abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 maart 2009 @ 17:14:47 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66865657
Jammer genoeg wel ja. In ieder geval sterkte aan de collega's die voltijd of deeltijd bij het bedrijf werken. Die merken het het meeste in hun portemonnee.
Altijd onderweg naar het avontuur
  FOK!fotograaf maandag 9 maart 2009 @ 17:26:32 #252
73911 ultra_ivo
pi_66866095
Ik denk niet dat de bondsleden dit goed gaan keuren. Wat de bondstop ook zal zeggen. Je hebt overigens ook geen bond nodig om actie hiertegen te voeren.
pi_66866408
edit: never mind..

[ Bericht 85% gewijzigd door DonHenkie op 09-03-2009 17:47:04 ]
pi_66866487
quote:
Principe-akkoord cao postbezorgers,
zaterdagbestellers en afspraak over
medewerkers schaal 1 t/m 13*
(* niet vallend onder de cao Productie) 9 maart

Er is een principe-akkoord voor de cao postbezorgers,
cao zaterdagbestellers en een cao Productie voor huidige en nieuwe
productiemedewerkers in schaal 1 t/m 4. De vakorganisaties en de
bedrijfsleiding van TNT hebben afgesproken dat de medewerkers in
schaal 1 t/m 13 (niet vallend onder de cao Productie) een wezenlijke
bijdrage leveren aan de kostenbesparing.
Alle medewerkers schaal 1 t/m 13, niet vallend onder de cao Productie
De komende weken houden de vakorganisaties ledenraadplegingen, voordat zij in
overleg gaan met TNT over een nieuwe cao. Vakorganisaties hebben met TNT
afgesproken dat deze groep medewerkers een wezenlijke bijdrage levert aan de
kostenbesparing.

Cao postbezorgers
Deze cao heeft een looptijd van 3 jaar, van 1 april 2009 tot 1 april 2012. De
maandelijkse éénmalige uitkering van 0,5% die in de cao van mei 2008 was
afgesproken, wordt met terugwerkende kracht vanaf 1 april 2008 structureel.
Daarnaast worden de salarissen op 1 april 2010 en 2011 verhoogd met 1%. De
pensioenregeling functioneert slecht en wordt daarom afgeschaft. Als compensatie
ontvangen de postbezorgers 1% salaristoeslag.

Cao zaterdagbestellers
Deze cao heeft eveneens een looptijd van 3 jaar, van 1 april 2009 tot 1 april 2012.
Voor zaterdagbestellers worden de reiskosten versoberd in lijn met de cao Productie.
De maandelijkse éénmalige uitkering van 0,5%, die in de cao van mei 2008 was
afgesproken, geldt met terugwerkende kracht vanaf 1 april 2008. Tevens wordt een
structurele loonsverhoging toegekend van 1% per 1 april 2010 en 1 april 2011.
Cao Productie

Voor de medewerkers in de schalen 1 t/m 4 bij Collectie, Sorteren en Bezorgen is een
cao Productie afgesproken. Het principe-akkoord is een afgewogen pakket van
maatregelen. De inkomensachteruitgang van ongeveer 15% wordt voor een aantal
jaren tot 95% van het huidige bruto inkomen gecompenseerd. Er is tevens een
werkgelegenheidswaarborg afgesproken, wat inhoudt dat 3 jaar lang geen sprake is
van gedwongen ontslag bij reorganisaties. Dit kan ook in de volgende 3 jaar aan de
orde zijn, als aan de voorwaarden uitstroom en omzet is voldaan. Meer informatie
over deze cao staat in een separaat prikbordnieuws.
De medewerkers ontvangen binnenkort een cao-special van Omslag met daarin een
verdere uitleg.

Gérard Aben
Directeur Personeelszaken Nederland TNT
Noot noot.
  maandag 9 maart 2009 @ 17:38:12 #255
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_66866550
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 01:21 schreef Viper86 het volgende:
Bij ons hebben ze het pand van de oude formido doormidden gezaagd, het grootste gedeelte aan een keukencentrum gegeven en het laatste hoekje voor ons overgehouden. Daarbij hebben we dan wel weer het grootste gedeelte van het parkeerterrein in beslag genomen...
Dus zitten we in een vrij kleine hal die zo hoog is als een kleine fabriek.
Tuindorp?
pi_66866833
edit: dubbelpost
  maandag 9 maart 2009 @ 17:49:29 #257
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_66866922
Verdomme!

Dit geld zeker ook voor verlof uren?

Ben momenteel aan het afstuderen.. mijn snode plannetje was om TNT achter de hand te houden, mocht ik na mijn afstuderen geen baan aangeboden krijgen door het huidige bedrijf waar ik afstudeer. Heb nog ongeveer 90 verlofuren staan. Ga ik daar ook die 5% op inleveren?
pi_66867409
quote:
Cao zaterdagbestellers
Deze cao heeft eveneens een looptijd van 3 jaar, van 1 april 2009 tot 1 april 2012.
Voor zaterdagbestellers worden de reiskosten versoberd in lijn met de cao Productie.
De maandelijkse éénmalige uitkering van 0,5%, die in de cao van mei 2008 was
afgesproken, geldt met terugwerkende kracht vanaf 1 april 2008. Tevens wordt een
structurele loonsverhoging toegekend van 1% per 1 april 2010 en 1 april 2011.
Zaterdagbesteller = zaterdagmedewerker = zaterdagpostbode toch? Dan valt het voor 'ons' nog wel mee zo te zien, de fulltimers moeten inleveren, hier hebben ze het nog over loonsverhoging (weliswaar met 1%, maar toch). Of zie ik iets over het hoofd?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 maart 2009 @ 18:03:51 #259
Maffe Fries
pi_66867476
Idd komen de zaterdagwerkers er goed vanaf.
  maandag 9 maart 2009 @ 18:14:59 #260
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_66867875
Dat is inderdaad raar. Zaterdagmedewerkers omhoog, de rest flink omlaag? Zal misschien ook wel komen doordat veel zaterdagmedewerkers studenten zijn, die sneller toedeledokie kunnen en zullen zeggen?
pi_66867920
Die reistijdvergoeding kan me gestolen worden, alleen als je echt ver weg woont is dit als zaterdagbesteller echt vervelend.
pi_66868562
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker
Noot noot.
  maandag 9 maart 2009 @ 18:58:42 #263
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_66869325
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, zo lijkt het wel. Alleen de reiskostenvergoeding sneuvelt, maar dat was toch al niet zoveel. Ik geloof dat je daar alleen wat aan had als je ook buiten de schoolvakanties structureel extra werkte doordeweeks, en dan nog werd het meestal niet uitbetaald, tenzij je de teamcoach het vuur aan de schenen legde. Toch vertrouw ik het niet. Zaterdagbestellers krijgen weliswaar 1% erbij per 1 april 2010, maar dat geldt voor iedereen. Zaterdagbestellers vallen weliswaar niet onder die nieuwe Productie-CAO (schaal 1-4) maar betekent dat ook dat ons basissalaris dus niet met 6% gekort gaat worden? Dat zou mooi zijn. Ergens ook wel logisch, want vergeet niet dat een zaterdagbesteller heel goedkoop is vergeleken met een fulltime postbode. Geen TOT op zaterdag, geen reiskostenvergoeding (in principe), geen koffiegeld, geen pensioen.

Postbezorgers ontspringen geloof ik ook de dans, maar daar viel al niets te halen qua bezuinigingen. Het enige wat ze daar nog konden bezuinigen is de postbezorgers uit het pensioenfond knikkeren. En dat gaat ook gebeuren, als de nieuwe CAo er door komt.

Of de bonden het gaan tegenhouden is de vraag. Het zijn immers de bonden die de CAO hebben afgesloten. Wel gaan de bonden nog hun leden raadplegen, en die kunnen het voorstel nog afwijzen. Als je geen lid bent van een bond heb je helaas geen stem hierin. Ik denk echter dat de CAO er wel door komt, met een krappe meerderheid. Vergeet niet dat deze CAO voor tenminste 3 jaar garandeert dat er niemand gedwongen zal worden ontslagen, een belofte die zeker in deze crisistijden veel waard is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 9 maart 2009 @ 19:30:23 #264
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_66870445
Ik vermoed ook dat het er wel doorkomt, die drie jaar is een mooie troef van TNT.

Wat is TOT ook alweer?
  maandag 9 maart 2009 @ 20:32:23 #265
Bijdehand mannetje
pi_66872762
quote:
Op maandag 9 maart 2009 19:30 schreef MadGuy het volgende:
Ik vermoed ook dat het er wel doorkomt, die drie jaar is een mooie troef van TNT.

Wat is TOT ook alweer?
Toeslag Ongebruikelijke Tijdstippen.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_66877301
Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen 15% is echt veel, daarmee help je hypotheken naar de klote.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  maandag 9 maart 2009 @ 22:16:18 #267
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66877372
0615 's ochtends is voor mij anders ongebruikelijk genoeg.
Nothing is what it seems
pi_66878342
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:16 schreef Viper86 het volgende:
0615 's ochtends is voor mij anders ongebruikelijk genoeg.
Voor welke werkzaamheden moet je dan om 6:15 beginnen?
pi_66878389
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:37 schreef TokenW het volgende:

[..]

Voor welke werkzaamheden moet je dan om 6:15 beginnen?
postbussen
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  FOK!fotograaf maandag 9 maart 2009 @ 22:47:39 #270
73911 ultra_ivo
pi_66878740
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:58 schreef Kramerica-Industries het volgende: Vergeet niet dat deze CAO voor tenminste 3 jaar garandeert dat er niemand gedwongen zal worden ontslagen, een belofte die zeker in deze crisistijden veel waard is.
Dan heb je de kleine lettertjes niet gelezen. Als de uitstroom en de volumeprognose gehaald worden dan geldt de baangarantie voor 3 jaar.
pi_66881578
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:49 schreef Smeich het volgende:

[..]

[..]

Je zit er nu twee jaar aan vast ipv tot eind april (als je C1000 hebt).....
Wanneer is dit besloten?
pi_66883859
wel jammer allemaal. eerst korten op uren (werk maar harder ) je later laten beginnen, versobering van de werkplek, 10 minuten pauze per dag en dat soort onzin. en dan ff 15% korten. Nou ben ik zaterdagwerker, maar ik begrijp dat dit wel erg lullig is voor de vaste werknemers. Dat zo'n vakbond je ff flintk naait.. Het is sinds een jaar elke paar maanden raak met maatregelen.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 05:57:33 #273
Bijdehand mannetje
pi_66884753
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:47 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dan heb je de kleine lettertjes niet gelezen. Als de uitstroom en de volumeprognose gehaald worden dan geldt de baangarantie voor 3 jaar.
Ik heb de kleine lettertjes goed gelezen. Ik citeer uit de nieuwsbrief van de bonden:

"Met TNT is afgesproken dat er geen gedwongen ontslagen als gevolg van reorganisaties zullen vallen gedurende 6 jaar. De eerste 3 jaar geldt dit zonder voorwaarden. Daarna wordt het afhankelijk van de vraag of uitstroom- en omzetdoelstellingen worden gehaald."
pi_66884796
quote:
Op maandag 9 maart 2009 23:58 schreef TokenW het volgende:

[..]

Wanneer is dit besloten?
2-3 weken terug of zo. Ik hoorde het vorige week zaterdag.
pi_66887341
Ik vind het best wel idioot dat we (ik werk als zaterdagbesteller) nu via de media moeten vernemen dat onze CAO verandert... Voor de fulltime krachten is het helemaal een ramp, al speelde het natuurlijk al heel lang. Ik vraag me trouwens af hoe het zit met de tijdelijke contracten voor zaterdagbestellers.. Zouden die nog wel gewoon verlengd blijven worden?

En die C1000 is ook best irritant. Blijft die serieus 2 jaar op zaterdag!??!
pi_66893429
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 09:51 schreef silliegirl het volgende:
En die C1000 is ook best irritant. Blijft die serieus 2 jaar op zaterdag!??!
Dat zou naar zijn.
Vroeger was HAH op zaterdag uit den boze
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_66895137
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 09:51 schreef silliegirl het volgende:
Ik vind het best wel idioot dat we (ik werk als zaterdagbesteller)
Eén deze dagen zul je een brief krijgen, over het nieuwe CAO. Heb 'm vandaag binnen gekregen.
pi_66895966
Hier zal mijn toekomstig schoonmoeder ook niet blij van worden.
Die is bij de TNT komen werken omdat ze gaat scheiden en dus zelf wat moet gaan verdienen.
Voor haar was het salaris al geen vetpot en nou halen ze er nog 15% vanaf ook.

Zoals het er nu naar uit ziet, valt het voor mij als zaterdagbesteller dan nog wel mee.

[ Bericht 5% gewijzigd door WNDYYY op 10-03-2009 14:46:17 ]
  dinsdag 10 maart 2009 @ 15:59:58 #279
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66899855
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 14:17 schreef WNDYYY het volgende:
Hier zal mijn toekomstig schoonmoeder ook niet blij van worden.
Die is bij de TNT komen werken omdat ze gaat scheiden en dus zelf wat moet gaan verdienen.
Voor haar was het salaris al geen vetpot en nou halen ze er nog 15% vanaf ook.

Zoals het er nu naar uit ziet, valt het voor mij als zaterdagbesteller dan nog wel mee.
Sterkte voor je schoonmoeder dan! Het is voor de vaste werkers idd veel erger dan voor ons zoals het er nu voor staat.

Zal deze CAO - versobering de voorbode zijn van een totale ineenstorting van het bedrijf? En wanneer verwachten jullie dat de situatie echt niet meer te houden is?
Nothing is what it seems
pi_66900110
Viper86: ik gok dat die ineenstorting sowieso een keer volgt. Als je ziet hoe het postvolume afneemt kan dat ook bijna niet anders. Wanneer is dan net ff de vraag. Ik denk dat de TNT met alle efficiency-maatregelen etc. probeert om de afname in het postvolume op te vangen, maar dat kan ook maar tijdelijk, want als de daling zich voortzet kan TNT niet blijven bestaan, in ieder geval niet in z'n huidige vorm...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 maart 2009 @ 16:14:33 #281
Maffe Fries
pi_66900413
Het is heel simpel: Het bedrijf moet van zes naar drie dagen per week post rondbrengen. Anders kan het gewoon niet meer uit. Alleen moet de wet daarvoor aangepast worden.
  FOK!fotograaf dinsdag 10 maart 2009 @ 16:27:37 #282
73911 ultra_ivo
pi_66900998
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
Het is heel simpel: Het bedrijf moet van zes naar drie dagen per week post rondbrengen. Anders kan het gewoon niet meer uit. Alleen moet de wet daarvoor aangepast worden.
En privatisering blijft volgens de gelovigen zeker goed voor de klant.

Vandaag het prikbordnieuws eens bekeken. Als de bondsleden hiermee accoord gaan en er geen wilde stakingen komen dan zou ik volgens het nieuwe systeem 5 jaar recht hebben op compensatie. Maar vertrek ik bij de post is dit een sigaar uit eigen doos, dat wordt dan afgetrokken van de oprotpremie.
pi_66901493
Hier staat een nieuwsbrief met meer details.

Volgende quote uit een artikel in De Volkskrant:
quote:
CNV-onderhandelaar Inge Bakker: ‘Sinds de komst van internet daalt het aantal poststukken structureel. Uiteindelijk zal elke postbode en postsorteerder zijn baan verliezen, daar ben ik van overtuigd. Het beroep van postbode is ten dode opgeschreven. Wij zijn akkoord gegaan met deze voorwaarden omdat massaontslagen het enige alternatief waren. Het is niet de schuld van TNT dat de computer is uitgevonden.'
Leuk om te lezen zeg, vooral voor de mensen die vast bij het bedrijf zitten Dat er dingen aan het veranderen zijn en nog meer gaat veranderen weet ik, maar er zal altijd een markt voor post blijven, hoe klein dan ook. Hoe het hier gesteld wordt is wel erg macaber.
pi_66904506
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 16:40 schreef Ohrpolster. het volgende:
Hier staat een nieuwsbrief met meer details.

Volgende quote uit een artikel in De Volkskrant:
[..]

Leuk om te lezen zeg, vooral voor de mensen die vast bij het bedrijf zitten Dat er dingen aan het veranderen zijn en nog meer gaat veranderen weet ik, maar er zal altijd een markt voor post blijven, hoe klein dan ook. Hoe het hier gesteld wordt is wel erg macaber.
Wat een onzin staat er in dat Volkskrant artikel.

Er zal altijd behoefte blijven bestaan aan postbezorgers, ookal zou de papieren (50 gram) post verdwijnen, dan nog blijft er behoefte aan mensen die goederen (paketpost) bezorgen, simpelweg omdat je grotere artikelen niet online kunt versturen.

Ik werk zelf overigens nog maar kort bij TNT als chauffeur collectie, en deze week is de vestiging waar ik werk begonnen met de routes efficiënter in te delen, met als gevolg ziek strakke rij-schema's, met weer als gevolg; ontevreden klanten waar je te laat komt, en ontevreden werknemers bij TNT omdat die hun streeftijd niet meer halen en zelf de gecollecteerde post kunnen gaan wegbrengen naar het regionale sorteercentrum waar de vrachtwagens altijd naartoe gaan ipv dat ze de post kunnen afleveren bij de eigen vestiging zoals gebruikelijk was. Als je de tijden haalt is er geen probleem, maar wat ik van anderen hoor, is dat er van bovenaf continu efficiency wijzigingen worden ingevoerd waar iedereen weer aan moet wennen.

Dan ben je net aan een bepaalde werkwijze / route gewend en dan wordt er weer iets nieuws uit de hoge hoed getoverd waar dan weer een gewenningsperiode voor staat. Zo blijf je natuurlijk bezig, en daar komt dan de 15% achteruitgang in ons inkomen bovenop.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  FOK!fotograaf dinsdag 10 maart 2009 @ 18:42:01 #285
73911 ultra_ivo
pi_66905870
Werkt die mevrouw Inge Bakker voor de bond of voor het bedrijf? Hoe kan iemand die zoiets durft te zeggen nu je belangen verdedigen? En als je er zeker van bent dat je mensen de straat op vliegen, zorg er dan voor dat ze de straat op vliegen met een zo hoog mogelijk salaris voordat ze ontslagen worden.
pi_66928487
Ik ben bang dat die mevrouw Bakker wel een punt heeft. Hierboven wordt ook al een keer 3 dagen post bezorgen ipv 6 geopperd; maar wat doe je dan met je personeelsoverschot? Goed, er zal _altijd_ wel post blijven, maar lang niet op dezelfde schaal als nu. En dus kunnen er ook nooit net zoveel mensen in dienst blijven als nu het geval is.
pi_66932078
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 11:18 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben bang dat die mevrouw Bakker wel een punt heeft. Hierboven wordt ook al een keer 3 dagen post bezorgen ipv 6 geopperd; maar wat doe je dan met je personeelsoverschot? Goed, er zal _altijd_ wel post blijven, maar lang niet op dezelfde schaal als nu. En dus kunnen er ook nooit net zoveel mensen in dienst blijven als nu het geval is.
Dat is waar, de postbode in de zin van een fulltime-werknemer in een bedrijf dat 6x per week de post bezorgt, die heeft zijn langste tijd gehad. Maar dat is iets anders dan stellen dat de postbode ten dode is opgeschreven. Post zal nog heel erg lang blijven bestaan, ook al zullen sommige poststukken in hoeveelheid afnemen of verdwijnen. Zaken als bankafschriften en rekeningen worden in rap tempo minder, maar zaken als reclame (zowel geadresseerd als ongeadresseerd), tijdschriften en kleine pakjes die ik nog lang niet verdwijnen. Sterker nog: dat wordt almaar mee. Ik sta iedere ochtend bij de VOS bakkenvol met bol.com pakjes uit te gooien, en al die glossy's, daar komen er ook steeds meer bij. Linda, Plus Magazine, Golfmagazine, Elsevier, Intermediair, Carp, etc. Dat zie ik echt niet via websites of e-mail gaan. Niet alleen omdat dat waardeloos leest, ook omdat mensen er dan echt geen EUR 100 abonnementsgeld per jaar meer voor gaan betalen.

Ik verwacht voor de toekomst een bedrijf met postbezorgers op straat en deeltijdwerkers binnen, en 3x per week bezorging. Dat roept wel de vraag op hoe het dan met rouwkaarten moet. Het rouw-mailtje of de rouw-sms heeft nog niet echt een hoge vlucht genomen (SMS "houten jas AAN" naar 3050..".

Dat personeelsoverschot valt reuze mee. Leg mij eens uit hoe het komt dat er wijken blijven liggen en dat het aanwezige personeel structureel overuren draait als er te weinig werrk zou zijn. Leg mij eens uit waarom een bedrijf met een personeelsoverschot wekelijks flyers bezorgt met de tekst "wordt postbezorger: iedereen kijkt naar je uit".

En leg mij ook eens uit dat het bedrijf 10.000 man wil ontslaan omdat er geen werk voor ze is, maar van dat voornemen af ziet als we 15% loon inleveren. Is er dan ineens wel genoeg werk?
  woensdag 11 maart 2009 @ 13:53:16 #288
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66933765
H et kan ook zo zijn dat het bedrijf op de fles gaat óf dat het bedrijf in stukken wordt gedeeld. Jij geeft nu duidelijk een aantal poststromen aan die elk nogal van elkaar verschillen en die uiteindelijk waarschijnlijk overblijven. Zoals tijdschriften, bol.com pakketjes, zakelijke post etc. Een mogelijkheid is dat er aparte bezorgingsdiensten komen die elk een van die poststromen bezorgt. Zoals een paar jaar geleden met de tijdschriften bij de media express het geval was. En zoals er nu bijvoorbeeld met kranten gebeurd. Misschien vergaat het met de post straks ook wel zo. Dat scholieren na schooltijd nog ff de libelle of bol.com pakketjes gaan bezorgen. Dus dat voorgesorteerde libelles bij depots worden afgeleverd en dat scholieren daar na schooltijd langs gaan en hun tijdschriftwijkje in zijn/haar fietstassen stopt en bezorgd.
Een andere mogelijkheid, daarbij blijven alle poststromen wel binnen één bedrijf, is dat álle post in een keer door een grote machine wordt voorgesorteerd en in van die grijze tasjes wordt gestopt en door vrachtwagens naar depots wordt gebracht en daar door postbezorgers wordt bezorgd.
Mogelijkheid 1 vind ik persoonlijk nog niet eens zo’n absurd plan voor wat er allemaal straks mogelijk gaat gebeuren. Daarbij moet ik natuurlijk opmerken dat ik hier geen voorstander van ben. Scholieren/studenten zijn veel goedkoper en je kunt ze zelf hun wijkje laten voorsorteren. Net zoals nu met folderwijkjes of vroeger bij de media express waar een stukje voorbereiding een onderdeel van je baantje was/is.
Nothing is what it seems
pi_66935868
Wie wil weten hoeveel hij er nou precies op achteruit gaat (die 15% is een gemiddelde) kan hier de volledige versie van het principe-akkoord nalezen. Voor mij persoonlijk lijkt het redelijk mee te vallen, mijn uurloon daalt een paar dubbeltjes en ik raak wat onkostenvergoedingen kwijt, maar het is niet schokkend. Voor de doorgewinterde bestellers met 15+ dienstjaren is het gat met hun huidige situatie groter, maar daarom krijgen ze ook meer compensatie dan ik.

Zaterdagbestellers en postbezorgers leveren geen uurloon in, jullie kunnen opgelucht adem halen (en verder gaan met het stelen van het werk van die dure fulltimers )
  FOK!fotograaf woensdag 11 maart 2009 @ 16:59:09 #290
73911 ultra_ivo
pi_66940740
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Voor de doorgewinterde bestellers met 15+ dienstjaren is het gat met hun huidige situatie groter, maar daarom krijgen ze ook meer compensatie dan ik.
Ik zit inderdaad in die groep. Ik krijg 5 jaar bijgelapt tot 95% en val dan enorm terug. Mocht ik vrijwillig vertrekken zo lang er nog een oprotpremie is dan wordt al het geld dat ik gekregen heb in die 5 jaar gewoon van de oprotpremie afgetrokken. Heb je dus veel aan. Aangezien ik de laatste fulltimer ben die op de vestiging erbij gekomen is ga ik er van uit dat ik vroeg of laat de keien op vlieg.
pi_66954221

[ Bericht 100% gewijzigd door TokenW op 12-03-2009 22:09:03 ]
pi_66988740
Het blijft wel erg vreemd dat zaterdagbestellers niets in moeten leveren. Zo'n 2 jaar geleden had ik de illusie dat ze van alle zaterdagmedewerkers af wilden. Waarschijnlijk is het een stuk lastiger om postbezorgers voor de zaterdag te krijgen.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 14:49:15 #293
Bijdehand mannetje
pi_67009050
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:15 schreef TokenW het volgende:
Het blijft wel erg vreemd dat zaterdagbestellers niets in moeten leveren. Zo'n 2 jaar geleden had ik de illusie dat ze van alle zaterdagmedewerkers af wilden. Waarschijnlijk is het een stuk lastiger om postbezorgers voor de zaterdag te krijgen.
Bovendien ligt de gemiddelde leeftijd van zaterdagbestellers aanzienlijk lager dan bij postbezorgers, waardoor zaterdagbestellers in de regel niet of nauwelijks duurder zijn. En ze mogen nog voorbereiden, ook.

De meeste postbezorgers werken op dinsdag t/m vrijdag, zaterdag is wat minder populair (willen ze misschien bij de kinderen zijn) en maandag is al helemaal niet populair.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 maart 2009 @ 14:53:22 #294
Maffe Fries
pi_67009211
Lagere snelheid? Ik mag toch hopen dat hoger is dan een postbezorger
pi_67012126
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:59 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik zit inderdaad in die groep. Ik krijg 5 jaar bijgelapt tot 95% en val dan enorm terug. Mocht ik vrijwillig vertrekken zo lang er nog een oprotpremie is dan wordt al het geld dat ik gekregen heb in die 5 jaar gewoon van de oprotpremie afgetrokken. Heb je dus veel aan. Aangezien ik de laatste fulltimer ben die op de vestiging erbij gekomen is ga ik er van uit dat ik vroeg of laat de keien op vlieg.
Geldt het afspiegelings principe niet ? Volgens mij is het bij grote reorganisaties niet meer zomaar fifo.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_67012279
Zaterdag 14 maart:

Noot noot.
  FOK!fotograaf vrijdag 13 maart 2009 @ 16:25:39 #297
73911 ultra_ivo
pi_67012659
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 16:08 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Geldt het afspiegelings principe niet ? Volgens mij is het bij grote reorganisaties niet meer zomaar fifo.
Inderdaad, een gewogen variant. Maar aangezien ik 1-2 leeftijdscategorieen hoger zit dan de collega's die gelijk met mij zijn binnengekomen ben ik alsnog de sigaar.
pi_67013612
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 16:25 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Inderdaad, een gewogen variant. Maar aangezien ik 1-2 leeftijdscategorieen hoger zit dan de collega's die gelijk met mij zijn binnengekomen ben ik alsnog de sigaar.
Ah, pis je dus net naast de pot, lekker irritant is dat, sterkte
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_67015203
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:02 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Dat zou naar zijn.
Vroeger was HAH op zaterdag uit den boze
En kreeg je er zelfs nog pluspunten voor in het pluspuntenprogramma... Ben benieuwd of het nu ook in de diensttijden is opgenomen.
pi_67015513
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 17:42 schreef CihV het volgende:

[..]

En kreeg je er zelfs nog pluspunten voor in het pluspuntenprogramma... Ben benieuwd of het nu ook in de diensttijden is opgenomen.
Wij krijgen geloof ik 3 seconden per folder maar omdat er 'zo weinig' post is vervalt dat alsnog
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')