie kon Fortuyn dat toch overtuigender brengen.
Toepasselijke typo.
pi_65970358
ah manie(r) ik zie het
pi_65970446
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:18 schreef IHVK het volgende:
Ik weet trouwens dat hij zich in andere filmpjes wat minder genuanceerd uitlaat, maar in de buurt van Wilders komt hij bij lange na niet.
Ik moet dan altijd aan dit filmpje denken:

Die Marcel van Dam met zijn untermensch, niet te geloven.
pi_65970571
Het voornaamste verschil tussen Fortuyn en Wilders is dat Wilders het volk naar haar mondje praat, en Fortuyn zei waar het op stond: 'slechte overheid, slechte burgers'.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_65970632
@t your service
Gave kerel was het!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 11 februari 2009 @ 23:45:55 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_65970638
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:35 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik zag dat interview van Fortuyn met de BBC in een hotel in Amsterdam waar ik een paar dagen was terwijl ik in het buitenland woonde. Ik schaamde me rot toen m'n vriendin vroeg "that man wants to become Prime Minister?". Daarmee had hij voor mij volkomen afgedaan.

Tuurlijk was Fortuyn met al z'n flamboyance menselijker dan Wilders, maar ik vond het gewoon een clown, iemand die ik nooit het leiderschap van dit land zou willen toevertrouwen. Wilders komt wat mij betreft veel betrouwbaarder en minder impulsief over.

Niet dat ik ooit op een van beiden heb gestemd of zou stemmen trouwens, ik zit in de D66/PvdA/GL hoek.
pi_65970661
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:23 schreef LXIV het volgende:
Precies.

Overigens zou Harry van Bommel zo bij de NSDAP gekund hebben. Die positiewisselingen zijn allemaal wat moeilijk te volgen tegenwoordig.
pi_65970669
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:44 schreef Scaurus het volgende:
Het voornaamste verschil tussen Fortuyn en Wilders is dat Wilders het volk naar haar mondje praat, en Fortuyn zei waar het op stond: 'slechte overheid, slechte burgers'.
Sowieso heb ik het idee dat het bij Wilders gewoon een en al strategie is om machtig te worden. Bij Fortuyn geloof ik zeker in een soort ideologische roeping die hij had.
pi_65970771
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:45 schreef remlof het volgende:
Ik zag dat interview van Fortuyn met de BBC in een hotel in Amsterdam waar ik een paar dagen was terwijl ik in het buitenland woonde. Ik schaamde me rot toen m'n vriendin vroeg "that man wants to become Prime Minister?". Daarmee had hij voor mij volkomen afgedaan.

Tuurlijk was Fortuyn met al z'n flamboyance menselijker dan Wilders, maar ik vond het gewoon een clown, iemand die ik nooit het leiderschap van dit land zou willen toevertrouwen. Wilders komt wat mij betreft veel betrouwbaarder en minder impulsief over.

Niet dat ik ooit op een van beiden heb gestemd of zou stemmen trouwens, ik zit in de D66/PvdA/GL hoek.
Het is natuurlijk maar hoe je Fortuyn ziet. Als politicus en premier (dat is, als speler in een complex speelveld) zou hij het niet lang overleefd hebben. Als intellectueel was hij echter zeer scherp. Hij zag feilloos waar het onbehagen uit voortkwam, hoe Paars (en eigenlijk alle kabinetten in de laatste decennia) onze beschaving op de uitverkoop zette en de politiek tot kille technocratie verworden was.
pi_65970828
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:46 schreef Urquhart het volgende:
Sowieso heb ik het idee dat het bij Wilders gewoon een en al strategie is om machtig te worden. Bij Fortuyn geloof ik zeker in een soort ideologische roeping die hij had.
Fortuyn was natuurlijk ook een flamboyante man, een levensgenieter die gedreven was maar ook kon relativeren op een manier waarop alleen roomsen dat kunnen (denk aan Van Agt). Wilders is wat dat betreft meer een protestantse zeloot.
  woensdag 11 februari 2009 @ 23:53:18 #21
104871 remlof
Europees federalist
pi_65970900
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:49 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Het is natuurlijk maar hoe je Fortuyn ziet. Als politicus en premier (dat is, als speler in een complex speelveld) zou hij het niet lang overleefd hebben. Als intellectueel was hij echter zeer scherp.
Dan had hij zich niet als politicus moeten opwerpen met de ambitie zelfs om premier te worden.
quote:
Hij zag feilloos waar het onbehagen uit voortkwam, hoe Paars (en eigenlijk alle kabinetten in de laatste decennia) onze beschaving op de uitverkoop zette en de politiek tot kille technocratie verworden was.
Dat is zo'n bullshit, de "puinhopen van paars", zoveel hebben ze niet fout gedaan, iig niet meer dan al de kabinetten met christen-democraten daarvoor.
pi_65970927
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:51 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Fortuyn was natuurlijk ook een flamboyante man, een levensgenieter die gedreven was maar ook kon relativeren op een manier waarop alleen roomsen dat kunnen (denk aan Van Agt). Wilders is wat dat betreft meer een protestantse zeloot.
Daar zeg je toch juist dat Wilders ideologisch gedreven is? (waar ik het overigens volledig mee eens ben)
pi_65971029
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
Daar zeg je toch juist dat Wilders ideologisch gedreven is? (waar ik het overigens volledig mee eens ben)
In zekere zin wel. Wilders heeft een abstract wereldbeeld waarin 'het Westen' recht tegenover de fascistische/nazistische/ideologische/etc. Islam staat.
pi_65971075
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:53 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wilders is gewoon een goed strateeg. Hij ziet die mogelijke aanhang, en weet feilloos op die onderbuikgevoelens in te spelen. Als je dan ook je eigen partij stabiel en ruzievrij weet te houden, dan ben je gewoon goed op weg. Maar dat maakt nog niet dat Wilders een echte grote ideoloog is, die echt een bepaalde roeping heeft. Als hij dat zegt, heb ik er toch een soort toneelstukje-gevoel bij.
pi_65971113
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:56 schreef Scaurus het volgende:

[..]

In zekere zin wel. Wilders heeft een abstract wereldbeeld waarin 'het Westen' recht tegenover de fascistische/nazistische/ideologische/etc. Islam staat.
Ook mijn indruk. Wilders laat zich veel meer leiden door ideologie dan de grote partijen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')