Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:26 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat je jezelf ernstig tekort doet.![]()
Laat je nog even weten in welke regio je woont, zodat er niet iemand uit Groningen reageert op een model uit Zeeuws-Vlaanderen?
Wat zij zegtquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:27 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Portfolio?
Edit: en je ideeën misschien?
Oh toevallig! Nog niks geregeld!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:37 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Jojoortje heb je al wat geregeld?
Ik woon zelf ook in Hengelo, en ik wil ook wel een keer wat in die richting doen .
Ah, jij woont dus in Groningenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:26 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat je jezelf ernstig tekort doet.![]()
Laat je nog even weten in welke regio je woont, zodat er niet iemand uit Groningen reageert op een model uit Zeeuws-Vlaanderen?
Foute conclusie, ik gebruikte alleen een extreem voorbeeld.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:26 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ah, jij woont dus in Groningen? Ik sinds kort ook. Misschien leuk om een keer een shoot te doen? Ik heb nog niet vaak voor de camera gestaan maar ik heb er ook niet echt moeite mee moet ik zeggen..
Het lijkt me leuk om wat foto's van jouw hand te zien!
Dit profiel is helaas niet zichtbaar voor iedereenquote:Op maandag 17 augustus 2009 13:18 schreef BuupWerk het volgende:
dit is buup :
http://buup.hyves.nl/fotos/624703524/0/MrwW/
en heeft nu iets korter haar...
En misschien handig al we ook weten waar buup ergens op de foto kan/wilquote:Op maandag 17 augustus 2009 13:27 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dit profiel is helaas niet zichtbaar voor iedereen
Al ziet buup er goed uit, dat wel!
Ik heb je daar even toegevoegdquote:Op maandag 17 augustus 2009 13:18 schreef BuupWerk het volgende:
dit is buup :
http://buup.hyves.nl/fotos/624703524/0/MrwW/
en heeft nu iets korter haar...
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:27 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Portfolio?
Edit: en je ideeën misschien?
Kom ik vanavond of morgen even op terug. Nu op werk.quote:
dat hangt er helemaal vanaf de ene doet het onder tfcd de ander vraagt er gewoon geld voor (maar ik denk dat het gros hier het onder tfcd doet)quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:36 schreef sjoemie_82 het volgende:
tvp
Hoe gaan de fotografen om met kosten of doen jullie het allemaal gratis?
Welke kosten bedoel je? Die van de fotograaf zelf, of die van het model (bv. reiskosten)?quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:36 schreef sjoemie_82 het volgende:
tvp
Hoe gaan de fotografen om met kosten of doen jullie het allemaal gratis?
Nou ik wil best als fotograaf dienen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Welke kosten bedoel je? Die van de fotograaf zelf, of die van het model (bv. reiskosten)?
Dat ligt er aan wat de afspraak is.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:46 schreef sjoemie_82 het volgende:
[..]
Nou ik wil best als fotograaf dienen.
En een gratis shoot doen echter geven jullie de fotos zo weg of hoe doen jullie dat?
Op "Time for Prints-" of "Time for CDROM-"basis (TFP of TFCD) meestal. Al kun je daar op varieren: ik stel ze als on line bestand of via MSN beschikbaar bijvoorbeeld. Slechts een heel klein deel is zo goed dat ze er geld voor vragen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:46 schreef sjoemie_82 het volgende:
[..]
Nou ik wil best als fotograaf dienen.
En een gratis shoot doen echter geven jullie de fotos zo weg of hoe doen jullie dat?
Ok dus je doet een gratis shoot ook geen onkosten vergoeding voor je model?quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:57 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Op "Time for Prints-" of "Time for CDROM-"basis (TFP of TFCD) meestal. Al kun je daar op varieren: ik stel ze als on line bestand of via MSN beschikbaar bijvoorbeeld. Slechts een heel klein deel is zo goed dat ze er geld voor vragen.
Dat hangt helemaal af van de afspraak die je maakt met je model. Je kunt afspreken dat ieder zijn/haar eigen kosten regelt, dat de fotograaf het model haar reiskosten voor zich neemt, of gewoon een uurtarief betaalt. Je kunt afspreken dat de betaling bestaat uit de CDROM of prints die je aan je model geeft. Je kunt ze ergens on line zetten, zodat je model zelf fotos kan uitkiezen: variatiemogelijkheden genoeg. De enige beperking zit in jullie creativiteit.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:46 schreef sjoemie_82 het volgende:
[..]
Ok dus je doet een gratis shoot ook geen onkosten vergoeding voor je model?
en je geeft een cd of voorbeelden online van een max aantal pixels waar het model dan weer uit kan kiezen om ze evt. aan te schaffen?
Van vragen word je slim. Althans: de meesten wel.quote:Ja even een hoop vragen hoor haha.
Ok thnx.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dat hangt helemaal af van de afspraak die je maakt met je model. Je kunt afspreken dat ieder zijn/haar eigen kosten regelt, dat de fotograaf het model haar reiskosten voor zich neemt, of gewoon een uurtarief betaalt. Je kunt afspreken dat de betaling bestaat uit de CDROM of prints die je aan je model geeft. Je kunt ze ergens on line zetten, zodat je model zelf fotos kan uitkiezen: variatiemogelijkheden genoeg. De enige beperking zit in jullie creativiteit.
[..]
Van vragen word je slim. Althans: de meesten wel.
Same here, lang niet meer gegluurd. Woon in Rotterdam, en wil ook aan mijn portret skills werken. Zowel als model als fotograaf. Dus dat zou goed moeten uitkomen. Ben niet in het bezit van spannende lenzen, en ik schiet analoog. PMen als je meer wilt weten.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:04 schreef Daantke het volgende:
Lang niet meer op FOK en op FOT geweest, maar ik ben ondertussen verhuisd naar Delft en wil ook wel iets meer gaan doen met portretfotografie. Maakt niet uit of het als model of fotograaf is.
Dus:
18 jaar, man, halflang donkerblond haar, weinig portretervaring, in bezit van digitale spiegelreflex, Delft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |