Dat lijkt maar zo, simpelweg omdat je er meer op let. Ik heb dat ook wel eensquote:Op donderdag 12 februari 2009 14:38 schreef Anosmie het volgende:
Ik leef wel zo zuinig mogelijk. Maar hoe beter ik op mn centjes let, hoe harder ze wegvliegen lijkt wel..
Mag ik zo vrij zijn om te informeren wat jouw spaardoelen zijn?quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:38 schreef Anosmie het volgende:
Ik maak veel op en ik spaar een deel. Ik defenieer altijd spaardoelen voor mezelf. Alleen heb ik ze laatst op een rijtje gezet en nu heb ik teveel doel voor mn inkomen..
Ik leef wel zo zuinig mogelijk. Maar hoe beter ik op mn centjes let, hoe harder ze wegvliegen lijkt wel..
ik kan het blijkbaar toch niet meer goed praten, kan alleen zeggen dat ik het niet rot bedoelde, maar dat ik gewoon verbaasd was dat ' er mensen zijn ' die daar zoveel geld aan uitgeven.quote:
Er zijn altijd van die mensen die het rechtvaardigen omdat die lui toch geld zat hebben om een nieuwe te kopen..quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:37 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ja, zo stond haar man ook. Want die was op de fiets en het joch had geen jas en het regende ontzettend!
Maar dat verzin je toch niet? Een babyjasje jatten op het kinderdagverblijf!
Bijna. Vanavond gaat mijn man met de zweep achter mij staan, net zolang tot ik een vakantie boekquote:
Mo, ga nou ff lekker uitrusten en uitzieken en trek je niet te veel aan van vandaag.quote:
een tik geven aan je eigen kind a la, maar aan dat van een ander?quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:43 schreef zwahiel het volgende:
eerste reactie, euhm kind met mobiel![]()
![]()
![]()
twee reactie: slaan dat kind. Ben ik zo makkelijk in. Hierrrrrrrrr met dat ding anders kruip je naar huis toe én doe ik aangifte van diefstal.
* zwahiel is tamelijk ouderwetsch in dit soort dingen.
Je hebt neiging om 1 meningsverschil naar het totaalplaatje te trekken en dat is onnodig. Maw je wordt niet direct uitgekotst als je over iets anders denkt dan een ander.quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik kan het blijkbaar toch niet meer goed praten, kan alleen zeggen dat ik het niet rot bedoelde, maar dat ik gewoon verbaasd was dat ' er mensen zijn ' die daar zoveel geld aan uitgeven.
maargoed, jullie hebben allemaal gelijk.
Ik kan me niet inleven in anderen en ik heb niets over jullie te zeggen of oordelen
ik oordeelde dan ook niet, of althans, dat was niet mijn bedoeling, ik SNAP het alleen niet vanuit mijn belevingswereld
maargoed, ik zet mij wel lekker op misschien voor de meet bij deze en ga wat meer low-profile, want ik merk gewoon dat ik niet echt lekker in de groep lig, en dat ligt dan vooral aan mij
Ja. Heel erg.quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:43 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vind het ook een ontzettend bizar verhaal!
Überhaupt moet je gewoon van andersmans spullen afblijven, maar een baby jasje jatten. Kom op zeg! Dan ben je best diep gezakt.
quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik kan het blijkbaar toch niet meer goed praten, kan alleen zeggen dat ik het niet rot bedoelde, maar dat ik gewoon verbaasd was dat ' er mensen zijn ' die daar zoveel geld aan uitgeven.
Ik kan me niet inleven in anderen en ik heb niets over jullie te zeggen of oordelen
ik oordeelde dan ook niet, of althans, dat was niet mijn bedoeling, ik SNAP het alleen niet vanuit mijn belevingswereld
maargoed, ik zet mij wel lekker op misschien voor de meet bij deze en ga wat meer low-profile, want ik merk gewoon dat ik niet echt lekker in de groep lig, en dat ligt dan vooral aan mij
Daar moest ik even over nadenkenquote:
Ik ook niet. En ik ga ook over 15 minuten. Tussen het Fok!ken door doe ik nog even de post en dan snel naar huis.quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:46 schreef progje het volgende:
ik heb geen zin meer om te werken vandaag
Als dat kleine kreng 't niet terug geeft, helpen schijnbewegingen altijd wel. Daarbij kun je je voorstellen dat zo'n kind 't niet van vreemden heeft, dat je dus waarschijnlijk naar je spullen terug kunt fluiten. Zowieso aangifte doen van dit soort dingen, melding maken bij school en de ouders contacteren.quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:44 schreef Adelante het volgende:
[..]
een tik geven aan je eigen kind a la, maar aan dat van een ander?
Ik vond hem echt mooiquote:Op donderdag 12 februari 2009 14:38 schreef conleche het volgende:
O ik ga vanavond naar Benjamin Button en daarvoor wat eten bij de Wagamama. (noedelsoepje of zo)
Hey, dat valt toch best meequote:Op donderdag 12 februari 2009 14:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie hieren dit is gewoon een druppel
Ja doei.
Ik ben aan het sparen voor een nieuw bed. En ik ben me een ongeluk aan het schrijven op huisjes, dus ben ik ondertussen zo veel mogelijk apart aan het zetten voor een nieuwe vloer, gordijnen en dat soort ellende.quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mag ik zo vrij zijn om te informeren wat jouw spaardoelen zijn?
De mijne zijn niet erg hoogdravend: een reservepotje voor de lange termijn, en voor de rest spaar ik voor vakanties en grote dingen. Zoals een kitchenaid
Dat moet je niet doen hoor!quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als kind en tiener kon ik prima met geld omgaan. Ergens halverwege mijn jaren '20 ben ik meer gaan uitgeven. Na het zien van m'n jaaropgaaf heb ik besloten dat ik me mag rotschamen en ga ik weer op m'n geld letten. Kortom, ik ben weer jaloers op jou.quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:46 schreef SiTuSavais het volgende:
Conclusie: ik ben altijd toch ook wel een beetje jaloers op de mensen die wat losser en "decadenter" met geld omgaan
Inderdaad... Ik vraag me af of het een andere ouder is of iemand die speciaal naar zo'n kinderdagverblijf toe gaat om iets te jatten. Hoewel, ik weet eigenlijk niet wat triester is.quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:43 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vind het ook een ontzettend bizar verhaal!
Überhaupt moet je gewoon van andersmans spullen afblijven, maar een baby jasje jatten. Kom op zeg! Dan ben je best diep gezakt.
Oh, ik vind spaarzaam zijn ook wel een deugd hoor. Ik vind uitgaven doen tot je in het rood staat en daar dan verder niet om malen ook een beetje 'vreemd' bijvoorbeeld. Maar je achteraf schuldig voelen over een uitgave die toch écht niet overdreven was, dat vind ik onzinquote:Op donderdag 12 februari 2009 14:50 schreef loveli het volgende:
[..]
Als kind en tiener kon ik prima met geld omgaan. Ergens halverwege mijn jaren '20 ben ik meer gaan uitgeven. Na het zien van m'n jaaropgaaf heb ik besloten dat ik me mag rotschamen en ga ik weer op m'n geld letten. Kortom, ik ben weer jaloers op jou.
Anos, stom maar herkenbaar, jaquote:Op donderdag 12 februari 2009 14:49 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Ik ben aan het sparen voor een nieuw bed. En ik ben me een ongeluk aan het schrijven op huisjes, dus ben ik ondertussen zo veel mogelijk apart aan het zetten voor een nieuwe vloer, gordijnen en dat soort ellende.
Het irritante is dat er steeds van die semi-onverwachte uitgaven tussendoor komen. Als ik zo leuk flierefluitend al mn geld over de schutting stort dan gebeurt er niks.. en als ik geen koffie haal op de sportschool, geen boterhammen bij de AH to go haal en de Lidlkoopje plunder dan moet ik een nieuwe bril, krijg ik een onverwachte naheffing op mn waterverbruik en realiseert een helder licht bij de BD zich dat ik teveel aan zorgtoeslag heb ontvangen in 1803..
Afgelopen 2 maanden heb ik X gespaard en X + ¤ 121,45 uit moeten geven. Hallo kredietcrisis..
Nou en? Ik wel. En zo zullen er vast nog wel een paar zijn.quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:54 schreef motorbloempje het volgende:
dat jij het snapt zegt niet dat de rest van de vrouwelijke bevolking er waardering voor op kan brengen
Nou, dat is exáct wat ik bedoelquote:Op donderdag 12 februari 2009 14:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb daar soms ook last van hoor, STS. Dan heb ik al een aantal keer gedacht dat ik eigenlijk toch wel een braadpan moet hebben, omdat ik die al meermalen heb gemist bij het koken. Dan zeg ik tegen mezelf: "Ok, nu ga je een braadpan kopen, en je gaat er maximaal 30 euro aan uitgeven." Dan sta ik in de winkel, met een BK-pan van maar 24 euro, en dan vind ik het ineens toch te veel geld. Hoe veel dingen ik in m'n leven al níet heb gekocht terwijl ik ze prima kon betalen en ook nodig had.
Een braadpan heb je echt nodig, popje! Gietijzer, binnenzijde niet geemailleerd.quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb daar soms ook last van hoor, STS. Dan heb ik al een aantal keer gedacht dat ik eigenlijk toch wel een braadpan moet hebben, omdat ik die al meermalen heb gemist bij het koken. Dan zeg ik tegen mezelf: "Ok, nu ga je een braadpan kopen, en je gaat er maximaal 30 euro aan uitgeven." Dan sta ik in de winkel, met een BK-pan van maar 24 euro, en dan vind ik het ineens toch te veel geld. Hoe veel dingen ik in m'n leven al níet heb gekocht terwijl ik ze prima kon betalen en ook nodig had.
Er zijn hier wel meer mensen met trekjes waar anderen geen waardering voor op kunnen brengen. Je hoeft mensen niet 100% leuk te vinden om met ze om te gaan, dat kan bijna niet. You take the good with the bad.quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:54 schreef motorbloempje het volgende:
dat jij het snapt zegt niet dat de rest van de vrouwelijke bevolking er waardering voor op kan brengen
quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:49 schreef motorbloempje het volgende:
Spoiler vanwege de lengte:Als jij zélf vind dat je niet binnen de groep past en dus liever wegblijft, dan moet je dat zelf weten natuurlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie hieren dit is gewoon een druppel
Maar ik weet zeker dat niemand van hier verder vindt dat jij er niet tussenpast. Tussen wat? Het is nog al een gemeleerd gezelschap dacht ik zo
En daar pas jij met je zwarte humor gewoon tussen
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:49 schreef motorbloempje het volgende:
Spoiler vanwege de lengte:Uhm. Je zegt wel dat het aan jezelf ligt, maar uit je woorden blijkt dat je vindt dat het aan ons ligt, want wij snappen je zwarte humor niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie hieren dit is gewoon een druppel
Iedereen is anders. Iedereen heeft wel iets wat als abnormaal zou kunnen worden bestempeld. Je moet daar niet zo'n punt van maken en het als een feit accepteren. Hoogstens zou je kunnen nadenken voordat je iets post en je afvragen of het gaat overkomen zoals je bedoelt, want wij zien niet altijd de intonatie die je erbij denkt, die kleine nuanceverschillen die maken dat een post letterlijk wordt opgevat, of dat men de ironische ondertoon oppikt. Maar dit geldt voor iedereen.
Kunst!!quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Een braadpan heb je echt nodig, popje! Gietijzer, binnenzijde niet geemailleerd.
Hou AH in de gaten; die hebben eens per jaar zo'n serie Hackmanpannen in de bonus. Die pannen zijn perfect en absoluut waar voor je geld!
Oh, het leukste, geld-wise: ik heb nog een spaarpotje dat een restje erfenis is. Het is te weinig om echt substantiele dingen mee te doen, maar teveel om aan bijv. kleding uit te geven. Ik zit me al tijden te verkneukelen: wat zal ik er nou van kopen? Ik wil iets leuks, iets blijvends. Maar wat? Kunst? Een goeie slaapbank? Eetkamerstoelen?
Ik weet het! Ik heb geen enkele pan met een mooie dikke bodem. Is BK niet goed?quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Een braadpan heb je echt nodig, popje! Gietijzer, binnenzijde niet geemailleerd.
Hou AH in de gaten; die hebben eens per jaar zo'n serie Hackmanpannen in de bonus. Die pannen zijn perfect en absoluut waar voor je geld!
Ik voel me ook vaak een vreemde eend in de bijt hier, maar toch denk ik er niet aan om weg te blijvenquote:Op donderdag 12 februari 2009 14:59 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Als jij zélf vind dat je niet binnen de groep past en dus liever wegblijft, dan moet je dat zelf weten natuurlijkMaar ik weet zeker dat niemand van hier verder vindt dat jij er niet tussenpast. Tussen wat? Het is nog al een gemeleerd gezelschap dacht ik zo
En daar pas jij met je zwarte humor gewoon tussen
Ik weet nog wel een leuke gallerie in Amsterdam!quote:
Jij wilt gewoon dat ze iets van jou koopt, zodat jij je decadente leventje voort kunt zettenquote:
Valt 't op??quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jij wilt gewoon dat ze iets van jou koopt, zodat jij je decadente leventje voort kunt zetten.
Ik juist wel hoor.quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:54 schreef motorbloempje het volgende:
*checkt websitequote:
De blauwe van de HEMA!quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:03 schreef conleche het volgende:
Ik heb een gietijzeren pan van de IKEA en die voldoet prima. 29,95!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |