abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 april 2009 @ 13:24:17 #126
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68268817
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:06 schreef hestria het volgende:

[..]

Wat een zielige en kort door de bocht opmerking. Wat denk je nu te bereiken? dat je thuismoeders even lekker onder uit haalt, om je eigen schuld/jaloezie te ontzien? Maar als jij je daar beter bij voelt je gaat maar lekker door.
Schuld? Jaloezie? Laat me niet lachen.
quote:
Maar het gaat niet om mijn persoonlijke redenen het gaat om die van mijn kinderen. En over de ander boeg gegooit. Het veranderen van die school tijden lijken vooral in het belang van het in stand houden van de werkende moeder cultuur.
Nee, die is primair bedoeld om de kinderen een lagere belasting te geven, de druk op de kinderopvang weg te nemen, het verenigingsleven in stand te kunnen houden in een economie waarin dat steeds moeilijker wordt, de combinatie werk-zorg beter te faciliteren, de kwaliteit van opvang te verhogen en de opvang te professionaliseren, en een breder aanbod aan buitenschoolse activiteiten in de toekomst mogelijk te maken. Neem van me aan dat over een jaar of 10 de brede school steeds meer gemeengoed zal zijn, waarbij kinderen in one-stop-shops leren, spelen, sporten en culturele activiteiten ondernemen. Een continurooster is een begin in die ontwikkeling en in mijn ogen een goed begin.
quote:
Ja ik ben huisvrouw, ben je nu echt zo zielig dat je denk dat ik de grote plannen wil dwarsbomen omdat ik de huisvrouwcultuur in stand wil houden? ik zeg duidelijk dat ik kijk naar mijn kinderen, waar mijn kinderen behoefte aan hebben.
Kom dan eens met een goed argument waarom het voor een 9 jarige beter is om tussen de middag naar huis te gaan ipv samen over te blijven en daardoor 's middags naar een sportclub te kunnen gaan?
quote:
nee, kennelijk ben jij degen die dom is, wand je wil gewoon maar niet snappen, dat die veranderingen voor sommige totaal overbodig zijn. mijn kinderen hoeven niet over te blijven, mijn kinderen gaan niet naar de opvang. Het gaat hier om eigen redenen die voor iedereen anders zijn, om iemand compleet uit te maken voor dom, kortzichtig, en weet ik allemaal nog meer is pas een toonbeeld.
Waarom zou je je kinderen een school met betere faciliteiten willen ontzeggen? Waarom zou je je kinderen willen ontzeggen dat er over een x aantal jaar op school gezellig samen verse soep gegeten wordt en op diezelfde school 's middags gekozen kan worden uit allerlei vanuit school gefaciliteerde buitenschoolse activiteiten?
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
  Moderator woensdag 22 april 2009 @ 13:27:05 #127
5428 crew  miss_sly
pi_68268911
shitney, je hoeft mij niet te overtuigen. Ik kan alleen in al je posts geen empathie vinden, geen voorstelling dat iemand anders denkt. Je zit zo in je eigen kringetje, volgens mij denk je niet eens na over hoe een ander ergens in kan staan. Als jij het je niet voor kan stellen, dan is het onvoorstelbaar en onwaar. Ik ga verder met deze discussie ophouden, want ik heb echt het idee tegen dovemansoren te praten en daar heb ik dan weer geen zin in. Je komt niet verder dan een herhaling van zetten, en dat heb ik dan nu wel gezien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 22 april 2009 @ 13:32:33 #128
156412 hestria
erg gastvrij
pi_68269086
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:24 schreef Shitney het volgende:

[..]

Schuld? Jaloezie? Laat me niet lachen.
[..]

Nee, die is primair bedoeld om de kinderen een lagere belasting te geven, de druk op de kinderopvang weg te nemen, het verenigingsleven in stand te kunnen houden in een economie waarin dat steeds moeilijker wordt, de combinatie werk-zorg beter te faciliteren, de kwaliteit van opvang te verhogen en de opvang te professionaliseren, en een breder aanbod aan buitenschoolse activiteiten in de toekomst mogelijk te maken. Neem van me aan dat over een jaar of 10 de brede school steeds meer gemeengoed zal zijn, waarbij kinderen in one-stop-shops leren, spelen, sporten en culturele activiteiten ondernemen. Een continurooster is een begin in die ontwikkeling en in mijn ogen een goed begin.
[..]

Kom dan eens met een goed argument waarom het voor een 9 jarige beter is om tussen de middag naar huis te gaan ipv samen over te blijven en daardoor 's middags naar een sportclub te kunnen gaan?
[..]

Waarom zou je je kinderen een school met betere faciliteiten willen ontzeggen? Waarom zou je je kinderen willen ontzeggen dat er over een x aantal jaar op school gezellig samen verse soep gegeten wordt en op diezelfde school 's middags gekozen kan worden uit allerlei vanuit school gefaciliteerde buitenschoolse activiteiten?
Dit heeft ook totaal geen nut he? je posten zijn doordrenkt van een zijdig denken, je bent alleen maar bezig met overtuigen van jou mening, de mening van anderen wals je over heen. En over thuismoeders kan je al helemaal niks goed zeggen. Het probleem ligt bij jou. ga daar maar eens aan werken.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  woensdag 22 april 2009 @ 13:46:36 #129
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68269485
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:27 schreef miss_sly het volgende:
shitney, je hoeft mij niet te overtuigen. Ik kan alleen in al je posts geen empathie vinden, geen voorstelling dat iemand anders denkt. Je zit zo in je eigen kringetje, volgens mij denk je niet eens na over hoe een ander ergens in kan staan. Als jij het je niet voor kan stellen, dan is het onvoorstelbaar en onwaar. Ik ga verder met deze discussie ophouden, want ik heb echt het idee tegen dovemansoren te praten en daar heb ik dan weer geen zin in. Je komt niet verder dan een herhaling van zetten, en dat heb ik dan nu wel gezien.
Ik ben inderdaad vrij weinig empathisch. Wat mij betreft hoort empathie ook niet echt in deze discussie thuis. Iets is praktisch, of onpraktisch. Een verbetering in kwaliteit, of een verslechtering in kwaliteit. Volgens mij gaat het dus om rationele argumenten: gaat de kwaliteit van het onderwijs en de kwaliteit van het leven van kinderen en gezinnen in zijn algemeen erop vooruit, of niet? Dat is het enige wat van belang is in deze discussie, lijkt me.
Does it lead you home?
When you're all alone
  Moderator woensdag 22 april 2009 @ 13:50:37 #130
5428 crew  miss_sly
pi_68269610
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:46 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad vrij weinig empathisch. Wat mij betreft hoort empathie ook niet echt in deze discussie thuis. Iets is praktisch, of onpraktisch. Een verbetering in kwaliteit, of een verslechtering in kwaliteit. Volgens mij gaat het dus om rationele argumenten: gaat de kwaliteit van het onderwijs en de kwaliteit van het leven van kinderen en gezinnen in zijn algemeen erop vooruit, of niet? Dat is het enige wat van belang is in deze discussie, lijkt me.
Kwaliteit van leven is een erg subjectief iets dat jij niet objectief voor een ander kunt beoordelen.
Daar ga je dus met je rationele argumenten.
  woensdag 22 april 2009 @ 13:50:45 #131
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68269616
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:32 schreef hestria het volgende:

[..]

Dit heeft ook totaal geen nut he? je posten zijn doordrenkt van een zijdig denken, je bent alleen maar bezig met overtuigen van jou mening, de mening van anderen wals je over heen. En over thuismoeders kan je al helemaal niks goed zeggen. Het probleem ligt bij jou. ga daar maar eens aan werken.
Volgens mij heb ik je toch gewoon gevraagd om argumenten voor handhaving van de huidige tijden? Ik kan zelf geen enkel argument verzinnen waarom het beter is om vier keer per dag heen en weer te moeten dan om dat niet te moeten. Jij kennelijk wel, dus overtuig me, zou ik zeggen.
Does it lead you home?
When you're all alone
  woensdag 22 april 2009 @ 13:53:38 #132
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68269724
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kwaliteit van leven is een erg subjectief iets dat jij niet objectief voor een ander kunt beoordelen.
Daar ga je dus met je rationele argumenten.
Dat is waar, kwaliteit van leven is subjectief. Belasting is dat echter niet, dat is gewoon te meten.
Ook aan jou vroeg ik om argumenten voor, omdat ik ze zelf niet kan verzinnen en jij daarover valt. Daar geef je echter geen antwoord op. Komt dat omdat jij ze ook niet kan verzinnen, of omdat je ze niet wil geven?
Does it lead you home?
When you're all alone
  woensdag 22 april 2009 @ 13:53:52 #133
156412 hestria
erg gastvrij
pi_68269727
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:50 schreef Shitney het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik je toch gewoon gevraagd om argumenten voor handhaving van de huidige tijden? Ik kan zelf geen enkel argument verzinnen waarom het beter is om vier keer per dag heen en weer te moeten dan om dat niet te moeten. Jij kennelijk wel, dus overtuig me, zou ik zeggen.
nou nog 1 keertje dan mijn argument: Ik heb mijn vraagtekens of dat dit nu zo goed is voor mijn kind. Ik heb het niet over alle kinderen maar over mijn kind, dat ik het beste ken. Ik kijk en reageer vanuit mijn kind. Michien dat jij kijkt naar het groter geheel of jezelf, maar bij mij staan mijn kinderen voorop.
  woensdag 22 april 2009 @ 14:05:48 #134
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68270091
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:53 schreef hestria het volgende:

[..]

nou nog 1 keertje dan mijn argument: Ik heb mijn vraagtekens of dat dit nu zo goed is voor mijn kind. Ik heb het niet over alle kinderen maar over mijn kind, dat ik het beste ken. Ik kijk en reageer vanuit mijn kind. Michien dat jij kijkt naar het groter geheel of jezelf, maar bij mij staan mijn kinderen voorop.
Ja, ik kijk inderdaad naar het grotere geheel. Daarom zit ik bijvoorbeeld ook in de medezeggenschapsraad van de school van mijn kinderen. Omdat ik vind dat niet alleen mijn eigen belang of dat van mijn kinderen gebaat moet zijn bij beslissingen van school, maar dat van alle of zo veel mogelijk kinderen. Daarom maak ik me bijvoorbeeld op onze school ook hard voor dingen die voor kinderen met rugzakjes opgaan, terwijl geen van mijn kinderen een rugzakje heeft. Die opmerking over de maatschappij aan jouw adres was dus niet eens zo gek gekozen.
Does it lead you home?
When you're all alone
  woensdag 22 april 2009 @ 14:12:37 #135
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_68270289
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:05 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ik, Ik, ik, ik, Ik....

Je bent geweldig, een voorbeeld voor allen, ze zouden een standbeeld voor je moeten oprichten...
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 22 april 2009 @ 14:15:37 #136
156412 hestria
erg gastvrij
pi_68270384
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:05 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ja, ik kijk inderdaad naar het grotere geheel. Daarom zit ik bijvoorbeeld ook in de medezeggenschapsraad van de school van mijn kinderen. Omdat ik vind dat niet alleen mijn eigen belang of dat van mijn kinderen gebaat moet zijn bij beslissingen van school, maar dat van alle of zo veel mogelijk kinderen. Daarom maak ik me bijvoorbeeld op onze school ook hard voor dingen die voor kinderen met rugzakjes opgaan, terwijl geen van mijn kinderen een rugzakje heeft. Die opmerking over de maatschappij aan jouw adres was dus niet eens zo gek gekozen.
ach voelen we ons nu aangevallen, en gaan we terug bijten? over de maatschappij aan mijn adres weet je geen flikker af. de wereld is breder als alleen maar shitney.
  woensdag 22 april 2009 @ 14:16:53 #137
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68270421
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:12 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je bent geweldig, een voorbeeld voor allen, ze zouden een standbeeld voor je moeten oprichten...
Dat roep ik nou ook al jaren!
Does it lead you home?
When you're all alone
  woensdag 22 april 2009 @ 14:18:16 #138
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_68270462
Ontopic:
Ik zou het voor mijn kinderen fijn vinden. Ik ben single moeder en werk in het onderwijs. Mijn leerlingen zijn elke dag van 09.00 tot 15.00 op school, we doen alles gezamenlijk, ook eten. Ik merk dat ze dat prettig vinden, want duidelijk en elke dag hetzelfde en daarna lekker tijd over om andere dingen te doen, Kinderen groeten ook vaak met 'fijne middag' en niet met 'fijne avond'.
Prrrrr
  woensdag 22 april 2009 @ 14:22:40 #139
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68270601
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:15 schreef hestria het volgende:

[..]

ach voelen we ons nu aangevallen, en gaan we terug bijten? over de maatschappij aan mijn adres weet je geen flikker af. de wereld is breder als dan alleen maar shitney.
Tuurlijk. En dat is maar goed ook.

En ach, ik ben ook een beetje PMS-ig en geirriteerd, trek het je niet aan. Ik vind het gewoon jammer dat zulke goede initiatieven vrijwel altijd eerst op heel veel weerstand stuiten. En dat er van de mensen die tegen zijn dan verder ook geen alternatieven komen. Het is immers gewoon een feit dat het huidige onderwijs met allerlei problemen kampt - niet in de minste plaats doordat ouders tegelijkertijd wel veel meer van het onderwijs verwachten - en dat er dus íets gedaan moet worden om de kloof tussen theorie en praktijk te dichten.
Does it lead you home?
When you're all alone
  woensdag 22 april 2009 @ 14:47:51 #140
156412 hestria
erg gastvrij
pi_68271422
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:22 schreef Shitney het volgende:

[..]

Tuurlijk. En dat is maar goed ook.

En ach, ik ben ook een beetje PMS-ig en geirriteerd, trek het je niet aan. Ik vind het gewoon jammer dat zulke goede initiatieven vrijwel altijd eerst op heel veel weerstand stuiten. En dat er van de mensen die tegen zijn dan verder ook geen alternatieven komen. Het is immers gewoon een feit dat het huidige onderwijs met allerlei problemen kampt - niet in de minste plaats doordat ouders tegelijkertijd wel veel meer van het onderwijs verwachten - en dat er dus íets gedaan moet worden om de kloof tussen theorie en praktijk te dichten.
ja, maar dat is nog geen reden om zo aanvallend en denigrerend naar mij toe te doen. In je post straalt het van je afkeurende houding naar thuismoeders. Terwijl je geen flauw idee hebt van wat we allemaal doen. je gooit met verwijten dat we niks voor de samenleving doen, terwijl ik toch echt 24/7 opgepiept kan worden voor een sigma inzet. Het is mischien op een totaal ander vlak als in de medezeggenschap raad zitten maar daarom niet minder. Mensen die iets anders doen, andere keuzes maken, andere meningen hebben zijn niet slechter en hoeven al helemaal niet zo aangevallen te worden.
pi_68271751
Ik zou het ook prettig vinden, zo'n continurooster. En ik geloof dat ze een jaar voordat Sander naar school ging daarmee gestopt zijn.
Aangezien de school waar Sander op zit verdeeld is over 2 locaties t/m 8 jaar en de andere locatie is 8 t/m 12? zou het wel handig zijn, zeker voor ouders die binnen 10 minuten het ene kind van de ene locatie moeten halen en het andere kind van de andere locatie.
De deur gaat om 08.15 open en ze beginnen om 8.25 zijn uit om 11.40 en beginnen om 12.55 en zijn om 15.10 weer uit.
  Licht Ontvlambaar woensdag 22 april 2009 @ 16:25:22 #142
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_68274695
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:53 schreef hestria het volgende:

[..]

Je kijkt naar je kind zoals ze nu is, net een paar weken/maanden naar school aan het gaan. Je heb ook nog geen antwoord gegeven op mijn vraag waarom je denkt dat er in een continurooster een kleuter direct de volle uren zou moeten maken. Nu gaan ze toch ook niet meteen de volle schoolweek... En verder, je kleuter wordt ouder, gaat wennen aan het schoolritme.

Maar goed, ik ben bevooroordeeld... Ik ben begonnen met het normale systeem en ben in groep 4 (geloof ik) overgegaan naar een continurooster. Heb dus beiden mogen ervaren en wat mij betreft is een continurooster echt veel fijner...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_68274995
Hoewel ik niet mordicus tegen ben, zie ik weldegelijk nadelen aan de nieuwe schooltijden. Als leerkracht basisonderwijs (bovenbouw) zie ik genoeg kinderen voor wie het mij zwaar lijkt om de hele dag op school te zijn. Voor die kinderen is het juist zo belangrijk dat ze tussendoor nog even thuis kunnen zijn, in hun eigen omgeving, zonder zich constant aan de schoolregels te moeten houden, zonder allemaal andere kinderen om zich heen, waardoor ze nooit helemaal kunnen ontspannen (deze kinderen kunnen dat in ieder geval niet). Daardoor zullen ze 's middags 'op' zijn.

Voor deze kinderen kleven overigens dezelfde bezwaren aan het overblijven bij de huidige schooltijden. Bij ons blijven echter relatief weinig kinderen over (in de bovenbouw zeker).
  woensdag 22 april 2009 @ 16:38:38 #144
156412 hestria
erg gastvrij
pi_68275135
quote:
Op woensdag 22 april 2009 16:25 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je kijkt naar je kind zoals ze nu is, net een paar weken/maanden naar school aan het gaan. Je heb ook nog geen antwoord gegeven op mijn vraag waarom je denkt dat er in een continurooster een kleuter direct de volle uren zou moeten maken. Nu gaan ze toch ook niet meteen de volle schoolweek... En verder, je kleuter wordt ouder, gaat wennen aan het schoolritme.

Maar goed, ik ben bevooroordeeld... Ik ben begonnen met het normale systeem en ben in groep 4 (geloof ik) overgegaan naar een continurooster. Heb dus beiden mogen ervaren en wat mij betreft is een continurooster echt veel fijner...
nee dat is er doorheen geschoten. En ik kreeg gewoon de indruk dat dat rooster overal en voor iedereen hetzelfde zou zijn, omdat ze anders niet aan de lesuren komen.
  woensdag 22 april 2009 @ 16:41:08 #145
156412 hestria
erg gastvrij
pi_68275223
en ik kan me niet echt voorstellen dat iets beter is voor mijn kind, als gezellig samen een boterhammetje eten(lekker dicht tegen mama aan, even rust, niks moeten, even geen rekening hoeven te houden met anderen)
  Moderator woensdag 22 april 2009 @ 16:59:17 #146
5428 crew  miss_sly
pi_68275884
quote:
Op woensdag 22 april 2009 16:34 schreef sombie het volgende:
Hoewel ik niet mordicus tegen ben, zie ik weldegelijk nadelen aan de nieuwe schooltijden. Als leerkracht basisonderwijs (bovenbouw) zie ik genoeg kinderen voor wie het mij zwaar lijkt om de hele dag op school te zijn. Voor die kinderen is het juist zo belangrijk dat ze tussendoor nog even thuis kunnen zijn, in hun eigen omgeving, zonder zich constant aan de schoolregels te moeten houden, zonder allemaal andere kinderen om zich heen, waardoor ze nooit helemaal kunnen ontspannen (deze kinderen kunnen dat in ieder geval niet). Daardoor zullen ze 's middags 'op' zijn.

Voor deze kinderen kleven overigens dezelfde bezwaren aan het overblijven bij de huidige schooltijden. Bij ons blijven echter relatief weinig kinderen over (in de bovenbouw zeker).
Ik kan me inderdaad voorstellen dat het voor sommige kinderen echt vreselijk kan zijn.
Mijn zusje werd vreselijk gepest op de basisschool, en ik kan me voorstellen dat de lunchpauze thuis even een verademing was. Kinderen die gepest worden, hebben dan geen adempauze meer, niet een uurtje dat ze even niet op hun hoede hoeven zijn. Het lijkt me erg vermoeiend en emotioneel vreselijk zwaar om iedere dag van 8-14 constant op je hoede te moeten zijn en constant het lijdend voorwerp van gepest te zijn, zonder een moment om even rustig adem te kunnen halen.
  woensdag 22 april 2009 @ 17:33:48 #147
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68276950
Ze gaan het na de zomer invoeren op de school van mijn zoontje...maar aangezien hij binnenkort 10 wordt maakt hij zich er vooral druk om dat hij dan dus vroeger moet opstaan
het viel ook wel te verwachten, scholen moeten verplicht voorschoolse opvang aanbieden als ze niet om 8:00 beginnen, en aangezien dat gigantisch gedoe oplevert voor de scholen waar ze weinig baat van hebben, lossen ze dat probleem nu op door de begintijd te vervroegen...zo zie ik het tenminste.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  † In Memoriam † woensdag 22 april 2009 @ 18:29:11 #148
7074 moussy
kuttekop
pi_68278370
quote:
Op woensdag 22 april 2009 16:41 schreef hestria het volgende:
en ik kan me niet echt voorstellen dat iets beter is voor mijn kind, als gezellig samen een boterhammetje eten(lekker dicht tegen mama aan, even rust, niks moeten, even geen rekening hoeven te houden met anderen)
Maar kleine kindjes worden groot
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † woensdag 22 april 2009 @ 21:23:36 #149
37843 lady-wrb
kortaf
pi_68284096
quote:
Op woensdag 22 april 2009 16:41 schreef hestria het volgende:

dat is zo als je kind kleuter is, misschien.
tegenwoordig blijft die van mij weer over en daar is hij heel tevreden mee, want dan kan hij lekker buitenspelen tussen de middag.
pi_68285304
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:29 schreef moussy het volgende:

[..]

Maar kleine kindjes worden groot
Mijn grote kindje kwam toch echt liever naar huis omdat de overblijf gewoon niet leuk was. Nu mogen overblijf moeders dat deel verzorgen, zonder maar iets van een opleiding dat gerelateerd is aan omgang met kinderen. Het kwam er dus op neer dat de moeders die daar zaten zich geen raad wisten met de groep en daar konden een aantal kinderen lekker van profiteren. Gevolg was wel dat mijn kind steeds de dupe was tijdens de overblijf.

Dat deel moet bij een continu rooster gewoon ook profesioneel worden aangepakt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')